Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"]

Telemasters ur-historie er nu #2 på min all-time-favourite-urhistorieliste ... Jo da - selvfølgelig har jeg sådan én! Kun overgået af den fra Pulp-fiction. :lol:[/quote]

Hæhæ, helt sikkert :D Jeg må vænne mig til at fortælle den med samme intense blik som Christopher Walken, den syge stodder. Det er en fantastisk scene i en fantastisk film :clap:
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]Jeg har et ur til at ligge et eller andet sted, faktisk er jeg rigtig glad for det, men den lille stålstang med fjeder inden i kan simpelthen ikke holde til noget. Jeg har ikke gået med det siden den gik i stykker for ca 5 år siden.
Jeg har også min morfars gamle armbåndsur til at ligge, den har jeg overvejet at få repareret og bruge fremover.[/quote]

Mener du den stang, der holder remmen på plads? For så kan du da bare få den skiftet.
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Jeg har fået den skiftet 15 - 20 gange. Det er noget skrammel, resten af uret vist af noget titanium, surt at det svageste led er SÅ svagt.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]Jeg har fået den skiftet 15 - 20 gange. Det er noget skrammel, resten af uret vist af noget titanium, surt at det svageste led er SÅ svagt.[/quote]

Wow - det lyder som om, du egentlig skal bruge en, der er lidt længere, eller hvad ved jeg.
So many assholes, so few bullets

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NO: Nyt PA-anlæg til Balle-bandet! - Købte det i Aage af samme ekspedient, som jeg nævnte i en anden tråd om dårlig service. Denne gang var han dog superflink og behjælpelig så thumbs op til ham! :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Telemaster"][quote="Swampthing"]Jeg har fået den skiftet 15 - 20 gange. Det er noget skrammel, resten af uret vist af noget titanium, surt at det svageste led er SÅ svagt.[/quote]

Wow - det lyder som om, du egentlig skal bruge en, der er lidt længere, eller hvad ved jeg.[/quote]
De første mange gange fik jeg deres standard dims, de sidste 4-5 gange fik jeg den stærkeste de havde, sat i....
Jeg prøver sgu igen, så må jeg bruge mine tidl. tobakspenge til at få fixet uret. :D

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="AH^DK"]
Forresten, er der egentligt andre der er interesserede i ure herinde? Hvad går I med?[/quote]

Jeg interesserer mig ikke synderligt for ure, og har aldrig sådan rigtig vænnet mig til at gå dem ... før jeg for et par måneder siden blev udlært, og fik et Tissot PR100 af firmaet. Dét er jeg satme glad for, og har det på hele tiden.

Og Telemaster, må jeg ikke arve dit ur?? Pleeeeaaaaase??? :wave:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

[quote="AH^DK"]Forresten, er der egentligt andre der er interesserede i ure herinde? Hvad går I med?[/quote]

Jeg går ikke så meget med ur for tiden. Har gjort det meget tidligere, men følte mig til sidst næste afhængig af at vide, hvad klokken er.

Når jeg endelig får lyst til at gå med ur, så har jeg et par forskellige "Panerai"-ure, jeg skifter imellem efter hvad lysten lige falder for.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="AH^DK"]NMF: Mit ur er færdig fra reparatøren. Service plus COSC test. Skal hentes fredag.

Fucking nice.

NN: Det betyder ingen flæsk off for denne omgang. Urmageren skal have dollars.. Beklager drenge.


Forresten, er der egentligt andre der er interesserede i ure herinde? Hvad går I med?[/quote]
Omega Seamaster Planet Ocean. Vandbeskyttet til 600 m og COSC-certificeret.
Hvad har du? Et to-tone Guld/stål-Rolex er velsagtens sagen for en 80'er entusiast, og det passer også godt med kronometertesten. Mit skud er en Sub eller en Datejust?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Ikke at gå med ur. Jeg har gået med ur i mange år, men for 4-5 år siden løb mit ur tør for batteri, og jeg fik det ikke skiftet. Det var rigtig fedt. Jeg ser bare klokken på min telefon, NÅR JEG HAR BRUG FOR DET. Da jeg gik med ur, tog jeg hele tiden mig selv i konstant at kigge på det - det er sådan en befrielse ikke at måle dagen op i timer og minutter, men kun at kigge på klokken, når jeg reelt har brug for at vide det.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

[quote="GuitaRasmus"]NO: Ikke at gå med ur. Jeg har gået med ur i mange år, men for 4-5 år siden løb mit ur tør for batteri, og jeg fik det ikke skiftet. Det var rigtig fedt. Jeg ser bare klokken på min telefon, NÅR JEG HAR BRUG FOR DET. Da jeg gik med ur, tog jeg hele tiden mig selv i konstant at kigge på det - det er sådan en befrielse ikke at måle dagen op i timer og minutter, men kun at kigge på klokken, når jeg reelt har brug for at vide det.[/quote]

+ 1. Det sidste armbåndsur, jeg havde, blev tabt på Roskilde i 2003, og siden synes jeg ikke, jeg har haft brug for ét.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Jeg har ikke gået med et armbåndsur siden august 1995..

I hvert fald ikke på armen, det lå i en langperiode i min lomme, og så fik jeg mobiltlf på et tidspunkt, så blev det bare den..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg har et Alfex 5381, som jeg i sin tid fik i bryllupsgave af min kone.

Klassiskt, simpelt, robust...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

AH^DK
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AH^DK »

[quote="Stevi"][quote="AH^DK"]NMF: Mit ur er færdig fra reparatøren. Service plus COSC test. Skal hentes fredag.

Fucking nice.

NN: Det betyder ingen flæsk off for denne omgang. Urmageren skal have dollars.. Beklager drenge.


Forresten, er der egentligt andre der er interesserede i ure herinde? Hvad går I med?[/quote]
Omega Seamaster Planet Ocean. Vandbeskyttet til 600 m og COSC-certificeret.
Hvad har du? Et to-tone Guld/stål-Rolex er velsagtens sagen for en 80'er entusiast, og det passer også godt med kronometertesten. Mit skud er en Sub eller en Datejust?[/quote]
Ahhh me like. Har selv kig på Speedmaster Pro når jeg en dag bliver rig.

Men nej, jeg har ikke rolex. Som bilsælger til daglig, sælger det nogle meget meget forkerte signaler.

Jeg købte et Breitling Chrono Avenger i titanium. Fandt det brugt til en meget god pris, med kvittering, COSC und alles.

Meeen, en Sub 14060 står da på ønskelisten en dag. 35k for et ur er bare alt for meget. Også selvom at jeg som nu, sparer bilen væk og bor på kollegie.


Funky --> Hvilke Panerai har du? Der blev jeg sgu overrasket. Det er god stil. :)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

jeg har et gammelt swiss made af mærket giroxa. jeg har fået (lånt) det af min far, der har arvet det fra sin far. det er et dejligt ur med manuelt optræk, der kun taber et par minutter om dagen... klassisk, simpelt og vintage

/søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"][quote="AH^DK"]
Forresten, er der egentligt andre der er interesserede i ure herinde? Hvad går I med?[/quote]

Jeg interesserer mig ikke synderligt for ure, og har aldrig sådan rigtig vænnet mig til at gå dem ... før jeg for et par måneder siden blev udlært, og fik et Tissot PR100 af firmaet. Dét er jeg satme glad for, og har det på hele tiden.

Og Telemaster, må jeg ikke arve dit ur?? Pleeeeaaaaase??? :wave:[/quote]

Hvis der skal være et vist system i det, skal uret jo gå i arv til min søn. Sådan en har jeg godt nok ikke, men vi kan da aftale, at jeg adopterer dig, hvis jeg ender som gammel og barnløs - og så er det sgu dit, når jeg kradser af :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]NO: Ikke at gå med ur. Jeg har gået med ur i mange år, men for 4-5 år siden løb mit ur tør for batteri, og jeg fik det ikke skiftet. Det var rigtig fedt. Jeg ser bare klokken på min telefon, NÅR JEG HAR BRUG FOR DET. Da jeg gik med ur, tog jeg hele tiden mig selv i konstant at kigge på det - det er sådan en befrielse ikke at måle dagen op i timer og minutter, men kun at kigge på klokken, når jeg reelt har brug for at vide det.[/quote]

NN: Ikke at gå med ur, fordi jeg kværnede remmen under min sidste flytning, og ikke har taget mig sammen til at få den fikset. Det resulterer i, at jeg konstant hiver min mobiltelefon op af lommen for at se, hvda klokken er. Det har jeg nemlig meget ofte brug for at vide på mit arbejde som lærer :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Et nyt projekt er under opsejling, og jeg har store forventninger og stor lyst til at give den en skalle med det. Jeg tror, det bliver pikkehamrende fedt :-) Der bliver uden tvivl massiv reklame for det her på stedet, når der er noget konkret at reklamere for.
NN: Det betyder desværre, at jeg ser mig nødsaget til at drosle betragteligt ned for andre msuikalske projekter, som jeg ellers har haft en god fornemmelse med.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]NO: Et nyt projekt er under opsejling, og jeg har store forventninger og stor lyst til at give den en skalle med det. Jeg tror, det bliver pikkehamrende fedt :-) Der bliver uden tvivl massiv reklame for det her på stedet, når der er noget konkret at reklamere for.
NN: Det betyder desværre, at jeg ser mig nødsaget til at drosle betragteligt ned for andre msuikalske projekter, som jeg ellers har haft en god fornemmelse med.[/quote]


Fortæl, fortæl - hvad er det for noget?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NMO: Volt har fået et job på Kellerdirk, d. 9 oktober, som et prøvejob med henblik på fast tjans - det er så sindssygt fedt mand. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen