Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, selv om der til tider var ikke mindre end tre Jazzmastere i sving samtidig, tror jeg ikke, at han var der... ;)

NO: Første morgen i, hvad der føles som 100 år, hvor der ikke er noget vækkeur, der ringer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

FunkyValle skrev: NO: Fik hul igennem i mit nye setup i går aftes.
Har "droppet" forstærker, kabinet og mic og i stedet indsat Presonus Audiobox iOne lydkort og iPad med MobilePOD efter pedalboardet.
Det lyder ganske fornuftigt gennem høretelefoner og jeg glæder mig til at teste det på et ordentligt PA i næste uge.

Indtil videre har jeg kun testet med deres gratis version. Skal lige overveje, om jeg har behov for den fulde version, og om jeg skal køre MobilePOD eller Amplitube.
Så er ovenstående testet i øveren og live og dommen er faldet: Det er en no-keeper!

NO: Nu går den vilde gearjagt, for jeg er alt, alt for træt af at fragte min Sovtek Midget 50H og 4x12 V30 kabinet rundt til øvere og jobs!

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

FunkyValle skrev: NO: Nu går den vilde gearjagt, for jeg er alt, alt for træt af at fragte min Sovtek Midget 50H og 4x12 V30 kabinet rundt til øvere og jobs!
Ja, jeg er præcis samme sted! Marshall og 4x12 tommer, men hvad er alternativet? Det kan jeg ikke rigtig finde ud af...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg giver gerne en tur på Ax8, hvis man har lyst til at prøve.

Afhængig af PA kræver det dog stadig, at man slæber på en eller anden form for højttaler.

Man kunne måske også bare nedgradere kabinettet? Jeg er rimelig sikker på FunkyValle godt kunne klare sig med et portet 1x12.
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

1x12 med en heftig højtaler i/til øveren og så et større 2x12 eller 4x12 til jobs? 

Eller 1x12 til øveren og 2 stk. 1x12 til jobs?
Last edited by Snake Boots 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Jeg giver gerne en tur på Ax8, hvis man har lyst til at prøve.

Afhængig af PA kræver det dog stadig, at man slæber på en eller anden form for højttaler.

Man kunne måske også bare nedgradere kabinettet? Jeg er rimelig sikker på FunkyValle godt kunne klare sig med et portet 1x12.
Det kunne jeg sagtens. Men jeg vil gerne helt ned på en 1x12 combo.
Har pt kig på en Koch Classic SE-6. Den skulle efter sigende kunne spille godt op trods de få watt, og jeg mic'er næsten altid op alligevel, så det alene for, at jeg kan høre mig selv og har en ordenligt forstærkerlyd.

EDIT: Jeg har faktisk et 1x12 cab med huller til porte klar. Det skal "blot" have en ordentlig enhed og nogle porte i.
Last edited by FunkyValle 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Lidt dæmpningsmateriale plejer også at være en god ide til de der portede cabs - Det er mit i hvert fald foret med. Du kunne jo låne en V30 enhed fra dit 4x12 kabinet til test. Du må også gerne låne mit portede kab i en periode (Det har dog en G12H30 enhed siddende i, så den der Sovtek skal nok ikke have fuld æde igennem : :D )

Jeg er jo superglad for min Koch Studiotone, og de andre Koch amps jeg har hørt har også været gode. (Bortset fra TwinTone, der kun var OK - Den var jeg ikke oppe at ringe over)

EDIT: Ja, du må såmænd også gerne låne min studiotone i en periode, hvis det skulle være.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Jeg husker kun folks negative kommentarer omkring lyden i Koch SE-6, da modellen kom frem.

Men prøv den da og køb den, hvis du er glad for den :)

Edit: den kommer med ét preamprør. Jeg kunne godt forestille mig, at den i hvert fald ikke leverer verdens lækreste forvrængning.
Last edited by Odgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Lidt dæmpningsmateriale plejer også at være en god ide til de der portede cabs - Det er mit i hvert fald foret med. Du kunne jo låne en V30 enhed fra dit 4x12 kabinet til test. Du må også gerne låne mit portede kab i en periode (Det har dog en G12H30 enhed siddende i, så den der Sovtek skal nok ikke have fuld æde igennem : :D )

Jeg er jo superglad for min Koch Studiotone, og de andre Koch amps jeg har hørt har også været gode. (Bortset fra TwinTone, der kun var OK - Den var jeg ikke oppe at ringe over)

EDIT: Ja, du må såmænd også gerne låne min studiotone i en periode, hvis det skulle være.
Jeg må lige finde ud af, om jeg holder fast i comboløsningen eller "bare" sælger mit 4x12 og opgradere højtaleren i 1x12 kabinettet. Der er nogle fleksibilitetsfordele i den sidste løsning, men det tager også en smule mere tid at sætte op, når jeg er ud og spille.

Flere inputs modtages gerne. Tror jeg laver en tråd i det rigtige forum til det.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Jeg ville vælge top + kabinet any time. Det tager ikke mange sekunder at forbinde med et højtalerkabel. Jeg har stort set udelukkende combo-forstærkere - hovedsageligt Fender - og det er sådan set lidt irriterende. Tungere at slæbe (end tilsvarende top + kab), mindre fleksibelt, mere udsat i forhold til støj (fra vibrationer). Jeg ville ønske at de alle oprindeligt var lavet som toppe.
Last edited by Snake Boots 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Bob Dylan får Nobels litteraturpris.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det er faktisk ret fedt

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Odgaard skrev: Jeg husker kun folks negative kommentarer omkring lyden i Koch SE-6, da modellen kom frem.

Men prøv den da og køb den, hvis du er glad for den :)

Edit: den kommer med ét preamprør. Jeg kunne godt forestille mig, at den i hvert fald ikke leverer verdens lækreste forvrængning.
Har lige været ude og prøve forstærkeren kort.
Den lød absolut bedre end forventet og der kom rigtigt meget lyd ud af de kun 6 watt.

Den kunne helt sikkert vinde en del ved at få en bedre højtaler end standardhøjtaleren i.

Decision time!...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg kiggede lige lidt youtube - jeg har godt nok svært ved at finde en demo, hvor jeg synes, den lyder rigtig godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Stevi »

NO: Jeg har lige hentet en Orange Tiny Terror i Woodstock. De er på 'bud' til 2300,- lige nu. Det er en fed pris og det er en virkeligt fed lille fætter! Jeg har længe ønsket min en Orange, og selvom kendere nok vil argumentere for at den ikke er en ægte Orange, så har den altså det dér spark i den dybe mellemtone som jeg forbinder med Orange. Fedt.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Stevi skrev: NO: Jeg har lige hentet en Orange Tiny Terror i Woodstock. De er på 'bud' til 2300,- lige nu. Det er en fed pris og det er en virkeligt fed lille fætter! Jeg har længe ønsket min en Orange, og selvom kendere nok vil argumentere for at den ikke er en ægte Orange, så har den altså det dér spark i den dybe mellemtone som jeg forbinder med Orange. Fedt.

Det er godt nok meget crunch til pengene. Tillykke med den. Jeg var glad for min.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Havde i dag liv i den første forstærker, jeg nogensinde byggede, for første gang i måske 10 år. Og selv om opbygningen af den nok mest af alt hører hjemme i "til skræk og advarsel-afdelingen", spillede den faktisk bedre, end jeg huskede den. Den og mange andre ting kan i øvrigt opleves ved selvsyn på lørdag mellem 11 og 12 på Horsens Bibliotek, hvor undertegnede som et led i deres "nørdetimer" tegner og fortæller røverhistorier om guitarer, forstærkere, selvbyg og ikke mindst den nærmest pseudo-seksuelle dragning til disse sager.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Dét biblioteksarr. ville jeg godt nok møj gerne til. Hænger desværre ikke lige sammen for mig da jeg er i den anden ende af landet.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

Ja, jeg ville også gerne have været forbi Horsens og sagt "goddaw", men har desværre også andre planer.
Men det er vel ikke så heldigt at det er noget der gentages  for så ... do tell  ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Åh, I er sgu´ flinke..! ;)  

Men min dør står nu næsten altid åben. Så alle er såmænd velkomne til at kigge forbi her, hvad enten det handler om at sige Goddaw eller om at høre røverhistorier. Jeg er endda lige ved at tro, at nørde-niveauet her på matriklen nok kunne blive højere end ved et offentligt arrangement, hvor "menig Jensen" fra gaden også skal have en chance for at få noget ud af det. Men nu må vi se: Det er første gang, jeg prøver sådan noget. Så det afhænger også meget af publikum (for det tilfælde at der overhovedet kommer nogen) og deres spørgsmål. Jeg skal i hvert fald prøve at svare efter bedste evne.

Jeg er i øvrigt ret sikker på, at "Thomsen" bliver en ret prominent feature. For der ER altså ét eller andet naturligt, indbygget paradoks i at skulle demonstrere f.eks. en Marshall-forstærkers hemmeligheder på et bibliotek, hvor der jo ikke skal megen opstemthed til, før der bliver tysset på én... ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen