Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Narh, hvis man ser på Eric´s frisure i "Det var en lørdag aften", har han enten en utroligt hurtigtgroende hårvækst, eller også har han i dén grad været til frisøren mellem optagelserne til filmen og så denne lydprøve (og det dér med at blive klippet korthåret var vist ikke så frygteligt på mode dér i slutningen af 60´erne, hvis man ville være noget ved musikken..?). Jeg tror, at vi her er noget tidligere ude - 67´ish. Var det ikke deromkring, at Sløwhand forsøgte sig udi den lette Hendrix-afro, som jeg synes, at man kan ane et vist ansats til på dette foto? Jo, "tributes" kan i sandhed antage mange forskellige ansigter... :-)

Og ja, sådan et setup pynter bestemt i enhver lille øve-kælder... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Narh, hvis man ser på Eric´s frisure i "Det var en lørdag aften", har han enten en utroligt hurtigtgroende hårvækst, eller også har han i dén grad været til frisøren mellem optagelserne til filmen og så denne lydprøve (og det dér med at blive klippet korthåret var vist ikke så frygteligt på mode dér i slutningen af 60´erne, hvis man ville være noget ved musikken..?). Jeg tror, at vi her er noget tidligere ude - 67´ish. Var det ikke deromkring, at Sløwhand forsøgte sig udi den lette Hendrix-afro, som jeg synes, at man kan ane et vist ansats til på dette foto? Jo, "tributes" kan i sandhed antage mange forskellige ansigter... :-)

Og ja, sådan et setup pynter bestemt i enhver lille øve-kælder... :-)[/quote]

Du har ret.
Tager lige anorakken på, og peger med piben: Cream spillede d.12 november 1967 i Falkoner (Strange Brew, s. 144). At dømme efter guitar og frisure er det der billedet er tager. I ´68 spiller han på sin "Fools" SG på en blokvogn i "Det var en lørdag aften"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Mjah, kunne være, at du skulle stoppe piben lidt bedre. For jeg må desværre korrigere: I henhold til behørigt opslag i "Midt i en beattid", daterer Jan Persson selv billedet til 6. marts 1967. Og vi befinder os i Falkoner Teateret. Billedteksten beretter tillige:

"De (Cream) havde ved ankomsten til Kastrup ikke rede penge nok til at kunne forsikre tolderne om, at de kunne klare sig selv i Danmark. Så Ekstra Bladets anmelder, Carsten Grolin, måtte låne dem nogle sedler"

Gad vide, hvor mange gange siden, gamle Eric er løbet ind i dét problem?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Mjah, kunne være, at du skulle stoppe piben lidt bedre. For jeg må desværre korrigere: I henhold til behørigt opslag i "Midt i en beattid", daterer Jan Persson selv billedet til 6. marts 1967. Og vi befinder os i Falkoner Teateret. Billedteksten beretter tillige:

"De (Cream) havde ved ankomsten til Kastrup ikke rede penge nok til at kunne forsikre tolderne om, at de kunne klare sig selv i Danmark. Så Ekstra Bladets anmelder, Carsten Grolin, måtte låne dem nogle sedler"

Gad vide, hvor mange gange siden, gamle Eric er løbet ind i dét problem?

:-)[/quote]

Ahh, overså Ekstra Bladets Pop Pool i Falkoner 6/3 ´67. ;)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Nu tager jeg til Lissabon. Hejhej, røvhuller! :wave:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Der spiller nogle fede kunstnere i New York, mens jeg er på studietur. Indtil videre er jeg faldet over Larry Carlton Quartet og Tower Of Power - begge til omkring 200 kroner :s hock:

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

[quote="Barf"]NO: Der spiller nogle fede kunstnere i New York, mens jeg er på studietur. Indtil videre er jeg faldet over Larry Carlton Quartet og Tower Of Power - begge til omkring 200 kroner :s hock:[/quote]
God tur i byen :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

NO: Kaffe og guitar - Simpelt, men rigtig, rigtig godt :)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Det nye Papir album kom sgu ind af døren idag. Nøj hvor jeg elsker plader!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Fandt i dag min cykel som blev stjålet fra mit øvelokale for et par år siden. Den var malet blå og kæden manglede. Det var et rent tilfælde jeg opdagede den, da den stod i en bunke cykler, som var blevet samlet sammen rundt omkring vores bygning. Tilfældigvis havde jeg en ekstra kæde, og nu kører den igen, og jeg havde sågar stadig min gamle ekstra nøgle.

Det var virkelig perfekt, fordi min anden havelåge er ved at give op.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Fedt - Det var da meget heldigt, du havde den gamle nøgle. Ellers ville du vel nemt være kommet i tvivl, om det vitterlig var din cykel, eller den bare lignede :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Lige noget tid siden jeg har skrevet herinde, så et lille update herfra:

NO1//

Grindcorebandet kører satme bare derudaf! Vi leverede hvad jeg næsten vil driste mig til at kalde en magtdemonstration af en koncert her i Lørdags, da vi spillede i Ungeren sammen med 4 andre Grindbands. Vi er også blevet allerhelvedes tight, da alt sad totalt i skabet til trods for non-eksistent Monitor-lyd. Gudskelov for den trommeslager vi har! Hans rutine, tightness, overskud og fuldkommen overmenneskelig evne til at spille hurtigt er virkelig en gigantisk del af det. Man ved desuden man har gjort det rigtigt når folk fra ANDRE grindbands spørger en bagefter: "Hvordan fanden kan i få det til at hænge sammen når det går så hurtigt?!" Så ved man det går snappy nok! Bevares, vores gennemsnitlige bpm ligger også omk de 260 eller højere, så der er nok noget om det.

NO2//

Der er rent faktisk en Grind-scene i Danmark nu. Med mere end et eller to bands. Det er en KÆMPE optur for det har virkelig manglet de sidste 20 år. Mens Grind-genren har levet i bedste velgående i årtier uden for DK (bare se på Sverige med Nasum, Arson Project, Gadget, Splitter og alle de andre) har der sket nul og en fis i DK. Det er virkeligt fedt at der kommet gang i den nu, langt om længe!

NO3//

Foruden Grindbandet er jeg også med i dem her nu: http://eldjudnir.dk/
Atmosfærisk, doomet Black Metal som så er min Bassists "soloprojekt". Dvs. han har importeret mig og trommeslageren fra Grindhelvedet til det, og vi skal spille på... I morgen sguda! Det bliver sjovt.

NO4//

Generelt kører det hele derudaf. Det eneste jeg kan brokke mig lidt over er ondt i halsen og mine Grammatik lektier.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Jeg har jo købt denne hersens mega svedige Elvis-mikrofon ( <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.djdmac.com/blog/wp-content/u ... -content/u ... vismic.jpg</a><!-- m --> ), og havde egentlig indstillet mig på, at jeg nok måtte affinde mig med lidt ringere lyd, på bekostning af det labre udseende. Men nænej. Den er nu blevet prøvekørt over et par øvere, og den giver virkelig både SM58 og Audix OM3 (som jeg ellers har brugt) baghjul. Jeg ville ellers have påstået, at jeg ikke kunne høre forskel på nogen mikrofoner overhovedet, så længe der var hul igennem, men jeg blev virkelig overrasket over, hvor meget mere "defineret" og "klart", den sender min skønne røst ud gennem højttalerne.
De varmeste anbefalinger er hermed videregivet :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]NO: Jeg har jo købt denne hersens mega svedige Elvis-mikrofon...[/quote]

Men det vigtige er: Får den dig til at lyde som Elvis?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

Nej. Men den ville få Elvis til at lyde som Elvis. Den får i hvert fald mig til at lyde skræmmende meget af mig :-S
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

NO: Øvede med strat i aftes for første gang i mange mdr, hvor jeg har spillet Les Paul. Hold nu kæft hvor jeg elsker Stratocaster!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"]NO: Øvede med strat i aftes for første gang i mange mdr, hvor jeg har spillet Les Paul. Hold nu kæft hvor jeg elsker Stratocaster![/quote]

Jeg spiller strat idet ene band og les paul idet andet og jeg må tilstå at strater er federe at spille på IMO.Men les Paul er har fed lyd til hard rock.
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

NO 1: Har fået samlet mig nogle pedaler til et lille balleboard. Ikke noget vildt, men det funker... Polytune Mini, Boss OD-3 og AC-3. Overvejer lidt en rumklang også.

NO 2: Sådan en AC-3 er overraskende fed, synes jeg! Jeg har kun lige prøvet den gennem forstærkeren, og selv der synes jeg den klarer jobbet fantastisk. Så jeg har store forventninger når den kommer gennem PA'et. Selvfølgelig ikke det samme som en akustisk, men til balle er den super, og så behøver man ikke slæbe en akustisk med. Og så fik jeg den for en slik! Jeg er glad!

SyreCorp
Himmelhund
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af SyreCorp »

NN: At skulle forklare sin 12-årige pode, at "Det var 1977 - det var fedt dengang"

NO: At Hugo Rasmussen (også anno 1977) fænger en 12-årig bassist-spire.
Less is more, but more is way way more.[/size]

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Aftenen i går! Hold kæft det var fedt at spille troo kvlt necro black metal i kutte... på en hvid strat. Det var selvfølgelig efterfulgt af en aften med intens, intens bromance. Alt i alt en succes.

NO2//

Min Squier Strat. Fuck mig den guitar er for fed.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen