En diskussion af modereringen på dette forum.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af IkkeMig »

Jeg troede engang, at jeg var jesu reinkarnation. Så gik det op for mig, at det ville betyde at min far var gud. Den holdt vist ikke rigtigt...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg er s.. ligeglad med, hvad din far hedder. Du skal ikke gå på vandet her, hvor jeg fisker!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af AnotherDan »

100% enig med thomasrytter.

Prøvede at åbne denne debat om retningslinier sidste gang der blev svunget en ordentlig sviner afsted i Now Opturs tråden.
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Well, nu kan det jo sådan set aldrig gå ret meget anderledes, end at der i sidste ende skal sidde nogen og vurdere, hvad der er "en sviner", og hvad der ikke er. Og dét kan der jo sådan set være rigtigt mange forskellige meninger om...

I mine øjne giver det i bund og grund cirka lige så meget mening som at sige, at "her er vi enige om, hvad god lyd er". OK - der vi kan måske enes om, at mikrofonisk feedback ved 140 Db ikke er inden for de acceptable rammer af "god lyd". Men ret kort derefter ophører enigheden vist også, gør den ikke? Så jeg er meget spændt på at se, hvordan de stakkels smagsdommere - oh well, moderatorer - vil forvalte dén sag og efter hvilke retningslinjer. For lige p.t. virker det unægteligt noget lemfældigt, når tråde pludseligt slettes o.l.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"]Ja, jeg er s.. ligeglad med, hvad din far hedder. Du skal ikke gå på vandet her, hvor jeg fisker![/quote]

:angel: Dét citat kender jeg! Det har du hugget fra Kystbane Komix, Jøsses-siden. :angel: Cool.

Klart bedre moderation er min subjektive vurdering. Der er mere læsning om grej nu.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten M"][quote="Sasha"]Ja, jeg er s.. ligeglad med, hvad din far hedder. Du skal ikke gå på vandet her, hvor jeg fisker![/quote]

:angel: Dét citat kender jeg! Det har du hugget fra Kystbane Komix, Jøsses-siden. :angel: Cool.

[/quote]

Det skal jeg ikke kunne sige...

Jeg ved bare, at det var en ting, som undertegnede og venner yndede at sige for herrens mange år siden :-) Men hvor det egentlig stammer fra, aner jeg ikke...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"][quote="Morten M"][quote="Sasha"]Ja, jeg er s.. ligeglad med, hvad din far hedder. Du skal ikke gå på vandet her, hvor jeg fisker![/quote]

:angel: Dét citat kender jeg! Det har du hugget fra Kystbane Komix, Jøsses-siden. :angel: Cool.

[/quote]

Det skal jeg ikke kunne sige...

Jeg ved bare, at det var en ting, som undertegnede og venner yndede at sige for herrens mange år siden :-) Men hvor det egentlig stammer fra, aner jeg ikke...[/quote]

Tegneseriesiden var i Kystbane Komix omkring '79-'81. Så hvis herrens mange år siden er før da, kan det jo tænkes at joken er hugget fra dig og dine venner.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Narh, så "sønnens mange år" da... :-) Vi taler nok midt/slut-firserne, hvis jeg skal komme med et oprigtigt bud på en tidshorisont. Så det kan sagtens tænkes, at én eller anden vittig hund har nuppet det fra den pågældende tegneserie...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af thomasrytter »

Her kan man vist tale om både off topic og afsporing af et ellers ganske relevant emne!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Jamen, så gå da foran med et godt eksempel og kom med et relevant indlæg, som bringer debatten tilbage på sporet, istedet for at blive fornærmet...

Ifølge min ydmyge opfattelse er det langt mere effektivt at præge et debatforums "liv og væsen" ved at deltage aktivt i debatten og selv være med til at forme og præge indholdet, istedet for at sætte sig ned i et hjørne med korslagte arme og gøre andre opmærksom på, at "nu gør I ikke, som der står i reglerne, at man skal".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af AnotherDan »

Gaaab - same story.

[quote="Sasha"]Well, nu kan det jo sådan set aldrig gå ret meget anderledes, end at der i sidste ende skal sidde nogen og vurdere, hvad der er "en sviner", og hvad der ikke er. Og dét kan der jo sådan set være rigtigt mange forskellige meninger om...[/quote]

...

[quote="thomasrytter"]...da jeg hverken har tid eller stædighed nok i mig til at få min mening sat igennem, overfor diverse "hobby-debattører". I et sådant tilfælde synes jeg det er rart, at en moderator kan bryde ind og henvise til fælles retningslinjer for hvad god opførsel er.[/quote]
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="AnotherDan"]Gaaab - same story.

[/quote]

Jamen, det er da i det mindste glædeligt, at vi ser nogenlunde ens på hinandens indlæg. Så er der da trods alt noget, vi er enige om...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Morten M »

[quote="thomasrytter"]Her kan man vist tale om både off topic og afsporing af et ellers ganske relevant emne![/quote]
Ja :lol:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"]Narh, så "sønnens mange år" da... :-) Vi taler nok midt/slut-firserne, hvis jeg skal komme med et oprigtigt bud på en tidshorisont. Så det kan sagtens tænkes, at én eller anden vittig hund har nuppet det fra den pågældende tegneserie...[/quote]
Well, - jeg har planket den flittigt siden da :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af GuitaRasmus »

For mig at se handler det om at man gerne skal tale til hinanden på skrift, som man ville ude i den virkelige verden - og da vi GearFreaks faktisk jævnligt ses, burde det være rigeligt incitament. I et forum som dette, med mange forskellige personer, vil der altid være nogle man synes er top fede personer, nogle der er lidt anonyme, og nogle man synes er nogle fjolser. Men selvom jeg synes en person er et fjols, behøver man ikke sige det højt - det er almindelig pli. Og når man diskuterer, er det altid en god idé at have i mente, at muligheden for at modparten har ret, ér til stede.

Det lyder meget rosenpladderrødt, og selvfølgeligt kan man ikke undgå at der ryger en finke af fadet - men et forum har netop den fordel, at man kan svare velovervejet, i modsætning til virkeligheden, hvor man godt kan sige utilsigtede ting i kampens hede. Lad os snakke pænt til hinanden, også selvom vi er rygende uenige, så bliver en Gathering altså lidt sjovere.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Morten M »

[quote="GuitaRasmus"]For mig at se handler det om at man gerne skal tale til hinanden på skrift, som man ville ude i den virkelige verden - og da vi GearFreaks faktisk jævnligt ses, burde det være rigeligt incitament. I et forum som dette, med mange forskellige personer, vil der altid være nogle man synes er top fede personer, nogle der er lidt anonyme, og nogle man synes er nogle fjolser. Men selvom jeg synes en person er et fjols, behøver man ikke sige det højt - det er almindelig pli. Og når man diskuterer, er det altid en god idé at have i mente, at muligheden for at modparten har ret, ér til stede.

Det lyder meget rosenpladderrødt, og selvfølgeligt kan man ikke undgå at der ryger en finke af fadet - men et forum har netop den fordel, at man kan svare velovervejet, i modsætning til virkeligheden, hvor man godt kan sige utilsigtede ting i kampens hede. Lad os snakke pænt til hinanden, også selvom vi er rygende uenige, så bliver en Gathering altså lidt sjovere.[/quote]
+1
Vi har alle ret til at være her.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af thomasrytter »

[quote="GuitaRasmus"]og da vi GearFreaks faktisk jævnligt ses, burde det være rigeligt incitament.[/quote]

Jeg synes (sat på spidsen) ikke det er helt fair, at reducere gearfreak til kun at være de 10 folk der jævnligt ses. Det ville da være ærgeligt hvis forummet blev delt op i "A" og "B" brugere hvor man enten skulle være med i klubben, eller også klappe i? Så vidt jeg kan se har forummet over 200 tilmeldte, og deriblandt er der garanteret mange, der er forbi sitet hver dag, men som måske blot ikke gør så stort et væsen af sig? Different strokes for different folks...

[quote="Sasha"]Jamen, så gå da foran med et godt eksempel og kom med et relevant indlæg, som bringer debatten tilbage på sporet, istedet for at blive fornærmet...
[/quote]
Point taken... Men jeg synes altså, at diskussionen om hvorvidt gearfreak som forum har brug for retningslinjer for moderation eller ej blev manet lige lovligt hurtigt til jorden med sarkastiske sammenligninger med både Gud, Jesus og andet godtfolk (Hvis en moderator havde grebet ind, var jeg måske sluppet for efterfølgende at skulle hænge, både på mærkatet "fornærmet" og "smagsdommer").
I øvrigt vil jeg gerne påpege ironien i, at det er dig der går forrest i korstoget imod de såkaldte "smagsdommere". Skal vi nu ikke bare holde os til at kalde dem for moderatorer? Jeg synes egentlig at min holdning kommer tydeligt igennem i mit første indlæg, og derfor har jeg ikke den store trang til at gå ind en længere diskussion - og der er vi to nok forskellige fra hinanden :)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af thomasrytter »

[quote="GuitaRasmus"] Lad os snakke pænt til hinanden, også selvom vi er rygende uenige, så bliver en Gathering altså lidt sjovere.[/quote]

Hvad betyder "pænt"?

;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Jamen, lad os da for fredens skyld så kalde det moderatorer, så ingen bliver stødt eller farer vild i en debat.

Men hvis der ikke er plads til, at man kan more sig lidt over, at nogen lige pludselig begynder at omtale de hidtidige moderatorer som "åndelige ledere", så tror jeg dælme, at her bliver meget kedeligt - korrekt og absolut ikke-stødende overfor nogen. Men kedeligt!

Lige meget hvordan du end vender og drejer det, kommer man nu altså ikke udenom, at én eller anden i sidste ende skal sidde og vurdere en given sag. Så kan man jo kalde dét "moderere", "smagsbedømme", "udøve sin guddommelige magt", "forrette åndelig ledelse" eller noget helt femte alt efter temperament...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jens H »

Ja, vi har fattet din pointe.
Og skal vi så ikke bare kalde det moderere, og komme videre.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen