Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

FunkyValle skrev: NO:
Skal en tur til Lars Reinau med min Fender Blues Junior i aften.
Glæder mig til at høre, hvor meget han kan trylle med den.
Cool, fortæl endelig, hvad der kommer ud af det!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

FunkyValle skrev: NO:
Skal en tur til Lars Reinau med min Fender Blues Junior i aften.
Glæder mig til at høre, hvor meget han kan trylle med den.
Nu skal jeg nok lade være med at sige noget om halsløs gerning, før man skifter udgangstransformatoren i den osv. osv. Men få i hvert fald lige tjekket/justeret bias i udgangsrørene (også selv I eventuelt ikke skiftet dem), da den oftest står "helt i skoven" fra fabrikken.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

FunkyValle skrev: NO:
Skal en tur til Lars Reinau med min Fender Blues Junior i aften.
Glæder mig til at høre, hvor meget han kan trylle med den.
Det var en rigtig hyggelig oplevelse.
Lars havde forberedt sig efter, vi havde skrevet lidt frem og tilbage via mail om, hvad ønsker, jeg havde.
Vi lyttede på et par forskellige rør og et par forskellige højtalere.

Mit mål var et fremtrylle en mere varm og fyldig tone, hvor forstærkeren fra fabrikkens side er noget mere hård og direkte i tonen.

Jeg har fået skiftet V1 til et NOS hollandsk Philips ECC83 og højtaleren til Weber 12F150.
Derudover fik jeg selvfølgelig også et stykke af det sagnomspundne Hitachi højtalerkabel.
I alt snoldede jeg for lidt over 2.000 kr, hvilket er meget på en Blues Jr (jeg købte den for 2.500 kr brugt), men jeg er også sikker på at denne forstærker ikke sidste stop mod målet, og jeg kan derfor tage min investering med videre til næste projekt og hurtigt rette min Blues Jr tilbage til original stand, når den skal sælges videre.

Lars var ikke meget for at rode i selve forstærkeren, så der blev ikke justeret bias eller lignende. Der skal jeg have en anden kyndig på banen.
Han frarådede mig at skifte udgangstransformeren, da det ville blive en alt for dyr løsning i forhold til gevinsten og den manglede mulighed for at få prisen hjem igen ved fremtidigt videresalg.

Mit mål (for tiden) er at ende med en af Lars' egne forstærkere, men budgettet er ikke helt til det endnu, så jeg må tage et stop eller to på vejen dertil.
Last edited by FunkyValle 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Lyder som en dejlig omgang

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jeg ville nu ellers nok mene, at måske "en plovmand" eller deromkring for én af de mange fine 2xEL84-udgangstransformatorer, der findes på markedet, ville være givet meget godt ud for at udbedre en af de største "flaskehalse" i lydkvaliteten fra sådan en Blues Junior. Og det samme kan siges om de 50 øre for en modstand, der tilpasser hvilestrømmen i udgangsrørene (bias) - ikke mindst hvis man allerede er i gang med tiltag som NOS-rør, ny højttaler osv. 

Men jeg håber, at kræet kom til at lyde bedre desforuden?  ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Sasha skrev: Hmm...

Jeg ville nu ellers nok mene, at måske "en plovmand" eller deromkring for én af de mange fine 2xEL84-udgangstransformatorer, der findes på markedet, ville være givet meget godt ud for at udbedre en af de største "flaskehalse" i lydkvaliteten fra sådan en Blues Junior. Og det samme kan siges om de 50 øre for en modstand, der tilpasser hvilestrømmen i udgangsrørene (bias) - ikke mindst hvis man allerede er i gang med tiltag som NOS-rør, ny højttaler osv. 

Men jeg håber, at kræet kom til at lyde bedre desforuden?  ;)
Jamen, jeg er da så absolut åben for konkrete forslag til yderligere tiltag, der kan gøre lyden i min forstærker endnu mere lækker uden at rippe min i forvejen slukne kassebeholdning...
Og hvis det endda kan gøres af en her i hovedstadsområdet (jeg kommer desværre meget sjældent på dine kanter, Søren) ville det være top-dollar! ;)

Og ja, lyden blev klart forbedret ved det lille indgreb i går...

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

FunkyValle, Er det 25W eller 50W versionen af en 12F150 du fik I? Hvordan vil du beskrive den i forhold til fabrikshøjtaleren (Fender special design by Eminence)?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Snake Boots skrev: FunkyValle, Er det 25W eller 50W versionen af en 12F150 du fik I? Hvordan vil du beskrive den i forhold til fabrikshøjtaleren (Fender special design by Eminence)?
Min BJ var en "Stealth" version med Canabis Rex højtaler, så jeg kan ikke forklare forskellen til standardhøjtaleren i basismodellen.
Men her hørte jeg klar en forbedring på mere klarhed og en mere blød lyd, hvor mellemtonen var dæmpet lidt og der var meget mere klar både bund og top.
Jeg synes den tidligere var noget mere skarp og hård i tonen.
Ja, det var 50W versionen.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

OK, tak for beskrivelsen. Jeg har haft 25W versionen af en 12F150 og ville helt klart også vælge en 50W version, hvis jeg skulle have sådan en igen. Har ikke prøvet sådan en C. Rex men hørt, at den skulle være en lidt ulden sag.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

NO: Suset af at have de lidt større forstærkere med på job. Jeg kommer til at savne bunden og saften og kraften når jeg hopper tilbage på en Deluxe Reverb. :-/

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jamen, det kan det da sikkert. Jeg tør bare efterhånden ikke rigtigt komme med råd om, hvem jeg ville gå til - hverken på Sjælland eller i resten af landet. For på baggrund af, hvad jeg har set, lader det til, at elektronikmekanikere med en vis form for stolthed og selvkritik i behold er endnu sjældnere end blot nogenlunde hæderlige guitarbyggere (hæderlige som f.eks. i "fucker ikke direkte din gamle Strat op ved at hamre et bånd skævt i eller give den et "back bow" og flade dens radius ud i forbindelse med, at den bliver forsynet med en forkert type bånd"). FWIW er dét, jeg bruger klart mest tid på, netop at "udbedre skader" efter den sidste "professionelle loddeonkel", der har rodet med en given sag, at jeg desværre efterhånden er ved at "miste tilliden til menneskeheden".

Jeg tror, at jeg trods alt ville prøve at overtale hr. Reinau...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Reinau plejer at lade Lars vad lave egentlige reparationer. Men jeg vil da ikke tøve med at anbefale både Lars Vad og Trolle (http://www.rms-musikelektronik.dk/profil.html).

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu vil jeg helst ikke tale dårligt om nogen. Men jeg har lige siddet og renoveret to forstærkere, som gør, at der desværre er en vis modstrid mellem udsagnene i Smittefaderens og mit sidste indlæg, lad os sige det sådan...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kallum »

NO: Så kører cyklen igen.. Efter en serie af småhavarier, sluttende med et (næsten) styrt på Tuborgvej grundet noget der må betegnes som en kædereaktion, er der skiftet dele for en mindre formue, så den nu spinder som en mis. Eller i hvert fald kører ganske ubesværet derudaf.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Var ude tidligere og hente endnu et sæt fede (og billy!) gamle højttalere.

NO2: Ingen trafik og grøn bølge hele vejen fra Søerne til Sundholmsvej. Det er skønt at køre bil i byen, når alle andre er på arbejde!

NO3: God lang tur på Fællen med husky og solbriller  :cool:

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

...men hvilke højtalere?

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

IMF ALS 40 II

Billede

Billede
Last edited by k_50 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Relativt lav WAF tænker jeg

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

Det er så en af fordelene ved at være single. Selv om jeg tror, de kan blive mægtig flotte, når først fineren (ægte valnød) bliver sat i stand.
Og skulle der endelig komme en madamme i huset, er det jo godt, at man også har et par, der lyder næsten lige så godt, og som både er mindre og i pænere stand.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Skulle du få brug for at hæve højtalerne mere, ligger jeg inde med matchende "stativer" :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen