Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Tillykke

NO: Jeg er kommet på sporet af en Ibanez Rocket Roll (V guitar) - Det var sådan en, jeg lærte at spille på i sin tid. Nu får jeg i første omgang lov at låne den lidt.

NN: Der står overhovedet ikke guitar i budgettet pt.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Fire dages weekend.

NO2: Sommerhustur med søster, niece og far, der som tidlig føssergave hjælper med at gøre ydersiden af huset fin. I dag har jeg fået malet de vinduer, jeg ikke nåede sidste sommer, mens den gamle har kommet hele vejen rundt på udhænget under taget. I morgen står på at få fixet den del af soklen, myrerne har massakreret, og givet den ene gavl et lag eller tre.

NO3: Snart friske, stegte rødspætter med brunet smør og persille :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Til låns
PSX_20200523_094829.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

En mere
PSX_20200523_194059.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Sidste aften i sommerhus for denne gang. Der er GT i glasset, Kira and the Kindred Spirits på højttaleren og basen til en led jomfruhummer-bisque på komfuret.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Antidepresiva. Det er på alle planer meget nemmere at være i live med dem, end uden.

NO2: Pulverlægen (psykiateren, navngivet efter mit første besøg hos ham, hvor han efter meget kort tid bare sagde "Det er jo ikke godt med dig, unge mand. Der skal noget pulver til").
Han er bare super tør og kommer med bemærkninger, som "med din historie ved du jo ikke hvordan, det er at have den rigtig godt" (da jeg skulle trappe op i dosis), og "tænk en gang hvor nemt, det kan være" (da jeg til check i dag kunne berette, at det går den rigtige vej). Ikke så meget pis der :) .

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Har købt mig et kamera for første gang i cirka 20 år.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

WHAAAT - Har du fundet noget med film i, eller er det noget nymodens skrammel?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, filmkameraer har jeg såmænd rigeligt af i forvejen. De bliver jo heldigvis ikke sådan lige forældet...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hvad har du så købt?

Stadig Nikon?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja-ja, ikke noget synderligt nyt under solen på dét punkt :-)

Jeg fik muligheden for at købe mit gamle backup-kamera i form af et D4S til - skal vi kalde det "en særdeles fordelagtig pris". Og eftersom det ellers ville være første gang i ca. 35 år, at jeg ikke havde "a decent camera" i huset, kunne jeg ikke rigtigt sige nej. Jeg ville ellers gerne have haft mit D5, som jeg har arbejdet med de sidste par år. Men jeg syntes ikke rigtigt, at prisen huede mig. Så mit gamle D4S var, hvad det rakte til... :-) Men det har da også gjort glimrende fyldest som main-kamera i cirka halvandet år, før jeg fik et D5. Og så har det den store fordel, at jeg nogenlunde ved, hvor meget eller lidt jeg selv har smadret det i aktiv tjeneste. Så mon ikke det nok skal få "the job done", hvis der skulle vise sig en mulighed eller to for at spæde lidt freelance-kroner til SU´en i i de kommende år?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Cool - tillykke med det

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg har simpelthen vundet en facebook-konkurrence, hvor præmien er denne lækre sag fra SSL - Den passer lige i mit 500-rack https://cyberfarm.dk/ssl-500-series-e-dynamics-module/


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tillykke med det 😃

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Sommerhusets havetraktor er solgt. Og til en noget højere pris, end jeg havde ventet.

NO2: Det betyder plads i budgettet til lamper over spisebordet.

NO3: Det betyder også, at jeg kan indrette cykelværksted i "Pinsehytten" (som min mormor havde døbt det lille skur fordi, min morfar og jeg byggede det i pinsen for omkring 15 år siden).

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Sommerferiepasning i vuggeren. I går var vi i Zoo, fire voksne og otte børn. Og krapylerne trives bare meget bedre, når der er færre af dem. Så er det pludselig ret fedt at være pædagok. #minimumsnormeringernu!

NO2: Jeg har tidlig fredag i morgen. Så turen går til sommerhuset og hygge med søsteren og Gøjsen, og en af mine gode kammies hvis det bliver mc-vejr.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

N(måske)O: Jeg har lige fået en pakke med et sæt ørepropper, som ikke er lavet til at dæmpe, men til at reducere resonansen i øregangen, under antagelse af, at den forstærker nogle frekvenser i mellemområdet, som går i "fight or flight" responsen og dermed stresser/trætter en i støjfyldte miljøer. Desuden er der flere anmeldelser, som nævner, at de hjælper med at holde tinnitus i skak.
Hvis de virker, er det noget nær et mirakelmiddel for en som mig; Jeg har tinnitus, arbejder i et til tider særdeles støjfyldt job, og oplever netop, at bestemte frekvenser gør mig træt og stresset.
Den rigtige test bliver jobbet på mandag. Men jeg har siddet med dem i på min gode plads i vinduet i omkring 20 minutter nu. Og det virker som om, de gør gadestøjen (og den er der meget af på Værnedamsvej) noget mere tålelig.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

k_50 skrev: 3 years ago N(måske)O: Jeg har lige fået en pakke med et sæt ørepropper, som ikke er lavet til at dæmpe, men til at reducere resonansen i øregangen, under antagelse af, at den forstærker nogle frekvenser i mellemområdet, som går i "fight or flight" responsen og dermed stresser/trætter en i støjfyldte miljøer. Desuden er der flere anmeldelser, som nævner, at de hjælper med at holde tinnitus i skak.
Hvis de virker, er det noget nær et mirakelmiddel for en som mig; Jeg har tinnitus, arbejder i et til tider særdeles støjfyldt job, og oplever netop, at bestemte frekvenser gør mig træt og stresset.
Den rigtige test bliver jobbet på mandag. Men jeg har siddet med dem i på min gode plads i vinduet i omkring 20 minutter nu. Og det virker som om, de gør gadestøjen (og den er der meget af på Værnedamsvej) noget mere tålelig.
Lyder interessant. Hvor har du fået dem lavet?

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

Det er dem her: https://www.flareaudio.com/products/calmer

Pasformen kunne være bedre. Men jeg har også smalle øregange. Så det er nok bare mig, der ikke er til one-size øredims. Men ellers er jeg ret tilfreds med dem - der var "desværre" ualmindeligt stille på min stue i dag, så der kom de ikke i brug. Til pause og mandagsmøde i det lokale med ringest akustik i huset syntes jeg til gengæld, de lige tog toppen af støjen.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Morgensang med Kaya og Kibberen. Almendannende public service i fjernsynet. Jeg er fan!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen