Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"][quote="GuitaRasmus"][quote="Rasmus"]No: god dag i øvelokalet med telemøller. Jeg fik samlet min 76' strat og loddet al elektronikken om, den var helt Fucked. Dog tror jeg fjedrene i den er blevet lidt slappe. Tremoloen flyder selv om der er 5 fjedrene i, og kloen er skruet ret langt i. Så vibratoen er lidt skør og holder ikke stemningen. Men den lyder og spiller skide godt.
No2: nyt board. Masser af fede pedaler! Incl nyanskaffelser: el capistan. Så må vi se om jeg lyder ligesom the edge. Ligesom Rask! :-)[/quote]

Nemlig. Kald mig bare "B.S. Kanten Rask". ;-)

(Og nej, Møller, der skal ingen forklaring til. )[/quote]

Du ved godt, at det her er rigtig svært for mig, ikke? :-)[/quote]

Ja. Jeg beundrer din kolossale viljestyrke, og minder dig om at belønningen for din udholdenhed er guitartech-service. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

NO: Fed oplevelse at spille blues.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO- jeg har spillet på efter min mening den fedeste strat nogensinde.En 64/65.Damn den er lækker.
Nu skal jeg så lige have gravet lidt penge op ,men den SKAL hjem og det skal være snart.

No- København er stadig en fed by.Er lige kommet hjem efter en uges ferie derovre med rigtig fint vejr. :D
Sorte strater lyder bare bedst..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Hyggelig weekend med fødselsdagsfest for familien - godt selskab, god mad og gode gaver (dog ikke gear-relaterede...)

NO2: Er færdig med rengøring og opvask oven på festen. Nu skal der slappes af.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]NO- jeg har spillet på efter min mening den fedeste strat nogensinde.En 64/65.Damn den er lækker.
Nu skal jeg så lige have gravet lidt penge op ,men den SKAL hjem og det skal være snart.

No- København er stadig en fed by.Er lige kommet hjem efter en uges ferie derovre med rigtig fint vejr. :D [/quote]

Er det en Københavner Strat i sunburst? :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: NPG festival i går
NN: amatøragtige arrangører - Det kan ikke være rigtigt at de ikke er forberedt på 10 minutters kraftig regn - De der sorte affaldssække de havde lagt på som scenetag holdt jo overhovedet ikke - Det var helt tydeligt, at det regnede direkte igennem taget og ned på scenen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NFN (Now Fucking Nedtur): Nu har jeg brugt 8 dage af min ferie på at ligge med pandehulebetændelse, snot i hele kraniet, hoste, feber, og en følelse i kroppen, der henleder tanken på hvordan udskidt æblegrød har det. Og jeg har det faktisk ikke bedre end jeg havde i starten. Det er kæmpe nedtur at bruge sin ferie på at være syg, men det er heller ikke fantastisk sjovt at skulle forklare sine kollegaer i morgen at man "altså har ligget syg siden lørdag". Det lugter langt væk af dårlig undskyldning. Æv. Pis. Røv.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]NO- jeg har spillet på efter min mening den fedeste strat nogensinde.En 64/65.Damn den er lækker.
Nu skal jeg så lige have gravet lidt penge op ,men den SKAL hjem og det skal være snart.

No- København er stadig en fed by.Er lige kommet hjem efter en uges ferie derovre med rigtig fint vejr. :D [/quote]

Er det en Københavner Strat i sunburst? :D [/quote]


i 3 tone kbh sunburst lige præcis :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]NN: amatøragtige arrangører - Det kan ikke være rigtigt at de ikke er forberedt på 10 minutters kraftig regn - De der sorte affaldssække de havde lagt på som scenetag holdt jo overhovedet ikke - Det var helt tydeligt, at det regnede direkte igennem taget og ned på scenen.[/quote]
Med den uddannelse du har, så burde du jo relativt hurtigt kunne udregne, hvormeget tryk taget kunne holde til, kontra hvormeget det kunne bære af rig med lyd og lys, samtidig hvor meget presseningen ind i mellem tag-truss'en kan holde til Kg mæssigt.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Der er rigtig mange ting, jeg kan regne på - jeg ved også godt, at det koster mere at stille en scene op, der rent faktisk kan holde til vejret på danske breddegrader - jeg ved godt Orange scene er noget andet, men den har jeg stået foran i timevis i langt værre vejr, end det vi oplevede ti minutter af i går.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"]tag-truss'en[/quote]

Jeg ved ikke hvad det er ... men det lyder frækt :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"][quote="Rasmus"][quote="Pluto"]NO- jeg har spillet på efter min mening den fedeste strat nogensinde.En 64/65.Damn den er lækker.
Nu skal jeg så lige have gravet lidt penge op ,men den SKAL hjem og det skal være snart.

No- København er stadig en fed by.Er lige kommet hjem efter en uges ferie derovre med rigtig fint vejr. :D [/quote]

Er det en Københavner Strat i sunburst? :D [/quote]


i 3 tone kbh sunburst lige præcis :D [/quote]
Jeg tror jeg kender sælger. Han Har mange fine guitarer.:-) starter hans navn med D.?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Ja han hedder D:F og kender vist dig og ja han har ekstremt mange gamle fede guitarer.Så du har måske set hans 64 strat i sunburst .? ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Så kom der atter en anstændig ringmodulator til det lille hjem... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Ja han hedder D:F og kender vist dig og ja han har ekstremt mange gamle fede guitarer.Så du har måske set hans 64 strat i sunburst .? ;) [/quote]
Nej, han Har aldrig haft den med når jeg Har mødt ham. Vi Har spillet et par dobbelt gigs.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"]NO: Så kom der atter en anstændig ringmodulator til det lille hjem... :-)[/quote]

Jeg kondolerer :)
Modded guitars were crap right out of the factory

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

NO: Teo Mandoguitaren lyder som en drøm!

SyreCorp
Himmelhund
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af SyreCorp »

NO: 50 års fødseldagsfest blev trakteret med blød doom m/ 7strenget og rigelige mængder distortion og elskede det. Der var applaus. Der var dans. Der var krav om ekstranumre. Der var ikke mere på repertoiret, så vi måtte begynde forfra.
Og der var et band der - uden rigtigt at lægge mærke til det - var blevet en tight, sammenspillet enhed.
Less is more, but more is way way more.[/size]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"][quote="Sasha"]NO: Så kom der atter en anstændig ringmodulator til det lille hjem... :-)[/quote]

Jeg kondolerer :) [/quote]

Det er der skam ingen grund til. Den har stået på ønskesedlen længe, efter at min gamle hjemmebyggede under mystiske omstændigheder nok må skrives på tabslisten, og alverdens folk har travlt med at sørge for, at et projekt med at bygge en ny nu i flere år blot er rykket længere og længere ud i horisonten. Så jeg synes da, at det er en fornem fødselsdagsgave fra min kære frue. Men OK: Nu har hun og jeg jo kendt hinanden i mange år - faktisk siden hun gik i gymnasiet. Og hvor andre unge kvinder måske kunne finde på et dekorere deres penalhus med navnet på deres udkårne, var min senere hustrus penalhus faktisk udsmykket med inskriptionen "Ringmodulator".

Se, dét er ægte kærlighed!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Der er rigtig mange ting, jeg kan regne på - jeg ved også godt, at det koster mere at stille en scene op, der rent faktisk kan holde til vejret på danske breddegrader - jeg ved godt Orange scene er noget andet, men den har jeg stået foran i timevis i langt værre vejr, end det vi oplevede ti minutter af i går.[/quote]
Den vigtigste faktor man skal huske i alt det her er, at vand kommer ind alle steder hvis det har lyst..

Canopy'en på Orange er bygget som mere som en tipi, end som en alm. scene, og Canopy scenen er jo sådan, at der ikke er så mange steder, at der kan dannes vandlommer på toppen af scenen..
Det kan der til gengæld på rigtig mange andre scener, og så er det altså kun et spørgsmål om, hvor stræk presseningen er, eller hvor hurtigt man kan få nogen op, og tømme lommerne..

Noget helt andet jeg klart ville tænke på, når der kommer så meget vand det er, at de har jo ikke tilsluttet hele lyd, lys og baggears afdelingen til et LK 230V 10A udtag i en nærliggende bygning.. Der strømmer en god del 400V A en masse rundt på sådan en scene.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen