Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: Det lader til, at vores lejlighed på Amager bliver solgt til udbudsprisen i dag!!!!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

NO: Canon EOS 650D og en Sigma 50-150mm linse... (nej ikke prof. men dog rigeligt til mit behov... og hvor har jeg dog savnet spejlrefleks!!!)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

NO:Sheptone PAF'er i min R8. Hold nu kæft det siger godt!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

[quote="GuitaRasmus"]NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P [/quote]
Det er meget fint altsammen (kommer fra en, der får travlt den næste måned eller to). Men hvad med dit forstærkerkøb? Hvad blev der af Vox-eventyret/tilnærmelserne?
:s mile:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Odgaard"][quote="GuitaRasmus"]NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P [/quote]
Men hvad med dit forstærkerkøb? Hvad blev der af Vox-eventyret/tilnærmelserne?
:s mile:[/quote]

kæmpestort +1 herfra ! :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

[quote="GuitaRasmus"]NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P [/quote]

Har lærere slet ikke noget forberedelse? :s hock: :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: firmafest i dag - vi starter tidligt, så jeg er allerede på to enkelte
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Toto-koncerten i går. Kæft, de var fede. Igen!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Ny computer - nyeste generation af MacBook Air med største processor i. Imponerende, hvad man kan pakke ned i de små maskiner i dag :)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af munch_30 »

[quote="kraen"]NO: Toto-koncerten i går. Kæft, de var fede. Igen![/quote]

Bemærkede du Lukes "nye" Bogner-/pedal-sound? - beskriv meget gerne i givet fald.

Damn dem ville jeg også gerne have hørt igen :)
Kim

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="munch_30"][quote="kraen"]NO: Toto-koncerten i går. Kæft, de var fede. Igen![/quote]

Bemærkede du Lukes "nye" Bogner-/pedal-sound? - beskriv meget gerne i givet fald.

Damn dem ville jeg også gerne have hørt igen :) [/quote]

Ja, den har han jo spillet med i 3-4 år nu. Har set Toto 5 gange siden de kom igen i 2010 og har set ham solo en enkelt gang i Herning i marts i år, og lyden er fantastisk. Virkelig dejlig fyldig no-bullshit lyd. Og det er kun blevet bedre med hans nye Luke III, der har passive PU's.

Og så spiller han jo bare pissehamrende møgfedt.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af mos »

Jeg ved ikke hvorfor men hver gang jeg høre noget med/om ToTo kommer jeg af en eller anden grund altid til at tænke på en anmeldelse som der var i politikken en gang i 80'erne.

Der stod noget i retning af.

Toto har udsendt en ny plade.
HVis man bytter om på bogstaverne i bandets navn, står der Otto.
Otto er et næsehorn.
Otto kom og tramp på min nye Toto-plade.:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det må være de aktive pickupper, der har fået anmelderen til at skrive sådan. Oh, Well... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jakob
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jakob »

NO: Den gode Mikkel Bech har færdiggjort hjemmesiden til mit nye studie! http://www.vibefactory.dk

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Dannyboy"][quote="GuitaRasmus"]NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P [/quote]

Har lærere slet ikke noget forberedelse? :s hock: :) [/quote]

"Lærernes daglige arbejdsdag er rundt regnet en time længere end almindelige lønmodtageres. Det skyldes, at lærernes arbejdstid er fordelt på 200 årlige arbejdsdage, hvor almindelige lønmodtagere arbejder 227 dage om året. Lærerne betaler altså for deres lange ferier ved at have en længere arbejdsdag. Lærernes arbejde kan dog fordeles på op til 209 dage."

Kilde: Kommunernes Landsforening.

... Vi har masser af forberedelse, mr. Dannyboy - nogle af os skal jo rent faktisk prøve at lære ungerne noget, i stedet for bare at være pædagog-legeonkler. (Var det ikke nogenlunde lige så provokerende som dit indlæg? ;) )
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Søren Hammer
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Søren Hammer »

@Kraen: Det var en fantastisk koncert - lige så god som da jeg så dem i Vejle i 2010. Det hjalp en del at de sparkede Bobby Kimball ud...

@Starcaster: Tillykke med den - jeg nøjes med et Konica T3N analogt SLR med 50mm f/1.7 linse som jeg scorede i gengenbrugsforretning til en 50'er i mandags... Min første film (Fuji Superia 200) kostede mere i Photocare end hvad jeg gav for kameraet. Fandt dog en forretning på eBay.de som sælger 8 film for 165 kr incl fragt til DK - håber bare de kommer før jeg smutter på ferie den 5. juni.

Nogen som kan anbefale noget fed film og god S/H fremkaldevæske? Skal også have fat i noget Ilford sort/hvid på ét eller andet tidspunkt ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Søren Hammer"]

Nogen som kan anbefale noget fed film og god S/H fremkaldevæske? [/quote]

Kodak Tri-X og D-76

Men også her sidder minimum 90% af det fede resultat "i fingrene"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

:angry-boxing: [quote="GuitaRasmus"][quote="Dannyboy"][quote="GuitaRasmus"]NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P [/quote]

Har lærere slet ikke noget forberedelse? :s hock: :) [/quote]

"Lærernes daglige arbejdsdag er rundt regnet en time længere end almindelige lønmodtageres. Det skyldes, at lærernes arbejdstid er fordelt på 200 årlige arbejdsdage, hvor almindelige lønmodtagere arbejder 227 dage om året. Lærerne betaler altså for deres lange ferier ved at have en længere arbejdsdag. Lærernes arbejde kan dog fordeles på op til 209 dage."

Kilde: Kommunernes Landsforening.

... Vi har masser af forberedelse, mr. Dannyboy - nogle af os skal jo rent faktisk prøve at lære ungerne noget, i stedet for bare at være pædagog-legeonkler. (Var det ikke nogenlunde lige så provokerende som dit indlæg? ;) )[/quote]
:angry-boxing:

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Dannyboy"][quote="GuitaRasmus"]NMO: Sommerferie fra i morgen kl. 11.55 - er du vimmer mand, det er også tiltrængt. 5 skønne uger med guitar, øl, afslapning og tid til at gøre præcis hvad man har lyst til venter forude. :P [/quote]

Har lærere slet ikke noget forberedelse? :s hock: :) [/quote]

"Lærernes daglige arbejdsdag er rundt regnet en time længere end almindelige lønmodtageres. Det skyldes, at lærernes arbejdstid er fordelt på 200 årlige arbejdsdage, hvor almindelige lønmodtagere arbejder 227 dage om året. Lærerne betaler altså for deres lange ferier ved at have en længere arbejdsdag. Lærernes arbejde kan dog fordeles på op til 209 dage."

Kilde: Kommunernes Landsforening.

... Vi har masser af forberedelse, mr. Dannyboy - nogle af os skal jo rent faktisk prøve at lære ungerne noget, i stedet for bare at være pædagog-legeonkler. (Var det ikke nogenlunde lige så provokerende som dit indlæg? ;) )[/quote]

Jo det var lækkert :) Nå, nu skal jeg passe på hvad jeg siger ;) Vi er jo trods alt kolleger og jeg har også en masse gode lærerkolleger nu, som jeg ikke har noget som helst at sætte på.

Det var egentlig ikke ment som et person-angreb. Jeg oplever bare ikke rigtigt det du siger. Måske fordi jeg arbejder i indskoling, dunno? Jeg kunne sagtens forestille mig at børnene på de større klassetrin kræver mere hjemmetid mht opgave-rettelser osv. Det er bare ikke det jeg oplever. Jeg oplever en engagementmæssigt meget svingene gruppe lærere, som allesammen uden undtagelse får enormt mange ferie/afspadseringstimer og det har jeg svært ved at se rimeligheden i, når det langtfra er dem alle som leverer den samme indsats. Det virker i hvert fald ikke altid som em der har været den store forberedelse. Det samme kunne jeg i øvrigt sige om en del pædagoger på nogle af de institutioner jeg har været på - og en del af de sygeplejerske-kolleger som jeg hører min kone har haft på forskellige sygehuse.
Lige mht forberedelse, så har jeg har selv en del forberedelse, men det er mest fordi jeg indspiller musik med ungerne, som jo ofte skal skrives færdigt, arrangeres, mixes osv hjemmefra, for at kunne nå tingene til tiden i en hverdag med 370 børn om ørene i SFO'en. Men det kunne jeg sagtens vælge at lade være med, ligesom jeg også kunne vælge at lade være med at snakke pædagogiske ideer med mine kolleger i min fritid, men så ville jeg sgu nok gå helt i stå. Jeg siger ikke at jeg har ligeså meget forberedelse som en matematiklærer i 9'ende. Overhovedet ikke.
Jeg tror i virkeligheden bare jeg undrer mig over hvordan en del ansatte i det offentlige har fået deres stilling og hvorfor det skal være så forpulet svært at få dem fyret, hvis de ikke laver deres arbejde ordentligt. Det virker sgu lidt lallet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen