Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Joerfe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Joerfe »

WHO har lavet en interessant rapport om emnet:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://apps.who.int/medicinedocs/en/d/J ... s4926e/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"]
Som sagt: Folk må tro på, hvad de vil. [/quote]

Ja, så langt er vi ihvertfald enige :-) Bl.a. derfor kunne det heller ikke falde mig ind at kalde dig eller andre andet end "kære ven"... :-)

Jeg kan så kun atter konstatere, at min skulder mm. har det væsentligt bedre end for et par dage siden - nøjagtigt samme resultat som hver gang, jeg i løbet af de sidste par år har været forbi den kloge og dygtige dame. Og for mig er det altså mere end nok til at få mig til at mene, at det et "money Well spent". Og så tror jeg egentlig ikke, at jeg har så voldsomt meget mere at sige om den sag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: Kort arbejdsdag i dag -> Soundgarden-koncert i Forum -> kort arbejdsdag i morgen. Ikke dårligt planlagt.

NN: Hovedpine, som har varet en del af i går og hele dagen i dag. Det må blive op til Cornell og co. at kurere den.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Trådet in-ear.... Hold nu kæft jeg har en fest i mit hoved! Jeg får en god dæmpning som ørepropper, jeg får min guitar og vokal lige i fjæset, og man kan sågar få sangerinden med rumklang på. + at det er 100x nemmere at svinge med de backtracks man spiller til. Jeg har det for fedt!

NA: Det hele er noget jeg har lånt, og det koster 1/2 jazzmaster at anskaffe sig det.... øv øv øv øv. Men for helvede da...

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Rasmus"]... og det koster 1/2 jazzmaster at anskaffe sig det.... [/quote]

Er der ikke ved at være noget galt når man måler i den møntfod? :D
Bah

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

½ jazzmaster lyder billigt :P

Men altså - in-ear er jo bare for fedt. Det er bare nedern, at det skal koste så hjernedødt meget. Hvorfor skal et hæderligt trådløst in-ear system koste 8.000, når Line6 kan lave et hæderligt trådløst guitarsystem for 3.000 - Jeg forstår det virkelig ikke. Og så er der lige nogen i mit band, der er gået amok i høretelfoner. De lægger rask væk 5.000 for in-ear høretelefoner - Det forstår jeg heller ikke helt. Jeg kører med et kablet setup og in-ear høretelefoner til 1.000 - Det er fedt - Men jeg kunne godt tænke mig at være trådløs :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

De propper Jeg har lånt Er dem der hedder westone 4, og de ligger på ca.3500 kr.
Dem Jeg nok ender med at købe koster mellem 2200-3000kr.
Det bliver nok noget westone um-2, fordi man kan skifte kablet. Der skulle ikke være den helt store forskel. Uden at Jeg ved det, det Er bare hvad vores lydmand siger.

Jeg forstår godt at man vælger et sæt støbte til 5-10k, hvis man virkelig mener det. Men der Er Jeg bare ikke der endnu.

Hvad kører du med af pre-amp? Jeg har pt lånt en Fischer amp. Den virker ret fornuftig, og så med en passiv 85g beltpack.

Det er stadig nyt for mig, men så længe Jeg spiller kablet guitar, så giver det trådløse ikke mening endnu.
Jeg kan kun sige at til det setup vi kører med fallulah lige nu er det vildt fedt. Selvom det lidt føles som at spille på pladen man står og hører.:-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger den her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/rolls_pm_351.h ... 351.htm</a><!-- m -->

Så får jeg et feed fra mixeren samtidig med, at jeg har min egen sang og recording out fra min forstærker i boxen, så kan jeg stort set altid lave de små justeringer i monitorlyden direkte på mit board. Jeg synes, den er fed.
Modded guitars were crap right out of the factory

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

NO: "Ny" (gammel) forstærker
:character-beavisbutthead:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvaffen'én?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]Hvaffen'én?[/quote]
1971 Marshall superbass :D :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ikke tosset! Og glimrende periode, hvor man får gode stumper for pengene, men på den anden side ikke halverer forstærkerens værdi i dét øjeblik, man sætter en loddekolbe iden for at løse dens medfødte problemer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]Ikke tosset! Og glimrende periode, hvor man får gode stumper for pengene, men på den anden side ikke halverer forstærkerens værdi i dét øjeblik, man sætter en loddekolbe iden for at løse dens medfødte problemer.[/quote]

Jeg tror også at jeg er meget glad meget længe :D :lol:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Og så er der lige nogen i mit band, der er gået amok i høretelfoner. De lægger rask væk 5.000 for in-ear høretelefoner - Det forstår jeg heller ikke helt. Jeg kører med et kablet setup og in-ear høretelefoner til 1.000 - Det er fedt[/quote]

Fordi dem til 5k bare lyder 5 gange federe, tro mig, 5 gange federe..

[quote="Rasmus"]Det er stadig nyt for mig, men så længe Jeg spiller kablet guitar, så giver det trådløse ikke mening endnu.[/quote]

Jo det gør, du ved det bare ikke.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Urup »

NO: An idiot abroad - jeg er i gang med sæson 2 nu. Sjældent hyler jeg så meget af grin, som jeg gør over den serie!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

Karl Pilkington skulle være verdensminister!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Jeg har hevet en brugt Reinau Tweed hjem!
NA: Garanteret til overpris. Men den lyder fan'me fedt!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kimling"]Karl Pilkington skulle være verdensminister![/quote]

Enig!

Og det er ikke kun, når han er "abroad", han er sjov: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: At genforelske sig i en guitar. Jeg havde egentligt besluttet mig for at sælge Søgges gamle '78 Iceman (naturligvis fik han tilbudet først, derefter Telemaster), og sætte den til salg på den blå, men så satte jeg lige et sæt nye strenge på, justerede lidt på den, og spillede på den... En times tid blev det til. Den ryger altså ingen steder. Det er noget nær det fedeste rockhegn jeg nogensinde har haft fingrene i, og den ser SÅ sej ud. Jeg kommer nok ikke til at bruge den foreløbigt, men når engang jeg får et pikrock band, så er den rar at have. Jeg mangler ikke pengene, og jeg får sgu nok ikke lige fat i sådan en igen.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]...men når engang jeg får et pikrock band...[/quote]

For det er en naturlov, at det gør man jo..? :-)

Men tillykke med genforelskelsen! Jeg kender godt fornemmelsen. Og det er faktisk ikke så skidt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen