Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GuitaRasmus"]

Ja, jeg er begyndt at kigge lidt på hans side - han har nogle ret anderledes ideer.

[/quote]

Han har ret i meget.[/quote]

Jeg er tilbøjelig til at være enig. Jeg er kommet frem til mange af de samme synspunkter som han har, gennem mine projekter.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]

NA: ...og kan stadig blive forbløffet over at tilsyneladende små detaljer som f.eks. at en smedet Floyd Rose med messingblok kan lyde SÅ meget bedre end en støbt Floyd Rose med støbejernsblok.[/quote]

Så skulle du bare høre en guitar helt uden Floyd Rose... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="GuitaRasmus"]

NA: ...og kan stadig blive forbløffet over at tilsyneladende små detaljer som f.eks. at en smedet Floyd Rose med messingblok kan lyde SÅ meget bedre end en støbt Floyd Rose med støbejernsblok.[/quote]

Det er faktisk ikke en helt så lille detalje igen - et smedet stykke metal ændrer i den grad fysiske egenskaber kontra et støbt stykke metal. Det bliver også bedre til at lede varme. Det er ret interessant at det også har lydmæssige fordele. Hvilken spade har du med sådan en smedet sag på?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Sasha: Flippet nok, så har jeg faktisk engang prøvet at have en almindelig vibrato på (god kvalitet, en Wilkinson vintage-type), og til lige netop dén guitar, lyder den altså federe med Floyd Rose.

Jake: Jo tak, jeg kender godt forskellen på smedet metal og støbemetal. ;) (fibrøst kontra krystallinsk struktur). Jeg synes blot det er interessant at to broer, med en forholdsvist ens masse, lyder SÅ dramatisk anderledes. Lige så vel som det kan ændre lyden at sætte andre stemmeskruer på, mm. Det er det interessante, og til tider frustrerende, ved at rode med guitarer. Det er iøvrigt min Axis, der har en Gotoh floyd.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

Det undrer ikke mig så meget hvor meget det har at sige med at matche de rigtige stumper til lige netop den guitar. Men det er sgutte nemt, for mulighederne er mange. Hvis du vil nørde Floyd, så kig her : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.floydupgrades.com/catalog/in ... catalog/in ... v5mrfbl2b4</a><!-- m -->

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Tak for linket, men jeg er faktisk helt fint tilfreds med den, efter den gamle Gotoh er kommet på igen. Og 200$ for en blok titanium? Hold da kæft... :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

Jeg skiftede blokken på min Schaller floyd, til en stor en af messing og forskellen er enorm.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Min Matchless klon... Nu er det længe siden jeg har spillet på den, men den lyder simpelthen fantastisk! Det hele lød først lidt surt, indtil jeg opdagede jeg havde fået fat i et sygt kabel som lagde en stor dyne over lyden, så da det blev skiftet, så skete der noget! Det er så fedt at spille guitar når ens gear lyder godt!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Min 12-årige datter, i forbindelse med de dér åndssvage polls på Facebook:

"Emma Magelund Ladager Nielsen besvarede spørgsmålet: 'Hvem har ansvaret når en 17 årig drikker sig i hegnet og kommer til skade på en ferie?' med 'Charlie Sheen'"

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Rasmus"]Det er så fedt at spille guitar når ens gear lyder godt![/quote]

Så hjælper det også når man er god til at spille på det...

Nok derfor jeg aldrig bliver tilfreds :o
Bah

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="AnotherDan"][quote="Rasmus"]Det er så fedt at spille guitar når ens gear lyder godt![/quote]

Så hjælper det også når man er god til at spille på det...

Nok derfor jeg aldrig bliver tilfreds :o[/quote]

Hvis man ikke synes man er god nok, så må man jo bare øve sig til man bliver glad. :banana-guitar:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Rasmus"]
Hvis man ikke synes man er god nok, så må man jo bare øve sig til man bliver glad. :banana-guitar:[/quote]

Eller trøste-købe mere gear, hehe...
Bah

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af gajda »

NO: Har lige købt en Tokai Cats Eye CE-158. Den er dælme flot og lyder ligeså lækkert. :D :music-guitarred:
NA: Får den først på næste tirsdag, da den lige skal en tur om Ole Kehlet først :doh:
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Efter et godt stykke tid med kun et par jobs om måneden, er de så småt begyndt at komme igen. :)

NO2: Volt skal på Langelandsfestivalen igen i år. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Manilla Fuckin' Road!!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

Anchorman på Kanal 6 kl 21!!!!
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Efter en lang arbejdsdag, hvor intet fungerede, har jeg nu kastet mig i den gode stol med espresso og god chokolade og sat en gammel Uriah Heep-plade på. Afslapning er dobbelt så godt, når man er rigtigt træt :)

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pickles »

NO: Jeg har pryglet svinelæderet og købt en Samsung Galaxy S II mobiltelefon. Det er det vildeste stykke elektronik, jeg i mit liv har prøvet.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Var nede og besøge studiet, hvor vi skal indspille vores kommende EP i dag. Det var en rigtig fed oplevelse. Fremragende stemning, seriøs producer, gode omgivelser, fine toner fra deres tidligere projekter, enighed om vores kommende projekt. Det hele gik bare op i en højere enhed, og jeg kan ikke vente med at komme i gang!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Barf"]NO: Var nede og besøge studiet, hvor vi skal indspille vores kommende EP i dag. Det var en rigtig fed oplevelse. Fremragende stemning, seriøs producer, gode omgivelser, fine toner fra deres tidligere projekter, enighed om vores kommende projekt. Det hele gik bare op i en højere enhed, og jeg kan ikke vente med at komme i gang![/quote]
Hvilket studie skal I i?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen