Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Nå, OK. Men så er sådan en "eftermontering" da vist ret udbredt, er den ikke?[/quote]

Det skal jeg så ikke kunne sige..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, heller ikke her. Men jeg synes nu, at man ofte har hørt rumklangende toner fra sådanne skrumler...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Rumklingende?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

Eller rumklangede?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Rumklingende?[/quote]

Nope. De lyder anderledes:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Nej, heller ikke her. Men jeg synes nu, at man ofte har hørt rumklangende toner fra sådanne skrumler...[/quote]

Jeps.. Spørgsmålet er så, hvordan de er blevet optaget, og hvordan de er blevet efterbehandlet..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jah. Men der er nu ikke meget "efterbehandling", der lyder som en indbygget fjederrumklang - især ikke hvis den efterfølges af forvrængning fra udgangsrørene samt Leslie (eller orglet bliver smidt rundt med)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jah. Men der er nu ikke meget "efterbehandling", der lyder som en indbygget fjederrumklang - især ikke hvis den efterfølges af forvrængning fra udgangsrørene samt Leslie (eller orglet bliver smidt rundt med)[/quote]

Jeg har nu også set klip hvor Jon Lord ryster sit Hammond og får lavet en frygtelig fjeder larm. Jeg har søgt, men kan ikke finde klippet af det Lord Hammond kalder "Standing The Beast on its Hind Legs".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg får også en melding om, at "denne video er fjernet af brugeren" fra, hvor den plejede at være. Synd. Det var ellers fedt at se den distingverede herre i en nydeligt artikuleret og kultiveret tone berette om, hvor fedt det var at skrue op for rumklangen, vippe orglet op på bagbenene "and let it drop, which usually brought tremendous satisfaction"...

:-)

Her nøjes han med at "justere lidt på rumklangen - eller hvad pokker det nu er, han laver - med en trommestik":

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Så kommer jeg alligevel på et fritidshjem i min næste praktik. Det så ellers ud som om, det ville blive vuggestue, hvilket sikkert havde været hygge nok, men ret meget spild af et halv år i forhold til, hvad jeg vil med uddannelsen. Det er sgu udmærket!

NA: Min lokale genbruger har bare altid herre mange gode bøger. Det er i grunden fint med tilføjelser til biblioteket for en femmer stykket, men det er ved at tage lidt overhånd... Lige pt har jeg i hvert fald de første 50 romaner stående, som venter på at blive læst, og der er også 3 biografier på vej med posten. Jeg har klart brug for mere ferie.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Tom Petty and the Heartbreakers i aften.
So many assholes, so few bullets

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af eitreach »

NO: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Der er bare noget 100% korrekt æstetisk over en tysker som laver elektroniske Cure-covers.
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Søren »

[quote="k_50"]NO: Så kommer jeg alligevel på et fritidshjem i min næste praktik. Det så ellers ud som om, det ville blive vuggestue, hvilket sikkert havde været hygge nok, men ret meget spild af et halv år i forhold til, hvad jeg vil med uddannelsen. Det er sgu udmærket!

NA: Min lokale genbruger har bare altid herre mange gode bøger. Det er i grunden fint med tilføjelser til biblioteket for en femmer stykket, men det er ved at tage lidt overhånd... Lige pt har jeg i hvert fald de første 50 romaner stående, som venter på at blive læst, og der er også 3 biografier på vej med posten. Jeg har klart brug for mere ferie.[/quote]

Men du læser jo til pædagog. Et eller andet skal du jo bruge din tid til, når der nu ikke er nogle lektier ;) (PS: er selv pædagogstuderende)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]NO: Tom Petty and the Heartbreakers i aften.[/quote]

+1

/Søren

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="udepost"][quote="Telemaster"]NO: Tom Petty and the Heartbreakers i aften.[/quote]

+1

/Søren[/quote]

I aftes..

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

NO: KODA, du er min evige elskerinde! Hold fast jeg fik mange penge!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="itsaysvuff"]NO: KODA, du er min evige elskerinde! Hold fast jeg fik mange penge![/quote]
Tillykke med det! Jeg fik 288kr, forhåbentlig bliver 2012 et bedre år for mig. :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="itsaysvuff"]NO: KODA, du er min evige elskerinde! Hold fast jeg fik mange penge![/quote]

Hvad er det for nogle elskerinder, man får penge af - Det er min klare erfaring, at regnskabet går den anden vej :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Sasha"]NO: Min nye guitar er da ganske enkelt det mest inspirerende instrument, jeg nogensinde har haft imellem mine små fedtede fingre.[/quote]
:text-worthless:

;) [/quote]

Til ære for Vajhøj kan det ære forum hermed - for better or worse - vælge at belemre sig selv sig med Fru Alwans feriefotos, hvis man deri skulle have interesse:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... qL6pvHZYw#</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Til ære for Vajhøj kan det ære forum hermed - for better or worse - vælge at belemre sig selv sig med Fru Alwans feriefotos, hvis man deri skulle have interesse:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... qL6pvHZYw#</a><!-- m -->

:-)[/quote]

Hæhæ! Den er godt nok grim! Tillykke! :thumbup:

Hvad lyder sådan en henad?

Og hvad er det for nogle funky højtalere der står i baggrunden på de sidste par billeder?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen