Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1170 ... hotos/1170 ... 0182563619</a><!-- m -->
[/quote]

"You do not have permission to view this album" - ???

[quote="Sasha"]
Siden da er slagpladen dog faldet af i et forsøg på at minimere det lettere morfaragtig islæt.[/quote]

Det forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor man gør. Bevares, en (hvilken som helst) LP kommer måske til at se mindre gammeldaws ud af, at man tager slagpladen af; til gengæld har jeg endnu tilgode at se én, der ikke kom til at ligne et dårligt forsøg på at efterligne en moderne, nümetal-PRS i stedet, og det kan vel næppe være overlagt fra din side?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, det er ikke alle, der kan få lov... :-)

Prøv lige igen. Jeg har lige rodet lidt med rytmeboksen, så det skulle være muligt at se albummet nu.

Og ja, det er muligt, du har ret m.h.t. slagplade, nümetal og sager. Men til tider er man nødt til at ty til drastiske midler i sin flugt fra kameluldstøflernes svøbe. Så trods alt hellere blive slået i hartkorn med nogle meget unge og vrede folk... :-)

Q: Er ham her - altså ham med laskepølsen - så også én af de dér nümetal-fyre, du snakker om?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Ja, jeg har ikke så meget forstand på det dersens nümetal. Så derfor spørger jeg... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
Q: Er ham her - altså ham med laskepølsen - så også én af de dér nümetal-fyre, du snakker om?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
[/quote]

Nej, men hende her: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> er heller ikke Jimi Hendrix, så lad os se bort fra undtagelserne :)

@pics: Wow, den ligner jo fuldstændig en goldtop Les Paul ... who would've guested?!? :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]
Nej, men hende her: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> er heller ikke Jimi Hendrix, så lad os se bort fra undtagelserne :)

[/quote]

And the point is..? At vi hellere skal generalisere, eller..?

Jeg tror nu at lige meget hvad, så bliver slagpladen af min nye guitar. For sådan kan jeg nu bedst lide den. Og jeg føler mig såmænd hverken særligt PRS- eller nümetal-agtig af dén grund.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"] Og et flash :D [/quote]

Okay, okay... Så for én gangs skyld da. Og kun fordi det er dig, der spørger... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/1170552944 ... 1170552944 ... 7e_xvvngGA</a><!-- m -->

Siden da er slagpladen dog faldet af i et forsøg på at minimere det lettere morfaragtig islæt.[/quote]

Nydelig guitar!

Selvom slagpladen på en LP ikke udfylder samme, relativt vigtige, funktion som på en Strat, foretrækker jeg nu alligevel at lade den sidde. Men det ER jo din guitar, og med dette eksemplar kan jeg egentlig godt se det fede i et mere helstøbt look i guldglimmer :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Og jeg føler mig såmænd hverken særligt PRS- eller nümetal-agtig af dén grund.[/quote]

Jeg føler mig - heldigvis! - heller ikke særligt syre-boogie- eller pseudo-blues-agtig, når jeg spiller på min strat, så så langt kan jeg godt følge dig.

Hurra for, at vi alle kan få vores eget ud af hvad vi nu vælger at spille på :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]

Jeg føler mig - heldigvis! - heller ikke særligt syre-boogie- eller pseudo-blues-agtig, når jeg spiller på min strat, [/quote]

Det gør jeg heller ikke, når jeg spiller på min..!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"][quote="Telemaster"] Og et flash :D [/quote]

Okay, okay... Så for én gangs skyld da. Og kun fordi det er dig, der spørger... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/1170552944 ... 1170552944 ... 7e_xvvngGA</a><!-- m -->

Siden da er slagpladen dog faldet af i et forsøg på at minimere det lettere morfaragtig islæt.[/quote]

Nydelig guitar!

Selvom slagpladen på en LP ikke udfylder samme, relativt vigtige, funktion som på en Strat, foretrækker jeg nu alligevel at lade den sidde. Men det ER jo din guitar, og med dette eksemplar kan jeg egentlig godt se det fede i et mere helstøbt look i guldglimmer :-)[/quote]

Tak-tak! Jeg må se, om jeg kan få overbevist min frue... :-)

Og nu har jeg jo heller ikke ligefrem smidt slagpladen ud. Men efter lidt "af og på" i går aftes tror jeg nu nok, at den ihvertfald lige den mest overskuelige fremtid får lov at til at ligge lidt i skammekrogen. Men hvem ved? Vi bliver jo alle ældre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Der skal ikke være slagplade på en Les Paul. Det står i reglerne, jeg kan ikke se, der er noget galt med reglerne.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Takker!

Smittefaderen er jo evig ung... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Før i tiden syntes jeg der skulle være slagplade på en lp ,men har pillet den af min 59 reisue og det syntes jeg absolut klæder den.Men på min gamle custom bliver den på. men den er jo også sort og slagpladen ligeså.
Sorte strater lyder bare bedst..

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

NO: Koncert m. Neil Young og Crazy Horse lige om et par timer!
NO2: Los Lobos spiller opvarmning!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Starcaster"]NO: Koncert m. Neil Young og Crazy Horse lige om et par timer!
NO2: Los Lobos spiller opvarmning![/quote]

Fed sammensætning! Forventer en fyldig rapport.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

[quote="MacG"][quote="Starcaster"]NO: Koncert m. Neil Young og Crazy Horse lige om et par timer!
NO2: Los Lobos spiller opvarmning![/quote]

Fed sammensætning! Forventer en fyldig rapport.[/quote]

Det var sku en fed koncert, som nok delte vandene mellem dem, som kom for at høre hits og dem, der kom for at høre The Horse og det de bringer til Neil når han optræder med dem. Jeg tilhører den "anden" camp, så jeg var glad, hvor andre enten gik, eller bandede Neil langt væk og kaldte det den "den værste koncert nogensinde". Med andre ord: der var mange, lange soloer, introer og outroer.... ;)

Jeg havde med vilje placeret mig så tæt på Neil's forstærkere og højtalertårnet som jeg kunne, og det tror jeg gav bonus. Det var i forvejen meget lavt lydniveau (da de spiller udendørs i den pæne del af Dublin) og lyden selv midt på plænen var mildt sagt elendig. Tribunerne må have lydt endnu værre!
Men vi fik Powderfinger, Hey Hey, My My og Cortez da regnen begyndte at vælte ned og Neil måtte stå med siden til for ikke at få vand i Ol' Black...

Los Lobos var super stabile men spillede kun et kort sæt og den udendørs stemning passede ikke rigtig til deres svedige mexi-blues-rock. Men de fyrede nogle super fuzz soli af og havde rigtig lækker balance med en Tele og en LP-type (m. Bigsby), som delte rytme og lead det meste af tiden. Jeg ved de spillede en super fed koncert på Posten i Odense for nogen år siden, så jeg ville helt sikkert tage ind og se dem en anden gang.
Håber det var fyldestgørende nok Mac... :D

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Starcaster"][quote="MacG"][quote="Starcaster"]NO: Koncert m. Neil Young og Crazy Horse lige om et par timer!
NO2: Los Lobos spiller opvarmning![/quote]

Fed sammensætning! Forventer en fyldig rapport.[/quote]

Det var sku en fed koncert, som nok delte vandene mellem dem, som kom for at høre hits og dem, der kom for at høre The Horse og det de bringer til Neil når han optræder med dem. Jeg tilhører den "anden" camp, så jeg var glad, hvor andre enten gik, eller bandede Neil langt væk og kaldte det den "den værste koncert nogensinde". Med andre ord: der var mange, lange soloer, introer og outroer.... ;)

Jeg havde med vilje placeret mig så tæt på Neil's forstærkere og højtalertårnet som jeg kunne, og det tror jeg gav bonus. Det var i forvejen meget lavt lydniveau (da de spiller udendørs i den pæne del af Dublin) og lyden selv midt på plænen var mildt sagt elendig. Tribunerne må have lydt endnu værre!
Men vi fik Powderfinger, Hey Hey, My My og Cortez da regnen begyndte at vælte ned og Neil måtte stå med siden til for ikke at få vand i Ol' Black...

Los Lobos var super stabile men spillede kun et kort sæt og den udendørs stemning passede ikke rigtig til deres svedige mexi-blues-rock. Men de fyrede nogle super fuzz soli af og havde rigtig lækker balance med en Tele og en LP-type (m. Bigsby), som delte rytme og lead det meste af tiden. Jeg ved de spillede en super fed koncert på Posten i Odense for nogen år siden, så jeg ville helt sikkert tage ind og se dem en anden gang.
Håber det var fyldestgørende nok Mac... :D [/quote]

Fin anmeldelse. Jeg tror at for min kone og jeg, vi skal se Hesten i Forum til august, deles vandene imellem os... Så nu må vi se hvad Neil finder på efter lidt ferie.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Det går sgu egentlig meget godt her på NorthSide. Jeg har set en masse interessante koncerter. Nogen gode som Nick Cave i går aftes og nogen dårlige som The Knife fredag, men der er en masse spændende at komme efter. Er til gengæld også fint tilfreds med, at det slutter i aften. Det er hårdt arbejde, og jeg er blevet for gammel til at overnatte på et dårligt liggeunderlag mere end en enkelt nat.

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lause »

Er simpelthen så glade for disse tønder!!

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.dropbox.com/s/dqf0t4envyzfi ... 0t4envyzfi ... .08.25.jpg</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

NO: Copenhell!
Skidehyggeligt kan vist bedst betegne oplevelsen
Create a sense of purpose around which you base your faith

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Kimling"]NO: Copenhell!
Skidehyggeligt kan vist bedst betegne oplevelsen[/quote]

Det var da ærgeligt. Jeg troede det skulle være af helvede til for at være godt..?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Min Copenhell-tur kan bedst betegnes som sindssyg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen