Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Sidder lige og ser genudsendelsen af P3-Guld. Og jeg må da sige, at jeg er kommet et skridt nærmere på en forklaring på, hvorfor jeg næsten kun hører P1...

Og hvad skete der lige for rockmusikken? Engang var det "I hope I die before I get old", hvorpå alt inden for rækkevidde blev pulvariseret. I dag står der to-tre bedemænd og med fistelstemmer mumler om, at de ikke har lyst til at dø..???

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kattekiksen »

NO1: Sashas ovenstående kommentar om P3 guld. Enigheden er stor hos mig.
NO2: Armadillo. Det er helt sikkert en dokumentar der er værd at se.
NN: Det Armadillo handler om. Føj. Den behandling de dræbte talebanere får, både før og efter den likvidering man får at se, er da vældigt ulækker. Både fysisk og psykisk.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Kattekiksen"]
NN: Det Armadillo handler om. Føj. Den behandling de dræbte talebanere får, både før og efter den likvidering man får at se, er da vældigt ulækker. Både fysisk og psykisk.[/quote]

Det er krig. Krig er ulækkert. Både fysisk og psykisk.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]NO: Sidder lige og ser genudsendelsen af P3-Guld. Og jeg må da sige, at jeg er kommet et skridt nærmere på en forklaring på, hvorfor jeg næsten kun hører P1...

Og hvad skete der lige for rockmusikken? Engang var det "I hope I die before I get old", hvorpå alt inden for rækkevidde blev pulvariseret. I dag står der to-tre bedemænd og med fistelstemmer mumler om, at de ikke har lyst til at dø..???

:-)[/quote]

Ja det er noget lort ,hvis rocken bliver alt for positiv og giver folk lyst til at leve ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]

Og hvad skete der lige for rockmusikken? Engang var det "I hope I die before I get old", hvorpå alt inden for rækkevidde blev pulvariseret. I dag står der to-tre bedemænd og med fistelstemmer mumler om, at de ikke har lyst til at dø..???
[/quote]

Rock-musikken havde da været en lille, ubetydelig sidebemærkning i musikhistorien, som ingen længere kunne huske, hvis ikke der var sket nogen udvikling siden dengang "sex, drugs n' rock'n'roll"-attituden var noget man forsøgte at efterleve.

Af de to udsagn, "I hope I die before I get old" og "Jeg har ikke lyst til at dø", kan jeg så absolut bedst tilslutte mig det sidste. Og rock-musik handler vel ikke kun om at være en tjotal sej badass, men også om at ramme noget i folk, de kan relatere til?

I øvrigt tror jeg ikke jeg ville kategorisere "De Eneste To" som 'rock' ... eller er det bare mig? :?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Kattekiksen"]
NN: Det Armadillo handler om. Føj. Den behandling de dræbte talebanere får, både før og efter den likvidering man får at se, er da vældigt ulækker. Både fysisk og psykisk.[/quote]

Det er krig. Krig er ulækkert. Både fysisk og psykisk.[/quote]

Ja, jeg kan altså heller ikke blive forarget over filmen. Hvad havde man regnet med der foregik, i sådan en krig? At de slog terninger om udfaldet af de enkelte kampe?

Skal man være forarget over noget her, så skal det være de politikere der tog beslutning om, at Danmark igen skulle være krigsførende nation.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Skal man være forarget over noget her, så skal det være de politikere der tog beslutning om, at Danmark igen skulle være krigsførende nation.[/quote]

Ja, men det er meningsløst, hvis man ikke i samme omgang sender en kærlig tanke til de mennesket, der har valgt regeringen. Vi har lige præcis den regering og det folketing, vi skal have, selvom jeg er uenig med dem i stort set alt. Æv.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Hapsall"]Tillykke, Mikkel lyder den så godt og er du tilfreds?[/quote]

Jeg må lige vente til mandag med at prøve den af med band. Men umiddelbart er jeg glad og tilfreds, og forventer et langt og givtigt samarbejde, mig og Orange imellem :) [/quote]
Tillykke. Håber du bliver lige så glad for den, som jeg er for min AD30.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

NO: [youtube]v7lN1R2LP-4[/youtube] :clap:

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="SustainerPlayer"][quote="Kattekiksen"]
NN: Det Armadillo handler om. Føj. Den behandling de dræbte talebanere får, både før og efter den likvidering man får at se, er da vældigt ulækker. Både fysisk og psykisk.[/quote]

Det er krig. Krig er ulækkert. Både fysisk og psykisk.[/quote]

Ja, jeg kan altså heller ikke blive forarget over filmen. Hvad havde man regnet med der foregik, i sådan en krig? At de slog terninger om udfaldet af de enkelte kampe?

Skal man være forarget over noget her, så skal det være de politikere der tog beslutning om, at Danmark igen skulle være krigsførende nation.[/quote]

Det jeg havde mest nedtur over, var også hele eksistensgrundlaget for krigen. Altså at vi overhovedet er der. Den fælles fejring af drabene til debriefing var så bare en makaber sidegevinst.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Krig er ufedt ,men var alternativet bedre i Afghanistan.Er Talebanerne fede?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Jeg har lige siddet og leget med min nye Line 6 M9 - det er sgu sjovt legetøj, som godt kunne gå hen og blive aldeles anvendeligt. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Krig er ufedt ,men var alternativet bedre i Afghanistan.Er Talebanerne fede?[/quote]

Nej, de er ikke så fede, men de er der endnu, og jeg tror ikke, der er ret mange, som oprigtigt tror på, at problemet kan fjernes med krig - i hvert fald ikke længere. Jeg kan ikke komme i tanker om et eneste eksempel, hvor man med succes har anvendt vold og tvang for at indføre demokrati. Krig er ikke løsningen.

Det er ikke fordi, jeg som sådan har en anden løsning i ærmet, men jeg kan ikke se, at krig løser noget. Afghanistan er bare et enkelt ud af mange, mange steder, hvor spillereglerne er anderledes end i vestlige i-lande. Vi har jo ikke udviklet os til velfærd og overflod fra den ene dag til den anden, og det er naivt at forestille sig, at man kan forvandle et primitivt, uudviklet landbrugssamfund til fungerende, oplyst demokrati, uden at det kommer indefra. Der er ingen vej tilbage fra demokrati, når det først er indført - det er der i hvert fald ingen historiske eksempler på, som jeg kender til. Når først frihed og demokrati er de herskende værdier i et samfund, skal folk nok værne om dem. Men det kan ikke bare hældes ned i et land - det kræver et omfang af oplysning, uddannelse og udvikling, der er nærmest håbløst i et område, hvor infrastruktur og stat er stort set ikke eksisterende.

Jeg har for nylig læst Jakob Ejersbos (fremragende!) trilogi, der foregår i Afrika. Her udtrykker en af personerne det meget præcist, synes jeg: Afrika mangler en oplysningstid. De er nogle hundrede år bagud i forhold til os (hvis vi altså mener, at vores måde er idealet), og det er slet ikke umuligt at forestille sig, at de en dag kan være med på samme måde som de mere velstillede områder i verden - det er bare umuligt at forestille sig, at metoden er krudt og kugler :-) Jeg ved godt, at Afghanistan ikke ligger i Afrika, men forholdende ligner nu meget godt.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="Telemaster"]
Jeg kan ikke komme i tanker om et eneste eksempel, hvor man med succes har anvendt vold og tvang for at indføre demokrati.
[/quote]

Hvad med den franske revolution?
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="K-P"][quote="Telemaster"]
Jeg kan ikke komme i tanker om et eneste eksempel, hvor man med succes har anvendt vold og tvang for at indføre demokrati.
[/quote]

Hvad med den franske revolution?[/quote]

Jojo, der har været adskillige statskup, hvor en regerende diktator er blevet afsat med vold af befolkningen - men det er altså modstand, der kommer indefra; ikke fra andre lande :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="Telemaster"][quote="K-P"][quote="Telemaster"]
Jeg kan ikke komme i tanker om et eneste eksempel, hvor man med succes har anvendt vold og tvang for at indføre demokrati.
[/quote]

Hvad med den franske revolution?[/quote]

Jojo, der har været adskillige statskup, hvor en regerende diktator er blevet afsat med vold af befolkningen - men det er altså modstand, der kommer indefra; ikke fra andre lande :-)[/quote]

Ah, på den måde. Nej, så kan jeg heller ikke umiddelbart komme i tanke om et.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Jeg vil give dig ret Telemaster ,men jeg vil nu næppe tro at de kunne have forhandlet med talibanerne over en kop Te.
Så vi må håbe at vi Danmark m.fl. har hjulpet Afghanerer med at komme igang med den demokratiske process ,selvom jeg godt kan tvivle.
I det mindste hjulpet landet til et lidt mere fredeligt styre på sigt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Jeg vil give dig ret Telemaster ,men jeg vil nu næppe tro at de kunne have forhandlet med talibanerne over en kop Te.
Så vi må håbe at vi Danmark m.fl. har hjulpet Afghanerer med at komme igang med den demokratiske process ,selvom jeg godt kan tvivle.
I det mindste hjulpet landet til et lidt mere fredeligt styre på sigt.[/quote]

Jeg tror, taktikken skal være noget i retning af, at man hjælper befolkningen til at komme i stand til selv at tage stilling og give dem mulighed for at handle. Historisk er der altså en tendens til, at flertallet kommer til at bestemme, hvis der ellers er en smule system i tingene. Det skal såmænd nok også komme alle mulige steder, hvor det ser håbløst ud, men det tager tid - og jeg tror desværre, vi bremser processen mere end at fremskynde den, når vi bomber løs.

Taliban skal man ikke forhandle med - men det nytter heller ikke noget at opfordre til ligeværd, medbestemmelse og et antivoldeligt system, når man selv bruger vold. Det er lige så selvmodsigende som dødsstraf, IMO.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

Hvis man gider bare at ridse lidt i overfladen af Afghanistans historie, så virker det ret usandsynligt, at landet vil nærme sig noget, der kan beskrives som demokrati, selv defineret ud fra en meget bred anskuelse af det ord, på selv langt sigt.

Taliban og Al Qaeda er også kun to af utroligt mange "fronter" i en heksekeddel af modstridende lokale interesser.

Selvfølgelig gør man en "forskel" her og nu ved en militær tilstedeværelse. Men som filmen her også pointere, så ryger det hele jo til helvede (no pun intended) igen, så snart man trækker sig ud. Og det gør man jo. Enten fordi man får for mange tæsk af Taliban ... og/eller fordi den generelle politiske og financielle situation i de krigsførende lande ikke længere kan forsvares.

Jesus Christ ... hvor mange år har man haft FN-styrker på Cypern? En lille latterlig lorteø, delt i to imellem to "vestlige" magter, der i øvrigt skal forestille at være i NATO-samarbejde sammen. Hvad med resten af Balkan? Hvad med Baskerlandet? Israel? Burma? Kina? ...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

... så hjem med drengene, og lad os så udnytte ressourcerne til at få Danmark til Ejderen i stedet!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen