Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hmm... -interessant!

Det ville vist være en anelse "Far-Fetched" at påstå, at vi for et par år siden nåede til helt samme konklusion i vores test af mikrofoner og div. højttalersimulatorer, der bl.a. også omfattede den pågældende Palmer (hvis jeg ellers ikke tager helt fejl i, at sådan en PDI-09 også går under navnet "The Junction" ?). Men OK: Det var hverken en Gold eller dine ører, som dengang var i spil... :-)

NO: Thomsen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Hmm... -interessant!

Det ville vist være en anelse "Far-Fetched" at påstå, at vi for et par år siden nåede til helt samme konklusion i vores test af mikrofoner og div. højttalersimulatorer, der bl.a. også omfattede den pågældende Palmer (hvis jeg ellers ikke tager helt fejl i, at sådan en PDI-09 også går under navnet "The Junction" ?). Men OK: Det var hverken en Gold eller dine ører, som dengang var i spil... :-)

NO: Thomsen.[/quote]

Hvad er det nu lige jeg skal søge efter, hvis jeg vil finde denne 'test-af-mikrofoner'-tråd? Trommeslageren fra mit band (som er i gang med at bygge et temmelig ambitiøst studie op) har nemlig købt nogle åndssvagt dyre mikrofoner, som tilsyneladende skulle være bomben til up-mic'ning af trommesæt (han er jo trommeslager), men også guitarforstærkere, så det kunne være sjovt at se, om de var med i jeres test :)

EDIT: Fandt den, men den pågældende mikrofon var ikke repræsenteret :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hvad er det for en mikrofon?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Sasha"]Hmm... -interessant!

Det ville vist være en anelse "Far-Fetched" at påstå, at vi for et par år siden nåede til helt samme konklusion i vores test af mikrofoner og div. højttalersimulatorer, der bl.a. også omfattede den pågældende Palmer (hvis jeg ellers ikke tager helt fejl i, at sådan en PDI-09 også går under navnet "The Junction" ?). Men OK: Det var hverken en Gold eller dine ører, som dengang var i spil... :-)
[/quote]

Jamen det er den der hedder "the junction." Og indrømmet, den er noget krads i mellemtonen, men på mixeren ligger fjerner jeg 3dB ved 1KHz, og så er lyden i PA'et meget, meget tættere på den fra baggearet end jeg kan lave med en SM57. Og for mig tog det kun et par A/B optagelser i min øve-bunker inden lyden fra SM57'eren virkede ulden og indirekte. Sjovt, - for det var god guitarlyd. Palmeren har bare mere "tæt-på" fornemmelse. Men smag og behag, jo.. :-)

[quote="Swampthing"]Veyron er da en W16 motor, konceptudgaven var rigtig nok en W18'er.
[/quote]

Er du sikker på dét..? Ideen med VAG's W-motorer er at få flere cylindre i et mere kompakt design end en klassisk V-motor. En V12'er bliver uanset hvordan man gør det, en temmeligt lang sag. Men, da der i W motoren er 4 cylinderbanker og 18 ikke kan deles med 4, ville man så være tvunget til 2 banker á 4 cylindre og 2 á 5. På den samme plads ville de i praksis kunne have en W20..? Jeg er klar over at de lavede den der uharmoniske V5 for nogen år tilbage, hvor man så også have 2 og 3 cylindre i V-form, but what's the point..? (Hmmm... Man kunne forestille sig en "bred" V10, med en "smal" V8 sænket ned i midten. Så har vi W18'ern på marginalt mere plads end en V10 ville kræve.. )

[quote="Sasha"]
Er det i øvrigt ikke noget med, at du kører motorcykel? Måske dette var noget for dig?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:-)[/quote]

Det gør jeg, omend en 4 cylindret run-off-the-mill Yamaha. Jeg har godt set dén der før. - Der var for år tilbage også en gal Australier, der "savede" 2 cylindre af Spitfire motoren og dannede en V2 på 4,5 liter. Heller ikke "omgængelig i det daglige...." :-)

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Hmm... -interessant!

Det ville vist være en anelse "Far-Fetched" at påstå, at vi for et par år siden nåede til helt samme konklusion i vores test af mikrofoner og div. højttalersimulatorer, der bl.a. også omfattede den pågældende Palmer (hvis jeg ellers ikke tager helt fejl i, at sådan en PDI-09 også går under navnet "The Junction" ?). Men OK: Det var hverken en Gold eller dine ører, som dengang var i spil... :-)

NO: Thomsen.[/quote]

Hvad er det nu lige jeg skal søge efter, hvis jeg vil finde denne 'test-af-mikrofoner'-tråd? Trommeslageren fra mit band (som er i gang med at bygge et temmelig ambitiøst studie op) har nemlig købt nogle åndssvagt dyre mikrofoner, som tilsyneladende skulle være bomben til up-mic'ning af trommesæt (han er jo trommeslager), men også guitarforstærkere, så det kunne være sjovt at se, om de var med i jeres test :)

EDIT: Fandt den, men den pågældende mikrofon var ikke repræsenteret :|[/quote]

Hvad er det for en mic?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"]Hvad er det for en mic?[/quote]

[quote="Smittefar"]Hvad er det for en mikrofon?[/quote]

Han har købt 3 stk. Sennheiser MD441. Udover at de ser mega seje ud, så ved jeg ikke rigtig mere. Jo, og at han, til trods for at det var "et knaldgodt tilbud", stadig har givet en halv jetjager for dem.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det er vist nok stort set det samme som en 421. Fed mikrofon
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Morten_Lyse"]

Er du sikker på dét..? Ideen med VAG's W-motorer er at få flere cylindre i et mere kompakt design end en klassisk V-motor. En V12'er bliver uanset hvordan man gør det, en temmeligt lang sag. Men, da der i W motoren er 4 cylinderbanker og 18 ikke kan deles med 4, ville man så være tvunget til 2 banker á 4 cylindre og 2 á 5. På den samme plads ville de i praksis kunne have en W20..? Jeg er klar over at de lavede den der uharmoniske V5 for nogen år tilbage, hvor man så også have 2 og 3 cylindre i V-form, but what's the point..? (Hmmm... Man kunne forestille sig en "bred" V10, med en "smal" V8 sænket ned i midten. Så har vi W18'ern på marginalt mere plads end en V10

Mvh;
Morten Lyse[/quote]
Jeg er sikker på, jeg har læst flere steder, at det er en W16.
Ellers er Google din ven, hvis du er i tvivl. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]Det er vist nok stort set det samme som en 421. Fed mikrofon[/quote]

Hvis det faktisk er samme mikrofon, kan jeg bekræfte. 421 lyder røvgodt på en guitarforstærker. Bedre end SM57, der ellers gør det rigtig godt.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Det er vist nok stort set det samme som en 421.[/quote]

Aaarrrhh, ka´ dét nu oss´pass´?

[quote="Smittefar"]

Fed mikrofon

[/quote]

True!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Er det ikke bare nyre (421) vs supernyre (441) karakteristika?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har aldrig hævdet, at de var ens... :-)

Men der jo nødvendigvis som minimum være én eller anden forskel, som giver den éne nyrekarakteristik og den anden supernye. Og lur mig, om ikke dén slags kan høres... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

Jamen Veyron er en W16.. Det var påstanden om en test-/concept- /-prototype med en W18 motor jeg lurede lidt på..

MVh;
Morten Lyse

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Er det ikke bare nyre (421) vs supernyre (441) karakteristika?[/quote]

Tror lige du skal prøve at kigge på deres frekvens specs. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

441'eren er langt overlegen. Den lyder møgfedt på tammer.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : Bob Dylan! Jeg har ellers styret udenom ham i mange år, måske var jeg ikke moden nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]NO : Bob Dylan! Jeg har ellers styret udenom ham i mange år, måske var jeg ikke moden nok.
[/quote]

:clap:

Hvilken sang overbeviste dig?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]441'eren er langt overlegen. Den lyder møgfedt på tammer.[/quote]

På samme måde som f.eks. en Stratocaster er en Les Paul langt overlegen? Den lyder jo møgfedt gennem en Marshall.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"][quote="kraen"]441'eren er langt overlegen. Den lyder møgfedt på tammer.[/quote]

På samme måde som f.eks. en Stratocaster er en Les Paul langt overlegen? Den lyder jo møgfedt gennem en Marshall.

:-)[/quote]

Lige præcis - eller noget. Synes ikke 421'eren er vildt fed, men 441'eren er derimod perfekt til mit temperament.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"][quote="Sasha"]Hmm... -interessant!

Det ville vist være en anelse "Far-Fetched" at påstå, at vi for et par år siden nåede til helt samme konklusion i vores test af mikrofoner og div. højttalersimulatorer, der bl.a. også omfattede den pågældende Palmer (hvis jeg ellers ikke tager helt fejl i, at sådan en PDI-09 også går under navnet "The Junction" ?). Men OK: Det var hverken en Gold eller dine ører, som dengang var i spil... :-)
[/quote]

Jamen det er den der hedder "the junction." Og indrømmet, den er noget krads i mellemtonen, men på mixeren ligger fjerner jeg 3dB ved 1KHz, og så er lyden i PA'et meget, meget tættere på den fra baggearet end jeg kan lave med en SM57. Og for mig tog det kun et par A/B optagelser i min øve-bunker inden lyden fra SM57'eren virkede ulden og indirekte. Sjovt, - for det var god guitarlyd. Palmeren har bare mere "tæt-på" fornemmelse. Men smag og behag, jo.. :-)

[/quote]

Jamen, det ER sgu´ interessant, at du når til dét resultat, synes jeg. For upmic´ing er da absolut lidt af en sportsgren i sig selv, som mange sikkert hjertens gerne var foruden.

Nu hører det måske også med til historien, at i vores test, der refereres til tidligere, ikke blev skruet på EQ mm. (skulle vi have forsøgt i samme ombæring også at optimere forholdene for de enkelte mikrofoner, ville både selve udførelsen af testen samt ikke mindst resultaterne vist være blevet temmelig uoverskuelige). Men den gode Søren Dyhr, som også deltog i testen, var også på forhånd varm fortaler for Palmer-løsningen. Ikke mindst fordi den rent praktisk er nemmere at have med at gøre i en live-situation. Men i den konkrete, givne opstilling var alle deltagere - ihvertfald som jeg husker det - ret enige om, at Palmer´en ikke just imponerede i forhold til de fleste af mikrofonerne. Men igen: Det kan sagtens være, at lidt fiflen med EQ er dét, der skal til...

Q: Kan man så konkludere, at sådan en Palmer lyder som en Celestion Gold? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen