Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
SpritOrglet
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af SpritOrglet »

[quote="Martin60"]NO: Min Swart AST!!
Har lige siddet ned i Rock Citys kælder, og fyret op for den - Kæft den er fed!!! :)

NO: At have en let forstærker man kan tage med i bussen!

NN: Min carbon copy´s footswitch er gået i stykker. En af mine kammerater har haft den til låns i næsten et halvt år. Han har næsten ikke brugt den, og den har ikke været brugt i lang tid. Men da jeg fik den tilbage virkede switchen pludselig ikke længer :( Vildt mærkeligt![/quote]
Du købte den. Det er bare den vildeste amp... TILLYKKE og velkommen i klubben. den er lille og sej. ;)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Har haft en Hiwatt tidligere(studio/stage) og fortryder, at jeg solgte den. Nu har de så smidt den her på gaden: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.denmarkstreetonline.co.uk/pr ... e.co.uk/pr ... ttle-J-Rig</a><!-- m -->

Den kunne jeg sgu godt tænke mig at prøve! Både til et nyt r'n'r band jeg har i tankerne, men også til at bruge herhjemme.



Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

[quote="SpritOrglet"][quote="Martin60"]NO: Min Swart AST!!
Har lige siddet ned i Rock Citys kælder, og fyret op for den - Kæft den er fed!!! :)

NO: At have en let forstærker man kan tage med i bussen!

NN: Min carbon copy´s footswitch er gået i stykker. En af mine kammerater har haft den til låns i næsten et halvt år. Han har næsten ikke brugt den, og den har ikke været brugt i lang tid. Men da jeg fik den tilbage virkede switchen pludselig ikke længer :( Vildt mærkeligt![/quote]
Du købte den. Det er bare den vildeste amp... TILLYKKE og velkommen i klubben. den er lille og sej. ;) [/quote]

Tak! Den er for vild! :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

"Vi sidder bare her" i Århus her til aften.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Psyched Up Janis på Vega i går. Det var fandme godt [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="efrandsen"]NO: Psyched Up Janis på Vega i går. Det var fandme godt [emoji41]

[/quote]

Ihhhh ... jeg havde billetter til koncerten i Odense i lørdags, men så valgte min bror at lægge sin 40-års fødselsdag samme dag ... Så der er kun tilbage at håbe 1) at de udvidder touren, så jeg kan fange dem et andet sted (not very likely, eftersom Raveonettes har annonceret USA/Canada-tour hele efteråret), eller 2) at de flopper stygt, så jeg i det mindste kan sidde tilbage med følelsen af, at jeg ikke går glip af noget ... men det var vist heller ikke tilfældet, har jeg kunne fornemme :problem:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="efrandsen"]NO: Psyched Up Janis på Vega i går. Det var fandme godt [emoji41]

[/quote]

Ihhhh ... jeg havde billetter til koncerten i Odense i lørdags, men så valgte min bror at lægge sin 40-års fødselsdag samme dag ... Så der er kun tilbage at håbe 1) at de udvidder touren, så jeg kan fange dem et andet sted (not very likely, eftersom Raveonettes har annonceret USA/Canada-tour hele efteråret), eller 2) at de flopper stygt, så jeg i det mindste kan sidde tilbage med følelsen af, at jeg ikke går glip af noget ... men det var vist heller ikke tilfældet, har jeg kunne fornemme :problem:[/quote]

Muligheden for at troppe op på Roskilde Festival er der stadig.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

Mnah ... Festivaler i Roskildes størrelsesorden er ikke rigtig en mulighed i min verden. Dels koster det en bondegård, og dels orker jeg ikke så mange mennesker på samme sted, over så lang tid. Om så jeg personlig kunne strikke musikprogrammet sammen, og vælge frit på alle hylder, så tror jeg stadig jeg ville blive hjemme, og vente på DR2 Roskilde-temalørdag.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Du gik glip af noget Mikkel, Odense showet var rigtig fedt.

Men du kan tage til Haderslev d.28.6. til Kløften festival.

Og hvis du synes torsdag på Vega var fedt Esben, så skulle du ha' været der i går, det var endnu vildere.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg var til Allingåbro motor festival i går. Ikke just stedet for, "your environmentally friendly, tree-hugging kind of key." Der bliver s... sat ild til noget fossilt brændsel, og katalysatorer, partikelfiltre og fuel-efficiency er ikke lige buzz-ordene på de kanter. - I hvert fald 1 dag om året.

Anyways, tractor-pulling er jo hvad det er. Men at se slæden de bruger, læsset til med alt hvad de har, trukket halvt til Randers af en Leopard kampvogn. Det kan jeg altså godt tø-hø'e lidt over her dagen efter..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Du så ikke tilfældigvis dem, der har fået bakset motoren fra en B-29 på en slæde?

:-)

Lidt i samme spor:

NO: Har lige sat mit navn på købssedlen for en VW Up i dag. Der går dog lidt, før den lander.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
NO: Har lige sat mit navn på købssedlen for en VW Up i dag. Der går dog lidt, før den lander.[/quote]

Er det nu også helt genemtænkt? Du får da aldrig et Marshall-stack ind i sådan en bette bil?!? :s hock:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det er jo derfor, der stadig er Leopardkampvogne i Jylland
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Som gammel Lupo-ejer ved jeg, at man faktisk kan pakke mere ind i sådan én, end man lige skulle tro. Men du rører selvfølgelig ved et kritisk punkt. For jeg må erkende, at bundkabinettet godt kan være lidt svært at få med :-)

Men jeg har da prøvet at have et 4x12, to forstærkere, tre-fire guitarer, en velvoksen sæk pedaler samt personligt habengut i Lupoen. Og en Up skulle faktisk være lidt større... :-)

Men skal tøffelhelten her være helt ærlig, bliver det nok først og fremmest fruen, der kommer til at køre i den i første omgang, da man retfærdigvis må sige, at hendes Polo fra 1997 nok holder først for, når det gælder en opgradering. Så jeg kommer nok til at trille i min "kæmpe" Peugeot 206 lidt endnu... :-) Og ellers har svigerfar heldigvis en MPV (hedder det vist på moderne dansk?), som han ikke er karrig med at låne ud, hvis bundkabinettet pinedød skal med... :-)

Edit: Eller hedder det en PMV..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Det hedder en MPV ("multi purpose vehicle").

Vh den stolte ejer af et Marshall bundkabinet og en rød Polo fra 1997 :-)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

[quote="Skovgaard"]Det hedder en MPV ("multi purpose vehicle").

Vh den stolte ejer af et Marshall bundkabinet og en rød Polo fra 1997 :-)[/quote]


Mon ikke det var en reference til den føromtalte begejstring for militære køretøjer? :-)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

Er det ikke PMV (Pansret MandskabsVogn)?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Lasse H"][quote="Skovgaard"]Det hedder en MPV ("multi purpose vehicle").

Vh den stolte ejer af et Marshall bundkabinet og en rød Polo fra 1997 :-)[/quote]


Mon ikke det var en reference til den føromtalte begejstring for militære køretøjer? :-)[/quote]

Jow, mon ikke..? :-)

I øvrigt går fruens tidligere nævnte røde Polo ofte under navnet "M-41"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Ahaaa :oops: :)

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

Om den lige var fra en B29, fik jeg ikke studeret. Men der var en 18 cyl. Radialmotor på godt 56 liter. Jeg fangede ikke lige hvor mange HK den leverede, men et moment på 9600 NM ved 2800 omdr. gør den svært holde fast. Min egen, ret moderne 2 liters turbodiesel yder til sammenligning for dem, der ikke lige har motordata som barnelærdom, 300NM. Og det er faktisk ganske meget for en almindelig bil.. Den lød f.a.n.t.a.s.t.i.s.k, men piloten lod den løbe for langt op i omdr., hvorfor en sikkerhedsanordning koblede ud ved sølle ca. 40m. Til et stort ærgelsens suk, for i himlens navn en musik..!! Man kan vel regne med noget ala 2500hk..

Og til æren for sporten skal siges, at opfindsomhedenen har rigtig fine vilkår.. En ting er en motor fra et bombefly, men du må sku' selv finde ud af, hvordan diverse gearkasse og transmission skal bygges så det både kan holde, vinde og ikke løber over 3500kg...

Mvh,
Morten.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen