Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]
NO4: At more sig lidt over at intonationen på SG'en var pænt ude at skide, fordi tossen har vendt tune-o-matic'en forkert.
[/quote]

Det undrer mig på ingen måde, men det forklarer en del!
[quote="GuitaRasmus"]
NO5: At se hans ansigstudtryk da han skulle skifte strenge på sin Bigsby-udstyrede Les Paul. [/quote]

Ja, han plejer jo som regel at få mig til det.
[quote="GuitaRasmus"]
NA: At se ham more sig kosteligt over at opdage at jeg er lige så ringe til at skifte strenge på sådan en.
[/quote]

Ja, man skal øve sig. :)


[quote="GuitaRasmus"]
NO6: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-tr ... bson-sg-tr ... -83929342/</a><!-- m --> :lol:[/quote]

WTF DUDE

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="GuitaRasmus"]
...

NO6: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-tr ... bson-sg-tr ... -83929342/</a><!-- m --> :lol:[/quote]

Hehe god stil.

Er det snart ved at være tid til en opdateret Møller-løsning's tråd?
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"]Vi kan da bare afholde en Masterclass, hvis der er nogen der har brug for hjælp.. ;-)[/quote]

I kunne også invitere en guitarbygger, som kunne holde et oplæg om, hvordan man piller l..tet af, sådan at det går mindst muligt ud over de fine, omend på nuværende tidspunkt skamferede guirarers visuelle udseende... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="fortytwo"]Vi kan da bare afholde en Masterclass, hvis der er nogen der har brug for hjælp.. ;-)[/quote]

I kunne også invitere en guitarbygger, som kunne holde et oplæg om, hvordan man piller l..tet af, sådan at det går mindst muligt ud over de fine, omend på nuværende tidspunkt skamferede guirarers visuelle udseende... :-)[/quote]

Jeg tror vist vi er blevet enige om at funktionalitet er mere værd end æstetik og klassisk skønhed. *host*GUS*host*.... :D :angry-boxing:

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

[quote="GuitaRasmus"]
NO6: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-tr ... bson-sg-tr ... -83929342/</a><!-- m --> :lol:[/quote]

LOL! :clap: Jeg byder 700....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"][quote="fortytwo"]Vi kan da bare afholde en Masterclass, hvis der er nogen der har brug for hjælp.. ;-)[/quote]

I kunne også invitere en guitarbygger, som kunne holde et oplæg om, hvordan man piller l..tet af, sådan at det går mindst muligt ud over de fine, omend på nuværende tidspunkt skamferede guirarers visuelle udseende... :-)[/quote]

Jeg tror vist vi er blevet enige om at funktionalitet er mere værd end æstetik og klassisk skønhed. *host*GUS*host*.... :D :angry-boxing:[/quote]

Nu skal jeg ikke prale af at fatte pointen i, hvad du mener. Men "funktionalitet" og "Bigsby" i samme sætning...???
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Men "funktionalitet" og "Bigsby" i samme sætning...???[/quote]

Fungere fint for mig..

Hvis man skal hive mere i den pind, end et Bigsby kan klare, så skal man altså købe en guitar med et Floyd Rose
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"]

Hvis man skal hive mere i den pind, end et Bigsby kan klare, så skal man altså købe en guitar med et Floyd Rose[/quote]

Nå for Søren! Ja, der kan man jo bare se...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="Sasha"]Men "funktionalitet" og "Bigsby" i samme sætning...???[/quote]

Fungere fint for mig..

Hvis man skal hive mere i den pind, end et Bigsby kan klare, så skal man altså købe en guitar med et Floyd Rose[/quote]

:crazy:

Har du hørt om en guitar der hedder en Stratocaster ?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

NO: der kom en Mac ind af døren idag - dejligt endlig at have en maskine igen. (har været computer fri her hjemme i ca 1 år)
Nu skal der indspilles.

... Og forresten Bigsby er klart det fedeste vib-system i min verden...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Funkis"]NO: der kom en Mac ind af døren idag - dejligt endlig at have en maskine igen. (har været computer fri her hjemme i ca 1 år)
Nu skal der indspilles.

... Og forresten Bigsby er klart det fedeste vib-system i min verden...[/quote]

Til at:

1: Være i vejen,
2: Æde tone,
3: Gå ud af stemning ?

;)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

Alle kan vist hurtigt blive enige om, at det eneste vib.system der fungerer 100%, er det på en jazzmaster. Der fik Fender heldigvis lige reddet den katastrofe de fik lavet med Straten... Et bigsby er dog federe at se og fungerer næsten lige så godt.

/Søren

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="MacG"][quote="fortytwo"][quote="Sasha"]Men "funktionalitet" og "Bigsby" i samme sætning...???[/quote]

Fungere fint for mig..

Hvis man skal hive mere i den pind, end et Bigsby kan klare, så skal man altså købe en guitar med et Floyd Rose[/quote]

:crazy:

Har du hørt om en guitar der hedder en Stratocaster ?[/quote]

Så hellere en Tele.. Med Bigsby.. ;)


[quote="udepost"]Alle kan vist hurtigt blive enige om, at det eneste vib.system der fungerer 100%, er det på en jazzmaster. Der fik Fender heldigvis lige reddet den katastrofe de fik lavet med Straten... [/quote]

Sikkert ikke alle, men jeg er med dig på denne her..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af rustie »

jeg holder også på at bigsby er et godt vib. arangement,jeg har langt om længe fundet sammen med en strat,men hold kæft hvor er den trem ubrugelig,jeg tænker alvorligt på at lime en klods i for så at sætte en bigsby på.Ry Cooder har en meget fed strat med bigsby,helt åndssvagt syntes jeg ikke det ser ud.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Et par kameluldstøfler er temmelig rock´n´roll-agtige i deres fremtoning i forhold til en Bigsby. Sorry to say...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"]

[quote="udepost"]Alle kan vist hurtigt blive enige om, at det eneste vib.system der fungerer 100%, er det på en jazzmaster. Der fik Fender heldigvis lige reddet den katastrofe de fik lavet med Straten... [/quote]

Sikkert ikke alle.[/quote]

Korrekt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Det eneste tremsystem jeg stoler på er neckbends..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Hvem har lyst til at diskutere med ham her?

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg ville såmænd ikke være bleg for at vende verdensituationen med morfar dér. Jeg er sikker på, at hvis man havde set lidt mere i billedets underkant, ville der åbenbare sig de nydeligste kameluldstøfler (som ville stå godt til både guitar, dalrepind, og ikke mindst guitarkuffert). Jeg noterer mig, at morfar også har fundet læseglasset frem. Ak ja, det er ikke kun de gamle ører, den er ved at være gal med...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Ordet "Dalrepind". Never not funny!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen