Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Men hvordan er supporten når det går ned..?

Hvis jeg skal være helt ærlig, så lad være..
Med mindre i spiller mere end 40 jobs om året, og har en fast lydmand, som ved hvad i vil høre, så gør IEM jer kun til dårligere musikere.
Overvej i stedet jeres opstilling på scenen, og lyt efter hvad i egentlig skal bruge som minimum for, at kunne spille et nummer rimelig sammenhængende..

Hvis der er en i bandet der virkelig, absolut, bare ikke kan overleve uden et sæt IEM, så burde det være sangeren, da de ikke ellers rigtig har en volumekontrol.. Men for at synge lidt kor, så er det altså ikke strengt nødvendigt..

Jeg er også helt sikker på, at du kan finde andre ting, at bruge de kroner på, som er mere relevante for dit liv.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

[quote="fortytwo"]

.......

Jeg er også helt sikker på, at du kan finde andre ting, at bruge de kroner på, som er mere relevante for dit liv.. ;-)[/quote]

JA! Brug dem på mig!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

@Esben, vi spillede med bl.a. Shotgun Revolution og Black City i Pumperen for et par mdr siden og vi har spillet med dem før. Begge disse bands bruger InEar og det virker godt nok tjekket.

.. Ja ja, vi kan sagtens spille uden, men hvorfor nøjes når vi har set så store forbedringer hos vores forsanger og den anden guitarist efter de skiftede. Vi står foran at planlægge mindre turneer i bl.a. Finland og Tyskland og har haft egen fast lydmand i snart 3 år. Han laver både større og mindre bands end os og han ved præcis hvad vi gerne vil have hver især og har faktisk flere gange spurgt hvornår vi får fat i noget InEar. Men jeg hører hvad du siger og ved da også godt at det er en luksus-ting.

Mht mærker, ved du så om f.eks. LD Systems er noget at råbe hurra for? Det er jo lige en tand billigere end Sennheiser og Audio Technica.

.. Ja du har nok ret i at det er smartere at købe lokalt mht support osv



@CarlPeter, :banana-guitar: :banana-jumprope: :banana-linedance: :banana-rock:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

I skal ikke kigge på det billigste, i skal kigge på det bedste til det maksimumbeløb i kan klare..

Det billigste er sikkert godt nok, men heller ikke mere end det..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

Thx. Vi kigger lidt. I hvert fald en god idé en købe et sæt med to modtagere for at spare lidt knaster formoder jeg?

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lause »

Dannyboy: Nu har jeg søgt efter et ordentligt IEM-system i et par år.. Hvis jeg skulle have et trådløst system, ville jeg uden tvivl gå efter et Shure PSM 900 eller 1000.

Sennheisers G2 og G3 systemer er også fine, men synes først man får det mest optimale med en ekstern antenne...

Har i overvejet om i ikke kan "nøjes" med trådet in-ear? Klart at forsangeren gerne vil have et trådløst in-ear, men hvad med i andre? Har i trådløse systemer til instrumenter?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO. Havde for første gang tændt op i min gamle superlead efter den har været en tur i Skanderborg. Den har fået skiftet et par rør og nogle elektro dimser.Kun småting. Men hold da. k... hvor siger den da bare fedt. Det gjorde den også før ,men bare gange 10. Jeg er meget overrasket over at de småting kan gøre så meget.
FED :clap:
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Lause"]Dannyboy: Nu har jeg søgt efter et ordentligt IEM-system i et par år.. Hvis jeg skulle have et trådløst system, ville jeg uden tvivl gå efter et Shure PSM 900 eller 1000.

Sennheisers G2 og G3 systemer er også fine, men synes først man får det mest optimale med en ekstern antenne...

Har i overvejet om i ikke kan "nøjes" med trådet in-ear? Klart at forsangeren gerne vil have et trådløst in-ear, men hvad med i andre? Har i trådløse systemer til instrumenter?[/quote]

Takker! Det er taget til efterretning :)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Fed tur til Berlin, med en masse fede plader med hjem!
Q: Er der nogen der er "ekspert" i Can - Tago Mago vinyler?

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Breaking Bad er igang igen! Hold nu kæft, hvor er det fed!! Bedste serie ever!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO1: Fire dages spontan miniferie i Skagen som konsekvens af, at Neil og hesten aflyste i København.

NO2: De sidste dages vejr i Skagen

NO3: Masser tid i programmet til vigtige gøremål i stil med at spise rigeligt med fantastisk mad, tage sig en middagslur og deslige...

NO4: Skagen helt generelt. Nu er jeg kommet der jævnligt, siden jeg kun kunne kravle. Og jeg elsker f.... dét sted!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Purple Haze med Jimi på P3 !!
Der er håb for P3 endnu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Der er flere fordele ved at være flyttet tilbage til Aarhus:

#1: Der er sindssygt mange lækre piger i Aarhus. Hvert andet hunkønsvæsen man passerer, skal man jo vende sig om og kigge efter - en kunst i sig selv når man er på cykel.

#2: Muligheden for at se en masse gamle venner, som jeg ikke har fået set i rigtig lang tid.

#3: Hyggeture for mig selv i øvelokalet. En af spaderne direkte i en Marshall, som er skruet alt for højt op, og så forsvinder timerne helt sporløst. Herligt!

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

Vintage Trouble. De har et eller andet så så mange andre bands mangler. <!-- m --><a class="postlink" href=" ... cpK0HhHokg</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

F.eks. en sort sanger?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

[quote="Sasha"]F.eks. en sort sanger?[/quote]
Men en guitarist fra Malmø skulle da være til at opdrive....? :?

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

[quote="Sasha"]F.eks. en sort sanger?[/quote]

Tja, jo han er selvfølgeligt en stor del af deres stil og sound. Men også den der med at de "har noget på hjerte". De nyder virkeligt at spille deres egen musik. Den er nødvendig for dem.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Starcaster"][quote="Sasha"]F.eks. en sort sanger?[/quote]
Men en guitarist fra Malmø skulle da være til at opdrive....? :?[/quote]

Ja.. Der hvor jeg bor i hvert fald..

Jeg syn's egentlig ikke, at de er noget specielt. Efter jeg lige brugte 20 minutter på, at youtube dem, så kan jeg med sikkerhed i stemmen sige, at jeg har en del plader med folk som sikkert har inspireret dem, som jeg hellere vil høre..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Ferie ... igen!

NO2: ... og den skal tilbringes i et sommerhus ved Blåvands Huk, med indendørs pool, boblebad, sauna and the load, så selvom den danske sommer skulle vise sig fra sin sædvanlige, kolde, blæsende og regnfulde side, så ødelægger det ikke noget som helst :dance:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

God tur. Hyggeligt sted. Pizzariaet skråt overfor Interflora er det bedste af de to, der er i Oksbøl. Husk guitaren.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen