En diskussion af modereringen på dette forum.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

Jamen hvorfor er det så vigtigt for dig at nævne disse ting, når vi diskuterer elektronik? Hvorfor skal du stå som dommer over hvad jeg kalder min virksomhed? Hvor er det det trykker? Hvor i ligger problemet, at jeg ved siden af mit studie har en virksomhed hvor jeg producerer forstærkere, buffere, pedaler og switchingudstyr, og at dette giver mig en indtægt ved siden af mine studier? En indtægt som jeg desuden betaler skat af - det er måske dét der er problemet?

Det er noget slående at jeg, med min kamp imod religiøsitet og med den måde jeg i den diskussion vi havde ikke var alene om mine påstande, skal beskyldes for at være religiøs, på baggrund af navnet på min virksomhed.

Hvorfor er det at du ikke kan lade være med at blande det personlige ind i det? Hvorfor kan vi ikke bare have en saglig diskussion?
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jens H"]Ja, så skal vi ikke kunne snakke om hvornår vi skal ud og spille, hvad folk går ar arbejder med, osv. osv. Eller gælder det kun momsregistrede?

Men lad os bare se et udspil. Så ved man hvad man skal forholde sig til, og så kan man finde ud af om man "passer" ind.[/quote]

Nu lægger du vist ord i munden på mig, min gode mand. Jeg kan kun konstatere, at lige nu svæver dette punkt lige så meget i vinden som alt andet. Og da der tydeligt for enhver er kræfter, som arbejder på at få "strammet op på dén form for lalleværk", synes jeg da blot, at dette er et relevant punkt at tage med, når nu man alligevel er i gang. Så har alle da det samme udgangspunkt at forholde sig til, hvis man da ellers kan holde lugten i bageriet ud.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]Jamen hvorfor er det så vigtigt for dig at nævne disse ting, når vi diskuterer elektronik? Hvorfor skal du stå som dommer over hvad jeg kalder min virksomhed? Hvor er det det trykker? Hvor i ligger problemet, at jeg ved siden af mit studie har en virksomhed hvor jeg producerer forstærkere, buffere, pedaler og switchingudstyr, og at dette giver mig en indtægt ved siden af mine studier? En indtægt som jeg desuden betaler skat af - det er måske dét der er problemet?

Det er noget slående at jeg, med min kamp imod religiøsitet og med den måde jeg i den diskussion vi havde ikke var alene om mine påstande, skal beskyldes for at være religiøs, på baggrund af navnet på min virksomhed.

Hvorfor er det at du ikke kan lade være med at blande det personlige ind i det? Hvorfor kan vi ikke bare have en saglig diskussion?[/quote]

Jamen, Jake dog - pas nu lige på blodtrykket. Du er, så vidt jeg ved, en ung mand, og du skal holde mange år endnu.

Hvad du tjener, interesserer mig ikke en tøddel. Og dine skatteforhold overlader jeg trygt til de rette myndigheder.

Nu har du tidligere selv lagt op til en længere diskussion omkring skostørrelser i diverse egne af landet. Dén må du selv ligge og rode med. Der er andre ting end skostørrelser, som interesserer mig langt mere. Men jeg ved dog, at der, hvor jeg normalt færdes, så ville man, hvis man kom og hævdede, at dét, man lavede - og da især, hvis dét, man lavede, var lette variationer over ting, som har været lavet i over 50 år - at det var guddommeligt, ja så ville de fleste omkring dig sat´me tro at du havde mistet den sidste rest normal aktivitet på øverste etage. Hvis ikke folk direkte ville ligge flade af grin rundt om dig, så ville de ihvertfald have meget, meget svært ved at tage dig seriøst! Men det kan da godt være, at det er regionale forskelle, der gør udslaget her. Så kan jeg dog ikke forstå, at du bliver møgsur og ligefrem taler om "personlig tilsvining", hvis man går med på din leg og tiltaler dig som guddommelig?

Og jeg ved ikke helt, hvordan pokker du med den éne hånd kan hævde, at du kæmper imod religiøsitet, og så med den anden hånd kan hævde, at du bygger guddommelige forstærkere? Der er simpelthen ét eller andet her, som ikke hænger sammen i mit hoved...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

Jeg ved ærlig talt ikke hvor du får det fra. Det må vist være noget tankespind der må stå for egen regning. Omend jeg kalder min virksomhed "Divine Amplification", så betyder det jo ikke at det er guddommeligt! Det er et navn! Ligesom John Suhr's forstærkere ikke nødvendigvis er i dårligere humør end andre! Tag dig lige sammen, og hold tankegangen på et niveau der er relevant for den diskussion vi har gang i - netop ikke MIG, men RØRFORSTÆRKERE. Det er jo endnu er tydeligt eksempel på, at du ikke er interesseret i diskussionen, men derimod mere i at prøve at pille mig ned. Det er ikke meningen med dette forum, og det er spild af brugernes tid. Og ikke mindst er det tydeligt, at den eneste der forsøger at ophøje sig her, er dig, på min bekostning. Du har før kunne holde dine sure opstød til mig pr. email. Behold dem der, eller bedre - behold dem for dig selv.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Du kan simpelthen udtale dig om, hvad jeg tænker?

- imponerende, må man sige! Det må atter være disse overjordiske kræfter, som er på spil...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

PS: Jeg er ikke så involveret i dette forum, så jeg bliver ophidset over andre folks indlæg. Jeg er her for at dele ud af min viden, og bringe emner der ikke har teoretisk belæg til diskussion. Jeg har ikke noget behov for at kommentere på alt herinde, og jeg kan sagtens koble ud. Det er måske værd at tænke over, givet den aktivitet der pludselig kom på Aage og Soundcheck fra visse brugere, da det gamle GF gik ned.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

[quote="Sasha"]Du kan simpelthen udtale dig om, hvad jeg tænker?

- imponerende, må man sige! Det må atter være disse overjordiske kræfter, som er på spil...[/quote]

I rest my case.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

nokia
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af nokia »

Det er sgu da godt man har aage

vh

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"][quote="Sasha"]Du kan simpelthen udtale dig om, hvad jeg tænker?

- imponerende, må man sige! Det må atter være disse overjordiske kræfter, som er på spil...[/quote]

I rest my case.[/quote]

Det glæder mig.

Bliv endelig ved!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Funkis »

Sasha og Jake, enten så smutter i ud på gangen og skændes som mænd. Eller også så opfører I jer som de voksne mennesker, jeg ved I begge er...
Der er ingen grund til at resten af brugerne herinde skal have indblik i jeres skænderi. OG ISÆR ikke i en tråd der handler om hvordan VI (moderatorer) skal håndtere jeres skæderier...
Det må i da respektere idet mindste overfor alle de andre brugere...

Nu går jeg på weekend igen. Tak...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]PS: Jeg er ikke så involveret i dette forum, så jeg bliver ophidset over andre folks indlæg. Jeg er her for at dele ud af min viden, og bringe emner der ikke har teoretisk belæg til diskussion. [/quote]

Det er jeg såmænd heller ikke. Jeg tillader mig blot at påpege, når andre - og da især, hvis disse andre foregiver at vide, hvad de taler om - siger noget vrøvl eller præsenterer udokumenterede påstande eller halve sandheder, som var det den endelige sandhed. Som du måske ved (???), hænger det meste i denne verden sammen sådan, at der er fordele og ulemper ved det meste...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Funkis"]Sasha og Jake, enten så smutter i ud på gangen og skændes som mænd. Eller også så opfører I jer som de voksne mennesker, jeg ved I begge er...
Der er ingen grund til at resten af brugerne herinde skal have indblik i jeres skænderi. OG ISÆR ikke i en tråd der handler om hvordan VI (moderatorer) skal håndtere jeres skæderier...
Det må i da respektere idet mindste overfor alle de andre brugere...

Nu går jeg på weekend igen. Tak...[/quote]

Selv tak. Hav en god weekend!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jens H »

Nu er jeg ikke helt inde i hvad der er foregået, det lyder som om at det hele er meget konkret. Drejer hele denne tråd sig om at der er et par stykker der er faret i totterne på hinanden, eller er det en generel åben diskussion om hvordan tonen skal være på dette fora?
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Anonym »

Déjà vu - bort set fra at tingene bare er blevet værre ... :thumbdown:

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Telemaster »

For fanden, altså... Sasha, du er godt og grundigt ude at skide. Jeg har ikke den fjerneste tiltro til, at du forandrer dig, men hold op, hvor ville det klæde dig. Det er altså et cheap shot af dimensioner at trække navnet på en anden brugers firma ind i diskussionen, som om det havde nogen relevans i forhold til emnet eller produkterne, der diskuteres. Det er ualmindeligt trættende, at du systematisk farer i struben på den samme bruger, den ene gang efter den anden. Måske er I uenige om noget, måske har du bare set dig sur på ham - jeg hælder til, at begge dele er tilfældet, men at det sidste for dig, er vigtigere end det første. Det kan du da ikke selv være tilfreds med?

Du ligger inde med en specialviden, der for de fleste andre brugere er unik og meget svær at diskutere. Det samme gælder Jake. Der er ingen her, der gider høre jer diskutere det på den måde, som det ind imellem sker - mest af alt fordi det ofte er vanvittig usagligt for dit vedkommende. Så længe det handler om fakta og forskellige opfattelser heraf, er det interessant, selvom dit ordvalg kan være meget nedladende, men når du igen og igen drejer snakken hen på irrelevante bagateller, som fx links i signaturer eller navnet på en virksomhed, så er vi altså ved at være så langt ude, at det ikke klæder voksne mennesker.

Du er en ordkløver ud over det sædvanlige. Det er helt ærligt ikke i orden at diskutere på den måde. Som sagt har jeg ingen forventning om, at du tager det mindste af kritikken til dig, men det er vel kun fair, at du bliver konfronteret med, hvordan andre oplever dig. Intet ville overraske mig mere, end hvis dit næste indlæg bar præg af en vis kiggen indad og en indrømmelse eller to - det har jeg endnu til gode at se, at du er i stand til. Som jeg ser det, har gearfreak ikke et moderationsproblem - gearfreak har et Søren Alwan-problem.

Jeg håber oprigtigt, at vi kan få tingene talt igennem og på plads, så alle kan være her på en fornuftig måde, men for mig er der ingen tvivl om, at det indebærer en ændring af adfærd fra din side.

Alt det bedste,
Telemaster.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Jeg har ikke yderligere at tilføje. Det skulle da lige være, at jeg tror, at jeg alvorligt vil overveje, om jeg fremdeles skal være en del af dette forum.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Jeg har ikke yderligere at tilføje. Det skulle da lige være, at jeg tror, at jeg alvorligt vil overveje, om jeg fremdeles skal være en del af dette forum.[/quote]

Det synes jeg da bestemt, er en overvejelse værd, hvis du da ikke vil overveje, om din adfærd med fordel kunne justeres en anelse mod det mere diplomatiske. Måske lidt hårdt sagt, men jeg kan ikke se, at det kan være meget anderledes.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af thomasrytter »

Et fint eksempel på hvorfor moderering, efter min mening, er bedre for forummets ånd og den gode stemning, end selvjustits...

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Michael Vajhøj »

Nu snakken kører på om man må reklamerer for sig selv, så synes jeg da lige jeg vil påpege noget jeg har bemærket MANGE gange her og andre steder.

Visse personer er meget gode til at gøre opmærksomme på dem selv, mens visse personer tilsyneladende ikke har brug for dette, da der er mange andre der har positive erfaring med dem, så de hellere end gerne roser dem til skyerne. Jeg synes det ville klæde de først omtalte brugere at tilstræbe at deres service/produkter bliver så eftertragtede at man ikke behøver råbe "se mig, se mig" hvergang en tilfældig bruger har et problem.

Så kan jeg ikke gå mere efter bolden uden at takle personen der har den...

Når det så er sagt er jeg flintrende ligeglad med om den ene kalder den anden for noget helt tredie... Hvem jeg gider bruge min tid på skal jeg nok selv vælge - behøver ingen storebror til at beskytte mig mod den store verden...

/Michael
RoadHigh.dk

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen