Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Førslev"]No: tapatalk virker nu på min Android.


Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk[/quote]

Og jeg har faktisk ikke rigtig gjort noget for at det kom til at virke. Tak til Tapatalk-holdet må man gå ud fra.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Har fået en Macbook Pro 17" på arbejde i stedet for min 5 år gamle Windows-maskine. Det er da et fremskridt :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Turtle"]NO: Har fået en Macbook Pro 17" på arbejde i stedet for min 5 år gamle Windows-maskine. Det er da et fremskridt :) [/quote]

Velkommen til dette årtusind... :thumbup:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="MacG"][quote="Turtle"]NO: Har fået en Macbook Pro 17" på arbejde i stedet for min 5 år gamle Windows-maskine. Det er da et fremskridt :) [/quote]

Velkommen til dette årtusind... :thumbup:[/quote]

Tak. Nu står jeg så herhjemme med den ved siden af min egen 15". Jeg skal jo have sparet sammen til en større herhjemme :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="AnotherDan"]

I øver jer til at gå i studie ikke?

[/quote]

Jo.

[quote="AnotherDan"]
Har i bestemt fremgangsmåden for indspilningen endnu? Hvis i ved det, kan i fokusere jeres øvning rigtig meget til at være super forberedt.

(Vil i indspille "live" med alle i bandet samtidigt, enkelt instrument til click eller til et "live" cuetrack)?[/quote]

Der er ikke nogen af os der er særligt drevne i at indspille, så vi går helt klart efter "lagkage-metoden", med cue-tracks. Det virker umiddelbart som det nemmeste, at få et godt resultat ud af. "Live, med alle i bandet samtidig", dur i hvert fald ikke; vores musik bygger mere på de små detaljer, end på energien, og de små detaljer kan hurtigt gå lidt tabt i dén model. På den anden side er vi også så meget "band", at vi er nødt til at have hinanden med i en eller anden form, for at spille optimalt. Specielt vores trommeslager, som er den klassiske balle-trommeslager, på godt og ondt, kan overhovedet ikke finde rundt i noget som helst, hvis han ikke har sang og guitar at læne sig op ad. Sjovt nok er bassen mindre vigtig for ham. Han er i øvrigt den eneste trommeslager jeg har mødt (og jeg har undervist i ungdomsskole!), der ikke forstår helt simple begreber som: "Break på ét-slaget" eller "off-beat" - han spiller bare :lol:

Men vi prøver at forberede os så meget vi kan: Vi spiller de udvalgte numre igennem mange gange, når vi øver, og, grundet valget af indspilningsmetode, sørger vi for at have hver vores respektive shit på plads hjemmefra. Derudover optager vi numrene i øvelokalet hver gang, så vi kan lytte på det derhjemme efterfølgende. Men gode råd til hvad vi ellers kan gøre, modtages med kyshånd.

Det fine ved "lagkage-metoden" er også, fordi vi har valgt kun at indspille i første omgang, at hvis noget går helt galt, kan vi komme tilbage og indspille f.eks. lead-guitaren i x-nummer igen, inden vi bestemmer os for at få det hele mixet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Husk at finde det rigtige tempo og øv nummeret til metronom. Måske især vigtigt for trommeslageren. Vores trommeslager sad med en metronom i øret de sidste mange øvere, inden vi gik i studiet. Så kunne han også høre, hvis vi løb eller mistede tempo på noget tidspunkt i sangen, samtidig med at blev mere vant til at spille med klik.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"]NO: Har fået en Macbook Pro 17" på arbejde i stedet for min 5 år gamle Windows-maskine. Det er da et fremskridt :) [/quote]

Hvorfor ikke købe en iMac nu man er i gang med at købe stationær?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="kraen"][quote="Turtle"]NO: Har fået en Macbook Pro 17" på arbejde i stedet for min 5 år gamle Windows-maskine. Det er da et fremskridt :) [/quote]

Hvorfor ikke købe en iMac nu man er i gang med at købe stationær?[/quote]

:lol: Lige min tanke ...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"][quote="Turtle"]NO: Har fået en Macbook Pro 17" på arbejde i stedet for min 5 år gamle Windows-maskine. Det er da et fremskridt :) [/quote]

Hvorfor ikke købe en iMac nu man er i gang med at købe stationær?[/quote]

Den er da ikke stationær - den er faktisk mindre, end min gamle HP, der havde en 15"-skærm :lol: Og jeg skal ikke slæbe den med verden rundt, men bare have mulighed for at bruge den herhjemme og så satser jeg på, at jeg kan undgår en ekstern skærm til det brug...

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

NO: Hjalte bo til AGF...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]Husk at finde det rigtige tempo og øv nummeret til metronom. Måske især vigtigt for trommeslageren. Vores trommeslager sad med en metronom i øret de sidste mange øvere, inden vi gik i studiet. Så kunne han også høre, hvis vi løb eller mistede tempo på noget tidspunkt i sangen, samtidig med at blev mere vant til at spille med klik.[/quote]

God idé, at øve efter klik. Ret indlysende forberedelses-trick, egentlig, men åbenbart ikke indlysende nok, til at vi selv kom i tanke om det :D

Så er spørgsmålet bare lige, hvordan man rent praktisk gør det i øvelokalet??
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

NO; At komme først i køen til en go deal...

NO; At sælger havde princippet først til mølle....

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Barf"]Husk at finde det rigtige tempo og øv nummeret til metronom. Måske især vigtigt for trommeslageren. Vores trommeslager sad med en metronom i øret de sidste mange øvere, inden vi gik i studiet. Så kunne han også høre, hvis vi løb eller mistede tempo på noget tidspunkt i sangen, samtidig med at blev mere vant til at spille med klik.[/quote]

God idé, at øve efter klik. Ret indlysende forberedelses-trick, egentlig, men åbenbart ikke indlysende nok, til at vi selv kom i tanke om det :D

Så er spørgsmålet bare lige, hvordan man rent praktisk gør det i øvelokalet??[/quote]

Ja, det er så straks værre. Vi andre øvede ikke med klik i øvelokalet, det var kun trommeslageren. Til gengæld kendte vi alle sammen det præcise tempo, så jeg sad fx herhjemme og spillede nummeret igennem til klik. Det giver selvfølgelig ikke det korrekte billede af sangens lyd og idé, men det giver pote i sidste ende, det kan jeg næsten love.

Og sådan kan alle i bandet jo gøre.

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

Det skal bare være en fandens god trommeslager for at det ikke bliver mekanisk og super kedeligt når der er klik.
Har kun spillet med et par enkelte der kunne det bare nogenlunde.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg har det meget ambivalent med det der med at indspille til klik. Jeg anerkender, at det gør det meget nemmere at redigere i nummeret bagefter, og slag, der ligger helt skævt, kan rimelig nemt rettes til. Til gengæld er det de færreste, der virkelig kan svinge, når de skal ramme klikket.

I øvrigt skal man huske at overveje, hvor utight man må være, når der indspilles til klik, for på computeren kan man zoome uendeligt meget ind og konstatere, at man altså slog an 4 millisekunder før slaget - er det utight?

Jeg synes, at klik og lagkage kræver, man har øvet det meget - særligt trommeslageren. Men de andre bandmedlemmer skal også være opmærksom på, at det er helt andre forhold, end man plejer at spille under.

Jeg mener selv, jeg spiller rimelig tight under normale forhold, men det har taget mig rigtig meget øvelse at blive i stand til at spille bare lidt tight til noget, der foregår i hovedtelefoner - jeg mangler simpelthen dunket i maven fra bas og tromme. Det virker bedst for mig at indspille til et backing track (eller de andres lagkage), når det bliver spillet ud over et par monitors, der spiller temmelig højt.

På bandets balledemo indspillede vi blandt andet indianer - Vi gjorde det ved først at indspille et live cue track med alle på, og derefter blev alle spor erstattet af enkeltmandsindspilninger. Den endelige indspilning har en langt bedre lyd, end den oprindelige cue indspilning, men jeg vil hellere høre cue tracket, for det groover bare uendeligt meget bedre. Det er godt nokikke indspillet med klik, men det er værd at tænke over.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Så fik jeg købt en ny (gammel) forstærker.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Lades Kælder genopstår, som Lades Kødboderne 18.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://ibyen.dk/musik/ECE1158943/stroeg ... 943/stroeg ... -koedbyen/</a><!-- m -->
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

[quote="GodSpeedDK"]
God idé, at øve efter klik. Ret indlysende forberedelses-trick, egentlig, men åbenbart ikke indlysende nok, til at vi selv kom i tanke om det :D

Så er spørgsmålet bare lige, hvordan man rent praktisk gør det i øvelokalet??[/quote]

Sådan her: http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=163

Så får man også dunket som Smittefar mangler.

Det kan dog godt blive en kostelig affære, når alle i bandet skal have en.
http://www.thomann.de/dk/peterson_bbs_1 ... t_sync.htm

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Er lige blevet introduceret til et fantastisk 80'er band af en god ven i dag:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/steelpanthe ... teelpanthe ... 6hoXCyg0u4</a><!-- m -->

Fuck, hvor de bare gennemførte....
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="FunkyValle"]Er lige blevet introduceret til et fantastisk 80'er band af en god ven i dag:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/steelpanthe ... teelpanthe ... 6hoXCyg0u4</a><!-- m -->

Fuck, hvor de bare gennemførte....[/quote]

You need to pay attention ;) :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen