Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]

Men jeg har da prøvet at have et 4x12, to forstærkere, tre-fire guitarer, en velvoksen sæk pedaler samt personligt habengut i Lupoen. Og en Up skulle faktisk være lidt større... :-)[/quote]

Jeg skal retfærdigvis sige, at jeg selv har været så smart at købe en bil, hvor jeg ikke engang kan have en guitarflightcase i baggagerummet, uden at lægge bagsæderne ned ... :-/
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Flightcase no - Gigbag lige præcis - there ya go
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Flightcase no - Gigbag lige præcis - there ya go[/quote]
Samme her. Men det er så MED bagsæderne lagt ned :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det sidste lange tid er min dual mono gigbag bare røget ind på bagsædet hen over barnestolen - Det spiller :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Flightcase no - Gigbag lige præcis - there ya go[/quote]

Har du hørt om, hvordan det gik Rasmus Skovs 330'er, da hans Super Reverb landede oven på den?
Kasse FTW. ;)

Gigbags kan dog godt accepteres, hvis du bare selv flytter den, og indhold, fra A til B. :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Ja, det har jeg desværre været nødt til ind til nu - Til gengæld kan forstærkeren være i bagagerummet mens gigbaggen er på bagsædet - Så kommer de ikke så meget i karambolage med hinanden :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

[quote="DarkoPage"]Er det ikke PMV (Pansret MandskabsVogn)?[/quote]

I officiel army-lingo må det så næsten være MVP (mandskabsvogn, pansret).

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="k_50"][quote="DarkoPage"]Er det ikke PMV (Pansret MandskabsVogn)?[/quote]

I officiel army-lingo må det så næsten være MVP (mandskabsvogn, pansret).[/quote]

Forsvaret kalder dem også for PMV: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www2.forsvaret.dk/viden-om/mater ... n-om/mater ... MVer2.aspx</a><!-- m -->
Cogito sumere potum alterum

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

[quote="k_50"][quote="DarkoPage"]Er det ikke PMV (Pansret MandskabsVogn)?[/quote]

I officiel army-lingo må det så næsten være MVP (mandskabsvogn, pansret).[/quote]


Haha. Ja, det vækker minder.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Hørte lige i radioen, at 25% af verdens produktion af hasselnødder bliver brugt til fremstilling af Nutella. Dét kan altså ikke andet end varme om hjertet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"]NO: Hørte lige i radioen, at 25% af verdens produktion af hasselnødder bliver brugt til fremstilling af Nutella. Dét kan altså ikke andet end varme om hjertet... :-)[/quote]

Det er jo ganske enkelt smukt.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Det kan vist også noget andet om hjertet. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Savage Rose: Roots of the Wasteland

- tykkeste soul siden Tina skred fra Ike. Når hun gør det dér, som hun gør i "The Shoeshine Boy is Dead", er jeg ikke for stolt til at indrømme, at jeg får tårer i øjnene.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"]Om den lige var fra en B29, fik jeg ikke studeret. Men der var en 18 cyl. Radialmotor på godt 56 liter. Jeg fangede ikke lige hvor mange HK den leverede, men et moment på 9600 NM ved 2800 omdr. gør den svært holde fast. Min egen, ret moderne 2 liters turbodiesel yder til sammenligning for dem, der ikke lige har motordata som barnelærdom, 300NM. Og det er faktisk ganske meget for en almindelig bil.. Den lød f.a.n.t.a.s.t.i.s.k, men piloten lod den løbe for langt op i omdr., hvorfor en sikkerhedsanordning koblede ud ved sølle ca. 40m. Til et stort ærgelsens suk, for i himlens navn en musik..!! Man kan vel regne med noget ala 2500hk..

Og til æren for sporten skal siges, at opfindsomhedenen har rigtig fine vilkår.. En ting er en motor fra et bombefly, men du må sku' selv finde ud af, hvordan diverse gearkasse og transmission skal bygges så det både kan holde, vinde og ikke løber over 3500kg...

Mvh,
Morten.[/quote]

Det kunne måske godt være den samme, som jeg for nogle år siden i embeds medfør kom til at stå lidt for tæt på, da de startede den. Da må jeg nok erkende, at jeg lige blev en anelse "shaken", da helvedet brød løs med et øndersøderrivende spektakel, stikflammer ud af alle udstødningsrør og varm olie, der sprøjtede til alle sider... :-)

Er det i øvrigt ikke noget med, at du kører motorcykel? Måske dette var noget for dig?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

NO: Aflevering af 2-ugers skriftlig eksamen. Mine skuldre er lige rykket 20 cm. længere ned. :banana-dance:

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="Morten_Lyse"]Om den lige var fra en B29, fik jeg ikke studeret. Men der var en 18 cyl. Radialmotor på godt 56 liter. Jeg fangede ikke lige hvor mange HK den leverede, men et moment på 9600 NM ved 2800 omdr. gør den svært holde fast. Min egen, ret moderne 2 liters turbodiesel yder til sammenligning for dem, der ikke lige har motordata som barnelærdom, 300NM. Og det er faktisk ganske meget for en almindelig bil.. Den lød f.a.n.t.a.s.t.i.s.k, men piloten lod den løbe for langt op i omdr., hvorfor en sikkerhedsanordning koblede ud ved sølle ca. 40m. Til et stort ærgelsens suk, for i himlens navn en musik..!! Man kan vel regne med noget ala 2500hk..

Og til æren for sporten skal siges, at opfindsomhedenen har rigtig fine vilkår.. En ting er en motor fra et bombefly, men du må sku' selv finde ud af, hvordan diverse gearkasse og transmission skal bygges så det både kan holde, vinde og ikke løber over 3500kg...

Mvh,
Morten.[/quote]

Det kunne måske godt være den samme, som jeg for nogle år siden i embeds medfør kom til at stå lidt for tæt på, da de startede den. Da må jeg nok erkende, at jeg lige blev en anelse "shaken", da helvedet brød løs med et øndersøderrivende spektakel, stikflammer ud af alle udstødningsrør og varm olie, der sprøjtede til alle sider... :-)

Er det i øvrigt ikke noget med, at du kører motorcykel? Måske dette var noget for dig?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:-)[/quote]

Det er den samme motor som i B-29, men den blev senere, efter krigen, brugt i andre fly. De bruges endnu, i flyracere i USA, i Grumann Bearcats...(DE er skøre!)
Den eneste 18 cylindrede motor i "masse" produktion i dag er en W-18 i en Bugatti Veyron. VW strikkede 3 V-6´ere sammen..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Veyron er da en W16 motor, konceptudgaven var rigtig nok en W18'er.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Roskilde-billetten købt og betalt. Det er altid sådan en rar fornemmelse!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : To fede koncerter i denne uge, Metallica og Aerosmith, ganske gratis endda.
Nu kan mine ører heller ikke mere, det er hårdt for dem at stå på første række. Måske skal man købe sig nogle ordenlige høreværn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

NO: Palmer PDI-09.

Efter at have rent A/B testet med en SM57 foran en Celestion Gold må jeg bare tilstå, at Palmeren slår up-micing løsningen med flere længder jævnfør mit lydideal. Lyden i PA'et er nu ikke lyden af et up-mic'et kabinet men langt mere lyden af et kabinet. Jeg er meget tilpas.. :-)

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen