Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

"Amy"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Beck i Glassalen. Orv, mand!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja, det lød faktisk også OK, da han stod og larmede nede i min baghave i forgårs...

(i modsætning til mange af de andre, som har gjort det samme i løbet af den sidste lille uges tid)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Superhyggelig "sparke dæk/lytte/prøven div. udstyr-session" sammen med Skovgaard her til aften.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Sasha skrev: NO:

Superhyggelig "sparke dæk/lytte/prøven div. udstyr-session" sammen med Skovgaard her til aften.

NO: 
Superhyggelig "sparkedæk/lytte/prøven div. udstyr-session" sammen med Sasha her til aften. Det var en god blanding af røverhistorier, anekdoter og aha-oplevelser om grej. 


Now GAS: En flok NOS preamprør.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Lidt kvalitetstid med pedalboardet. Fandt endeligt ud af, at min Funkzilla er federe end Snow White Auto Wah, så nu kan snehvide ryge til salg.
NO2: Jeg fik også smækket min nye TS808 på bordet, og det er sgu en fornøjelse. Det kan være, den eliminerer mit behov for nye pickupper i den brune.
NN2: Jeg havde ellers lidt tænkt, det var tid til at få min RMC wah tilbage på bordet, men den er defekt :'( den skratter, når man sweeper frem og tilbage. Jeg tænker, den skal have nyt potmeter?

To-Do: Jeg skalfinde ud af om min Keeley fuzz head og eller Boss Phase shifter skal tilbage på boardet i stedet for univibe og La Machine
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Telemaster skrev:
Rasmus skrev:
Telemaster skrev: Det lyder bekendt :-) Jeg har også et lille Nano, som jeg efterhånden bruger hver eneste gang, fordi jeg ikke orker at tage det store med. Der savner jeg så rigtig meget min CE-1 og ind imellem min fuzz, men ellers er det sgu rigtig fedt. Phase 90 klon, Tuner, T Rex Møller, Strymon Flint og Red Witch Seven Sisters Viola. Phaseren er lidt en nødløsning, der er kommet til for nylig, og som skal gøre det ud for både chorus, vibrato og univibe. Det fungerer ok, bortset fra, at der så ikke er plads til den på selve brættet, men den kan fint være i den medfølgende gigbag og stå ved siden af :-)

Hvad er målene på din KW case? Jeg kunne måske godt være interesseret i at overtage den.
Møller, hvis du sætter tremolo mini switch opad på din flint, så er den altså MEGET vibe agtig! 
;-)
Aha - det må prøves :-)
Det er nu afprøvet, og det gjorde bare ikke tricket for mig. Til gengæld fungerer det rigtig godt med Phase 90, der har det helt rigtig antal drejeknapper til mit temperament: 1. Den kan man så betjene med foden og på den måde have alt lige fra en meget pæn og diskret, chorus-lignende phaser kl. 11, den rigtig søsyge kl. 14 og så fuld smadder med knappen hele vejen op.

Og i mellemtiden har jeg så købt et board i mellemstørrelse og den omtalte Malekko Ekko 616. Det bliver fedt, når jeg engang gider sætte det hele sammen!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Jeg havde fornøjelsen af at sparke dæk med Skov, Møller og Andersen (Andreas that is) i går 

Vi havde fint selskab af forstærkere fra 40erne og 50erne, Harmony guitarer, Jazzmastere og selvfølgelig et par fine PRSer. Møller og jeg kunne konstatere, at min re-issue TS808 er væsentligt større end hans vintage TS808, hvor knappen til gengæld sidder skævt. 

Vi brugte overraskende meget tid på at lege med choruspedaler; CE-1, TC SCF og RetroSonic Chorus var i spil. Jeg kunne godt være lidt fristet af at pensionere min SCF og min UniVibe for en RetroSonic - Den lød sgu ret fedt og fyldte ikke mere end SCF. Vi brugte også ret meget tid på delays, men det er knap så overraskende.

NO2: De andre blev lidt bange for La Machine :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: NO: Jeg havde fornøjelsen af at sparke dæk med Skov, Møller og Andersen (Andreas that is) i går 

Vi brugte overraskende meget tid på at lege med choruspedaler
Ved nu ikke, om det er så overraskende.

;)

Hvilke forstærkere fra 1940´erne er der tale om?
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Sasha skrev:
Smittefar skrev: NO: Jeg havde fornøjelsen af at sparke dæk med Skov, Møller og Andersen (Andreas that is) i går 

Vi brugte overraskende meget tid på at lege med choruspedaler
Ved nu ikke, om det er så overraskende.

;)

Hvilke forstærkere fra 1940´erne er der tale om?
Det var en Fender (Tweed) Pro 1x15" fra 1949. Ellers var der bl.a. en Gibson GA-20 fra 1951 og den sprøde duo bestående af to Fender (Tweed) Harvards fra ? (jeg vil gætte på mellem 56 og 60).

Nå ja, der var også en nyere Koch, men tiltrak vist ikke så meget opmærksomhed.   :shy:   Dog var jeg nu lidt misundelig på effektloopet.
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Smittefar skrev: NO: Jeg havde fornøjelsen af at sparke dæk med Skov, Møller og Andersen (Andreas that is) i går 

Vi havde fint selskab af forstærkere fra 40erne og 50erne, Harmony guitarer, Jazzmastere og selvfølgelig et par fine PRSer. Møller og jeg kunne konstatere, at min re-issue TS808 er væsentligt større end hans vintage TS808, hvor knappen til gengæld sidder skævt. 

Vi brugte overraskende meget tid på at lege med choruspedaler; CE-1, TC SCF og RetroSonic Chorus var i spil. Jeg kunne godt være lidt fristet af at pensionere min SCF og min UniVibe for en RetroSonic - Den lød sgu ret fedt og fyldte ikke mere end SCF. Vi brugte også ret meget tid på delays, men det er knap så overraskende.

NO2: De andre blev lidt bange for La Machine :P
Ja, det var altså en hyggelig eftermiddag, selvom der kun var to slags kage :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Jeg har lige hørt masteringen af Fløjls nye album. Den oplevelse er nok til, at jeg gider blive ved med at lave plader. Det er så fedt hver gang :-) Den udkommer 11/9, og I er velkomne til releasefest 10/9 på Kayakbar i København. Der er sikkert en lille forfriskning og uden tvivl en lille koncert, hvor det nye album bliver præsenteret.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Kagerne var gode!!

Jeg tror, jeg får svært ved at kigge ind til jeres releaseparty, men jeg ville gerne - arbejder stadig på det.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Snake Boots skrev: Det var en Fender (Tweed) Pro 1x15" fra 1949. Ellers var der bl.a. en Gibson GA-20 fra 1951 og den sprøde duo bestående af to Fender (Tweed) Harvards fra ? (jeg vil gætte på mellem 56 og 60).

Nå ja, der var også en nyere Koch, men tiltrak vist ikke så meget opmærksomhed.   :shy:   Dog var jeg nu lidt misundelig på effektloopet.
Det var pokkers: En Fender-forstærker fra 40´erne i Danmark..? Ja, der kan man bare se...

Men hvis jeg har ret i mine antagelser om, at denne samt den gamle Gibson er dine forstærkere - hvorfor pokker er du så misundelig på et effektloop i en Koch? Det ville jo ikke give meget mening at have sådan et loop i en forstærker, hvor langt det meste af forvrængningen alligevel stammer fra udgangstrinnet...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev: NO: Jeg har lige hørt masteringen af Fløjls nye album. Den oplevelse er nok til, at jeg gider blive ved med at lave plader. Det er så fedt hver gang :-) Den udkommer 11/9, og I er velkomne til releasefest 10/9 på Kayakbar i København. Der er sikkert en lille forfriskning og uden tvivl en lille koncert, hvor det nye album bliver præsenteret.
Ville helt sikkert gerne komme. Men kan desværre ikke...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Nej, Kochen fik ikke så meget opmærksomhed, de tre andre er jo uforbederlige vintagenørder :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Forleden aften var vi på besøg hos nogle venner. Deres 6-årige søn har sådan en halvsmadret BR-legetøjs masonit/papmaché legetøjsguitar i cirka halv størrelse, som han vist mest bruger til at slå sin søster med. Den har fem strenge tilbage, og de kan stemmes sådan næsten, så det ligner ét eller andet, man kender.

Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig for lige at skulle sidde og klimpre lidt på den. Og efter kort tid var jeg helt fortabt for omverdenen - jeg havde nær misset desserten (og det siger en hel del!). Det skete dog trods alt ikke. Men gentagne gange i løbet af aftenen måtte jeg simpelthen bare lige "sive" ind på knægtens værelse og liiige spille lidt mere på den. Den havde bare den ledeste og mest autentiske deltablues-lyd, som jeg nogensinde har prøvet at spille med. Sjældent har jeg moret mig så meget over at få en "ny" guitar i hånden. Måske skulle man sælge ét eller andet og købe sig sådan én istedet..?

;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Andreas, du skal vel bare gøre som Larry Carlton. Mice forstærkeren op -> FX rack-> to aktive monitors
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Sasha, jeg ville ønske, jeg fik samme glæde ud af at spille på knægtens ukulele.
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : Min Binson Echorec lever! Det var en sikring der skulle skiftes.
NN : Den trænger til en "overhaul", der var ikke lyd igennem hele tiden, så den er lidt utilregnelig. Jeg kunne se, der nogle lækkede kondensatorer(tror jeg nok det er), samt ledningerne i den ser heller ikke for raske ud. Så den er sat til side, indtil jeg finder en, der kan eller gider lave den. Tilhørende mixer/forforstærker + effektforstærker tør jeg ikke røre ved, da jeg ikke har den nødvendige viden.


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen