Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Er det kun mig, der mener, at kanal 2 på sådan en DC30 er træls - for nu at sige det mildt - med en Strat? Jeg måtte allernådigst invitere en humbucker-befængt tingest forbi, nærmere bestemt en mellemtone-dåse af en anden verden i form af en ´68 ES-335, før jeg kunne se idéen i den kanal. P.g.a. pentode-indgangsrørets mindre indgangskapacitet synes jeg, at man får sådan en lidt underlig "hifi-top", hvis man klamper en singlecoil til denne kanal. Og så har vi ikke nævnt ét ord om støj endnu... :-)

Til gengæld ville jeg nødigt leve uden dét midboost, jeg har tilføjet som en valgbar option på min "Matchless" på kanal 1. Det får efter min ydmyge mening det bedste frem i en Strat på sådan en forstærker - ihvertfald så længe vi taler om crunch/overdrive. But who cares for clean, anyway..?[/quote]


Jeg syntes ikke den er speciel hifi agtig.Nærmere vintage lydende på den fede måde.Og jo det lyder rigtig fedt med en lp med p90er og kanal 2.men det gør det også med diverse strater indtil videre.
Og så en tubescreamer til at booste med så er det rigtig godt.
Skal siges den har ikke været med ude endnu ,men står herhjemme til forsøg.Min kommende solemate er i restordre og den vil jeg gerne have brugt lidt tid på sammen med dc 30eren inden de skal ud i den grumme verden.Og kanal 1 lyder også rigtig fedt især til clean ,men som du siger who cares for clean. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvad skal alt det dér rumklang nu til for? Hvis ellers ens forstærker lyder fedt nok i sig selv, behøver man ikke den slags sminke og pjank.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af rustie »

claus.
apopros sminke og pjat.
så ved du godt at det eneste der DUR ER!
et par lædersnøre bukser fra 80érne en lille grim tophue og så et par skyklapper :lolno:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det dur da ihvertfald langt bedre end evindelige, slet tilslørede og fuldstændigt umotiverede, personlige udfald imod andre forummedlemmer. Så hvis du ikke har noget bedre at komme med (hvilket talrige oplevelser fra din side taler sit eget tydelige sprog om, Rustie), synes jeg ærligt talt, at du skulle tage at holde mund. Du læner dig overordentligt kælent op ad en indberetning!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Jeg har tænkt mig at bruge reverb og tubescreamer og ikke mere.Jeg vil af med tubevibe og delay og tremolo som jeg vel stortset ikke bruger i forvejen.Så en fed reverb til at sminke med syntes jeg kan være fedt.
Kan faktisk godt lide reverb i rigtig mængder.Lærer så aldrig at bruge delay og lign.

Jeg fravælger mig så at blande mig i Ole og Sørens private gøren.Men hvorfor bruge tid på på sådan noget pjat.Lad os da hygge os med vores nørden istedet. :(
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Glæd dig til rumklang, det er total stiv pibe! Jeg har nu efter et par måneder med en Strymon Flint lært at slukke for den igen. :) Men er det ikke sådan man lærer det? Får en effekt, bruger den som død og helvede og så toner det ned igen.

M.h.t din DC-30, så var jeg faktisk også i mange år rigtig glad for kanal 2. Den er nok lidt lækkerhedsagtig i det, og det er nok det vi er faldet for Claus! (og det er dét som Søren betragter HI-FI).
Den mangler det der mellemtone hug, som egentlig får guitarlyd alene til at være link honky, men giver en utrolig lækker top og bund.
Jeg tror bestemt din lyder anderledes end min, da din er i en combo og min er top+kabinet. Endda et kabinet som i sig selv er mega hifi og lækkerhed. Min AC30 64' non-tb var en helt anden amp igennem det her kabinet, end igennem det originale combo kab. Og omvendt var min Klon meget mere honk igennem Combo'ens højtalere.

Håber det gav mening.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: Assassin's Creed III. Der burde være mange flere spil, hvor man kan banke en bjørn til døde med ens hænder.
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="K-P"]NO: Assassin's Creed III. Der burde være mange flere spil, hvor man kan banke en bjørn til døde med ens hænder.[/quote]

Assassin's Creed er en fed serie. En godt spil med et historisk aspekt - lige noget for en aspirerende historielærer som mig.
Nu har jeg ikke prøvet 3'eren, men 2'eren var rigtig fed.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="kraen"][quote="K-P"]NO: Assassin's Creed III. Der burde være mange flere spil, hvor man kan banke en bjørn til døde med ens hænder.[/quote]

Assassin's Creed er en fed serie. En godt spil med et historisk aspekt - lige noget for en aspirerende historielærer som mig.
Nu har jeg ikke prøvet 3'eren, men 2'eren var rigtig fed.[/quote]

Jubiii! Jeg elsker Assassin's Creed serien! Har spillet alle spillene, undtagen det nyeste. Historieaspektet er også det jeg finder mest interessant, men det er nu også dejligt at kravle på bygninger og snigmyrde mennesker!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"]Glæd dig til rumklang, det er total stiv pibe! Jeg har nu efter et par måneder med en Strymon Flint lært at slukke for den igen. :) Men er det ikke sådan man lærer det? Får en effekt, bruger den som død og helvede og så toner det ned igen.

M.h.t din DC-30, så var jeg faktisk også i mange år rigtig glad for kanal 2. Den er nok lidt lækkerhedsagtig i det, og det er nok det vi er faldet for Claus! (og det er dét som Søren betragter HI-FI).
Den mangler det der mellemtone hug, som egentlig får guitarlyd alene til at være link honky, men giver en utrolig lækker top og bund.
Jeg tror bestemt din lyder anderledes end min, da din er i en combo og min er top+kabinet. Endda et kabinet som i sig selv er mega hifi og lækkerhed. Min AC30 64' non-tb var en helt anden amp igennem det her kabinet, end igennem det originale combo kab. Og omvendt var min Klon meget mere honk igennem Combo'ens højtalere.

Håber det gav mening.[/quote]

Ja jeg har lidt svært ved at sætte ord på lyd ,men jeg syntes umilddelbart at kanal 2 lyder som en ac 30 på steroider.Jeg tillader mig også generelt at sammenligne lyden fra dc 30 og ac 30.Jo der forskel helt klart.
Og hverken ac eller dc 30 har så meget mellemtone som min Marshall.Og nu hvor jeg er begyndt at bruge Marshallen igen kan jeg rigtig fornemme forskelen både i dynamik og lyd.
Nu er jeg ikke klar over hvad Søren mener med hifi agtig ,men hvis vintage lyder som Marshall så er dc 30 hifi.
Men hver ting til sin tid og hvis jeg var så uheldig at skule vælge vil jeg vælge ac/dc 30 lyden:
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="kraen"][quote="K-P"]NO: Assassin's Creed III. Der burde være mange flere spil, hvor man kan banke en bjørn til døde med ens hænder.[/quote]

Assassin's Creed er en fed serie. En godt spil med et historisk aspekt - lige noget for en aspirerende historielærer som mig.
Nu har jeg ikke prøvet 3'eren, men 2'eren var rigtig fed.[/quote]

Jeg lærte mere om Renæssancen af 2'eren end jeg gjorde i løbet af gymnasiet. Det er selvfølgelig primært fiktion, men den historiske detaljegrad er virkelig fantastisk.
Cogito sumere potum alterum

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

NO:
Fik endelig taget mig sammen til at købe det kabel der manglede, for at jeg kunne få sat mine KRK monitors til... Hold kæft, hvor det spiller!!!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Gjorde lige et guitarrelateret kup i Toys'R'Us idag :D

Jeg har altid gået direkte efter de billigste guitarstrenge, jeg har kunne opstøve, og der er næsten gået lidt sport i at se, hvor billigt man rent faktisk kan få dem. Og den mission er vist fuldført nu: 1,- for et sæt i Toys'R'Us! Det forestiller jeg mig bliver svært at toppe :)

NA: Desværre lå de nederst i den obligatoriske "rodekasse", så efter ellers grundig "støvsugning" blev det kun til 4 sæt, plus to stk. løse E-, og to stk. løse H-strenge. Ekspedienten orkede så ikke at taste de løse ind under 'diverse', så jeg slap med 4,- for hele baduljen 8-)

NO2: Endelig weekend. Det har været en halvhård uge, hvor jeg blandt andet har kunne konstatere, at arbejdsdage på 15 timer ikke rigtig er noget for mig.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

NO: Nyt kabel med vinklet jack, så min V2 kan ligge på låret som de andre.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Torben »

NO; min Furch 00M32SM..... Fik den med posten i går og er meget glad! Sikke en fed guitar til pengene :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]NO: Gjorde lige et guitarrelateret kup i Toys'R'Us idag :D

Jeg har altid gået direkte efter de billigste guitarstrenge, jeg har kunne opstøve, og der er næsten gået lidt sport i at se, hvor billigt man rent faktisk kan få dem. Og den mission er vist fuldført nu: 1,- for et sæt i Toys'R'Us! Det forestiller jeg mig bliver svært at toppe :)

[/quote]

Ja, det lyder som lidt af et kup :-) Desværre lader det ikke til at være et fast tilbud..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"]NO: Gjorde lige et guitarrelateret kup i Toys'R'Us idag :D

Jeg har altid gået direkte efter de billigste guitarstrenge, jeg har kunne opstøve, og der er næsten gået lidt sport i at se, hvor billigt man rent faktisk kan få dem. Og den mission er vist fuldført nu: 1,- for et sæt i Toys'R'Us! Det forestiller jeg mig bliver svært at toppe :)

[/quote]

Ja, det lyder som lidt af et kup :-) Desværre lader det ikke til at være et fast tilbud..?[/quote]

Nej ... når man nåede bunden af den omtalte rodekasse virkede det mest af alt, som om der var tale om opfej fra de alleryderste kroge af lageret. Og mig bekendt har Toys'R'Us aldrig ført guitarstrenge i sortimentet, så det er nok efterladenskaber fra tidligere ejere/lejeres tider.

Jeg glemte i øvrigt at nævne, at der i den ene pakke tillige fulgte et (omend virkelig tarveligt, grimt og alt for stort) plekter. Det kunne man hurtigt have skulle spendere adskillige kroner på, hvis man skulle have købt det som "stand alone" :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Thin Lizzy-koncert var en positiv overraskelse. Selvom jeg altid har syntes, at Phil Lynott var ret sej, så er jeg ikke fan af musikken, men jeg var alligevel godt underholdt.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GodSpeedDK"]NO: "Cowboy, Indianer og Hest - The Movie"

Det er ikke ret tit jeg lander på DR Ramasjang, når jeg zapper rundt på fjerneren, må jeg indrømme, men i dag ramte jeg da godt nok lige jackpot!

Jeg ved ikke, om de to belgiske animatorere har været bevidste om det, men de rammer spot on, hvad der foregik inde i mit hoved, når jeg, som 8-9 årig, lå på gulvet på mit værelse, og legede med det forhåndenværende udvalg af bondegårdsdyr, biler, plasticfigurer, byggeklodser, osv., og lod min fantasi overtrumpfe al logik og virkelighed. Det er virkelig vanvittigt, som kun et barn kan udtænke det :D [/quote]

NO: Vi var på besøg hos en familie med børn i Ramasjang-alderen i lørdags og der så jeg det omtalte "Cowboy, Indianer og Hest" for første gang. Straks bredte der sig et stort smil (og en indre skraldlatter) over billedet af Mikkel som 8-9 årig legende på sit drengeværelse...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

NO1: Speciale afleveret i dag!

NO2: Jeg kan i nat se Carolina slå Eagles 40-0, helt uden dårlig samvittighed

NO3: God afslutning på Forbrydelsen, selvom man altid håber lidt på Henning Jensen

/Søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen