Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Det ser ud som om, at jeg efter 20 års afsavn endelig skal til at være Vox-ejer igen.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Tillykke :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kallum »

kondolerer

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Kallum skrev: kondolerer
Takker.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg har længe gået og tænkt at det da var på tide, du fik dyrket dine indre Beatler og Shadows
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev: NO: Det ser ud som om, at jeg efter 20 års afsavn endelig skal til at være Vox-ejer igen.
Er vi ude i noget gammelt ac30? Eller måske den der ac10 fra the Doug and Pat show?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg har længe gået og tænkt at det da var på tide, du fik dyrket dine indre Beatler og Shadows
Jah...

Nu er det allerførste musik, jeg kan huske at have hørt, et bånd i min fars bil, som jeg mange år senere har efterrationaliseret, må have været "Sgt. Pepper" på den éne side og "Abbey Road" på den anden. Så det er næppe helt tilfældigt, at jeg stadig betragter især John Lennon som ét af de største melodiske genier, verden endnu har set. Og kunne jeg få en lyd á la "Day Tripper" eller "Drive my Car", skulle jeg såmænd ikke klage. Samtidig var min far kæmpefan af The Shadows. Så jeg er vokset op med lyden af dem i ørerne. Og efter min far døde, vil deres musik altid være et evigt minde om ham. Så de nævnte referencer har du helt ret i!

Da jeg fik chancen for at prøve Hank B Marvin´s guitar for nogle år siden, var den dog plugget i et par Matchless DC30-combo´er...

Når jeg så også kunne se min første guitarhelt, Ritchie Blackmore sidde på en Vox AC30 på billederne på cover´ne fra både "Machine Head" og "Perfect Strangers", var der jo ikke så meget at betænke sig på. Især ikke, når alle voksne mennesker omkring denne endnu pre-pubertære knægt sagde, at "sådan en Vox er verdens bedste forstærker" ;) Jeg har vist tidligere underholdt med beretningen om, hvordan det var lykkedes mig at spare 3000 kroner sammen af hyren fra avisruten for at købe den AC30, som min nabo havde til salg for 3500 (det kostede de dengang!), da han solgte den lige for næsen af mig. Det mærkede mig for livet! ;)

Jeg skal heller ikke endnu en gang trætte med fortællingen om, hvordan jeg var nødt til at sælge den ´67 AC30, som jeg ejede for 20 år siden. Jeg kan kun sige, at jeg blev gjort opmærksom på et (i sandhed!) håndværkertilbud på en ´64 AC30 Topboost, som jeg ikke kunne sidde overhørig. Men lad mig sige det sådan: Der skal ofres et par tusinde på NOS-stumper (f.eks. har den kun én kanal, som den står nu) samt adskillige arbejdstimer, før den spiller. Men de fleste af de vigtige stumper er der. Så med tiden skal den såmænd nok blive fin.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Jeg hører dig; loud and clear. Jeg vil ikke ikke eje en Vox AC30 igen!

Til lykke :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg forstår dig fuldt ud. Det næste bliver vel, at nogen kommer og påstår, at jorden ikke længere er flad..?  ;)

Men tak!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Superhyggelig lytte/ sparke dæk/ bestemme grundlag for selvbyggerprojekt her i eftermiddag sammen de gode herrer Odgaard og Skovgaard ude i stalden.

Nu kendte jeg jo en hel del af grejet i forvejen. Men jeg var personlig meget imponeret over Odgaards "Fuzzy Lady" pedal, som jeg hermed helhjertet kan anbefale, hvis man er på jagt efter en fed og musikalsk fuzz-pedal.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO:

Superhyggelig lytte/ sparke dæk/ bestemme grundlag for selvbyggerprojekt her i eftermiddag sammen de gode herrer Skovgaard og Sasha ude i stalden.

Nu kendte jeg jo kun kaffen samt lidt af grejet i forvejen. Men jeg var personlig meget imponeret over Sashas Park og Gus samt Skovgaards Tophat (og nogle gamle rør), som jeg hermed helhjertet kan anbefale, hvis man er på jagt efter fede og musikalske instrumenter :)

Creamback 75: dén skal spilles til!

Edit: her dagen derpå, hvor al hypen har lagt sig, må jeg lige tilføje, at jeg får brug for sådan en 'rør-attenuator', og at 1-watteren også var fed :)
Last edited by Odgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

NO: Jeg stemmer i med de herrer Sasha og Odgaards optur over en super hyggelig sparke dæk-eftermiddag i svinestalden.

Jeg havde personligt en stor aha-oplevelse af at A/B teste kabinetterne. Jeg husker især forskellen på hvordan Odgaards lille Orange kabinet arbejdede med henholdsvis den lille 1-watter og den store 30-watter. Jeg oplevede det nærmest som to forskellige kabinetter i forhold til fylde.

En anden erfaring var hvordan 30-watteren spillede så godt som lige højt uanset om den var sat på 30 watt eller 15 watt, men at det mere var et spørgsmål om klang.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja, det var ret tankevækkende, så forskelligt det fløderyg-bestykkede Orange-kabinet lød og reagerede med forskellige forstærkere.

En yderligere kilde til løftede øjenbryn hos undertegnede var også, at den direkte vej til virkelig at "naile" Ritchie Blackmore´s Woman from Tokyo-lyd gik via Gus G1 plugget i en Tophat, der vist egentlig mere eller mindre er en 6V6-bestykket udgave af en Vox AC15. Hr. Skovgaards elegante touch på gribebrættet har dog nok også en hel del at sige i dén sammenhæng... ;)  Helt overbevisende blev det, da Tophatten lige blev forsynet med et par gode gamle Philips-rør i forforstærkeren. Jeg kan dog ikke huske, om den på dét tidspunkt var sat til Weber 1265 eller det Celestion-betykkede 2x12 kabinet?
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det lyder i den grad som om I har hygget jer. Jeg er kun svagt misundelig over ikke at have været med :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: Ja, det var ret tankevækkende, så forskelligt det fløderyg-bestykkede Orange-kabinet lød og reagerede med forskellige forstærkere.

Jeg kan dog ikke huske, om den på dét tidspunkt var sat til Weber 1265 eller det Celestion-betykkede 2x12 kabinet?
Enig. Creambacken lød forholdsvis pivring' med 1 watteren og fik så pludselig fylde med 30 watt-toppen.

Derudover glæder jeg mig til, den engang er spillet til.

Og Blackmores lyd var via 1265, som jeg husker det.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Odgaard skrev:
Sasha skrev: Ja, det var ret tankevækkende, så forskelligt det fløderyg-bestykkede Orange-kabinet lød og reagerede med forskellige forstærkere.

Jeg kan dog ikke huske, om den på dét tidspunkt var sat til Weber 1265 eller det Celestion-betykkede 2x12 kabinet?
Enig. Creambacken lød forholdsvis pivring' med 1 watteren og fik så pludselig fylde med 30 watt-toppen.

Derudover glæder jeg mig til, den engang er spillet til.

Og Blackmores lyd var via 1265, som jeg husker det.

Præcis!
Tophatten fik ret hurtigt klippet 'navlestrengen' til den iboende G12H30 Anniversary til fordel for 1265'eren i Sørens lille Park. Og så blev den vel egentlig dér resten af eftermiddagen :-)

Og hold op hvor gav de fine preamp-rør lige de sidste procent mod Blackmore. De hev lige ekstra guf ud af bridgepickuppen på Gus'en :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Det lyder i den grad som om I har hygget jer. Jeg er kun svagt misundelig over ikke at have været med :)
Ja, det var som tidligere nævnt også svært hyggeligt. Jeg har smidt et par - om end ikke specielt fremragende - billeder fra seancen op her:

https://picasaweb.google.com/117055294410182563619/6285298831890141121?authkey=Gv1sRgCOXOgM-9lKDyHQ

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

En vigtig detalje i al den mojo, som for evigt vil omkranse ovennævnte arrangement: Kaffen er en 'Gourmet mocca' fra Hans & Grethe tilsat en tredjedel chokoladeristede bønner (nærmere specifikation ukendt). Alt sammen kværnet på en mellemklasse kaffekværn :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Uhj den må vi høre mere pm
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Sasha skrev:
Smittefar skrev: Det lyder i den grad som om I har hygget jer. Jeg er kun svagt misundelig over ikke at have været med :)
Ja, det var som tidligere nævnt også svært hyggeligt. Jeg har smidt et par - om end ikke specielt fremragende - billeder fra seancen op her:

https://picasaweb.google.com/117055294410182563619/6285298831890141121?authkey=Gv1sRgCOXOgM-9lKDyHQ
Det ser stadig hyggeligt ud - Den der Gus er bare så fantastisk dejlig og futuristisk, og så ved jeg jo allerede, den lyder fedt.

Jeg må også indrømme, at jeg var virkelig imponeret af 1 Watteren, da jeg hørte den til Guitar Show, og jeg har mere end een gang leget med tanken om at der måske skulle bo sådan en her på matriklen til hyggedage :)

EDIT: jeg er forresten også dybt imponeret over rørbomben - Den løser bare et problem, jeg ikke rigtig har :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen