Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Maude
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Maude »

[quote="Sasha"][quote="MacG"][quote="sørendybdal"]NO: Dean Brown må være kongen af skæve dansemoves. Se specielt fra 2:30 og en lang guitarsolo frem ... og nyd også opbygningen af soloen

http://www.youtube.com/watch?v=80FHBHFI ... re=related

Jeg så dem i går på Fermaten ... forrygende koncert ...[/quote]

Er den en pointe i at hans lyd er så fæl og at han spiller så falsk ?[/quote]

Nej, jeg forstår det godt nok heller ikke. Jeg synes også, at det lyder temmeligt skidt for nu at sige det mildt. Og ikke mindst bekræfter samtlige fordomme om, hvorfor denne såkaldte "fusionsmusik" ofte er så gennemført anæmisk og usexet. Men smag og behag...[/quote]

Chris Minh Doky er sindssygt corny - han formår ikke at løfte fusionsmusikken op til et højere niveau. Han er dygtig på sit instrument, men han er ingen god komponist.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Maude"][

Chris Minh Doky er sindssygt corny - han formår ikke at løfte fusionsmusikken op til et højere niveau. Han er dygtig på sit instrument, men han er ingen god komponist.[/quote]

Så er det godt, at det ikke er ham, men Michael Brecker, der har skrevet det nummer, jeg linker til. ;)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Sasha"][quote="MacG"][quote="sørendybdal"]NO: Dean Brown må være kongen af skæve dansemoves. Se specielt fra 2:30 og en lang guitarsolo frem ... og nyd også opbygningen af soloen

http://www.youtube.com/watch?v=80FHBHFI ... re=related

Jeg så dem i går på Fermaten ... forrygende koncert ...[/quote]

Er den en pointe i at hans lyd er så fæl og at han spiller så falsk ?[/quote]

Nej, jeg forstår det godt nok heller ikke. Jeg synes også, at det lyder temmeligt skidt for nu at sige det mildt. Og ikke mindst bekræfter samtlige fordomme om, hvorfor denne såkaldte "fusionsmusik" ofte er så gennemført anæmisk og usexet. Men smag og behag...[/quote]

Jeg ville have skrevet noget med politisk ukorrekthed i mit indlæg, men ku ikke lige få det formuleret ordentligt ... men så var det da godt, at jeg kunne få bekræftet min dårlige stil ;)
Og ja, hvis falsk er, at man tillader sig at spille mere end 5 forskellige toner i sine soli og med vilje bevæger sig udenfor tonearten engang imellem, så har I helt ret ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej. Falsk er, når man ikke rammer tonerne rent. Så er det ligegyldigt, om den tilsigtede tone er med i en femtoners-skala eller ej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

Omkring 4:40 intonerer han skævt, men ellers er der ikke meget at komme efter i løbet af de 4½ minut, soloen varer ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Maude
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Maude »

[quote="sørendybdal"][quote="Maude"][

Chris Minh Doky er sindssygt corny - han formår ikke at løfte fusionsmusikken op til et højere niveau. Han er dygtig på sit instrument, men han er ingen god komponist.[/quote]

Så er det godt, at det ikke er ham, men Michael Brecker, der har skrevet det nummer, jeg linker til. ;) [/quote]

Den er god med dig. Chris fortolker det og gør det corny, som alt andet han rører ved.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Så fandt jeg ud af, at min musiksmag også inden for Jazz er "Corny". Hvad det angår er jeg åbenbart ret konsistent ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="sørendybdal"]Omkring 4:40 intonerer han skævt, men ellers er der ikke meget at komme efter i løbet af de 4½ minut, soloen varer ...[/quote]

-Ikke dét..? Så må det være mine ører, den er gal med. For jeg synes godt nok, at han mange steder kører med en noget alternativ fortolkning af korrekt intonering. Til gengæld var det godt nok en pine at høre det igennem anden gang. For hold da ....! Det må godt nok være noget nær den ringeste guitarlyd, jeg kan mindes at have hørt længe.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

No. - Min Matchless dc 30 gør det forrygende indtil videre.Den er godt nok tung også tungere end mine ac 30er.
Den tager helt vild godt imod pedaler.Jamen det kører. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Sasha"][quote="sørendybdal"]Omkring 4:40 intonerer han skævt, men ellers er der ikke meget at komme efter i løbet af de 4½ minut, soloen varer ...[/quote]

-Ikke dét..? Så må det være mine ører, den er gal med. For jeg synes godt nok, at han mange steder kører med en noget alternativ fortolkning af korrekt intonering. Til gengæld var det godt nok en pine at høre det igennem anden gang. For hold da ....! Det må godt nok være noget nær den ringeste guitarlyd, jeg kan mindes at have hørt længe.[/quote]

Det var det der med tonerne uden for skalaen ... og han spiller ret meget out i den her solo ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="sørendybdal"][quote="Sasha"][quote="sørendybdal"]Omkring 4:40 intonerer han skævt, men ellers er der ikke meget at komme efter i løbet af de 4½ minut, soloen varer ...[/quote]

-Ikke dét..? Så må det være mine ører, den er gal med. For jeg synes godt nok, at han mange steder kører med en noget alternativ fortolkning af korrekt intonering. Til gengæld var det godt nok en pine at høre det igennem anden gang. For hold da ....! Det må godt nok være noget nær den ringeste guitarlyd, jeg kan mindes at have hørt længe.[/quote]

Det var det der med tonerne uden for skalaen ... og han spiller ret meget out i den her solo ...[/quote]

Det der er ikke out... Det er ved siden af.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

Jeg kan nu godt relatere det til det, de andre spiller ... men måske er det bare mig, der er ikke har fornemmelse for noget som helst ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : Fik solgt en sjælden CD til 450 £ på ebay.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

At få dobbelt så meget i løn, end man havde regnet med. Vild måned ang lønning. :-D

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

Lækkert Peter! :) Så gir du nok en bajer!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Mastery Bridge på min nye Jazzmaster! <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="Pluto"]No. - Min Matchless dc 30 gør det forrygende indtil videre.Den er godt nok tung også tungere end mine ac 30er.
Den tager helt vild godt imod pedaler.Jamen det kører. ;) [/quote]
Hvad for en af kanalerne er du mest til? Jeg synes det er svært at bestemme sig med sådan en DC30, for de er begge fede på hver deres måde.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Stevi"][quote="Pluto"]No. - Min Matchless dc 30 gør det forrygende indtil videre.Den er godt nok tung også tungere end mine ac 30er.
Den tager helt vild godt imod pedaler.Jamen det kører. ;) [/quote]
Hvad for en af kanalerne er du mest til? Jeg synes det er svært at bestemme sig med sådan en DC30, for de er begge fede på hver deres måde.[/quote]


Til mit det jeg kalder optimale opsæt er det den dirtyest kanal 2 der er fedest.Men jeg leger stadig lidt med det mastervolume push/pull ting.Det laver også noget fedt.
Ja den er bare fed.Håber snart min spring reverb lander så jeg kan lege lidr med det sammen med dc 30eren.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Er det kun mig, der mener, at kanal 2 på sådan en DC30 er træls - for nu at sige det mildt - med en Strat? Jeg måtte allernådigst invitere en humbucker-befængt tingest forbi, nærmere bestemt en mellemtone-dåse af en anden verden i form af en ´68 ES-335, før jeg kunne se idéen i den kanal. P.g.a. pentode-indgangsrørets mindre indgangskapacitet synes jeg, at man får sådan en lidt underlig "hifi-top", hvis man klamper en singlecoil til denne kanal. Og så har vi ikke nævnt ét ord om støj endnu... :-)

Til gengæld ville jeg nødigt leve uden dét midboost, jeg har tilføjet som en valgbar option på min "Matchless" på kanal 1. Det får efter min ydmyge mening det bedste frem i en Strat på sådan en forstærker - ihvertfald så længe vi taler om crunch/overdrive. But who cares for clean, anyway..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

[quote="Dannyboy"]Lækkert Peter! :) Så gir du nok en bajer![/quote]

Det kan du tro, jeg gør!!

Jeg er i Køge denne weekend!! Men SNART!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen