Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rumpole"][quote="Sasha"]Det er selvfølgelig en mulighed, man aldrig helt kan udelukke. Jeg skulle dog personligt mene, at jeg ville turde påstå, at dette ikke er tilfældet.

Til gengæld kan jeg jo med nøjagtigt lige så stor ret som dig hævde, at hvis du synes, at det dér er musik, så kan jeg konkludere, at DU ikke har fattet en skid af, hvad musik handler om?

Jeg kunne måske helt for egen regning tilføje, at jeg har haft større musikalske oplevelser ud af at høre folk læse højt af den lokale telefonbog. Det har ihvertfald typisk indbefattet en mere udtalt vildskab end det ovennævnte klip.

Ak nej, det er sgu´ ikke nemt, når det kommer til det her med smag og behag...

Men hvis det fylder dine ører med honning, er det jo kun glimrende![/quote]

Ved du hvad ? Larry Carlton er ikke Mr.hvemsomhelst. Han er måske musikhistoriens mest eftertragtede guitarist, og har medvirket på tusindvis af palder. Han har vundet 4 grammys. Hans guitarspil bliver af dig henkastet som "bestefar-guitarøvelser".... Give me a fucking break ! For at bruge dine ord så er det Imponerende ! Hvem der fatter en skid af musik, dig eller mig, kan vi lige lade hænge i luften lidt.[/quote]

Du fangede åbenbart ikke rigtigt dét, jeg skrev tidligere om at gå efter bolden?

Hvis det er denne tone, du har tænkt dig at benytte dig af, tror jeg, at denne såkaldte samtale lakker gevaldigt imod enden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lause »

[quote="kraen"]NO: Et aldeles fremragende job i går på Fuglsøcentret for 500 Home-medarbejdere. Det startede dog lidt kaotisk, da en eller anden klovn lånte mine trommer uden at spørge og fik i samme ombæring klippet forlængeren til mine in-ear. Det opdagede jeg så først, da der var ca. 20 sek. til vi skulle begynde, så der var lidt crisis-management. Til gengæld var der mange sprøde damer i korte kjoler, så det går nok.[/quote]

Et godt tip: Lad stikbag'en forblive uåbnet - eller pak den sammen hvis brugt under lydprøve, og læg den under gulvtammen. Det er ikke en garanti - men det kan afhjælpe de værste idioter.

[quote="kraen"]
NO2: På mandag fylder min far 65, og han er nu blevet pensioneret, så han kommer forhåbentlig noget mere på besøg og med til koncerter.[/quote]
:music-rockon:

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

[quote="Sasha"][quote="Rumpole"][quote="Sasha"]Det er selvfølgelig en mulighed, man aldrig helt kan udelukke. Jeg skulle dog personligt mene, at jeg ville turde påstå, at dette ikke er tilfældet.

Til gengæld kan jeg jo med nøjagtigt lige så stor ret som dig hævde, at hvis du synes, at det dér er musik, så kan jeg konkludere, at DU ikke har fattet en skid af, hvad musik handler om?

Jeg kunne måske helt for egen regning tilføje, at jeg har haft større musikalske oplevelser ud af at høre folk læse højt af den lokale telefonbog. Det har ihvertfald typisk indbefattet en mere udtalt vildskab end det ovennævnte klip.

Ak nej, det er sgu´ ikke nemt, når det kommer til det her med smag og behag...

Men hvis det fylder dine ører med honning, er det jo kun glimrende![/quote]

Ved du hvad ? Larry Carlton er ikke Mr.hvemsomhelst. Han er måske musikhistoriens mest eftertragtede guitarist, og har medvirket på tusindvis af palder. Han har vundet 4 grammys. Hans guitarspil bliver af dig henkastet som "bestefar-guitarøvelser".... Give me a fucking break ! For at bruge dine ord så er det Imponerende ! Hvem der fatter en skid af musik, dig eller mig, kan vi lige lade hænge i luften lidt.[/quote]

Du fangede åbenbart ikke rigtigt dét, jeg skrev tidligere om at gå efter bolden?

Hvis det er denne tone, du har tænkt dig at benytte dig af, tror jeg, at denne såkaldte samtale lakker gevaldigt imod enden.[/quote]

På hvilken måde er din såkaldte "tone" på nogen som helst mere proper end min ?? Jeg starede et indlæg med min begejstring for en af de mest benyttede guitarister på denne jord, og du gav mig den mest forhånende tilbagemelding man kan give. Og så brokker du dig over at få igen ??

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

Ingen gider høre på én, for man kan ikke kvalificere din mening.??? Hvorfor er det mig som skal "argumentere" min mening når det er dig som angriber mig og efterlyser musik i det her klip ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rumpole"]

På hvilken måde er din såkaldte "tone" på nogen som helst mere proper end min ?? Jeg starede et indlæg med min begejstring for en af de mest benyttede guitarister på denne jord, og du gav mig den mest forhånende tilbagemelding man kan give. Og så brokker du dig over at få igen ??[/quote]

Jeg forholdte mig til indlæggets indhold - ikke til indlæggets forfatter. Hvis du ikke kan se forskellen på de to ting, har vi vist ikke mere at tale om.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rumpole"]Ingen gider høre på én, for man kan ikke kvalificere din mening.??? Hvorfor er det mig som skal "argumentere" min mening når det er dig som angriber mig og efterlyser musik i det her klip ?[/quote]

Over and out.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Jeg så faktisk klippet, og så det også til ende.
Jeg syntes faktisk han havde gang i nogle gode idéer, men de var bare ikke udført på en særlig entusiastisk måde. Men jeg tror mere det hang sammen med ham duden ved siden af som spillede lidt sloppy western guitar. Det fik Larry til at fremstå lidt off. Det var ihvertfald det jeg bemærkede.

Jeg syntes faktisk det var et meget spændende, dog lige rutinepræget klip, men jeg går jo også på musikskole, så jeg er nød til at dyrke den slags. :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]Jeg så faktisk klippet, og så det også til ende.
Jeg syntes faktisk han havde gang i nogle gode idéer, men de var bare ikke udført på en særlig entusiastisk måde. Men jeg tror mere det hang sammen med ham duden ved siden af som spillede lidt sloppy western guitar. Det fik Larry til at fremstå lidt off. Det var ihvertfald det jeg bemærkede.

Jeg syntes faktisk det var et meget spændende, dog lige rutinepræget klip, men jeg går jo også på musikskole, så jeg er nød til at dyrke den slags. :) [/quote]

Det er da interessant netop for en som går på "musikskole". Men vildt er det ikke. Og at antallet af Grammy´er skulle være et mål for hvor god man er til at spille guitar... ;) Så er Springsteen og Vince Gill 5 gange bedre (20 Hver), Pat Metheny ca. 4 gange bedre (17) ligesom Clapton (17), Sting (16), B.B King (15). Jeff Beck er ca. dobbelt så god med 7...

Carlton´s spil med Joni Mitchell, og med Steely Dan var interessant for sin tid, og set i den sammenhæng var både "Larry Carlton (`78)" og "Strikes Twice (´80) fine plader, som jeg lyttede en del til. Der spiller han temmeligt rocket, med et interessant tonevalg, men efter der er gået Smooth Jazz, en genre jeg finder komplet uinteressant, i den er jeg helt stået helt af.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det er jo OK ikke at interessere sig for smooth jazz, men at afskrive det som ikke musik, synes jeg ikke hører nogen steder hjemme. I klippet her jammer han over en kedelig rundgang for et guitarmagasin, så det er sgu ikke stor kunst, men umusikalsk er det fandeme ikke.

Jeg synes de ting han har lavet med robben Ford er en opvisning i lækker blueset jazzguitar. Men jeg kan jo også lide den slags.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Men at bruge betegnelsen "vildt" om det..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]Det er da interessant netop for en som går på "musikskole".[/quote]

Ja, det er en lidt sjov parallelverden, de lever i sådanne steder... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO:

Sidder og lytter til den nye Black Sabbath. Den er sgu fed!

Billede
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="efrandsen"]NO:

Sidder og lytter til den nye Black Sabbath. Den er sgu fed!
[/quote]

Det er lige før, at det er det tungeste album siden Black Sabbath
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]men jeg går jo også på musikskole, så jeg er nød til at dyrke den slags. :) [/quote]

Der er kun et svar til det.. Nej! ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Er landet i København efter 10 dage i det svenske - nu står den på Kiss i Forum i aften og Copenhell sidst på ugen :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO; så blev jeg officielt bachelor i musik!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"]NO; så blev jeg officielt bachelor i musik![/quote]

Fedt og tillykke :thumbup:
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

:thumbup: Ja, - godt gået
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Cool

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]NO; så blev jeg officielt bachelor i musik![/quote]

Tillykke!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen