Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"][quote="Loomer"]En gammel Kramer, med verdens mest hærgede paintjob. Det er dog en USA-model og hele pisset[/quote]

Lyder fedt :) [/quote]

Nej. Jeg så den.

Til gengæld fik Lummer den til en fin pris :) [/quote]

Hahahaha! Ugens comeback, uden tvivl :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"][quote="Loomer"]En gammel Kramer, med verdens mest hærgede paintjob. Det er dog en USA-model og hele pisset[/quote]

Lyder fedt :) [/quote]

Nej. Jeg så den. [/quote]

Min info siger mig, at der er tale om en 86/87 USA-kramer med ESP-producerede dele. Det er pr. definition en ultrafed spade. Og med et par Bill Lawrence pickupper er der da dømt ren kult :lol:

AH^DK
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AH^DK »

NO: Hyggeligt aften igår.. Godt selskab med et par kammerater og god mad.

NA: Vi kom igennem et par flasker vin for meget... For helvede min mave er sløj idag.

NMO: Mit nye kollegie værelse. Endeligt mit eget, efter at have boet med en roommate.

NA2: Vejret er ikke optimalt... Men...

NO2: .... Så kan man jo se Layer Cake og The Business. De to bedste narko-gangster film nogensinde fra England.... Sammen med en god burger og lidt Sparkletini senere, så kan aftenen da ikke gå galt. Og JA, jeg drikker sparkletini.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NO: Har haft en god indkøbsdag på <a href="http://www.thomann.de.." rel="nofollow">http://www.thomann.de..</a>. Hvad der umiddelbart så håbløst ud, endte med nye strenge og så liiiiige en ny guitar... :-)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Er muligvis ved at få en byttehandel igennem, med et par guitarer frem og én tilbage. Der skal dog lige tænkes og soves på fra begge sider, men nærmere info følger, hvis det går i orden.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

NO: Min nye guitar! Føler virkelig jeg har gjort et kup!
NO: Jeg har spillet guitar hele dagen

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"][quote="Jake"][quote="udepost"]no1: rust koncert i går
na1: af en eller anden årsag var der sindsygt meget baggrundsstøj på min amp, men det er åbenbart et meget normalt problem på rust. andre der har prøvet det? det var helt forfærdeligt

no2: vintage show
na2: desværre jo nærmest uden vintage mere...

/søren[/quote]

Jeg har aldrig haft støjproblemer de gange jeg har spillet der. Hvilken forstærker spiller du over?

Mvh Jake[/quote]

jeg spillede på en twin reverb, dog ikke min. jeg fik afvide at det var ret normalt dernede, da det var noget med strømmen eller noget, det virker bare helt langt ude i min verden. de andre steder jeg har spillet med samme guitar, board og kabler har været uden problemer...

/søren[/quote]
Jeg har heller aldrig oplevet noget i den retning på Rust, men jeg har vist heller ikke spillet der siden sidste ombygning.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Martin60"]NO: Min nye guitar! Føler virkelig jeg har gjort et kup!
NO: Jeg har spillet guitar hele dagen[/quote]
Do tell :)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: Dismember
Cogito sumere potum alterum

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="K-P"]NO: Dismember[/quote]

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

Hvis nogen af jer skal derind igen, så skriv lige i god tid, så kan I låne et støjfilter af mig og prøve om det hjælper, hvis problemet da er der igen.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

[quote="Telemaster"][quote="Martin60"]NO: Min nye guitar! Føler virkelig jeg har gjort et kup!
NO: Jeg har spillet guitar hele dagen[/quote]
Do tell :) [/quote]

Guitaren er en Gibson SG fra 71(måske 70) som jeg købte i går, dog ikke i forbindelse med Vintage Guitar Show.

Da jeg prøvede den havde den ret gamle og døde strenge på, og jeg tænkte at det var en god guitar til prisen. Den spillede fedt og så godt ud, dog lød den ikke så godt. Men efter at have skiftet strenge og justeret pickuppernes højde viste det sig at være en helt igennem Fantastisk guitar! Jeg tror endda at den ender som min main guitar, da den har mere punch og er mere luftig/let i lyden end min Les Paul, og den er mere fyldig i lyden end min Nocaster.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Martin60"][quote="Telemaster"][quote="Martin60"]NO: Min nye guitar! Føler virkelig jeg har gjort et kup!
NO: Jeg har spillet guitar hele dagen[/quote]
Do tell :) [/quote]

Guitaren er en Gibson SG fra 71(måske 70) som jeg købte i går, dog ikke i forbindelse med Vintage Guitar Show.

Da jeg prøvede den havde den ret gamle og døde strenge på, og jeg tænkte at det var en god guitar til prisen. Den spillede fedt og så godt ud, dog lød den ikke så godt. Men efter at have skiftet strenge og justeret pickuppernes højde viste det sig at være en helt igennem Fantastisk guitar! Jeg tror endda at den ender som min main guitar, da den har mere punch og er mere luftig/let i lyden end min Les Paul, og den er mere fyldig i lyden end min Nocaster.[/quote]

Fedt, mand :D Jeg har også en SG fra '71, og det er altså en fuldstændig fantastisk guitar! Må man se billeder?
So many assholes, so few bullets

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

[quote="Telemaster"]

Fedt, mand :D Jeg har også en SG fra '71, og det er altså en fuldstændig fantastisk guitar! Må man se billeder?[/quote]

Jeg tror jeg venter til at jeg får købt noget indspilnings grej så jeg kan lave et lydflash :)

Forresten, hvordan ved du at den er fra 71, og ikke 70? For hvis man kigger på serienummeret så kan den jo være lavet mellem 70 og 72, dog ser en 72'er anderledes ud.

EDIT: sælgeren har ikke taget annoncen ned endnu, så du kan se den her: <a href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-ch ... -68290885/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-ch ... 290885/</a>

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Martin60"][quote="Telemaster"]

Fedt, mand :D Jeg har også en SG fra '71, og det er altså en fuldstændig fantastisk guitar! Må man se billeder?[/quote]

Jeg tror jeg venter til at jeg får købt noget indspilnings grej så jeg kan lave et lydflash :)

Forresten, hvordan ved du at den er fra 71, og ikke 70? For hvis man kigger på serienummeret så kan den jo være lavet mellem 70 og 72, dog ser en 72'er anderledes ud.

EDIT: sælgeren har ikke taget annoncen ned endnu, så du kan se den her: <a href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-ch ... -68290885/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/elguitar-gibson-sg-ch ... 290885/</a>
[/quote]

Til lykke med den - den ser da vildt fed ud! Jeg troede oprindeligt, at min var fra '69, men så var der en flink fyr fra Aages forum, der mailede mig og kunne fortælle, hvordan man ser forskel. Jeg kan ikke huske det præcist, men det er noget med, at der er volute (den der forstærkning af halsen lige ved hovedet) fra et bestemt tidspunkt, og at "Made in U.S.A." på bagsiden af hovedet også forekom fra et eller andet tidspunkt. Ellers kan man se på potmetrene, hvis de er originale. Der står årstal og ugenummer, eller noget i den stil. Du kan læse en masse, herunder om datering, om SG'er på everythingsg.com.

Har du vibratoarmen? Ellers vil jeg anbefale dig at skaffe en, for Vibrola er det fedeste vibratosystem, jeg har prøvet.

ModEDIT: Jeg rettede lige citatet op /Smittefar
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

@ Martin60: Tillykke. Den ser flot ud.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

TopSweet Guitar :)

NO: Dejlig afslappende weekend.

NA: Selv med et rigeligt indtag af alkohol er der svært at acceptere plottet i "Salt", og Angelina er altså ikke helt hot nok længere til at bære de vildt dårlige film hjem. Men vi sgu meget godt underholdt hele aftenen alligevel.
Modded guitars were crap right out of the factory

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Christian Mogensen »

NA: Kunne kun finde én guitar på vintage-messen (under 20k) som jeg overvejede at tage med hjem... Det må jo betyde at jeg er glad for mit nuværende grej (hvilket jeg er) men når man nu lige har psyket sig op til, at finde en fed SG, eller en Strat med ahorn-hals - så står man tilbage med en lidt uforløst fornemmelse...
NN: Generelt synes jeg, at vintage-showet var meget lidt vintage, og ikke særlig interessant i år.
NO: Guitarcampen var superfed! Hurra for den!!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Christian Mogensen"]NA: Kunne kun finde én guitar på vintage-messen (under 20k) som jeg overvejede at tage med hjem... Det må jo betyde at jeg er glad for mit nuværende grej (hvilket jeg er) men når man nu lige har psyket sig op til, at finde en fed SG, eller en Strat med ahorn-hals - så står man tilbage med en lidt uforløst fornemmelse...
NN: Generelt synes jeg, at vintage-showet var meget lidt vintage, og ikke særlig interessant i år.
[/quote]

+1 til det hele. Nu hvor jeg har sunket oplevelsen, er jeg faktisk skuffet. Det gider jeg ikke næste år.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Grinderman!

[youtube]T4rDZH0Dakc[/youtube]
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen