Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

[quote="Sasha"][quote="Per Ørum"]

...Faktisk var jeg temmlig imponeret over hvor godt den kom til at lyde...[/quote]

En oplevelse, der ligefrem berettiger til en sådan udtalelse, har jeg dog stadig til gode i forbindelse med en Blues Junior. Men natten er selvfølgelig også endnu ung... :-)

Det må være den dér Vintage 30, der gør det. Eller måske sunburst-lakeringen...? :-)

Er der noget med, at kabinetterne til de dér limited-edition rent faktisk er bygget af "rigtigt træ", eller er det blot ønsketænkning herfra? I givet fald kunne det jo godt have en finger med i spillet.[/quote]

Der er efterhånden så mange limited Edition af blues junior at det er et gedemarkede. Men kabinetterne i de "normale" Limited er det samme som den normale sorte, her er der tale om dem som ikke er "Custom Shop". De kommer i et andet tolex samt en anden højtaler. Der bliver en gang i mellem bygget blues junior som sæt med CS guitarrene og disse er som regel lavet i et rigtigt kabinet. DOG kan en sunburst lakeret standard blues junior være lavet i et rigtigt kabinet - men så vil prisen typisk afspejle dette ret kraftigt og div aftermarket mods vil ikke være lavet her.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Loomer"]NO//

Mit setup lige for tiden. Det har lige gennemgået en mindre revision, og det lød fantastisk på Beta her i torsdags.

Det er som følger:
Peavey Rockmaster
Lexicon MPX-100 (Nyligt tilføjet)
Behringer EQ (Endnu en gang tak Smittefar!)
Rocktron Velocity 300.

Jeg har omarrangeret det således at den ene kanal på EQ'en gælder for Peavey'ens Ultra og Crunch-kanaler og den anden gælder for Clean. Hurra for de der 5 effektloops den har!
Lexiconen, som iøvrigt lyder pissefucking godt, er så i loopet på Clean-kanalen.

Det fungerer skidegodt. Jeg er glad![/quote]

Fedt fedt - et specielt setup, men hvis det virker er det jo bare kongefedt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Smittefar"][quote="Loomer"]NO//

Mit setup lige for tiden. Det har lige gennemgået en mindre revision, og det lød fantastisk på Beta her i torsdags.

Det er som følger:
Peavey Rockmaster
Lexicon MPX-100 (Nyligt tilføjet)
Behringer EQ (Endnu en gang tak Smittefar!)
Rocktron Velocity 300.

Jeg har omarrangeret det således at den ene kanal på EQ'en gælder for Peavey'ens Ultra og Crunch-kanaler og den anden gælder for Clean. Hurra for de der 5 effektloops den har!
Lexiconen, som iøvrigt lyder pissefucking godt, er så i loopet på Clean-kanalen.

Det fungerer skidegodt. Jeg er glad![/quote]

Fedt fedt - et specielt setup, men hvis det virker er det jo bare kongefedt.[/quote]

Det er i al fald noget nær perfekt til hvad jeg skal bruge. I Grind-bandet bruger jeg ganske vist kun Ultra-kanalen og så er det det, men hele møllen bliver brugt i Eldjudnir. Der er det meget rart at have de ting at veksle imellem, dvs. en Clean der er HELT ren og med en gedigen mængde "sovs", en kanal med lidt "knas" og en der så bare er de velkendte vrede bier.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Det er velsagtens ikke helt ved siden af at kalde det "Skræddersyet".

Dvs. totalt ubrugeligt for alle andre end mig :D

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Torben »

NO; Så kom lejerne til min MTB langt om længe.... Næsten 14 dage dage i posten fra England og jeg har måttet leve uden en tur i skoven i mellemtiden! Det skal jeg revanchere i aften :-)
NO2; Jeg er rigtig glad for min Swart combo som jeg købte for nogle måneder siden. Det er godt, da jeg har lavet et langsigtet væddemål med min kone om, hvor længe jeg beholder den :-D
NA; Har købt en Analogman fuzz og kan ikke rigtig finde ud af om det er noget for mig. Hmmmm.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Torben"]NA; Har købt en Analogman fuzz og kan ikke rigtig finde ud af om det er noget for mig. Hmmmm.[/quote]

Hvilken? Hvilke transistorer?

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Torben »

[quote="DarkoPage"][quote="Torben"]NA; Har købt en Analogman fuzz og kan ikke rigtig finde ud af om det er noget for mig. Hmmmm.[/quote]

Hvilken? Hvilke transistorer?[/quote]
Sun Face med NKT-275 :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvilken temperatur?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Funkis"] Der bliver en gang i mellem bygget blues junior som sæt med CS guitarrene og disse er som regel lavet i et rigtigt kabinet. DOG kan en sunburst lakeret standard blues junior være lavet i et rigtigt kabinet - men så vil prisen typisk afspejle dette ret kraftigt... [/quote]

Ja, jeg erindrer også - ikke uden en vis gru - hvordan en fyr kom forbi med en forstærker, der udover at være en stinkende normal Blues Junior, var monteret i et kabinet (dog muligvis fremstillet af et materiale, som hævede sig blot en anelse over det sædvanlige tyggede rugbrød? Jeg husker det ikke), som husede en ekstra 10" højttaler i 300 kroners-klassen i tillæg til den sædvanlige 12". Den var også forsynet med et Customshop-mærkat. Og ejeren berettede, hvordan han havde betalt 24.000 kroner for denne fantastiske forstærker... (der dog lige skulle pilles lidt i i et forsøg på at få den til at lyde lidt bedre...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Torben »

[quote="Sasha"]Hvilken temperatur?

:-)[/quote]

Hmmm - se der kommer jeg overraskende nok til kort :) Men et forsigtigt gæt ville være, at det kan indstilles med den "sundial/bias" drejeknap - er det korrekt?

Ellers må jeg være svar skyldig :D
Mvh Torben

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej. Det er - hvis jeg ikke tager meget fejl - blot en modstand, som skydes ind i serie mellem guitar of effekt. Dét gør så noget andet. Men ophæve/kompensere for, hvordan temperaturen i ekstrem grad påvirker arbejdspunkterne for germanium-transistorer (og dermed også lyden i tilsvarende grad) kan det altså ikke.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="thomasrytter"]NO: Har lige fået en blues junior ind ad døren, fik den rigtig billigt. Roder med at kunne udvide mit setup med et signalsplit og så en ekstra forstærker på større jobs, til lige at give lidt mere headroom, og så faldt jeg altså over den her junior på dba. Nu bor den hos mig...

NA: Den lyder satme godt, og så koster sådan en forstærker jo ikke en dyt i forhold til så meget andet. (Det ambivalente består i, at jeg har en Reinau forstærker som min mainamp. Den lyder absolut fantastisk, og jeg er super tilfreds med den. Men lyder den fire gange så fantastisk som blues junioren? Den koster i hvert fald fire gange så meget, så det tror jeg, at jeg vælger at synes) :-)

Er godt nok imponeret over den lille fender...[/quote]

;) Jeg er meget tilfreds med min. Skiftede dog højtaleren, og nu skifter jeg snart igen, da den mangler lidt headroom. (gammel greenback).

Det siges at en Vintage 30 gør sig godt i sådan en, så det tror jeg at jeg skal prøve.[/quote]

findes der rent faktisk forstærkere, som Vintage 30 klæder..?

:-)

Nå, ville egentlig blot henlede opmærksomheden på, at det er en god idé at få tjekket/tilpasset bias i sådan en Blues Junior, da den ofte er sat "helt i skoven" fra fabrikkens hånd. Forstærkeren vil lyde bedre (minde mudret), og rørene vil få et længere og lykkeligere liv. Om man så vil benytte en oplagt chance for at få sat en højspændingssikring i ved samme lejlighed, eller om man synes, at den er så tilpas billig, at det kan være lige meget, om den går op i flammer, hvis der sker noget med den - ja, det er jo så et temperamentsspørgsmål...[/quote]

Cool, det er gode tips, det vil jeg få kigget på, hvis det er én der bliver i folden. Nu kommer den med på job næste weekend, så må vi se hvordan den klarer det.

Jeg har fået den gjort rent (det trængte den til) og så i den forbindelse, at den tidligere ejer har skiftet højtaleren til en Jensen højtaler. Højtalerkablet er også skiftet ud med noget Neutrik-værk.

I mine ører lyder den sgu godt. Og til 2000,- føler jeg, at jeg har gjort et godt køb.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Jeg spillede et job på en lånt Blues Junior for ikke så længe siden, og det var sgu en rigtig god oplevelse. Jeg skruede den bare helt op, og så sagde den helt rigtigt :-) Det var også ret tjekkede forhold med god lydmand osv., men jeg må da sige, at jeg ind imellem overvejer at købe en selv.
So many assholes, so few bullets

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Torben »

[quote="Sasha"]Nej. Det er - hvis jeg ikke tager meget fejl - blot en modstand, som skydes ind i serie mellem guitar of effekt. Dét gør så noget andet. Men ophæve/kompensere for, hvordan temperaturen i ekstrem grad påvirker arbejdspunkterne for germanium-transistorer (og dermed også lyden i tilsvarende grad) kan det altså ikke.[/quote]

Ja - så var min antagtelse om, at jeg ikke anede noget om det jo ganske rigtig :-)

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Jeg spillede på en blues jr. på et gig for tre uger siden. Den lød rigtig fedt. Forrige gang jeg spillede på en (anden) blues jr. løs det skarpt og af snot. Min erfaring siger, at 3 ud af 4 lyder fra rædselsfuldt til knap tåleligt og 1 ud af fire lyder ret fedt. Om det så er pga. rør, biasindstilling eller andet aner jeg ikke.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Torben"][quote="Sasha"]Nej. Det er - hvis jeg ikke tager meget fejl - blot en modstand, som skydes ind i serie mellem guitar of effekt. Dét gør så noget andet. Men ophæve/kompensere for, hvordan temperaturen i ekstrem grad påvirker arbejdspunkterne for germanium-transistorer (og dermed også lyden i tilsvarende grad) kan det altså ikke.[/quote]

Ja - så var min antagtelse om, at jeg ikke anede noget om det jo ganske rigtig :-)[/quote]

Du kan jo for sjovs skyld prøve enten at lade den stå og blive godt gennemvarm i solen eller sætte den i køleskabet et stykke tid. Så vil jeg næsten garantere dig for, at den kvitterer ved kun at lukke skrattelyde ud i spidserne af anslaget (og ellers stilhed), når du slår strengene hårdt an. Når den så akklimatiserer nogenlunde igen, vender lyden tilbage. Så kan man jo altid diskutere, ved hvilken temperatur den så lyder rigtigt... :-) Sådan er germanium-transistorer bare. Junkier med tredjedags-abstinenser er som regel en kende mere tilregnelige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: Starter sommerferien med et 12-tal i mundtlig matematik B.
NO2: Jeg har modtaget en "gratis" Zwilling kokkekniv til en værdi af 7-800 kroner. Den er købt ved hjælp af point, jeg har optjent ved at besvare spørgeskemaer for YouGov.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Så blev akkrediteringen godkendt, og jeg smutter til NorthSide næste weekend for at hygge mig med god musik og en del bekendte, som sikkert er at finde i hjembyen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvis du er akkrediteret, skal du vel ikke hygge, men arbejde..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Det er ét fedt. Efter at have været på Smukfest sidste år opdagede jeg, at man arbejder bedst på festivaler, hvis man husker at hygge sig samtidig. Men det bliver selvfølgelig ikke "jeg tyller lige fem fadøl i timen sammen med mine venner"-hygge, for jo, jeg skal da "på den igen" dagen efter. Men modsat Smukfest kender jeg en del, som skal på NorthSide, så jeg har da heldigvis nogen at bruge fritiden sammen med. Man kan virkelig føle sig alene på sådan en musikfestival, skal jeg hilse at sige.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen