Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

De sidste par uger sådan helt generelt. Startende med en fed Portishead-koncert. Derpå en fantastisk koberbryllupsfest (i virkeligheden dén bryllupsfest, som vi i de mellemliggende år har "skyldt" vores venner mm, siden vi i sin tid blev "hemmeligt" gift) med fantastiske gæster i fantastiske omgivelser og ikke mindst med indlagt intimkoncert med Dicte og Claus Hempler, der helt ekstraordinært havde ladet sig overtale. Og den sidste uge har så været velspenderet på en uges dejlig ferie i Skagen, som jo altid er skøn. Det hele afrundet med 12 timers nattesøvn i nat. Så kan man lidt igen... :-)

NA: I morgen er det så "back to the grind" med alt, hvad det indebærer af feriebemanding mm.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Dannyboy"]Jo det var lækkert :) Nå, nu skal jeg passe på hvad jeg siger ;) Vi er jo trods alt kolleger og jeg har også en masse gode lærerkolleger nu, som jeg ikke har noget som helst at sætte på.

Det var egentlig ikke ment som et person-angreb. Jeg oplever bare ikke rigtigt det du siger. Måske fordi jeg arbejder i indskoling, dunno? Jeg kunne sagtens forestille mig at børnene på de større klassetrin kræver mere hjemmetid mht opgave-rettelser osv. Det er bare ikke det jeg oplever. Jeg oplever en engagementmæssigt meget svingene gruppe lærere, som allesammen uden undtagelse får enormt mange ferie/afspadseringstimer og det har jeg svært ved at se rimeligheden i, når det langtfra er dem alle som leverer den samme indsats. Det virker i hvert fald ikke altid som em der har været den store forberedelse. Det samme kunne jeg i øvrigt sige om en del pædagoger på nogle af de institutioner jeg har været på - og en del af de sygeplejerske-kolleger som jeg hører min kone har haft på forskellige sygehuse.
Lige mht forberedelse, så har jeg har selv en del forberedelse, men det er mest fordi jeg indspiller musik med ungerne, som jo ofte skal skrives færdigt, arrangeres, mixes osv hjemmefra, for at kunne nå tingene til tiden i en hverdag med 370 børn om ørene i SFO'en. Men det kunne jeg sagtens vælge at lade være med, ligesom jeg også kunne vælge at lade være med at snakke pædagogiske ideer med mine kolleger i min fritid, men så ville jeg sgu nok gå helt i stå. Jeg siger ikke at jeg har ligeså meget forberedelse som en matematiklærer i 9'ende. Overhovedet ikke.
Jeg tror i virkeligheden bare jeg undrer mig over hvordan en del ansatte i det offentlige har fået deres stilling og hvorfor det skal være så forpulet svært at få dem fyret, hvis de ikke laver deres arbejde ordentligt. Det virker sgu lidt lallet.[/quote]

Du har en god pointe. Der er rigtig mange "dårlige" lærere/pædagoger/andre offentlige ansatte - lige så vel som der er mange "dårlige" medarbejdere i det private. Problemet i det offentlige (og specielt i lærerstanden) er, at de dårlige overskygger de gode, og på den måde fylder på den negative tank hos befolkningen.

Mængden af forberedelse afhænger vel altid ens eget engagement - uanset klassetrin. Hvis du har indskolingen og bare vil lave de fedeste ting med ungerne, så bruger du jo også gerne lidt ekstra tid på at få det til at spille, men du kan jo også bare vælge at køre på rutinen og "passe butikken", og så er der jo ikke så meget, der skal forberedes - specielt ikke hvis du har været i jobbet i mange år.

Noget, der slår mig i denne debat, er folkeskolelærere vs. gymnasielærere. Det kan godt være, at der er mange folkeskolelærere, der har en lidt lallet tilgang til faget, men (de ældre) gymnasielærere er i mine øjne og erfaring meget værre. De får den fede hyre og har i øvrigt en noget længere sommerferie end folkeskolelærere. Derudover kæmper de ikke med inklusion, indlæringsvanskeligheder og utilpassede unge.
Jeg kender en nyuddannet kandidat, der nu har arbejdet som gymnasielærer i et år. Hun er meget begavet og ekstremt engageret, og hun kommer nok aldrig til at køre på rutinen, men fordi hendes fag ikke blev udtrukket til eksamen, og fordi hun ikke kan være censor grundet sin manglende erfaring, har hun indtil nu haft halvanden måneds sommerferie, og hun starter først igen omkring d. 10. august. Hvis hun skulle have været censor kunne hun have set frem til omkring 5-7 arbejdsdage i juni.

WOW! siger jeg bare. WOW!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

Jeg minder lige om, at gymnasielæreres arbejdstid opgøres efter nøjagtigt den samme kvote som andre offentligt ansattes, dvs. 1680 timer årligt. Så hvis din veninde ikke er endt enormt meget i undertid, er det sikkert fordi hendes arbejdsopgaver har været fordelt anderledes fra ledelsens side. Jeg har heller ikke været særligt hårdt belastet i eksamensperioden, men har så til gengæld været spidsbelastet i andre perioder af skoleåret, og der er opgaver, f.eks. opgaveretning, hvor den normerede tid nærmest aldrig svarer til den faktiske arbejdstid (i negativ retning), så den der oppustede kliché med, at gymnasielærere ikke laver noget, har jeg rystet på hovedet af mange gange, når jeg for 15. søndag aften i træk sad og rettede én af de ca. 740 spanskafleveringer (og ja, tallet stemmer), der er løbet gennem maskinen i år. At der så er ældre lærere, der måske kører lige lovligt meget på rutinen, det skal jeg ikke benægte ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"]NO:

De sidste par uger sådan helt generelt. Startende med en fed Portishead-koncert. Derpå en fantastisk koberbryllupsfest[/quote]
Stort tillykke !!
I disse tider, hvor skilsmisse er så moderne, er det godt at se at nogen kan finde ud af at holde sammen.
[quote="Sasha"] og ikke mindst med indlagt intimkoncert med Dicte og Claus Hempler, der helt ekstraordinært havde ladet sig overtale.. [/quote]
Det var dæleme sejt !


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: en byoc tonebender pedal, der indtil videre virker som den mest samarbejdsvillige fuzz, jeg har haft - eller måske bare som den fuzzpedal jeg indtil videre virker bedst med :s mile:

Brugeravatar
Søren Hammer
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Søren Hammer »

[quote="Sasha"][quote="Søren Hammer"]

Nogen som kan anbefale noget fed film og god S/H fremkaldevæske? [/quote]

Kodak Tri-X og D-76

Men også her sidder minimum 90% af det fede resultat "i fingrene"...[/quote]

RIght. Vil gerne prøve at skyde noget S/H når jeg i næste uge skal besøge strandene i Normandiet - kender du en forretning hvor man kan få billig film med kort bestillingsfrist? Fremkaldervæsken og fixeren køber jeg bare over eBay.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"][quote="Dannyboy"]Jo det var lækkert :) Nå, nu skal jeg passe på hvad jeg siger ;) Vi er jo trods alt kolleger og jeg har også en masse gode lærerkolleger nu, som jeg ikke har noget som helst at sætte på.

Det var egentlig ikke ment som et person-angreb. Jeg oplever bare ikke rigtigt det du siger. Måske fordi jeg arbejder i indskoling, dunno? Jeg kunne sagtens forestille mig at børnene på de større klassetrin kræver mere hjemmetid mht opgave-rettelser osv. Det er bare ikke det jeg oplever. Jeg oplever en engagementmæssigt meget svingene gruppe lærere, som allesammen uden undtagelse får enormt mange ferie/afspadseringstimer og det har jeg svært ved at se rimeligheden i, når det langtfra er dem alle som leverer den samme indsats. Det virker i hvert fald ikke altid som em der har været den store forberedelse. Det samme kunne jeg i øvrigt sige om en del pædagoger på nogle af de institutioner jeg har været på - og en del af de sygeplejerske-kolleger som jeg hører min kone har haft på forskellige sygehuse.
Lige mht forberedelse, så har jeg har selv en del forberedelse, men det er mest fordi jeg indspiller musik med ungerne, som jo ofte skal skrives færdigt, arrangeres, mixes osv hjemmefra, for at kunne nå tingene til tiden i en hverdag med 370 børn om ørene i SFO'en. Men det kunne jeg sagtens vælge at lade være med, ligesom jeg også kunne vælge at lade være med at snakke pædagogiske ideer med mine kolleger i min fritid, men så ville jeg sgu nok gå helt i stå. Jeg siger ikke at jeg har ligeså meget forberedelse som en matematiklærer i 9'ende. Overhovedet ikke.
Jeg tror i virkeligheden bare jeg undrer mig over hvordan en del ansatte i det offentlige har fået deres stilling og hvorfor det skal være så forpulet svært at få dem fyret, hvis de ikke laver deres arbejde ordentligt. Det virker sgu lidt lallet.[/quote]

Du har en god pointe. Der er rigtig mange "dårlige" lærere/pædagoger/andre offentlige ansatte - lige så vel som der er mange "dårlige" medarbejdere i det private. Problemet i det offentlige (og specielt i lærerstanden) er, at de dårlige overskygger de gode, og på den måde fylder på den negative tank hos befolkningen.

Mængden af forberedelse afhænger vel altid ens eget engagement - uanset klassetrin. Hvis du har indskolingen og bare vil lave de fedeste ting med ungerne, så bruger du jo også gerne lidt ekstra tid på at få det til at spille, men du kan jo også bare vælge at køre på rutinen og "passe butikken", og så er der jo ikke så meget, der skal forberedes - specielt ikke hvis du har været i jobbet i mange år.

Noget, der slår mig i denne debat, er folkeskolelærere vs. gymnasielærere. Det kan godt være, at der er mange folkeskolelærere, der har en lidt lallet tilgang til faget, men (de ældre) gymnasielærere er i mine øjne og erfaring meget værre. De får den fede hyre og har i øvrigt en noget længere sommerferie end folkeskolelærere. Derudover kæmper de ikke med inklusion, indlæringsvanskeligheder og utilpassede unge.
Jeg kender en nyuddannet kandidat, der nu har arbejdet som gymnasielærer i et år. Hun er meget begavet og ekstremt engageret, og hun kommer nok aldrig til at køre på rutinen, men fordi hendes fag ikke blev udtrukket til eksamen, og fordi hun ikke kan være censor grundet sin manglende erfaring, har hun indtil nu haft halvanden måneds sommerferie, og hun starter først igen omkring d. 10. august. Hvis hun skulle have været censor kunne hun have set frem til omkring 5-7 arbejdsdage i juni.

WOW! siger jeg bare. WOW![/quote]

:roll: :roll: :roll: :roll: :crazy:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]
Stort tillykke !!
I disse tider, hvor skilsmisse er så moderne, er det godt at se at nogen kan finde ud af at holde sammen.[/quote]

Tak-tak! Men når man er så rare og omgængelige som os, er det nu ikke noget problem... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Søren Hammer"][quote="Sasha"][quote="Søren Hammer"]

Nogen som kan anbefale noget fed film og god S/H fremkaldevæske? [/quote]

Kodak Tri-X og D-76

Men også her sidder minimum 90% af det fede resultat "i fingrene"...[/quote]

RIght. Vil gerne prøve at skyde noget S/H når jeg i næste uge skal besøge strandene i Normandiet - kender du en forretning hvor man kan få billig film med kort bestillingsfrist? Fremkaldervæsken og fixeren køber jeg bare over eBay.[/quote]

Det eneste sted, jeg lige på stående fod kan komme i tanker om, er Photografica i København.

Jeg vil så sige, at jeg personligt ikke ville turde løbe an på i første hug at kunne finde ud af at lave en blot hæderlig fremkaldelse, hvis du ikke har prøvet det før (og da især ikke, hvis du skal ned at fotografere hvide kors). Så jeg ville ikke gamble med optagelser, som jeg skulle bruge til noget/ville græde snot over, gik i vasken. Så var det måske bedre i første runde at satse på at skyde sine sort/hvide billeder på f.eks. Kodak BW400CN og så lade et fotolaboratorium køre den igennem en "almindelig" C41-fremkaldelse? Det bliver aldrig det samme som en veludført "rigtig" sort/hvid-proces (så skal man i hvert fald kunne et par tricks og som minimum have mulighed for at få "presset" filmen i C41-fremkaldelsen. I forening med tilhørende undereksponering og gavmild brug af orange- og rødfiltre kan man så faktisk godt få det til at ligne "rigtig" sort/hvid temmelig meget). Men måske nok adskillige numre bedre end en omgang mislykket, "rigtig sort/hvid"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="kraen"]

Noget, der slår mig i denne debat, er folkeskolelærere vs. gymnasielærere. Det kan godt være, at der er mange folkeskolelærere, der har en lidt lallet tilgang til faget, men (de ældre) gymnasielærere er i mine øjne og erfaring meget værre. De får den fede hyre og har i øvrigt en noget længere sommerferie end folkeskolelærere. Derudover kæmper de ikke med inklusion, indlæringsvanskeligheder og utilpassede unge.
[/quote]

Wait... What??? Er gymnasiet sådan et magisk fairy-wonderland, hvor de unge der har problemer eller indlæringsvanskeligheder, på magisk vis bliver kureret for den slags? I så fald har det ændret sig markant, siden jeg gik på gymnasiet for en 13-14 år siden.

Kraen, hold nu op. Dit indlæg lugter langt væk af peni.. Jeg mener feriemisundelse, og det er uklædeligt og usagligt. Gymnasielærerne har en overenskomst, hvor der er taget højde for arbejdstid og ferie - og der må tages udgangspunkt i den. Akkurat som med folkeskolelærerne.

Både du og Dannyboy har sikkert mødt nogle brodne kar indenfor gymnasieskolen og folkeskolen. Klart, det har vi allesammen. Men at skære alle over en kam, og sige at "de lærere har også bare så pissemeget ferie og laver ikke en skid", er en retorik der bedre hører hjemme på Ekstrabladets Nationen end her på Gearfreak, synes jeg. Jeg, og tusinder af andre lærere sætter faktisk en ære i vores arbejde, og har en vis faglig stolthed - og bliver meget meget meget trætte af at få den gamle "lærere er dovne" i hovedet, som vi er blevet bombarderet med under lockouten. Newsflash; der er INGEN der bliver lærere pga. lønnen - og hvis man virkeligt ikke gider lave noget, er der klart nemmere muligheder end at forsøge at krydre røv i et lokale med 25 børn. Vi har allesammen mødt rådne lærere - men jeg har altså også mødt ditto håndværkere, mac-sælgere, bagere, kokke, tjenere, musikere og ingeniører. Man kan ikke gardere sig mod at folk ingen faglig stolthed har, eller bare ikke gider lave deres arbejde - men jeg synes det er top-tyndt at beskylde lærere for ikke at lave en skid, fordi du har "en veninde der har megalang sommerferie". Har du overvejet den mulighed, at hun ikke bliver sat til at være censor, fordi hun er for uerfaren, fordi nogle lærere på gymnasiet vurderer at det ikke vil give eleverne den bedste eksamen? Og at det at hun ikke bliver sat til at være censor, medfører at en af de andre lærere på gymnasiet skal tage en ekstra en for holdet?

Æv, Kraen. Æv.

Edit: Iøvrigt tror jeg du undervurderer eksamensarbejdet en kende. En af mine kollegers mor lå for døden for et par uger siden, hvilket medførte at en af de andre kolleger var nødt til at overtage den førstnævnte kollegas afgangselever. Jeg arbejder tæt sammen med den lærer der overtog afgangsprøverne, og selvom "det bare er folkeskolen", ligger der altså et seriøst stykke arbejde i at vejlede, læse, gennemrette og forberede eksamineringen af 25-30 elevers danskopgave - og arbejdsbyrden er ikke voldsomt meget mindre som censor.

Undskyld rantet - jeg stopper nu, for jeg HAR som nævnt sommerferie - men jeg holder altså fast i, med næb og klør, at langt de fleste lærere fortjener den.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="kraen"]

Noget, der slår mig i denne debat, er folkeskolelærere vs. gymnasielærere. Det kan godt være, at der er mange folkeskolelærere, der har en lidt lallet tilgang til faget, men (de ældre) gymnasielærere er i mine øjne og erfaring meget værre. De får den fede hyre og har i øvrigt en noget længere sommerferie end folkeskolelærere. Derudover kæmper de ikke med inklusion, indlæringsvanskeligheder og utilpassede unge.
[/quote]

Wait... What??? Er gymnasiet sådan et magisk fairy-wonderland, hvor de unge der har problemer eller indlæringsvanskeligheder, på magisk vis bliver kureret for den slags? I så fald har det ændret sig markant, siden jeg gik på gymnasiet for en 13-14 år siden.

Kraen, hold nu op. Dit indlæg lugter langt væk af peni.. Jeg mener feriemisundelse, og det er uklædeligt og usagligt. Gymnasielærerne har en overenskomst, hvor der er taget højde for arbejdstid og ferie - og der må tages udgangspunkt i den. Akkurat som med folkeskolelærerne.

Både du og Dannyboy har sikkert mødt nogle brodne kar indenfor gymnasieskolen og folkeskolen. Klart, det har vi allesammen. Men at skære alle over en kam, og sige at "de lærere har også bare så pissemeget ferie og laver ikke en skid", er en retorik der bedre hører hjemme på Ekstrabladets Nationen end her på Gearfreak, synes jeg. Jeg, og tusinder af andre lærere sætter faktisk en ære i vores arbejde, og har en vis faglig stolthed - og bliver meget meget meget trætte af at få den gamle "lærere er dovne" i hovedet, som vi er blevet bombarderet med under lockouten. Newsflash; der er INGEN der bliver lærere pga. lønnen - og hvis man virkeligt ikke gider lave noget, er der klart nemmere muligheder end at forsøge at krydre røv i et lokale med 25 børn. Vi har allesammen mødt rådne lærere - men jeg har altså også mødt ditto håndværkere, mac-sælgere, bagere, kokke, tjenere, musikere og ingeniører. Man kan ikke gardere sig mod at folk ingen faglig stolthed har, eller bare ikke gider lave deres arbejde - men jeg synes det er top-tyndt at beskylde lærere for ikke at lave en skid, fordi du har "en veninde der har megalang sommerferie". Har du overvejet den mulighed, at hun ikke bliver sat til at være censor, fordi hun er for uerfaren, fordi nogle lærere på gymnasiet vurderer at det ikke vil give eleverne den bedste eksamen? Og at det at hun ikke bliver sat til at være censor, medfører at en af de andre lærere på gymnasiet skal tage en ekstra en for holdet?

Æv, Kraen. Æv.

Edit: Iøvrigt tror jeg du undervurderer eksamensarbejdet en kende. En af mine kollegers mor lå for døden for et par uger siden, hvilket medførte at en af de andre kolleger var nødt til at overtage den førstnævnte kollegas afgangselever. Jeg arbejder tæt sammen med den lærer der overtog afgangsprøverne, og selvom "det bare er folkeskolen", ligger der altså et seriøst stykke arbejde i at vejlede, læse, gennemrette og forberede eksamineringen af 25-30 elevers danskopgave - og arbejdsbyrden er ikke voldsomt meget mindre som censor.

Undskyld rantet - jeg stopper nu, for jeg HAR som nævnt sommerferie - men jeg holder altså fast i, med næb og klør, at langt de fleste lærere fortjener den.[/quote]

+ 1. Godt sagt af en der ved hvad han taler om.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Et sagtmodigt +2.

(havde ellers lovet mig selv ikke at blande mig i denne debat. Men nu kunne jeg ikke holde mig længere...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="GuitaRasmus"][quote="kraen"]

Noget, der slår mig i denne debat, er folkeskolelærere vs. gymnasielærere. Det kan godt være, at der er mange folkeskolelærere, der har en lidt lallet tilgang til faget, men (de ældre) gymnasielærere er i mine øjne og erfaring meget værre. De får den fede hyre og har i øvrigt en noget længere sommerferie end folkeskolelærere. Derudover kæmper de ikke med inklusion, indlæringsvanskeligheder og utilpassede unge.
[/quote]
.... en masse som jeg er enig i.
[/quote]

Jeg synes :angry-fire: også, at den der tendens til at man bare skal beskylde "lærere" (måske generelt offentlige ansatte) for at være nogle dovne hunde, er ved at være noget fortærsket at høre på!
Jeg er lektor på et universitet her i "området" og har været vidne til en ændring i mentalitet/evner blandt studerende. "Studerende" der starter på 1. semester, omtaler sig selv som "elever". Denne holdingsændring afspejles også i deres evner. Færdigheder man før kunne betragte som selvfølgeligheder, er desværre ikke længere noget man skal tage for givet.
Hvad gør jeg så? Hvis jeg skal kunne se mig selv i øjnene, så er jeg jo bare nødt til at bruge mere tid på vejledning/opgaveregning/etc, hvis jeg skal kunne stå inde for den ingeniør, der kommer ud i den anden ende.
Nå ja, men det er vel ikke noget problem? Næh, ikke andet end at "samfundet" forlanger noget forskning også, og at jeg skaffer et ikke nærmere fastsat millionbeløb i forskningsmidler - og jeg får til gengæld ikke overtidsbetaling.
Nå, men det kan vel aldrig vare så længe at skrive en forskningsansøgning - du er jo "ekspert" på området? Næh, ifølge den tidligere forskningsminister kan det ikke vare så længe! Hvis man brugte en stor del af ens uge på dette, så var man, ifølge den tidligere forskningsminister, nok ikke kompetent og burde finde andet arbejde?!
Næh, det er ikke nemt at være "lærer" - og specielt ikke hvis man har noget faglig stolthed, hvor man ikke vil gå på kompromis. Den tid jeg bruger "for meget" på studerende går fra min forskningstid/fritid/familie - dvs. jeg skyder mig selv i foden i forhold til personlige ambitioner.

Skylden ligger ikke hos folkeskoleelever/gymnasieelever/uni-studerende, men politikere, der tror, at man kan lave "verdens bedste" uddannelsessystem uden at det må koste noget!
Men det nemme er at give "læreren" skylden, for han er jo bare en doven hund - og råber han op om at der bør tilføres ressourcer til uddannelsessystemet får han at vide at han jo bare kan være mere effektiv!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Audition med tre udmærkede sangere i dag
NO2: Den ene var bedre end de andre, så nu har vi valgt os en ny sanger.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Altså... Jeg er jo lærer, så jeg kan nemt skynde mig at blive fornærmet, hvis det skal være. Jeg kan bare ikke se, at Kræns indlæg er så problematisk, som andre vist kan. Som jeg ser det, skriver han bare, at enkeltes slatne indstilling til arbejdet risikerer at ødelægge hele standens ry. Det er jeg sådan set ikke uenig i. Mit indtryk er, at langt de fleste af mine kolleger knokler som bare fanden under urimelige betingelser. Der er desværre andre, der kommer meget let til det. Fuck dem. Og når der findes så mange mennesker derude, der mener at vide noget om folkeskolen, fordi de selv har gået i den, og fordi de læser aviser og ser tv, så er det vel lidt samme tendens, som når man mener at vide noget om homoseksuelle, indvandrere, pædagoger eller automekanikere, fordi man har hilst på en ud af adskillige tusinde = gemen dumhed. Den tendens ser jeg ikke i Kræns indlæg, men det er da muligt, at jeg er naiv :-)
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"]Altså... Jeg er jo lærer, så jeg kan nemt skynde mig at blive fornærmet, hvis det skal være. Jeg kan bare ikke se, at Kræns indlæg er så problematisk, som andre vist kan. Som jeg ser det, skriver han bare, at enkeltes slatne indstilling til arbejdet risikerer at ødelægge hele standens ry. Det er jeg sådan set ikke uenig i. Mit indtryk er, at langt de fleste af mine kolleger knokler som bare fanden under urimelige betingelser. Der er desværre andre, der kommer meget let til det. Fuck dem. Og når der findes så mange mennesker derude, der mener at vide noget om folkeskolen, fordi de selv har gået i den, og fordi de læser aviser og ser tv, så er det vel lidt samme tendens, som når man mener at vide noget om homoseksuelle, indvandrere, pædagoger eller automekanikere, fordi man har hilst på en ud af adskillige tusinde = gemen dumhed. Den tendens ser jeg ikke i Kræns indlæg, men det er da muligt, at jeg er naiv :-)[/quote]

Ikke problematisk. Bare noget generaliserende vrøvl. Men du er en flink mand....

Joerfe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Joerfe »

Der er sgu ikke meget optur i lærer debatten i det her forum.

NO: konstaterer at jeg er blevet bedre på guitaren pga. jeg passer min træningsplan!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Joerfe"]Der er sgu ikke meget optur i lærer debatten i det her forum.
[/quote]

Er der da det nogen steder? Men du skal da være velkommen til at yde dit bidrag til at vende debatten til en fest...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Hvis alt flasker sig, og det tror jeg nok, det gør, så skal jeg ud at flyve helikopter over smukke Lønstrup på torsdag. Hvad man ikke gør i journalistikens tjeneste...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Og jeg har lige fået værelse i Aarhus, når jeg vender tilbage til august. Lejlighedssøgning gik forholdsvis smertefrit jo.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen