Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Guitaristen fra Papir er i Sneums Garage på P6 Beat lige nu, og spiller fedt krautrock, spacerock og andet gøjl. Det er sgu fedt!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: At sidde hjemme i stuen og spille på sin Tele og Super Reverb!

NA: Er det normalt at rumklangen støjer betragteligt i sådan en SR?

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="Rasmus"]NO: At sidde hjemme i stuen og spille på sin Tele og Super Reverb!

NA: Er det normalt at rumklangen støjer betragteligt i sådan en SR?[/quote]
Hvis du lige skruer op på 6, kan det være jeg kan høre det her lidt længere nede ad vejen :-D
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]NO: At sidde hjemme i stuen og spille på sin Tele og Super Reverb!

NA: Er det normalt at rumklangen støjer betragteligt i sådan en SR?[/quote]

Nu er "normalt" og så "meningen, at det skal opføre sig sådan" to vidt forskellige ting...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Stevi"][quote="Rasmus"]NO: At sidde hjemme i stuen og spille på sin Tele og Super Reverb!

NA: Er det normalt at rumklangen støjer betragteligt i sådan en SR?[/quote]
Hvis du lige skruer op på 6, kan det være jeg kan høre det her lidt længere nede ad vejen :-D[/quote]
Jeg tror for godt naboskabs skyld jeg holder den på 2.:-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]NO: At sidde hjemme i stuen og spille på sin Tele og Super Reverb!

NA: Er det normalt at rumklangen støjer betragteligt i sådan en SR?[/quote]

Nu er "normalt" og så "meningen, at det skal opføre sig sådan" to vidt forskellige ting...[/quote]
Hehe. Ja, det er aldrig helt til at vide med det gamle skrammel. Jeg fandt f.eks lige ud af Fjederen ligger løst i bunden af forstærkeren. Det tror jeg til gengæld ikke er meningen.:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvis du med "støj" mener højfrekvent støj "Scchhzzzzziiii", så stamer det sandsynligvis fra rørene, der trækker rumklangen. I visse - især Silverface - Fendere er især driver-røret til rumklangen spændt en anelse hårdt for. Så det ville ikke være fuldstændigt uhørt, at det kvitterede ved at støje mere end nødvendigt. Er det derimod brum, kan årsagerne være mange. Men de signalniveauer, der går til og især fra rumklangen, er nærmest ikke-eksisterende. Så de er brumfølsomme som ind i h...

Bruger du fodkontakten?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Hvis du med "støj" mener højfrekvent støj "Scchhzzzzziiii", så stamer det sandsynligvis fra rørene, der trækker rumklangen. I visse - især Silverface - Fendere er især driver-røret til rumklangen spændt en anelse hårdt for. Så det ville ikke være fuldstændigt uhørt, at det kvitterede ved at støje mere end nødvendigt. Er det derimod brum, kan årsagerne være mange. Men de signalniveauer, der går til og især fra rumklangen, er nærmest ikke-eksisterende. Så de er brumfølsomme som ind i h...

Bruger du fodkontakten?[/quote]

ja, det lyder meget rigtigt det er en schhhzzzzziiiiii, der bliver kraftigere jo mere man skruer rumklangen op. Det var dog værre herhjemme, end jeg har oplevet før.

Jeg bruger kontakten en lille smule til tremoloen. Det gør måske en forskel?

Men det er Lars V der har serviceret den sidst, inden jeg købte den, så han kan sikkert fortælle mig om han også husker det sådan.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Narh, hvis det er højfrekvent støj, har det næppe noget med fordkontakten at gøre. Men kablet til sådan en Fender-fodkontakt er lidt specielt derved, at den éne leder er skærmet separat, og den anden leder ikke er skærmet. Får man byttet rundt på de to ledere - evt. blot sat stikkene forkert i forstærkeren, sådan tremolo-knappen styrer rumklangen og vice versa, vil rumklangen brumme. Til tider ser man også, at den originale ledning er erstattet af et "almindeligt" to-leder kabel med fælles skærm. Og så har man pludselig en oplagt "sti", ad hvilken tremoloens "tikken" kan snige sig ind i rumklangs-signalet, sådan at man også får et flot "tik-tik" med i købet, når man skruer op for rumklangen. Men i og med, at du siger, at det er højfrekvent støj, ville jeg i første omgang nok mistænke rørene omkring rumklangen. Og dernæst måske anodemodstanden i pull up-trinnet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jejak »

NO1: Skal nu til at give den som guitarist i endnu et metalband. Så kan jeg få motioneret min gamle Engl lidt igen.

NO2: Min Engl lyder pisse godt.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

NO: Auktion over de sidste ting i butikken pga ophør. Musikladen, Odense - Jan Aabo skal til at nyde sit otium. Ritter Flying V gig bag til kr. 200.-
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Jejak"]NO1: Skal nu til at give den som guitarist i endnu et metalband. Så kan jeg få motioneret min gamle Engl lidt igen.

NO2: Min Engl lyder pisse godt.[/quote]

Det er sgu da sejt nok! Hvem skal du afløse?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jejak »

[quote="Kimling"][quote="Jejak"]NO1: Skal nu til at give den som guitarist i endnu et metalband. Så kan jeg få motioneret min gamle Engl lidt igen.

NO2: Min Engl lyder pisse godt.[/quote]

Det er sgu da sejt nok! Hvem skal du afløse?[/quote]

Bandet hedder Blood Label, ham jeg skal afløse hedder Morten-?. Genren de/vi spiller er lige efter min smag, så det er sgu sejt!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Jejak"]

Bandet hedder Blood Label, ham jeg skal afløse hedder Morten-?. Genren de/vi spiller er lige efter min smag, så det er sgu sejt![/quote]

Ja, det kunne jeg jo næsten gætte udfra din nye signatur ;)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jejak »

:doh:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Dagens farve er orange :) :) :)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Turtle"]NO: Dagens farve er orange :) :) :) [/quote]

Kan den spille "Br00talz m3talz"?
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kimling"][quote="Turtle"]NO: Dagens farve er orange :) :) :) [/quote]

Kan den spille "Br00talz m3talz"?[/quote]

Det kan den i hvert fald. Den lyder rigtigt fed med masser af gain på.

Nu mangler jeg bare et 4x12 eller to :lol:

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

NO: Så er der også billetter til Lou Reed. 6. række midt for. Sgu.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Så er der lavet et fint lille pedalboard. Og min nye Orange-forstærker lyder stadig fantastisk. Stakkels nabo :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen