Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]NO: Så blev Martinen taget ud af vinterhi.[/quote]


Billede

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Made me laugh :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja, der er nu få ting som "guitarer i vinter-ti-hi"

Det næste bliver vel "forårstilspilning"...?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Smittefar"]NO: Så blev Martinen taget ud af vinterhi.[/quote]


Billede

:-)[/quote]

:clap: :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Min nye Vox har fået nye flasker og lidt TLC. Jeg håber den stadig lyder ligeså fedt som den gjorde da jeg afleverede, fordi hold nu kæft. Det er lige sådan en AC30 skal lyde. Jeg gider aller' spiller mellemtone tynd Fender igen!

NO2: Min nye Marshall Super P.A fra 1970 med EL34 er også færdig. Den glæder jeg mig til at få burned op for. Så kan min 67' Super PA få lov til at blive i studiet.

NO3: Har lige nappet en weekend på Fyn, bl.a. for at lade bette Johan få lidt tid hos sine bedsteforældre, og til dels for lige at få tjekket bilen efter jeg i sidste uge kørte over et uidentificeret liggende objekt på motorvejen kl. 01:30 på vej hjem fra job. Så nu er det overstået og Ford Focus'en er tjekket fra A-Z og er tilmed nyvasket og vokset.

NO4: Spillede til Publicistklubbens prisuddeling i torsdags. Champagne og Kanapéer og tilmed med kulturministeren på første række, og vi var skide gode. :clap:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hvad sætter man i af rør i sådan et par forstærkere for at få dem til at lyde lige så godt, som de allerede gjorde?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Hvad sætter man i af rør i sådan et par forstærkere for at få dem til at lyde lige så godt, som de allerede gjorde?[/quote]

Nu glemte jeg at skrive at den AC30 som lød skide godt, den havde samtidig også en bivirkning der hed utilregneligt skratterat, og larm.

Men når den ikke skrattede lød det fedt! Derfor så håber jeg at det ikke bare var en tilstand den havde inden den futtede op i røg!

Edit: Den anden Marshall, den har nok ikke set en tekniker i de sidste 30 år af sit liv, og kørte på 2 forskellige sæt udgangsrør. Udover det var basspotmetret knækket og lå inden i forstærkeren.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jo-jo, det forstår sig. Men du svarer ikke på mit spørgsmål... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Jeg aner faktisk ikke hvad der er kommet i. Jeg gætter på en kvartet ubrandede sovtek el84, som holder lidt længere end en eftermiddag.

Hvad der er kommet i Marshallen aner Jeg ikke.

Jeg må indrømme Jeg efterhånden er lidt ligeglad.;-) så længe det i mine ører lyder godt og holder.;-)

Købte engang dyre mullard reissues til min vox, og de holdt et par måneder. Det er der sku ikke meget ved. Ikke at Jeg dermed aldrig ville købe "mærkevarer" igen men... Jeg lader det være op til doktor Vad.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"].... så længe det i mine ører lyder godt og holder.;-)
[/quote]

Ja, så langt er vi da ihvertfald enige... :-)

Så er spørgsmålet måske nok, om ikke reissue-Mullards og Sovtek er to sider af samme sag? Jeg vil så tillade mig at mene, at hvis de vitterligt holder så kort tid, som du beskriver, er der enten tale om nogle meget "skrøbelige" rør, eller måske noget galt med "implementeringen". Det lyder umiddelbart som om, at man med fordel kunne kigge lidt på, hvor meget effekt, man afsætter i dem (bias). Én ting er, at Vox kører friskt på med spændingen på udgangsrørene. Men lader man sig inspirere af dette og samtidig også "koger" rørene effektmæssigt, har man en absolut vinderkombination, når det kommer til at aflive rør på førtid.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"].... så længe det i mine ører lyder godt og holder.;-)
[/quote]

Ja, så langt er vi da ihvertfald enige... :-)

Så er spørgsmålet måske nok, om ikke reissue-Mullards og Sovtek er to sider af samme sag? Jeg vil så tillade mig at mene, at hvis de vitterligt holder så kort tid, som du beskriver, er der enten tale om nogle meget "skrøbelige" rør, eller måske noget galt med "implementeringen". Det lyder umiddelbart som om, at man med fordel kunne kigge lidt på, hvor meget effekt, man afsætter i dem (bias). Én ting er, at Vox kører friskt på med spændingen på udgangsrørene. Men lader man sig inspirere af dette og samtidig også "koger" rørene effektmæssigt, har man en absolut vinderkombination, når det kommer til at aflive rør på førtid.[/quote]

Nu var det i min 65'TB de blev skiftet, jeg kan egentlig ikke huske hvorfor, men jeg husker bare de ikke holdt så længe.

Ja, de har det jo med at køre lidt varmt de der Vox'er. Min 65'er kører lidt koldt, så den burde være OK.

Men jeg må indrømme at jeg er typen der, hvis det lød federe, godt kunne finde på at lade den køre lidt hårdere/varmere, hvis det var på bekostning af hyppigere rør-skift.
:D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Åh, mine ører fyldes af sødmefuld, hjemmestrikket "musiker-folklore". Hvor er det herligt..! :-)

Denne gang i form at et "indlysende" lighedstegn imellem rør, der kører (for) varmt og federe lyd. Dette er efter min ydmyge erfaring IKKE nogen selvfølge!

Og så har jeg endnu til gode at se en Vox, der i original stand "kører lidt koldt". Men én skal selvfølgelig være den første. Du er sikker på, at det ikke blot er nogle slatne/trætte rør, som er blevet sat i? Dét kan jo få enhver forstærker til at "køre koldt"...

Q: Har du nogensinde hørt, hvor meget mindre mudret og mere veldefineret og musikalskt en forstærker, som kører rørene for varmt, typisk kan komme til at lyde, hvis man retter op på dette?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Åh, mine ører fyldes af sødmefuld, hjemmestrikket "musiker-folklore". Hvor er det herligt..! :-)

Denne gang i form at et "indlysende" lighedstegn imellem rør, der kører (for) varmt og federe lyd. Dette er efter min ydmyge erfaring IKKE nogen selvfølge!

Og så har jeg endnu til gode at se en Vox, der i original stand "kører lidt koldt". Men én skal selvfølgelig være den første. Du er sikker på, at det ikke blot er nogle slatne/trætte rør, som er blevet sat i? Dét kan jo få enhver forstærker til at "køre koldt"...[/quote]

Nu er den blevet serviceret og har fået skiftet rør over et par gange de sidste par år, og det er så vidt jeg har forstået en helt bevidst handling i forhold til driftsikkerhed.

Den lyder stadig godt, rigtig godt endda.

[quote="Sasha"]
Q: Har du nogensinde hørt, hvor meget mindre mudret og mere veldefineret og musikalskt en forstærker, som kører rørene for varmt, typisk kan komme til at lyde, hvis man retter op på dette?[/quote]

Ja, det har jeg garanteret, men nu var det også bare et udsagn, ikke en entydig sandhed. Men at HVIS det nu skulle ske, at de rent faktisk lød bedre, så kunne jeg godt være tilbøjelig til at sige, så pyt da. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]
... og det er så vidt jeg har forstået en helt bevidst handling i forhold til driftsikkerhed.
[/quote]

Naaarhh, det er vist dét, man kalder en endog meget høflig og efterrationaliseret udlægning af sagen.

[quote="Rasmus"] Men at HVIS det nu skulle ske, at de rent faktisk lød bedre, så kunne jeg godt være tilbøjelig til at sige, så pyt da. :D [/quote]

Husk lige dét udsagn, når du står ude på et job i Nørre Bøvløse, og din forstærker opgiver ævret i løbet af tredje nummer..! Så kan Kandis-musklerne efter min erfaring godt være lidt svære at trække op, mens man tænker "Pyt da - jeg plugger bare direkte i PA´et. Det lyder jo faktisk også meget godt."

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]
... og det er så vidt jeg har forstået en helt bevidst handling i forhold til driftsikkerhed.
[/quote]

Naaarhh, det er vist dét, man kalder en endog meget høflig og efterrationaliseret udlægning af sagen.

[quote="Rasmus"] Men at HVIS det nu skulle ske, at de rent faktisk lød bedre, så kunne jeg godt være tilbøjelig til at sige, så pyt da. :D [/quote]

Husk lige dét udsagn, når du står ude på et job i Nørre Bøvløse, og din forstærker opgiver ævret i løbet af tredje nummer..! Så kan Kandis-musklerne efter min erfaring godt være lidt svære at trække op, mens man tænker "Pyt da - jeg plugger bare direkte i PA´et. Det lyder jo faktisk også meget godt."

:-)[/quote]

Jeg siger det igen, jeg stoler på Lars Vad. Der er en grund til han gør det han gør, og jeg ikke gør. :D

[quote="Sasha"]
Husk lige dét udsagn, når du står ude på et job i Nørre Bøvløse, og din forstærker opgiver ævret i løbet af tredje nummer..! Så kan Kandis-musklerne efter min erfaring godt være lidt svære at trække op, mens man tænker "Pyt da - jeg plugger bare direkte i PA´et. Det lyder jo faktisk også meget godt."

:-)[/quote]


Hehe, jeg har stået på job og midt i 1. sæt har den pustet ud. Det var et ensretterør. Det var faktisk klonen inden du byggede den om. Men der pluggede jeg direkte i PA'et, og puha, det var skidt.

Jeg overvejer at samme grund (når nu jeg insisterer på at spille på gamle lorte amps) at købe en iPad og sådan en iRig dims som backup... så kan man virkelig kværne sit signal sønder og sammen til 10101010101010101. :o

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror sgu, jeg ville foretrække en rock bug eller lignende, jeg lige kunne have i gigbaggen. Det lyder godt nok også af hest, men det er lidt simplere end sådan et irig setup.
Modded guitars were crap right out of the factory

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

Jeg har en ehx magnum 44 liggende i kassen, som kan kobles på det kabinet, jeg nu måtte have med. Bevares, det er ikke en rørforstærker, men dog noget federe end at plugge direkte i PA, som jeg heldigvis aldrig har måttet ty til.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: KODA-udbetaling ... 103,- lige i forret! Booyah!! :D

Opturen ... eller måske rettere den positive undren, består dog mest i, at der overhovedet falder noget af:

"Årets første udbetaling omfatter vores kvartalsvise afregning for DAB radio og kommercielle radiostationer. Vi er også klar med en udbetaling på onlineområdet, hvor vi udbetaler for en række Video On Demand-tjenester (VOD). Koda-Dramatik udbetaler for bl.a. kabelretransmission af musikdramatik og revyteater mv. Sidst men ikke mindst sender vi en udbetaling afsted til de medlemmer, der har haft fremførelser i udlandet."

:think:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: The Rolling Stones på Roskilde.
So many assholes, so few bullets

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

[quote="Telemaster"]NO: The Rolling Stones på Roskilde.[/quote]

+1! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen