Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Turtle"]NO: Black Sabbath i forum i går. Det var helt fantastisk. Hæderlig lyd i forum til tung rock er ikke ligefrem hverdag og når det så garneres med et velspillende band i storform med et så klassisk repertoire, så kan en tirsdag aften vist ikke blive bedre :music-rockout:[/quote]

Ja, det var fedt! Godt nok en høj gennemsnitsalder, jeg tror vi var de bagerste der rent faktisk kunne, og ville, hoppe med! Men for satan hvor var de gamle røvhuller på scenen i storform! :clap:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="VilhelmNielsen"]
Ja, det var fedt! Godt nok en høj gennemsnitsalder, jeg tror vi var de bagerste der rent faktisk kunne, og ville, hoppe med! Men for satan hvor var de gamle røvhuller på scenen i storform! :clap:[/quote]

Publikum er jo endnu en optur ved den koncert, det er efterhånden sjældent, at jeg er med til at trække gennemsnitsalderen ned :lol:

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af mos »

Top i orden, selvom Ozzy ikke helt var enig med resten om tempo og tone så blev det rigeligt ophævet af de andre som var i storform så alt i alt super fedt.
Nu høre jeg nok til dem der ramte gennemsnitsalderen meget godt og jeg kunne da både hoppe og det hele:-) det har så den fordel at jeg også har haft glæde af det hele dagen i dag:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Per Ørum »

Fik en Grizzly King overdrive/booster hjem fra USA i går..

Er imponeret over hvor godt den lyder. Er ellers temmelig kræsen ift. Overdrive/ distortion pedaler.

Kan anbefales..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="mos"]Top i orden, selvom Ozzy ikke helt var enig med resten om tempo og tone så blev det rigeligt ophævet af de andre som var i storform så alt i alt super fedt.[/quote]

Jeg kan godt lide Steffen Jungersens måde at formulere det på: "jeg gider ikke høre noget vrøvl, fordi han engang imellem åbenlyst bekender sig til nogle mildest talt alternative tonearter i forhold til resten af bandet" :clap:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Turtle"][quote="mos"]Top i orden, selvom Ozzy ikke helt var enig med resten om tempo og tone så blev det rigeligt ophævet af de andre som var i storform så alt i alt super fedt.[/quote]

Jeg kan godt lide Steffen Jungersens måde at formulere det på: "jeg gider ikke høre noget vrøvl, fordi han engang imellem åbenlyst bekender sig til nogle mildest talt alternative tonearter i forhold til resten af bandet" :clap:[/quote]

Jeg er altså nødt til at udbede mig en forklaring på, hvorfor det narkovrag skal hyldes for at han i praksis ikke kan synge længere? Og nej, "Fordi han er Ozzy" er ikke et reelt svar. Det virker helt gak-gak på mig at hylde ham idag for fordums storhed - jeg kan skidegodt lide gammel BS og hans senere soloværk, men der må da være grænser for idoldyrkelsen?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

GuitaRasmus skrev: Jeg er altså nødt til at udbede mig en forklaring på, hvorfor det narkovrag skal hyldes for at han i praksis ikke kan synge længere?
Vi kan nok joke lidt med det, fordi han rent faktisk det meste af tiden stadig synger fantastisk. Han har aldrig været den store skønsanger, men har en personlig måde at synge på og en stemme, der gør ham så fantastisk. Men i mange år har det været væk - stemmen har været tynd, han har ikke kunnet huske teksterne og tonerne har han aldrig ramt. Men han er kommet tilbage, og man skal mere end 10 år tilbage i tiden for at finde ham i så god form som i går. Det glipper et par gange i løbet af sådan en koncert, og det er det, der gør ham til Ozzy, men det meste af koncerten sang han så fedt, så man virkelig mindedes fordums dage. Og når han kan det, så er han uforlignelig og vi kan tilgive ham og joke lidt med, at han i de første 2-3 sange lige skulle varmes lidt op.

Havde det været Ozzy som jeg så ham for 3, 4 eller 5 år siden, så havde der ikke været nogen pæne ord fra mig. Men i går hørte jeg det Black Sabbath og det meste af den Ozzy, der gjorde mig forelsket i deres musik for så mange år siden.
Og nej, "Fordi han er Ozzy" er ikke et reelt svar. Det virker helt gak-gak på mig at hylde ham idag for fordums storhed - jeg kan skidegodt lide gammel BS og hans senere soloværk, men der må da være grænser for idoldyrkelsen?
"Fordi han er Ozzy" er da et fuldstændigt fyldestgørende svar :teasing-neener:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Fair nok. :)


NMO: Jeg har slet ikke fået skrevet at vi har fået nyt maskinrum i Hitness (bassist og trommeslager) efter nogle meget meget nemme, afslappede og fede auditions, hvor vi har fundet et hold der ikke bare er fuldstændigt latterligt dygtige og tighte musikere, men også superfine fyre oveni hatten. DET er bare fedt.

NO: Vi er ved at planlægge ny (video)demo, og booke jobs for 2014 - det er ekstra fedt, når vi aldrig har lydt så godt som vi gør med de nye gutter på holdet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Har haft sidste øver inden en "standpunktsprøve"(30 min. koncert)på konservatoriet på mandag. Det begynder at give mening, jeg har stadigvæk lidt arbejde inden, men det skal nok nå at falde på plads.

Det er en koncert der hylder et par af mine "guitar-helte". Mest fordi jeg i lang tid har "savnet" bare at spille guitar. Fremfor at skulle være kreativ drivkraft i alle mulige projekter.

Derfor har jeg samlet en trio med 2 jazzere og så skal vi spille Cream, Hendrix, SRV, Scofield, Kenny Burell.

Jeg optog lidt fra øveren, som jeg tænkte jeg ville dele. Det er min 1970' JMP 50w Marshall, Captain Coconut II, Alwan modded wah, lidt spring reverb fra min flint, og så min 59' "Fender" Jazzmaster. De skal lige siges der er en hotplate der tager "toppen" af isbjerget på min Marshall. Men sådan er det jo.

Optage er setuppet er meget simpelt. Altsammen spillet i samme rum.
Guitar: MD-421.
Bass SM-57.
Trommer: 2 Groovetubes overheads 1 stk Shure BETA52A.

ind i diverse Pre-amps. Lidt kompressor i Pro Tools.

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... love-cover</a><!-- m -->

og til dem der vil mæske sig i bedre lydkvalitet. <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.dropbox.com/s/tqoypzvgbzlrh ... ypzvgbzlrh ... 20love.wav</a><!-- m -->

:character-afro:

Billede

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

No - Købte for ikke så længe siden 4 el84 og 3 ecc83 rør ved watfordvalves af mærket Harma retro et eller andet. Dem kan jeg godt anbefale i en ac 30.
De lyder bare pisse fedt. Det er næsten ligesom man rykker en liga op. jeg har altid været glad for ac 30eren men de rør gør lige den bliver en tand endnu federe.

No 2- Købte også 2 el 34 til min Marshall ,men de er ikke smidt i endnu da den nok skal bias justeres. Det burde ac 30eren også men det blev den ikke ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Jeg har samme el84 rør i min Orange AD30. Der gør de også godt. Lige en tand mere nuanceret i den småbeskidte lyd i forhold til de JJ rør, der sad i før. (hvis det giver nogen mening).

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]No - Købte for ikke så længe siden 4 el84 og 3 ecc83 rør ved watfordvalves af mærket Harma retro et eller andet. Dem kan jeg godt anbefale i en ac 30.
De lyder bare pisse fedt. Det er næsten ligesom man rykker en liga op. jeg har altid været glad for ac 30eren men de rør gør lige den bliver en tand endnu federe.

No 2- Købte også 2 el 34 til min Marshall ,men de er ikke smidt i endnu da den nok skal bias justeres. Det burde ac 30eren også men det blev den ikke ;) [/quote]

Interessant. Jeg brugte en god slat gryn på en kvartet nye Mullards til min gamle AC30, og måtte konstatere at de ikke rigtig var hårdfør nok til at sidde i. :( Så jeg har taget valget om nogle ubrandede sovtek's, som er billige, lyder fint, men til gengæld holder de længe.

Kan det passe de kostede £48?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Det er dem her. 15 pund + vat og fragt pr stk. Deres ecc83 lyder også fedt.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://watfordvalves.com/product_detail ... ?id=879</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

ecc83

<!-- m --><a class="postlink" href="http://watfordvalves.com/product_detail ... id=2152</a><!-- m -->

Jeg har selv blandet føleser ang. Nos rør da jeg simpelthen har svært ved at overskue hvad man skal gå efter og om de nu måler det de burde osv.
Så disse Harma er de absolut fedeste nye rør jeg har prøvet.
Glæder mig til at prøve mine el34 i min røde Marshall.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nu skal man nok ikke foregøgle sig selv, at bare fordi én rørtype, som Watford har fundet det passende at skrive "Retro" på, lyder godt, så gælder det automatisk også for alle andre rør, de måtte finde på at gøre det samme ved. Måske dette lige var værd at læse, fær der går alt for meget Snake Oil i den? I don't know...

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... m/thread.p ... adId=82520</a><!-- m -->

Og som jeg ofte har sagt og stadig står ved, så er Tung-sol's reissue ECC83 ikke ligefrem et rør, der får mig til at tisse i bukserne af fryd. But each to his own.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Jeg aner jo ikke en skid om nos og retro mm. men er foreløbig glad for at de lyder fedt. Og lydmæssig syntes jeg ikke mine el 84 rør lyder af jj ,men igen jeg har både
tinitus og nedsat hørelse af for mange år med rør forstærkere i røven. men de føles fede. Og hvis ecc83 er de samme som Tungsol så kan jeg godt lide tungsol også.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Kind of Blue på 180g vinyl i et lækkert mono-mixdown. Mums!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

NO: Fender HotRod lyder sgu meget fedt ind i et 4x12 med V30'ere. Lækkert når man ikke har sin egen top med sig

Q: Hvorfor laver Fender ikke HotRod som top og evt uden reverb og den der klamme drivekanal? Det ville da være en fin amp til billige penge

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Dannyboy"]NO: Fender HotRod lyder sgu meget fedt ind i et 4x12 med V30'ere. Lækkert når man ikke har sin egen top med sig

Q: Hvorfor laver Fender ikke HotRod som top og evt uden reverb og den der klamme drivekanal? Det ville da være en fin amp til billige penge[/quote]


Amen! Jeg havde i meget lang tid en Hot Rod Deville, og har først for nyligt skilt mig af med den. Den var jeg rigtig glad for, men som du siger, så er drivekanalen forfærdelig og den brugte jeg heller aldrig.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Når nu det danske vejr ødelægger min uge, så kan jeg da heldigvis planlægge at stikke af fra det. Jeg holder jul i Marrakesh :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen