Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Efter en særdeles led uge på arbejdet, jf. NN om byggemand med maje stor rundsav og brosten, har jeg taget hul på en særdeles tiltrængt weekend i sommerhuset. Jeg kørte fra regn og lummert gråvejr i København til høj sol og behagelig luft på Odden, var en tur ned at se på min strand og sidder nu på terrassen, med GT nr 2 på bordet og Kira på den lille højttaler, og skifter mellem at glo på computeren på skødet, solskin i trætoppene og lækre hvide skyer på himlen.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg er endelig kommet i gang med at gøre "børneværelset" i sommerhuset, som de sidste mange år mest har været brugt som pulterkammer, til mit eget, så jeg ikke behøver at dele værelse med Mutti, når vi alle sammen er her.
Briksen er rullet ind under sovesofaen, så jeg har noget mere gulvplads. Ud med skrivebord, der aldrig har været brugt, havehynder, gamle gardiner og diverse ragelse, som ingen nogensinde har gidet køre på genneren, og ind med en lille reol til mine bøger og en hyggelig transistorradio med sølvpapirsantenne, så jeg kan høre FONK! Det er lørdag. Ud med mange, mange dyner fra skabet og ind med Morfars termojakke, værkstedsskjorten og gin til min eftermiddagsdrinks.
Så mangler der næsten bare et eller andet møbel med et lille anlæg og en fed lampe i loftet før, der er helt hyggeligt :).

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO2: I samme proces fandt jeg sukkerskål, flødekande og kagetallerkener fra Det Ægte Sommerhusstel, som for år tilbage i en eller anden hjerneblødning blev erstattet af det mest rædsomme Pillivuyt, man kan forestille sig. Den dag, hvor min søster og jeg lænsede køkkenskabene for Det Grimme og satte Det Ægte tilbage, markerede for os, at det er vores hus nu. Min mor har stadig ifølge købsaftalen "livslang og uigenkaldelig brugsret", men ikke råderet. Så vi kan forhåbentlig undgå flere fadæser som, da hun smed Morfars Kansas jakke ud.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg rykker i børneren fra næste måned. Til et team, som er ret udfordret både pga. børnegruppen og mangel på pædagoger (i al almindelighed og corona-relateret). Det bliver spændende! Og så får jeg en af huset absolut bedste medhjælpere :).

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Sjette ferieuge i sommerhuset. Jeg skal male sokkel og rense tagrender. Og se Tour. Og gå tour på stranden. Og drikke GT og læse bog på terrassen. Og lave dejlig mad med dejlig vin til. Og måske hænge en lampe op og bygge lidt på yndlingslågen, hvis der bliver tid. Så er det sgu ok nemt at være i live :)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Første dag i børneren vel overstået. Det er sjov! Og jeg har allerede fået en på lampen af stuens mest interessante barn - så er man i gang :)

NO2: Jeg fik tegnet mit nyeste tatovering op i går (der gik snask og skorpe i den, da den var ny, så en del af farven røg). Den er super fin nu og ser ud til at komme til at hele ganske pænt.
Last edited by k_50 3 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Sommerhusweekend med familien og cykelløb i fjerneren.
NO2: Flæskesteg til middag og ost og portvin til efter-maden-snack.
NO3: Jeg har introduceret min niece på 11 for Mandrillen. Og hun synes, det er det sjoveste i verden. Hun skal bare lige vænnes af med at kalde det "det der sjove noget fra gamle dage".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: 13 timers nattesøvn.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er da en optur, jeg kan relatere til :D

NO: Meget vel overstuet to-dages tur til Lolland med kone og børn. Overnatning på Hotel Søpark i Maribo og spisning på Restaurant B (også Maribo) var begge overraskende gode oplevelser. Begge steder får min varmeste anbefaling. I dag er blevet brugt i Knuthenborg, og det er altid et dejligt sted.

Her er et panorama ud over søen (vi står lige foran domkirken) med hotellet til højre

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Så nydelige partier.

Du kiggede ikke lige ind hos Oswald Guitars, nu du alligevel var på de kanter?

:-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Nej, der var desværre slet ikke tid til guitarkiggerier :) Jeg vidste ærlig talt heller ikke, at der lå noget spændende på de kanter.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det ved jeg såmænd heller ikke, om der gør - al den stund at jeg aldrig har været der. Jeg ved blot, at min seneste guitaranskaffelse grangiveligt skulle være bygget i disse fine omgivelser.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

A-ha - Det synes jeg da ikke, jeg har hørt dig fortælle om :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Mjoh, der mumles lidt om sagen her:

viewtopic.php?f=4&t=3934&p=70834&hilit=Oswald#p70834

:-)

Men om det er værd at gøre et stort nummer ud af, at jeg købte én “Les Paul” fremfor en anden, som jeg så efterfølgende solgte, ved jeg nu heller ikke. Jeg kan dog se, at linket til billedet af “Paula” i mellemtiden er dødt. Men man kan da lige hilse på den gode Gert Gromann, der har håndsnittet møblet, i dette klip, hvor min guitar faktisk også lige har en kort optræden:



Og nej: Min er ikke den med Floyd Rose... :-)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg har lige booket et ophold på den Fædrene Gaard, aka. Fattis Place nær ved Skanderborg, næste weekend. Menuen bliver sprængt oksebryst med peberrodssauce fredag og brunkål med flæsk lørdag, hvad, jeg tænker, kan blive til en glimrende omgang biks til tidlig aftensmad inden, jeg skal med toget søndag :D

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Som skema og børnetal ser ud, er der en chance for, at jeg kan få lov til at holde fri i næste uge. Det kunne bare være dæjligt, når jeg både skal arbejde mellem jul og nytår og i et anfald af absurd friskhed har meldt mig til frivilligt arbejde med at sørge for julemad til hjemløse og socialt udsatte i weekenden og juleaftensdag.

NO2: Postkassen bød på en kuvert fra Flare Audio med et sæt Calmer Mini (som umiddelbart passer mine ører meget bedre end originalen. Dem glæder jeg mig til at prøve på job i morgen) og et sæt Calmer Night (dem glæder jeg mig til at prøve i nat).
Check dem ud, hvis i har tinnitus eller jobber/færdes i støjfyldte miljøer, hvor høreværn ikke er en mulighed. Det er verdens fedeste produkt!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Calmer Mini er tha shiznit! Jeg har haft dem i hele dagen uden at mærke noget til dem, og de virker lige så fint som de store.

NO2: Jeg rundede chefens kontor på vej til pause, iført mit mest vindende smil, og fik lov til at holde fri i næste uge og gå med det samme (hurra for plus på årsnorm).

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Den der håndboldkamp i går!

NO2: Wifi og uendelig data fra telefonen, så jeg kunne se kampen i toget på vej hjem fra den Fædrene Gaard.

NO3: Top hyggelig weekend på den Fædrene Gaard, som ud over afslapning og lækker mad bød på en justering af nakken, så jeg nu kan se til både højre og venstre næsten uden, at det gør ondt.

NO4: Jeg har brugt det meste af min arbejdsdag ude på legeren i dejligt solskinsvejr. Det kan sgu noget!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg har reflekser som en ninja, veljusterede bremser med friske klodser på cyklen og balance til at holde en endo med blokeret forhjul. Et Kinder Æg, som blev nyttigt på turen hjem fra job, da en kone syntes, hun skulle til højre, mens jeg skulle lige ud. Jeg slap med en pedalskraber på skinnebenet; bilen måtte bøde med et sidespejl.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Udeundervisning med 7. klasse i 3 timer i dag. Det var dejligt at se dem igen for første gang siden 4. december.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen