Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"]Tak!

Det er en cunetto cs fra '98 :-)[/quote]
:thumbup:
So many assholes, so few bullets

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

[quote="DarkoPage"][quote="Snake Boots"][quote="DarkoPage"]NO: Købte for et par dage siden en Sovtek Big Muff (mere)… Den grønne af dem. Billedet sælger havde uploadet viste en "Bubble Font" version, som jeg allerede har, men jeg valgte at købe den alligevel, da den så ud til at være i god stand og med original kasse.

Den ankom i dag… Og det viser sig så at det er en "Tall Font" version, som jeg ikke har, og endda i ABSOLUT "mint condi'sh"!!! Jeg tror seriøst ikke den har været ude af kassen. Den lugter endda af ny maling, som var den malet i går.

OPTUR!!![/quote]

DarkoPage, kan du ikke lige give en kort beskrivelse af hvad det er, som er fedt ved en big muff. Som jeg husker en big muff (fra mange år tilbage), så lyder den mere som en OD med en tyk dyne foran (lidt a la en RAT) end den lyder som en decideret fuzz. Evt. give et hint eller link til en youtube video som er en god repræsentation af hvordan en muff lyder. På forhånd mange tak. :-)[/quote]

:naughty: :o :crazy: :problem: :doh: :think:

Øøøøøh… Har du hørt om et lille band der hedder PINK FLOYD og en vis Hr. Gilmour?! :o Godt nok brugte han mest de tidlige Muff's, men prøv at lytte til noget tidlig Black Keys for at høre en grøn russer i aktion. ;)

Jeg gi'r dig ret i at den ikke er så "fizzy" som andre fuzzies, men en fuzz kan jo være mange ting! Hvad er en "decideret" fuzz?

Hvis det her ikke er fuzz, så ved jeg ikke hvad! :)

[youtube]C-XqCchThbA[/youtube][/quote]

Tak for beskrivelsen. Jeg har aldrig dyrket Pink Floyd/Gilmour - synes han spiller super smagfuldt og produktionen er fed, men har ikke som sådan tænkt over hans fuzz-lyd. Guitarlyden på der Black Keys-indspilning er ret fed. På de youtube-demoer jeg lige har hørt med grønne russere lyder de i mine ører alle noget mere dynet/distanceret/fjernt meget i stil med det filterknappen gør på en rat. Minder mig om den fjerne lyd af festen man kan høre, hvis man til en fest er gået kold lidt afsides ude på toilettet... :-) I mangel på bedre beskrivelse. Som om der mangler noget hul igennem til virkeligheden. :D Nå men jeg har da hørt nogle fede fuzz-toner fra Dan Auerbach, så den kan sikkert lyde fantastisk i de rette hænder. Forresten, jeg har faktisk spillet rigtig meget i mange år med en RAT på gigs (uanset hvor træt jeg blev af dens "filter-lyd" fungerede den bare altid fantastisk live med bandet.

En forsigtig konklusion er nok, at jeg er mere til silicium fuzz face og tone bender fuzz'er.

Jeg synes Dan Auerbach har en temmelig fed fuzzlyd her (bruger han mon big muff her eller er det noget mere udfuzzet?):
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Lidt OT og så alligevel:
Og her noget af det jeg tror har inspireret Dan Auerbach (udover selvf. Hill Country blues'en og moderne musik):
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Jeg har en gammel national som har præcis dén der lyd.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Fik juleferie i går og skal først møde på seminariet igen d. 6. januar.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Har ferie fra nu af - og smutter til Marokko i morgen. Der ser ud til at være godt vejr nede :)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Snake Boots"]
Jeg synes Dan Auerbach har en temmelig fed fuzzlyd her (bruger han mon big muff her eller er det noget mere udfuzzet?):
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Jeg mener bestemt at det er en Muff. Han har vist nærmest altid brugt en grøn russer live, og især i den periode du har linket til.

[quote="Snake Boots"]
Jeg har en gammel national som har præcis dén der lyd.[/quote]

Er det sådan en plastik satan?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Ang. Auerbach så var der tidligere på året et interview med ham og gennemgang af hans gear i Gitarre&bass

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Odgaard"]Ang. Auerbach så var der tidligere på året et interview med ham og gennemgang af hans gear i Gitarre&bass[/quote]

[youtube]aAt70OcyTN4[/youtube]

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Så vidt jeg husker, så brugte Auerbach ikke en Muff, men en gammel Maestro fuzz i stedet.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Overlevede også denne fyringsrunde.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="fortytwo"]Så vidt jeg husker, så brugte Auerbach ikke en Muff, men en gammel Maestro fuzz i stedet.. ;-)[/quote]

På Thickfreakness?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]NO: Overlevede også denne fyringsrunde.[/quote]

:thumbup:

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

[quote="DarkoPage"]

[quote="Snake Boots"]
Jeg har en gammel national som har præcis dén der lyd.[/quote]

Er det sådan en plastik satan?[/quote]
Nej, det er en magen til den her:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Det er ikke "Auerbach-lyden" den har men lyden på de der gamle Howlin Wolf ting med Willie Johnson/Pat Hare.

En af mine kammerater har en Auerbach-agtig glasfiber-Supro. Den lyder rigtig fedt. Men det gør de fleste Supro/Valco/Harmony-guitarer fra 50'erne jo...

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Snake Boots"]
En af mine kammerater har en Auerbach-agtig glasfiber-Supro. Den lyder rigtig fedt. Men det gør de fleste Supro/Valco/Harmony-guitarer fra 50'erne jo...[/quote]

Åååh, sådan en er højt på min ønskeliste!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="DarkoPage"][quote="fortytwo"]Så vidt jeg husker, så brugte Auerbach ikke en Muff, men en gammel Maestro fuzz i stedet.. ;-)[/quote]

På Thickfreakness?[/quote]

Frit fra internettet citerer jeg..

He also used to use:

Fulltone SoulBender
Rehoused Jordan Bosstone
Maestro MFZ-1A (that big Kiss Destroyer looking thing with the dials)
Analogman Peppermint Fuzz
Analogman High-Gain SunFace
Ibanez Standard Fuzz
Geen Russian Big Muff
EQD Hoof
EQD Dirt Transmitter

Og et andet sted.

He said in an interview that his desert island fuzz would be a Jordan Bosstone.

Og mere..

I worked for the black keys for almost 5 years and usually put the pedal boards together. Here is a list of all the fuzz pedals I remember seeing on the board:

Green Russian Big Muff
Silver IC Big Muff
Sun Face
Peppermint fuzz
Blue Arbiter Fuzz Face
Danelectro Black Coffee
Danelectro French Toast
Foxx Tone Machine
Fulltone Soul Bender
Hoof Fuzz (3 different versions)
Dirt Transmitter
Original Bosstone rehoused
Bosstone Reissue
DAM 1966
DAM Meathead
Torn's Peaker
Univox Super Fuzz
RX Overdriver
RX COB
Zvex Mastotron Proto
Zvex Fuzz Factory
Zvex Octave
FuzzBrite

Og lige den sidste.

He always has several different fuzz boxes, each chosen for its signature tone, and a few have proven to be favorites. One of his workhorse pedals is the Shin-ei Companion Fuzz, a rare pedal full of raw, raspy, lo-fi grit
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Jøsses en fuzz-nørd!!! Arrrg.. det er ikke godt for mig med al den fuzz-snak. Det er længe lykkedes mig at undertrykke min irrationelle trang til mere fuzz, men al den snak nærer den lille, krævende fuzz-elskende djævel i mig!! :angry-boxing: :s ad-roulette:

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

Jeg siger heller ikke at han aldrig har brugt andre fuzzies, men det lyder til på le inderwebz, at når man siger Dan Auerbach og fuzz i samme sætning, så falder tankerne hen på en grøn russer.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Snake Boots"]Jøsses en fuzz-nørd!!! Arrrg.. det er ikke godt for mig med al den fuzz-snak. Det er længe lykkedes mig at undertrykke min irrationelle trang til mere fuzz, men al den snak nærer den lille, krævende fuzz-elskende djævel i mig!! :angry-boxing: :s ad-roulette:[/quote]

Jeg er i øvelokalet hele dagen i morgen, hvis du har lyst til at stikke forbi og få en prøvetur. ;)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="DarkoPage"]Jeg siger heller ikke at han aldrig har brugt andre fuzzies, men det lyder til på le inderwebz, at når man siger Dan Auerbach og fuzz i samme sætning, så falder tankerne hen på en grøn russer.[/quote]

I hvert fald live, men på plader er det vist hvad der nu passer sangen bedst.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Noget så sjældent, som en guitarhandel i den smådyre ende af skalaen, hvor man ikke har skulle igennem åndede bytteforslag eller skambud, er så småt ved at være på plads. Der er ikke engang blevet stillet spørgsmål ved den udbudte pris :o
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen