Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

Var det ikke Abemand, der også havde røglugtsproblemer med en Hummingbird og måtte opgive? :? Håber det spænder bedre af med den her!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Jeg overtog engang en strat der lugtede helt vildt af røg, den fik flere omgange med klud og husholdningssprit.
Kassen til guitaren fik lov til at stå i carporten en uges tid.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

no: Clapton.
[youtube]mhNjQBsBPLY[/youtube]

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

[quote="Turtle"][quote="thomasrytter"]
Nogen tips til hvordan man kan få af-lugtet sådan en guitar? Jeg tænker umiddelbart en klud med lidt rodalon, efterfulgt af noget dunlop-polish og lemon oil?[/quote]

Opbevar den inde i et kosteskab i et par dage sammen med en lille skål med eddike. Så forsvinder lugten af røg. (Du må gerne tage den ud, når du skal spille på den...)[/quote]

Eddikemetoden skulle være en skrøne: http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... fra-stuen/

Jeg tror det bedste middel mod røglugt er tid og frisk luft (pas på luftfugtigheden). Polish og lemon oil er sikkert også en god idé, men det meste af lugten sidder sikkert i det ubehandlede træ inden i guitaren.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Abemand"][quote="Turtle"][quote="thomasrytter"]
Nogen tips til hvordan man kan få af-lugtet sådan en guitar? Jeg tænker umiddelbart en klud med lidt rodalon, efterfulgt af noget dunlop-polish og lemon oil?[/quote]

Opbevar den inde i et kosteskab i et par dage sammen med en lille skål med eddike. Så forsvinder lugten af røg. (Du må gerne tage den ud, når du skal spille på den...)[/quote]

Eddikemetoden skulle være en skrøne: http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... fra-stuen/
[/quote]

Jeg er nu ligeglad med, hvad de mener. Jeg har brugt den med stor effektivitet - dog aldrig på guitarer, men på mange andre ting.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

[quote="SustainerPlayer"]Var det ikke Abemand, der også havde røglugtsproblemer med en Hummingbird og måtte opgive? :? Håber det spænder bedre af med den her![/quote]

Jo, jeg endte med at give op. Men den var eddersparkme også slem. Fik det faktisk dårligt af at sidde med den.Tænkte bare overhovedet ikke over det da jeg købte skidtet, da det ikke var noget der havde generet mig før. TIl sammenligning, så overtog jeg mine forældres læderstue der havde fået max røg i over 10 år og det var virkelig vand i forhold til.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

Cool, tak for tippene.

Den spiller i øvrigt virkelig godt - det bliver fedt at få kastet lidt knofedt efter den. Jeg tror det er rigtigt, at meget af lugten nok sidder inden i kassen. Guitaren har hængt foran et åbent vindue natten over, og det har allerede hjulpet en del, så jeg er fortrøstningsfuld. Senere på dagen, får den en ordentlig tur med alt hvad lageret kan trække af diverse polishes, olier, osv...

Kassen må en tur udenfor i haven - så må naboerne leve med udsigten til det lysebrun/pink, røglugtende skrummel, i care not!

8-)

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

[quote="Turtle"][quote="Abemand"][quote="Turtle"]
Opbevar den inde i et kosteskab i et par dage sammen med en lille skål med eddike. Så forsvinder lugten af røg. (Du må gerne tage den ud, når du skal spille på den...)[/quote]

Eddikemetoden skulle være en skrøne: http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... fra-stuen/
[/quote]

Jeg er nu ligeglad med, hvad de mener. Jeg har brugt den med stor effektivitet - dog aldrig på guitarer, men på mange andre ting.[/quote]

Skal ikke kunne sige det. Jeg faldt bare over artiklen, da jeg selv ledte efter metoder til at fjerne røglugt. Jeg prøvede det dog alligevel og havde en skål med eddike stående inde i selve guitaren, i den lukkede hardcase i 2 uger uden held.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

Det her kunne også være en mulighed. Det bliver anbefalet i den artikel jeg linkede til før: http://www.mortalin.dk/Lugtfjerner-LAVAKORN

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

Nu har den fået en omgang med kluden plus diverse dunlop-præperater, og jeg kan til min store glæde konstatere, at lugten er væk. Fedest! 8-)
Den er faktisk blevet virkelig flot, og den lyder godt nok lækkert!

Ærgeligt med din Hummingbird, Abemand. Fik du solgt den videre, og hvad fik du i stedet for?

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

ups - doppeltpost :oops:

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

[quote="thomasrytter"]
Ærgeligt med din Hummingbird, Abemand. Fik du solgt den videre, og hvad fik du i stedet for?[/quote]

Ja, jeg fik den hurtigt solgt uden det store tab. Køberen var vist selv ryger, så han var ligeglad. Jeg endte med at købe en billigere (og i øvrigt udmærket) guitar fra Art & Lutherie. Den Hummingbird rumsterer dog stadig bag i hovedet, så sådan en bliver jeg nok nødt til at have igen engang.

Og i øvrigt tillykke med den. Skal den ikke flashes?

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

Cool, så endte det jo godt alligevel :)

Har faktisk aldrig lavet et flash før? Har dog fået en del både ind og ud på det sidste, så det kunne da godt være, man skulle overveje at vise "herlighederne" frem en af dagene. Det overvejer jeg lige...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="thomasrytter"]Har faktisk aldrig lavet et flash før? [/quote]

Hrrmmff?! :eh:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: I går fik jeg en tremolo-pedal, i dag har jeg repareret min forstærker og justeret min bariton-guitar. Nu lyder jeg som en billig kåwbøjder-film. Det er fedt...


JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Loomer"].... noget sjovt ...[/quote]

Fantastisk :lol:

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

NO: Tager ud og kigger på træ på mandag :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="thomasrytter"]

Har faktisk aldrig lavet et flash[/quote]

Hat´s off..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Kimling"]NO: Tager ud og kigger på træ på mandag :D [/quote]

Det gør jeg hver dag, når jeg går tur med hunden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen