Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO. At være tilbage i Kbh efter 3 dage med jobs i jylland.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Tre spillejobs på tre dage. Det er hårdt men også rigtig dejligt at komme i gang igen, efter det har stået stille i et godt stykke tid. Nu kommer trommeslageren i mit rockband også hjem på tirsdag, og så kan vi begynde at spille med det også. Skønt!

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Nicolai »

NO: Bryan Adams spiller på Skanderborg. Så kender jeg én, der skal have fat i en endagsbillet.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af rustie »

citat: Bryan Adams spiller på Skanderborg. Så kender jeg én, der skal have fat i en endagsbillet

ja det kunne da godt tænkes at han er i en kategori hvor han selv skal betale for at komme ind :)

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Nicolai »

[quote="rustie"]citat: Bryan Adams spiller på Skanderborg. Så kender jeg én, der skal have fat i en endagsbillet

ja det kunne da godt tænkes at han er i en kategori hvor han selv skal betale for at komme ind :) [/quote]


Hehe. Jeg mente nu undertegnede ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]NO. At være tilbage i Kbh efter 3 dage med jobs i jylland.[/quote]

Hey sejt.. Du døde ikke af køreturen hjem.. I hvert fald ikke fysisk.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]NO. At være tilbage i Kbh efter 3 dage med jobs i jylland.[/quote]

Hey sejt.. Du døde ikke af køreturen hjem.. I hvert fald ikke fysisk.. ;) [/quote]
Nej, den røde baron tog hele turen hjem. Vi var pakket og klar og kørte fra Frederikshavn kl. 22.18 og jeg gik ind af min hoveddør 03:50. Der var bilen tømt, og afleveret.

Det var effektivt!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Så er der sgu blevet fløjet lavt..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Så er vi sgu i gang igen!

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Undskyld, men med hvad?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"][quote="MacG"]

DET kunne jeg så godt tænke mig at se eksempler på... For det har da aldrig slået mig ved Hr. Helmigs puerile enderim...[/quote]


Der er vel ingen tvivl om, at Helmigs metier først og fremmest er banale kærlighedssange. Hvis man per definition ikke kan lide den slags, er det nok vanskeligt pludselig at se lyset, medmindre man virkelig gerne vil. I øvrigt har jeg ingen anelse om, hvad han har gået og lavet de sidste mange år, så min udtalelese om de gode tekster knytter sig til Helmigs musik fra 80'erne. På Vejen Væk fra (vistnok) 1987 synes jeg især, han fik skrevet nogle tekster, der i et meget ligefremt sprog udtrykte ulykkelig kærlighed. Det er der ikke meget street cred i, det ved jeg godt, men det er nu engang den genre, han arbejder i. Linien "Men når jeg nu savner dig, hvordan kan du så undvære mig?" fra Nu Hvor Du Har Brændt Mig Af, synes jeg er tæt på genial i al sin rørende enkelhed. Vist er det banalt, men det ER de følelser jo, når man får dem lidt på afstand. Den linie opsummerer stort set alt, hvad der er at sige om den sag på ganske få ord.

RIgtig mange mennesker kan næste ikke holde ud, at det er så banalt og "tæt på", men det er jo en svær balance. For mig handler det om mod, ærlighed og autencitet. De fleste af sangene fra Dylan's store skilsmisseplade Blood on the Tracks har flere lag og er meget mere åbne, men ind i mellem gør han det samme som Helmig(eller omvendt): siger det lige ud, og det er fantastisk effektivt, midt i al tågesnakken. You're gonna make me lonesome when you go er et godt eksempel. Her er versene meget af tiden noget svære at afkode, men i omkvædet kommer han altså til sagen: you're gonna make me lonesome when you go. Så er der ligesom ikke mere at sige :-)[/quote]

Uden i øvrigt at skulle gøre mig til yderligere dommer i sagen, vil jeg nu tillade mig at mene, at Dylan 99,9% af tiden opviser en grad af poesi og halvabstrakt legen med sproget og dets nuancerede muligheder, som jeg ihvertfald aldrig har bemærket hos hverken Helmig, Seebach eller Medina for dén sags skyld. Men det kan da selvfølgelig godt tænkes, at det blot er mig, der ikke har hørt ordentligt efter og bemærket de subtile nuancer, man først fanger efter mange gennemlytninger...[/quote]

Ja, for fanden - Dylan er jo mesteren! Netop nuancerne, flertydigheden og den billedskabende og alt andet end konkrete kredsen om den varme grød får jo hans sange til at fremstå tidløse og eviggyldige. Og her er han ude i et ganske andet ærinde end fx Helmig. "De subtile nuancer, man først fanger efter mange gennemlytninger", som du er inde på er, netop ikke Helmigs stil. I hvert fald er det ikke her, han er bedst. Det er sådan set pointen med mit forrige indlæg. Det meget direkte, utvetydige sprog hos Helmig er et forfriskende og (i dansklærertermer) uhyre effektivt, fortælleteknisk virkemiddel. Det er fino-bambino med mig, hvis man ikke kan lide Thomas Helmig (det kan jeg heller ikke selv det meste af tiden), men det er åndssvagt at holde hans tekster op mod Bob Dylans. Det ville være unfair med alle sangskrivere, men her er vi ovre i en helt anden genre, og så er det meningsløst at måle den ene op imod den anden. Lidt som at beskylde boeuf stroganoff for at være en kedelig havregrød.

Jeg er en kæmpe fan af Bob Dylan, men Thomas Helmig har altså også sin berettigelse, efter min mening. Forresten er Midnat i Europa også en fed tekst :-)
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]NO. At være tilbage i Kbh efter 3 dage med jobs i jylland.[/quote]

Hey sejt.. Du døde ikke af køreturen hjem.. I hvert fald ikke fysisk.. ;) [/quote]
Nej, den røde baron tog hele turen hjem. Vi var pakket og klar og kørte fra Frederikshavn kl. 22.18 og jeg gik ind af min hoveddør 03:50. Der var bilen tømt, og afleveret.

Det var effektivt![/quote]

Hvad har du spillet med i min fødeby ? Var de søde nok ved jer ? Og hvad hulen har i kørt i !!?
Google siger at det tager 4:40 UDEN grejaflevering...

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Jeg kan nu også godt lide Thomas Helmig. Han virker egentlig også som en knippelfin fyr, udover det.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"]

Hvad har du spillet med i min fødeby ? Var de søde nok ved jer ? Og hvad hulen har i kørt i !!?
Google siger at det tager 4:40 UDEN grejaflevering...[/quote]

Ja, det var utrolig søde(De grinte af mine vittigheder)! Vi kørte i en Ferrrari F40.... Eller var det en Citröen varevogn. :D

Tidsmæssigt passer det jo meget fint, fordi vi har brugt ca. 5 en halv time på det. Vi er ret tjekkede til at læsse gear efterhånden. :clap:

Jeg troede bare ikke rigtig på den der google tidsberegning, men den er åbenbart god nok. Når man først kommer ned forbi alt vejarbejdet ved Vejle, så glider det ret godt, især når der ikke er nogen trafik.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Rasmus"]NO. At være tilbage i Kbh efter 3 dage med jobs i jylland.[/quote]
Hey!!! ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Loomer"][quote="Sasha"] "danser et skab i Bilka"..[/quote]

Billede[/quote]

Den får lige en +1
Lignede nogen af dem ham her? :banana-stoner:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: Ulver udgiver nyt album i denne måned <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kscopemusic.com/ulver/childh ... odsend/</a><!-- m -->
Selvom det udelukkende er covers er jeg alligevel spændt
Cogito sumere potum alterum

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Rasmus"]NO. At være tilbage i Kbh efter 3 dage med jobs i jylland.[/quote]
Hey!!! ;) [/quote]
Jylland var dejlig. Desværre synes jeg ikke det er sjovt at sidde så meget i en bil.

Vi havde ikke noget "fritid" som sådan, fordi vi skulle hele tiden op og videre fordi Mathilde skulle i Radio'en i nærheden af hvor vi skulle spille. :roll:

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Førslev »

NO: Har lige købt mig en lille weber grill (en smokey joe) og glæder mig i den grad til at indvie den i morgen med et par bøffer, bagt kartoffel, grillede tomater, majskolber og en fræk lille hjemmerørt dressing.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Pig Destroyer holder bare aldrig op med at være fucking sejt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen