Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : Jazzmasteren og Straten. Hver gang jeg begynder at spille på en af dem, tænker jeg : fåååårk den lyder godt, jeg skal aldrig spille på andet.
Det er så lige indtil jeg lige prøver den anden guitar.
Så tænker jeg det samme igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Dejligt lige at rende ind i Kræn, Urup og Barf til Smukfest
NO2: Toto - Jeg kan nu altså godt lide det band.
NA (og her bliver Kræn sur): Jeg synes faktisk ikke Lukather var særligt fed - Han havde efter mine begreber virkeligt tynd lyd - jeg savner hans Les Paul i Marshall setup, og jeg synes gennemgående at han spille alt for hurtigt. Før i tiden (og specielt i studiet) synes jeg, han var bedre til at spille en fed solo, der blev krydret med et enkelt fuldstændig sygt løb. Nu synes jeg bare han racer af sted uden egentligt formål
NO3: Det var fedt at se David Paich live - jeg har været til 3-4 Toto koncerter, men det her er første gang han var med.
NN: Kashmir - Det band forstår åbenbart ikke hvad det vil sige at spille en festivalkoncert. De spiller næstsidste koncert på Bøgescenerne ved en 5 dage lang festival, og de vælger så at spille en indadvendt koncert, hvor man har hevet tempoet ud af langt de fleste numre. Det krydrer man så med lange komplet uinteressante instrumentalstykker. Der var for eksempel en flere minutter lang sekvens, hvor instrumentalstykket bestod af, at bandet slog den samme akkord an på et-slaget af hver takt. Eneste krydderi var Eistrups rejehop - også på et-slaget af hver takt - Men det var trods alt bedre end Eistrups uendeligt lange guitarsoli, der igen afslører, at han faktisk ikke er særligt dygtig. Kashmir har så rigeligt materialet til, at de kunne have holdt en kæmpefest på Bøgescenerne med fællessang og plads til lir. I stedet valgte de at spille en smal koncert :(
NO4: TV-2 - Alle de steder, hvor Kashmir fejlede, sejrede TV-2. De formåede at spille op til fællessang. De var ikke for fine til at spille de gamle og elskede numre, og de tillod sig også at forny dem. Der var helt nye versioner af ellers oldgamle TV-2 klassikkere og så lige små indslag med Ida Corr samt Jøden og Johnny Hefty. Sådan spiller man en festivalkoncert, og sådan lukker man Bøgescenerne med maner.
NO5: At sove i sin egen seng efter 18 dage hjemmefra.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Jeg er enig. Generelt synes jeg også godt om Steves guitarspil, men der var ikke meget (udover selvfølgelig ren anerkendelse af hans tekniske evner) at komme efter i søndags. Generelt var jeg heller ikke så begejstret for koncerten i sin helhed, men jeg har en fornemmelse af, at jo flere gange man har set Toto og kendskab til dem live, desto mere spændende og anderledes var denne koncert.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

Et repost af denne er vist passende:


Billede
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

NO: Har lige fået en bunke pedaler ind af døren, så nu kan jeg endelig få gjort mit pedalboardprojekt færdigt. Mangler kun at trække de sidste kabler 8-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: / NA:

Jeg har lige i dag afleveret min 330'er hos Solle til reparation. Heldigvis klarer forsikringen den og nu glæder jeg mig bare til den bliver fixet. Nu har jeg så valgt at forkæle den lidt med nye bånd og en kork klods mellem top og bund dæk, som mindsker lidt feed.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: The Black Keys i Tap1 i går. Der var sgu knald på!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]NN: Kashmir - Det band forstår åbenbart ikke hvad det vil sige at spille en festivalkoncert. De spiller næstsidste koncert på Bøgescenerne ved en 5 dage lang festival, og de vælger så at spille en indadvendt koncert, hvor man har hevet tempoet ud af langt de fleste numre. Det krydrer man så med lange komplet uinteressante instrumentalstykker. Der var for eksempel en flere minutter lang sekvens, hvor instrumentalstykket bestod af, at bandet slog den samme akkord an på et-slaget af hver takt. Eneste krydderi var Eistrups rejehop - også på et-slaget af hver takt - Men det var trods alt bedre end Eistrups uendeligt lange guitarsoli, der igen afslører, at han faktisk ikke er særligt dygtig. Kashmir har så rigeligt materialet til, at de kunne have holdt en kæmpefest på Bøgescenerne med fællessang og plads til lir. I stedet valgte de at spille en smal koncert :( [/quote]

Jamen, det er jo kunst.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

NO: Toppen af poppen.

Tv med og om mennesker der rent faktisk kan og vil noget. Uden selvsmageri og se mig, Mig, MIG tendenser fra hverken deltagere, "coaches/dommere" og (fandme!!!) båtnakkede studieværter.. Pakket ind og serveret som pæn underholdningstv, naturligvis. Men indholdet er faktisk så godt, at det glitrende papir ikke generer mig..

Mvh,
Morten Lyse

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

NO: At spille badminton igen, efter snart 10 år uden en ketsjer i hånden

NO2: Den øl man må drikke lige efter

/Søren

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lause »

[quote="Smittefar"]NO: Dejligt lige at rende ind i Kræn, Urup og Barf til Smukfest
NO2: Toto - Jeg kan nu altså godt lide det band.
NA (og her bliver Kræn sur): Jeg synes faktisk ikke Lukather var særligt fed - Han havde efter mine begreber virkeligt tynd lyd - jeg savner hans Les Paul i Marshall setup, og jeg synes gennemgående at han spille alt for hurtigt. Før i tiden (og specielt i studiet) synes jeg, han var bedre til at spille en fed solo, der blev krydret med et enkelt fuldstændig sygt løb. Nu synes jeg bare han racer af sted uden egentligt formål
NO3: Det var fedt at se David Paich live - jeg har været til 3-4 Toto koncerter, men det her er første gang han var med.
NN: Kashmir - Det band forstår åbenbart ikke hvad det vil sige at spille en festivalkoncert. De spiller næstsidste koncert på Bøgescenerne ved en 5 dage lang festival, og de vælger så at spille en indadvendt koncert, hvor man har hevet tempoet ud af langt de fleste numre. Det krydrer man så med lange komplet uinteressante instrumentalstykker. Der var for eksempel en flere minutter lang sekvens, hvor instrumentalstykket bestod af, at bandet slog den samme akkord an på et-slaget af hver takt. Eneste krydderi var Eistrups rejehop - også på et-slaget af hver takt - Men det var trods alt bedre end Eistrups uendeligt lange guitarsoli, der igen afslører, at han faktisk ikke er særligt dygtig. Kashmir har så rigeligt materialet til, at de kunne have holdt en kæmpefest på Bøgescenerne med fællessang og plads til lir. I stedet valgte de at spille en smal koncert :(
NO4: TV-2 - Alle de steder, hvor Kashmir fejlede, sejrede TV-2. De formåede at spille op til fællessang. De var ikke for fine til at spille de gamle og elskede numre, og de tillod sig også at forny dem. Der var helt nye versioner af ellers oldgamle TV-2 klassikkere og så lige små indslag med Ida Corr samt Jøden og Johnny Hefty. Sådan spiller man en festivalkoncert, og sådan lukker man Bøgescenerne med maner.
NO5: At sove i sin egen seng efter 18 dage hjemmefra.[/quote]

Er fuldstændig enig! Lukather havde en dårlig dag. Man kunne nærmest mærke han selv var lidt frustreret over det. Men synes at bandet leverede varen! Har set dem et par gange - og de bliver stadigt skarpere!


Kashmir.......... Puhaa! Lydmanden var fuldstændig elendig.. Stik mig hans kontaktoplysninger og jeg skal personligt stikke ham en røffel! Mage til elendig lyd skal man lede længe efter.. Jeg har set mange koncerter efterhånden - og den her er uden tvivl den dårligste koncert nogensinde! Sjovt at Kashmir også er i toppen af min liste over bedste koncerter..


TV-2 var rigtig fedt!! Selvom det ikke var Ida Corr, men Camille Jones der hjalp lidt til.. Georg Olesen er for mig og se en af de dygtigste bassister i DK - og dem har vi faktisk sjovt nok en del af.. Dygtige bassister altså..

Eneste ting at sætte på TV-2 var lyden.. Jeg manglede personligt lidt mere volume på keys/synth fra Peter D, og lidt mere volume på guitaren..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Lause"]
Kashmir.......... Puhaa! Lydmanden var fuldstændig elendig.. Stik mig hans kontaktoplysninger og jeg skal personligt stikke ham en røffel! Mage til elendig lyd skal man lede længe efter.. Jeg har set mange koncerter efterhånden - og den her er uden tvivl den dårligste koncert nogensinde! Sjovt at Kashmir også er i toppen af min liste over bedste koncerter.. [/quote]

Jeg ved ikke hvem/hvad det var man skulle sige puhaa til, da jeg var på Jelling Musikfestival, men hold da op hvor havde Kashmir dårlig lyd!
Og jeg kom virkelig med åbent sind.
Normalt er jeg ikke "forskrækket" for volumen hvis lyden ellers er i orden, men der blev spillet psykopat højt og med den ringeste lyd jeg nogensinde har oplevet til en live koncert.

SyreCorp
Himmelhund
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af SyreCorp »

NO: Blackouts i en Schecter 007
MNO: Første øver på "det rigtige" anlæg efter installation af ovennævnte.
Less is more, but more is way way more.[/size]

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

No- Netop hjemkommet efter en fantastisk uge i Grækenland.
Ny guitar er landet i huset mens jeg har været væk , og den er da fed. 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

Pluto, vi vil se billeder! 8-)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"]Pluto, vi vil se billeder! 8-)[/quote]


Jeg ser lige om jeg kan få taget nogen imorgen
Sorte strater lyder bare bedst..

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

[quote="Morten M"]NO: Koncerten gik fint i lørdags.
NO2: Lee Ritenour i torsdags.
NO3: Tror jeg hørte verdens bedste nulevende jazz bassist, Ted Kennedy, i torsdags.[/quote]

Jeg tror du mener Tom Kennedy. Manden der ligner "Far til 4" mens han spiller med Dave Weckl.
Om han er "verdens bedste jazz bassist", ved jeg ikke, men han er uden tvivl verdens teknikst mest velfunderede nulevende el-bassist.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

[quote="Plexi"][quote="Morten M"]NO: Koncerten gik fint i lørdags.
NO2: Lee Ritenour i torsdags.
NO3: Tror jeg hørte verdens bedste nulevende jazz bassist, Ted Kennedy, i torsdags.[/quote]

Jeg tror du mener Tom Kennedy. Manden der ligner "Far til 4" men han spiller med Dave Weckl.
Om han er "verdens bedste jazz bassist", ved jeg ikke, men han er uden tvivl verdens teknikst mest velfunderede nulevende el-bassist.[/quote]
Tomato - potato, sådan kan man huske/høre forkert efter 3 pints :) Ja, han spiller også med Dave Weckl samt en masse andre.
Verdens bedste teknisk så klart - resten er et spørgsmål om smag. Han spillede forresten også en fantastisk kontrabas.
Det var for mig den bedste jazz koncert siden Weather Report i '83.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

NO: Lærlingen er gået over til trådløs mic i sit mobildiskotek, så jeg fik smidt hans gamle Sennheiser E835 lige i hovedet. Nu skal der eksperimenteres med at indspille guitar :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen