Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"]NO// Gestapolis og Eldjudnir på Spotify og iTunes!

Vi kommer til at tjene.. nul og en skid.[/quote]

Får man ikke penge pr. afspilning? Så må Gestapolis da kunne tjene bedre end de fleste, med det antal numre, der kan blive afspillet på et afmålt tidsrum :lol:

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Mjaaaa, njooooo...

Jeg ved nu snart ikke :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"]Mjaaaa, njooooo...

Jeg ved nu snart ikke :D [/quote]

Det kræver selvfølgelig, at nogen hører den... :lol:

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

My point exactly :p

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

Turtle skrev:
Loomer skrev:NO// Gestapolis og Eldjudnir på Spotify og iTunes!

Vi kommer til at tjene.. nul og en skid.
Får man ikke penge pr. afspilning? Så må Gestapolis da kunne tjene bedre end de fleste, med det antal numre, der kan blive afspillet på et afmålt tidsrum :lol:
Siden Spotify for nyligt blev lanceret i Danmark, er flere danske musikere begyndt at kritisere Spotify for at tjene for lidt på tjenesten. En af Danmarks mest populære musikere, Mikael Simpson, opstillede et regnestykke på sin Facebookprofil, hvor han estimerede at han tjente 3-4 øre på hver stream af et af hans numre. Dette ville give ham 2.000 kr, der skal deles med andre rettighedshavere og er før skat, forudsat hans musik blev streamet 50.000 gange om måneden.
kilde: <!-- m --><a class="postlink" href="http://newz.dk/danske-musikere-ikke-gla ... spotify</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

Jaja, deres afregningsmodel er jo stadig en godt bevaret hemmelighed - eller bare så kompleks, at de har opgivet at forklare den.

Vi kan jo lave en pulje om, hvem der kan gætte, hvad Gestapolis tjener på den første måned på Spotify? Jeg skyder på 1,60 kroner til deling til bandet :lol:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

Jeg sætter dem på dagligt, indtil jeg bliver træt af dem.
Cogito sumere potum alterum

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Turtle"]Jaja, deres afregningsmodel er jo stadig en godt bevaret hemmelighed - eller bare så kompleks, at de har opgivet at forklare den.

Vi kan jo lave en pulje om, hvem der kan gætte, hvad Gestapolis tjener på den første måned på Spotify? Jeg skyder på 1,60 kroner til deling til bandet :lol:[/quote]

De har forsøgt på en ny side for "spotify artists", men den er (ganske rigtigt) møgkompliceret og fyldt med variabler, som man ikke nemt kan få fat i info om: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.spotifyartists.com/spotify-e ... /spotify-e ... -in-detail</a><!-- m -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Loomer"]NO// Gestapolis og Eldjudnir på Spotify og iTunes!

Vi kommer til at tjene.. nul og en skid.[/quote]

Forbandede Ungdom har det på samme måde :-) Det kunne egentlig være interessant at se om et års tid, om der er mest efterspørgsel på dine bands eller mit. Jeg aner bare ikke, hvordan man finder ud af det. Er I også på Wimp og TDC Play?
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"]
Forbandede Ungdom har det på samme måde :-) Det kunne egentlig være interessant at se om et års tid, om der er mest efterspørgsel på dine bands eller mit. Jeg aner bare ikke, hvordan man finder ud af det. Er I også på Wimp og TDC Play?[/quote]

Nu er jeg tvunget til at bruge det dersens Spotify i embeds medfør for tiden (og jeg er ikke overbevist), så jeg skulle lige til at sige, at man da kunne se antallet af afspilninger, men i dit tilfælde viser den bare "<1000". Den skala er lidt svær at bruge som lille band :lol:

Jeg kan da prøve at undersøge, om man kan hente mere præcise data ud via deres API. Men jeg vil jo omvendt nødig skuffe nogen ved at finde sandheden ;)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Mine forventninger er helt utrolig lave, så jeg tror virkelig, du får svært ved at skuffe mig ;-) Find endelig ud af, hvad du kan!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

Rent indtjeningsmæssigt, kunne man måske lade være med at lægge det på spotify og Yousee play mv., men udelukkende lade folk købe det via itunes eller egen hjemmeside. Godtnok er der ikke mange der køber det, men til gengæld tjener man så en del mere. Der er så et betydeligt kulturelt tab, idet at færre vil lytte til det, da man jo så ikke kan lytte til det GRATIS!

/Søren

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"]Mine forventninger er helt utrolig lave, så jeg tror virkelig, du får svært ved at skuffe mig ;-) Find endelig ud af, hvad du kan![/quote]

Nope, man kan ikke udlæse antallet af afspilninger, det kunne ellers være sjovt. Det eneste, jeg kan hente ud er et index-tal for "popularitet", der viser hvor meget sangene i den seneste tid (nej, det er ikke specificeret mere præcist end det) er spillet i forhold til hinanden. Ikke overraskende er de to singler en anelse mere spillet end de andre, med den seneste single som mest spillede. Men det er det samme tal, der afspejler sig i den rækkefølge, de står i på jeres side med "Popular Tracks".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Turtle"][quote="Telemaster"]Mine forventninger er helt utrolig lave, så jeg tror virkelig, du får svært ved at skuffe mig ;-) Find endelig ud af, hvad du kan![/quote]

Nope, man kan ikke udlæse antallet af afspilninger, det kunne ellers være sjovt. Det eneste, jeg kan hente ud er et index-tal for "popularitet", der viser hvor meget sangene i den seneste tid (nej, det er ikke specificeret mere præcist end det) er spillet i forhold til hinanden. Ikke overraskende er de to singler en anelse mere spillet end de andre, med den seneste single som mest spillede. Men det er det samme tal, der afspejler sig i den rækkefølge, de står i på jeres side med "Popular Tracks".[/quote]

Gu' ve', om man modtager en opgørelse på et tidspunkt. Man har jo ingen mulighed for at følge med i, hvor meget man bidrager med rundt omkring i højttalerne. Det er sgu syge tider :-/
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"]Man har jo ingen mulighed for at følge med i, hvor meget man bidrager med rundt omkring i højttalerne. Det er sgu syge tider :-/ [/quote]

Men det gælder jo også for os, der har købt den på iTunes - du ved jo ikke, om man rent faktisk hører den ;)

Edit: Jeg har en idé - når den kommer over de tusind afspilninger, så ser det ud til, at deres eget program viser det præcise playcount. Så du skal bare lige selv spille pladen 1000 gange, så kan du se det derefter :lol:

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"]Rent indtjeningsmæssigt, kunne man måske lade være med at lægge det på spotify og Yousee play mv., men udelukkende lade folk købe det via itunes eller egen hjemmeside. Godtnok er der ikke mange der køber det, men til gengæld tjener man så en del mere. Der er så et betydeligt kulturelt tab, idet at færre vil lytte til det, da man jo så ikke kan lytte til det GRATIS!

/Søren[/quote]

Når man er en såkaldt smal udgivelse - og det er vi - tjener man forsvindende får penge på pladesalg, så det med at udgive et album er mere for at have noget at komme i medierne med og for at virke seriøs på radiostationer, bookere osv. En demo tager for det meste ikke mange kegler hos Statsradiofonien, så det skal helst hedde "album" :-)

Personligt er jeg interesseret i at nå bredest muligt ud. Jeg vil gerne have, at der kommer rigtig mange mennesker til vores koncerter, og at mange gerne vil høre os i radioen. Det er da også her, pengene ligger. Ikke så meget fordi jeg gerne vil tjene en masse, men fordi penge i kassen kan betale udgivelse af nyt album osv. Derfor vurderer jeg, at det smarteste er at gøre sig meget let tilgængelig for forbrugeren => Spotify. Vi er også på iTunes, men min fornemmelse er altså, at langt de fleste vælger at lytte gratis til musik, frem for at betale.

Det er sgu langt ude, at jeg tilhører den sidste generation, der finder det naturligt at betale for musik :-(
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Turtle"][quote="Telemaster"]Man har jo ingen mulighed for at følge med i, hvor meget man bidrager med rundt omkring i højttalerne. Det er sgu syge tider :-/ [/quote]

Men det gælder jo også for os, der har købt den på iTunes - du ved jo ikke, om man rent faktisk hører den ;)

Edit: Jeg har en idé - når den kommer over de tusind afspilninger, så ser det ud til, at deres eget program viser det præcise playcount. Så du skal bare lige selv spille pladen 1000 gange, så kan du se det derefter :lol:[/quote]

Hæ, nej, men når den er købt i iTunes, skal der jo ikke længere afregnes pr. afspilning, og iTunes har jeg da tidligere modtaget penge fra med ret præcise angivelser af, hvor mange units, der er røget over disken :-) Men det er da en god idé at få lortet hørt 1000 gange - hjælp mig lige med det: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> :-)
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"]Men det er da en god idé at få lortet hørt 1000 gange - hjælp mig lige med det: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> :-)[/quote]

Jeg skal da med glæde høre den, når jeg tester på Spotify - men det bliver jo næppe til mere end max 10 afspilninger om dagen. Og jeg er bange for, at jeg ikke har planlagt at det projekt skal tage 100 dage at blive færdig med, så jeg får jer nok ikke op på de 1000 :lol:

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Hvis du personligt står for 10 afspilninger på en dag, har du vist også bidraget med dit :-)
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"]Hvis du personligt står for 10 afspilninger på en dag, har du vist også bidraget med dit :-)[/quote]

Ja, i virkeligheden kan min testopstilling ende med at generere helt op mod en daler til dig, inden jeg er færdig :crazy:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen