Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="CobraPizza"]
[quote="Sasha"]Måske er det ikke nødvendigt at vide, hvilke pickupper, der sidder i ens guitar, for at have en fed tone?[/quote]

Nej, men det kan da hjælpe en gevaldigt på vej, at have en god viden om hvordan tingene ca lyder.. Jeg prøver fx ikke at spille dødsmetal på en tele pickup, for at overdrive tingene lidt :) [/quote]

Jeg er så personligt typen, der ville prøve det alligevel - det kunne jo være, det lød fedt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tjah. Jeg kan også spille alt, der er værd at spille, på en Strat-pickup.

Men nu er der måske også forskel på, om man ved, at man har at gøre med en Seymour Duncan SSL-1 fra ´93, som én eller anden har taget tre viklinger af og smeltet ca. 50% af voksen af og i øvrigt lavet en coil-tap på samt demagnetiseret dem ca. 20%, og så at man står med "de pickupper, der sad i guitaren, da jeg købte den. Jeg ved ikke, hvad det er for nogle. Men de lyder fedt"...? Det kunne jo tænkes, at Hr. Poulsen er med så langt, at han godt vidste, at det drejer sig om Gibson-pickupper. Måske endda humbuckere, men at han ikke lige var klar over, hvilken specifik model, det er..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

@Turtle: Ja helt sikkert, det skal prøves, men der er nok ikke så store chancer for det, da man nok ville se flere, der gjorde det

@Sasha: Jo da, men når man tænker på hvordan andre proffer (og amatører) går op i hvad der sidder i deres guitarer, og hvordan det netop er sådan at nogle hiver, piller og omsmelter "næsten perfekt", for at prøve at få det "perfekt", så er det da lidt sjovt eller i hvert fald tankevækkende at manden glor på guitaren og alligevel får fed hegn ud af det, selvom han ikke er inde over detaljerne..

Han har jo også stadig en Behringer Equalizer (den lille grimme gule) i sit setup, hvilket jeg var ved at falde ned af stolen over, når han ellers har en del vellydende forstærkere i sit setup
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tjah, måske. Jeg synes nu, at de, der formår at lyde rigtigt fedt - i øvrigt uden stillingtagen til, om Hr. Poulsen falder inden for denne kategori - typisk bruger mere tid på at øve sig på at skabe denne lyd med fingrene end på at "hive, pille og omsmelte" deres grej...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: En dejlig weekend i Malmö.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Har haft mine forældre på besøg her i Kbh hele weekenden. Det var skisme skønt :)

NMO: ATEAs teknikere er åbenbart bedre end Eplehuset = min MacBook Pro er tilbage fra de døde. Eplehuset ville skifte mit Logic Board, ATEA pillede bare mit åbenbart defekte batteri ud og så virker den igen :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Tjah, måske. Jeg synes nu, at de, der formår at lyde rigtigt fedt - i øvrigt uden stillingtagen til, om Hr. Poulsen falder inden for denne kategori - typisk bruger mere tid på at øve sig på at skabe denne lyd med fingrene end på at "hive, pille og omsmelte" deres grej...[/quote]

Tjoh, det kan der jo være noget om, men samtidig vil jeg påstå man ikke kan/bør slå skruer i med en hammer :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ikke forstået.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Ikke forstået.[/quote]

At grej ikke er alt, men du kommer ikke langt med en Fender begynder forstærker og en Squier tele, når det handler om at få en fed tone indenfor metal..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Måske. Måske ikke.

Men for at vende tilbage til din tidligere analogi med hammeren, så kan det da være lige meget, om man ved, hvad et givent stykke værktøj hedder, hvis man formår at lave et fornemt stykke arbejde med det, ville jeg mene. Det kunne jo være, at man var vaks nok til at se, at "den dér dims med de to krydsede blade ude i enden" er skidegod til de dér dimser, som vist nok hedder skruer, mens den tunge dér på skaftet er bedre til at banke på de dér, som ligner skruer, men som ikke har den dersens spiral rundt om...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Måske. Måske ikke.

Men for at vende tilbage til din tidligere analogi med hammeren, så kan det da være lige meget, om man ved, hvad et givent stykke værktøj hedder, hvis man formår at lave et fornemt stykke arbejde med det, ville jeg mene. Det kunne jo være, at man var vaks nok til at se, at "den dér dims med de to krydsede blade ude i enden" er skidegod til de dér dimser, som vist nok hedder skruer, mens den tunge dér på skaftet er bedre til at banke på de dér, som ligner skruer, men som ikke har den dersens spiral rundt om...[/quote]

Det tror jeg skam også Hr. Poulsen har, men jeg tror det begrænser sig til hvad er en humbucker og hvad er en singlecoil, og hvad mærke er de fra..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Then, that´s all you need to know. Isn´t it?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

Tit tror jeg, at man kommer længere med at bruge sine ører og øjne, end den mere "matematiske" tilgang til musik...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="thomasrytter"]Tit tror jeg, at man kommer længere med at bruge sine ører og øjne, end den mere "matematiske" tilgang til musik...[/quote]
Med mindre man spiller Math Rock.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: Der er begyndt at komme reklamer med Mastodon på Spotify.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"][quote="thomasrytter"]Tit tror jeg, at man kommer længere med at bruge sine ører og øjne, end den mere "matematiske" tilgang til musik...[/quote]
Med mindre man spiller Math Rock.. ;) [/quote]

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"][quote="fortytwo"][quote="thomasrytter"]Tit tror jeg, at man kommer længere med at bruge sine ører og øjne, end den mere "matematiske" tilgang til musik...[/quote]
Med mindre man spiller Math Rock.. ;) [/quote]

:D [/quote]

Det er desværre kun mathmetal fans og DTUs matematik linje, der kan få den op og stå over Fibonacci tal..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="K-P"]NO: Der er begyndt at komme reklamer med Mastodon på Spotify.[/quote]

+1
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Petunia »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]Tjah, måske. Jeg synes nu, at de, der formår at lyde rigtigt fedt - i øvrigt uden stillingtagen til, om Hr. Poulsen falder inden for denne kategori - typisk bruger mere tid på at øve sig på at skabe denne lyd med fingrene end på at "hive, pille og omsmelte" deres grej...[/quote]

Tjoh, det kan der jo være noget om, men samtidig vil jeg påstå man ikke kan/bør slå skruer i med en hammer :) [/quote]

Det er jo noget vrøvl - gu fanden kan man slå skruer i med en hammer - bare slå hårdt nok!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvordan er det nu? Er det ikke noget med, at det er mesters privilegium i forhold til svendene og lærlingene, at han må banke skruerne halvt i med en hammer?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen