Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

[quote="Sasha"]NO:

Ham her fætteren, som Clapton havde lokket til at spille opvarmning for sig forleden:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]
Det lyder som noget der er rigtigt rigtigt fedt live.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Berlin torsdag-søndag med indlagt Clapton-koncert i O2 torsdag aften. Jenne guer sawer (som man ville sige i Vestjylland)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]NO: Berlin torsdag-søndag med indlagt Clapton-koncert i O2 torsdag aften. Jenne guer sawer (som man ville sige i Vestjylland)[/quote]

Ikke tosset, som man ville sige i Østjylland...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Ching chong chang, som vi siger her i Singapore
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: Banjoorkestre, der ikke kan holde sig væk fra orange teltdug:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://gaffa.dk/nyhed/72892">http://gaf ... d/72892</a><!-- m -->
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Ferie! Nu tager jeg lige til fest i godt 2 uger - jeg slutter af på Copenhell, så kan det jo være, jeg får hilst på nogen af jer derovre ;)

:obscene-drinkingcheers:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[Anne Dorthe stemme]jeg holder øje med dig [/]

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Er det ikke Søs Fenger, eller er der noget, jeg helt har misforstået?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Er det ikke Søs Fenger, eller er der noget, jeg helt har misforstået?[/quote]

Her måtte jeg så Google den reference, jeg ikke forstod tidligere - Søren har ret.

Og nej, det er hverken Søs Fenger eller Anne Dorte, der står på programmet til mine mange koncerter de næste par uger :lol:

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Husleje og øvelokale betalt, endnu en festivalbillet indkøbt, og der er stadig godt med plus på kontoen. Det kunne godt være, jeg skulle revurdere min beslutning om, at jeg ikke også havde råd til Copenhell...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="k_50"]Det kunne godt være, jeg skulle revurdere min beslutning om, at jeg ikke også havde råd til Copenhell...[/quote]

Det er ikke for at lokke ... men jeg giver en øl ;)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

NO: Har lige fået en blues junior ind ad døren, fik den rigtig billigt. Roder med at kunne udvide mit setup med et signalsplit og så en ekstra forstærker på større jobs, til lige at give lidt mere headroom, og så faldt jeg altså over den her junior på dba. Nu bor den hos mig...

NA: Den lyder satme godt, og så koster sådan en forstærker jo ikke en dyt i forhold til så meget andet. (Det ambivalente består i, at jeg har en Reinau forstærker som min mainamp. Den lyder absolut fantastisk, og jeg er super tilfreds med den. Men lyder den fire gange så fantastisk som blues junioren? Den koster i hvert fald fire gange så meget, så det tror jeg, at jeg vælger at synes) :-)

Er godt nok imponeret over den lille fender...


Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="thomasrytter"]NO: Har lige fået en blues junior ind ad døren, fik den rigtig billigt. Roder med at kunne udvide mit setup med et signalsplit og så en ekstra forstærker på større jobs, til lige at give lidt mere headroom, og så faldt jeg altså over den her junior på dba. Nu bor den hos mig...

NA: Den lyder satme godt, og så koster sådan en forstærker jo ikke en dyt i forhold til så meget andet. (Det ambivalente består i, at jeg har en Reinau forstærker som min mainamp. Den lyder absolut fantastisk, og jeg er super tilfreds med den. Men lyder den fire gange så fantastisk som blues junioren? Den koster i hvert fald fire gange så meget, så det tror jeg, at jeg vælger at synes) :-)

Er godt nok imponeret over den lille fender...[/quote]

;) Jeg er meget tilfreds med min. Skiftede dog højtaleren, og nu skifter jeg snart igen, da den mangler lidt headroom. (gammel greenback).

Det siges at en Vintage 30 gør sig godt i sådan en, så det tror jeg at jeg skal prøve.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Rasmus"][quote="thomasrytter"]NO: Har lige fået en blues junior ind ad døren, fik den rigtig billigt. Roder med at kunne udvide mit setup med et signalsplit og så en ekstra forstærker på større jobs, til lige at give lidt mere headroom, og så faldt jeg altså over den her junior på dba. Nu bor den hos mig...

NA: Den lyder satme godt, og så koster sådan en forstærker jo ikke en dyt i forhold til så meget andet. (Det ambivalente består i, at jeg har en Reinau forstærker som min mainamp. Den lyder absolut fantastisk, og jeg er super tilfreds med den. Men lyder den fire gange så fantastisk som blues junioren? Den koster i hvert fald fire gange så meget, så det tror jeg, at jeg vælger at synes) :-)

Er godt nok imponeret over den lille fender...[/quote]

;) Jeg er meget tilfreds med min. Skiftede dog højtaleren, og nu skifter jeg snart igen, da den mangler lidt headroom. (gammel greenback).

Det siges at en Vintage 30 gør sig godt i sådan en, så det tror jeg at jeg skal prøve.[/quote]

Melder mig lige i koret - har ikke brugt min ac30, siden jeg købte en blues junior for godt og vel en måned siden. Er imponeret over hvor godt den følger med trommeslagere ! :)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Vi nåede 1000 likes på fb for High Voltage her i forgårs( <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/highvoltagedk"> ... ltagedk</a><!-- m --> ) og vi har lige vundet en domæneklagesag mod vores gamle bassist, som ikke ville udlevere vores hjemmeside "high-voltage.dk" til os, sevom han selv valgte at stoppe i bandet.. Eat it, dumpap! :D

NO2: Vi skal have vesten på og spille for hr og fru DK i lædervest til endnu et bikertræf i aften! Hurra :D

Billede
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="thomasrytter"]NO: Har lige fået en blues junior ind ad døren, fik den rigtig billigt. Roder med at kunne udvide mit setup med et signalsplit og så en ekstra forstærker på større jobs, til lige at give lidt mere headroom, og så faldt jeg altså over den her junior på dba. Nu bor den hos mig...

NA: Den lyder satme godt, og så koster sådan en forstærker jo ikke en dyt i forhold til så meget andet. (Det ambivalente består i, at jeg har en Reinau forstærker som min mainamp. Den lyder absolut fantastisk, og jeg er super tilfreds med den. Men lyder den fire gange så fantastisk som blues junioren? Den koster i hvert fald fire gange så meget, så det tror jeg, at jeg vælger at synes) :-)

Er godt nok imponeret over den lille fender...[/quote]

;) Jeg er meget tilfreds med min. Skiftede dog højtaleren, og nu skifter jeg snart igen, da den mangler lidt headroom. (gammel greenback).

Det siges at en Vintage 30 gør sig godt i sådan en, så det tror jeg at jeg skal prøve.[/quote]

findes der rent faktisk forstærkere, som Vintage 30 klæder..?

:-)

Nå, ville egentlig blot henlede opmærksomheden på, at det er en god idé at få tjekket/tilpasset bias i sådan en Blues Junior, da den ofte er sat "helt i skoven" fra fabrikkens hånd. Forstærkeren vil lyde bedre (minde mudret), og rørene vil få et længere og lykkeligere liv. Om man så vil benytte en oplagt chance for at få sat en højspændingssikring i ved samme lejlighed, eller om man synes, at den er så tilpas billig, at det kan være lige meget, om den går op i flammer, hvis der sker noget med den - ja, det er jo så et temperamentsspørgsmål...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Per Ørum »

Jeg har lige haft Søren Bøje's (guitarist for bl.a. Blues Brothers Souvenirshow og Peter Belli) Blues Junior til et venneservicetjek. En flot sag malet i sunburst farver og med Vintage 30 højtaler i.
Den fik nye udgangsrør i, justerbar bias potmeter, andre elektrolytkondensatorer, bias justeret så det passer til EL84 (fra fabrikken er de sat for højt) + nyt driverrør og et NOS fororstærkerrør.

Faktisk var jeg temmlig imponeret over hvor godt den kom til at lyde og Søren blev ellevild.

Held og lykke med in nye Blues Junior

Vh. Per

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Per Ørum"]

...Faktisk var jeg temmlig imponeret over hvor godt den kom til at lyde...[/quote]

En oplevelse, der ligefrem berettiger til en sådan udtalelse, har jeg dog stadig til gode i forbindelse med en Blues Junior. Men natten er selvfølgelig også endnu ung... :-)

Det må være den dér Vintage 30, der gør det. Eller måske sunburst-lakeringen...? :-)

Er der noget med, at kabinetterne til de dér limited-edition rent faktisk er bygget af "rigtigt træ", eller er det blot ønsketænkning herfra? I givet fald kunne det jo godt have en finger med i spillet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Mit setup lige for tiden. Det har lige gennemgået en mindre revision, og det lød fantastisk på Beta her i torsdags.

Det er som følger:
Peavey Rockmaster
Lexicon MPX-100 (Nyligt tilføjet)
Behringer EQ (Endnu en gang tak Smittefar!)
Rocktron Velocity 300.

Jeg har omarrangeret det således at den ene kanal på EQ'en gælder for Peavey'ens Ultra og Crunch-kanaler og den anden gælder for Clean. Hurra for de der 5 effektloops den har!
Lexiconen, som iøvrigt lyder pissefucking godt, er så i loopet på Clean-kanalen.

Det fungerer skidegodt. Jeg er glad!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen