Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Fed tur til Berlin, og er kommet hjem med 11 plader og et bokssæt. Det var en dyr omgang!

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Førslev »

NO: Nyt surround anlæg.

Bare i den billige ende, men der er en verden til forskel på de billige plastic anlæg og så det billigste sæt argon speakers og en lille Denon forstærker. Hurra for lækker lyd i min lille stue :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Franklin Zoo´s nye trommeslager!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af gajda »

NO: Jeg er "kommet til" at købe en Gibson ES-330TDC, der er er ligeså gammel som mig selv (så vi taler om en ældre, skrøbelig sag).
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]NO:

Franklin Zoo´s nye trommeslager![/quote]

Ja, Philip er fed!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Købte en mandolin i dag.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="VilhelmNielsen"]NO: Købte en mandolin i dag.[/quote]

Godkendt! Hvilken?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Når Simon Farmer taler om "Handmade Hardware", så mener han det rent faktisk:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1170 ... hotos/1170 ... 0182563619</a><!-- m -->

Altid godt at vide, at delene på ens guitar er lavet på en drejebænk fra 1968 :-)

Even more handmade:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1170 ... hotos/1170 ... 0182563619</a><!-- m -->

(Beklager den elendige iPhone-kvalitet. Men det er jo dét, de unge vil ha´ i dag)

Og så ikke et ord om misforholdet mellem, hvor lang tid det tager at komme til Sydengland og tilbage igen, i forhold til, at det tager ham en times tid at lave sådan et lille "Saddle Piece", installere det, og udføre et "Factory Setup"... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1170 ... hotos/1170 ... 0182563619</a><!-- m -->

Faktisk er det et ret snedigt design, idet længden af disse "saddle pieces" bliver tilpasset og håndlavet til hver enkelte guitar, og dermed gør det muligt at kompensere for forskellige tykkelser af halse, som folk vælger at få lavet deres guitarer med. Very nifty!

Og når nu jeg alligevel var der, delte den gode Simon da også lige sin frokost med mig, så der også blev tid til lidt røverhistorier og sager :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1170 ... hotos/1170 ... 0182563619</a><!-- m -->

Fin tur på trods af det ovennævnte misforhold. Nu skal jeg så bare have sparet sammen til den næste. Efter at have prøvet én af hans allerførste prototyper, kan jeg mærke, at jeg også må have mig én med et venstrehåndet vibratosystem på... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan ikke se dine google plus billeder uden at logge ind
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, det styrker fantasien og gavner evnen til abstrakt tænkning på den måde!

:-)

Prøv lige at se, om det virker nu...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeps - så kører det
Modded guitars were crap right out of the factory

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

NO: Min Swart AST!!
Har lige siddet ned i Rock Citys kælder, og fyret op for den - Kæft den er fed!!! :)

NO: At have en let forstærker man kan tage med i bussen!

NN: Min carbon copy´s footswitch er gået i stykker. En af mine kammerater har haft den til låns i næsten et halvt år. Han har næsten ikke brugt den, og den har ikke været brugt i lang tid. Men da jeg fik den tilbage virkede switchen pludselig ikke længer :( Vildt mærkeligt!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Telemaster"][quote="VilhelmNielsen"]NO: Købte en mandolin i dag.[/quote]

Godkendt! Hvilken?[/quote]

Var inde i Strengelegen nede ved søerne, og efter halvanden time endte jeg med en ret ny Kentuck Km140s. De gamle Levin'er lød rigtig fint, men der var bare noget med spilbarhed og nemheden ved at stemme. Og så var den også et par hundrede kroner billigere.

Nu skal jeg bare lære hvordan man spiller på den.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Telemaster"][quote="VilhelmNielsen"]NO: Købte en mandolin i dag.[/quote]

Godkendt! Hvilken?[/quote]

Var inde i Strengelegen nede ved søerne, og efter halvanden time endte jeg med en ret ny Kentuck Km140s. De gamle Levin'er lød rigtig fint, men der var bare noget med spilbarhed og nemheden ved at stemme. Og så var den også et par hundrede kroner billigere.

Nu skal jeg bare lære hvordan man spiller på den.[/quote]

Du skal bare tænke på det som det omvendte af en guitar :P
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="K-P"]

Du skal bare tænke på det som det omvendte af en guitar :P [/quote]

Er sådan jeg har jammet på den de sidste par dage, men jeg vil lære at spille "fiddle tunes" :D

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

Det er godt nok en bouzouki, jeg har, så selvom konceptet er lidt det samme, så er den ikke helt så velegnet at spille de der hurtige melodier på. Jeg har dog fået en del ud af at glo tutorials på youtube igennem, som egentlig har været til mandolin, så det vil jeg klart anbefale. Fingerstilling og anslagsteknik har man mere eller mindre lært i forvejen på guitaren, så det er mest det med at lære intervallerne mellem strengene og så at øve skalaer eller melodier.
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Det her er da meget sjovt. Alternativ dørklokke.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://thegadgetflow.com/portfolio/door ... folio/door ... tdoorbell/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Skal man stemme den i en åben dur eller mol akkord :?: :)

NO: Salg af gear, der var til overs.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg tænker Dmaj9 (D-A-E-A-C#-F#)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg har pisse fed lyd for tiden. Det er altså rart at have en øver, hvor man ikke hele tiden sidder og tænker på, at lilletrommen eller det der bækken godt lige må være lidt mere eller mindre det ene eller det andet. Så kan man i stedet bruge tiden på bare at være herre selvfed over hvor meget, man har fat i den lange ende 8-)

NO2: Jeg tror sgu også langt om længe, jeg har fundet den rigtige stik med den rigtige længde, vægt, balance osv. og en spids, som lyder rigtigt på mit ride. Der må sgu være noget om det, når den flinke mand med den lille bas efter øveren bemærker, at ens bækkenlyd var mere nuanceret, end den plejer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen