Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

Hov! Det er mig, som regner forkert! Startede vidst først i '10! :D Hehe.. Bare rolig, jeg går på Afd. 11 - Arkitektur, design og industriel form - vi kommer aldrig rigtigt op i større skala end 1:20 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Kæmpe tillykke, Urup. Godt gået! Kom til Aalborg, så drikker vi os skide fulde

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Urup »

[quote="efrandsen"] vi kommer aldrig rigtigt op i større skala end 1:20 :)

[/quote]


Det hjælper lidt på det! :-) :-)

@Barf: will do! :)

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: Super workshop-besøg af Chris Minh Doky på gymnasiet i denne uge, som både elever og lærere har haft stort udbytte af.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="efrandsen"] Bare rolig, jeg går på Afd. 11 - Arkitektur, design og industriel form - vi kommer aldrig rigtigt op i større skala end 1:20 :)
[/quote]

Hold da op - jeg synes, jeg arbejder med store ting, når jeg arbejder i 1:1 :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Smittefar"][quote="efrandsen"] Bare rolig, jeg går på Afd. 11 - Arkitektur, design og industriel form - vi kommer aldrig rigtigt op i større skala end 1:20 :)
[/quote]

Hold da op - jeg synes, jeg arbejder med store ting, når jeg arbejder i 1:1 :P [/quote]

Hehe.. Her på skolen er det ellers meget normalt at arbejde i 1:100, 1:500 osv., men det er også svært at overskue udformningen af en bygning i 1:1 :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="AnotherDan"]NN: Jeg prøvede Peter C's Gibson SG, og nu kan jeg sq ikke lade være med at kigge efter en SG til samlingen... Og det er ikke ligefrem det økonomi rækker til PT.[/quote]

NO: Det ser ud til der er en Gibson SG på vej - en lidt aldrende sag i fin fin stand.
Bah

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Er det den 79'er?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

NO: Nikon D7000 :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Pludselig var rækkefølgen af mine kanaler på fjernsynet byttet helt rundt, og da jeg tjekkede efter, var 3+ at finde på fjernsynet. Hvis det holder, er der Champions League-bold til mig.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Smittefar, for at have ladet mig overtage en gammel Behringer Ultragraph rack-EQ han ikke brugte. Min lyd har seriøst taget et kvantespring af dimensioner efter den er kommet i racket!
Nu mangler jeg bare lige grynene til en heftig poweramp, og så er den sgu hjemme.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

FEDT FEDT FEDT - Jeg er glad for, den er kommet ud og arbejde og gøre gavn (ved at smadre din lyd til ukendelighed - just the way you like it)
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Smittefar"]FEDT FEDT FEDT - Jeg er glad for, den er kommet ud og arbejde og gøre gavn (ved at smadre din lyd til ukendelighed - just the way you like it)[/quote]

Det er lidt The Best of Both Worlds, for den er både blevet mere smadret, men træder ligeledes bedre frem i "mixet". EQ'en på en Rockmaster er... Mangelfuld vil jeg sige. Temmeligt svær at indstille. På trods af det er dens grundlyd stadig møgsej, og den bliver virkelig et veritabelt monster med en reel EQ på.

Jeg elsker jo virkelig det faktum, at Rockmaster har et effektloop for hver kanal udover blot det generelle loop. Det jeg så har gjort, er at sætte EQ'ens ene kanal i det generelle loop med justeringen +/- 12 dB, og så EQ'en anden kanal i Ultra-kanalens loop med justering +/- 6 dB så jeg kan "efterjustere" på den ene kanal. Jeg tager den helt høje diskant helt ud, for at fjerne den der typiske Peavey-diskant der er lidt rigeligt harsk (selv for mig), scooper de høje mids en lille smule og så ellers booster den "lidt lavere diskant", bass og low mids hele vejen ind i næste uge.
Endelig er jeg landet på den lyd Bolt Thrower havde på "Mercenary", som efter min mening er den fedeste metal-tone nogensinde.

Eksempel:

[youtube]Upx8cBgXNfI[/youtube]

Udover det... DE FUCKING RIFFS

DE FUCKING RIFFS MAND

SERIØST

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Også NO//

Bolt Thrower. Det band holder seriøst aldrig op med at være så pikkesejt.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af munch_30 »

[quote="Loomer"]NO//

Smittefar, for at have ladet mig overtage en gammel Behringer Ultragraph rack-EQ han ikke brugte. Min lyd har seriøst taget et kvantespring af dimensioner efter den er kommet i racket!
Nu mangler jeg bare lige grynene til en heftig poweramp, og så er den sgu hjemme.[/quote]

Dejligt at det spiller for dig med en equalizer !

Er der kommet et "endeligt" omkring dine kvaler med Rocktron Power amp ? Kunne da være rart, hvis den kunne vækkes til live igen :D
Kim

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

NO: At kunne bruge en hel fødselsdag på at nørde guitar, samt tage ud og spise go' mad med familien om aftenen ! :D

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NO: De sidste detaljer og dele til det nye board er så småt ved at falde på plads så nu mangler jeg snart kun at lave de sidste tegninger før der kan saves, samles loddes og flashes... :)


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO/Heads Up:

Faldt lige over dette interview med Michael Landau, hvor han ævler lidt om sit grej og deslige omkring dén periode, hvor han ifølge min ydmyge mening var bedst:

Jeg tænkte, at det muligvis også kunne interessere en og anden heromkring. So here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hugeracksinc.com/forum/viewt ... orum/viewt ... p?p=449967</a><!-- m -->

Noterer mig ikke uden en vis interesse, at nogle af hans bedste lyde er frembragt via Fralin "Woodstock" pickupper, idét sådan et sæt jo meget apropos har taget varig bolig i min hvide Strat :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]NO/Heads Up:

Faldt lige over dette interview med Michael Landau, hvor han ævler lidt om sit grej og deslige omkring dén periode, hvor han ifølge min ydmyge mening var bedst:

Jeg tænkte, at det muligvis også kunne interessere en og anden heromkring. So here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hugeracksinc.com/forum/viewt ... orum/viewt ... p?p=449967</a><!-- m -->

Noterer mig ikke uden en vis interesse, at nogle af hans bedste lyde er frembragt via Fralin "Woodstock" pickupper, idét sådan et sæt jo meget apropos har taget varig bolig i min hvide Strat :-)[/quote]

Og han er også en flyder... " I tilt my bridges a little bit so I can pull up a little on the bar. Like 1/16th of an inch or something from the body. "

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

Og til de fuldstændigt landau-fikserede kan også nævnes denne tråd: http://www.hugeracksinc.com/forum/viewt ... =1&t=86559

hvori Landaus rig fra den tid forsøges genskabt med en blanding af nyt og gammelt gear.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen