Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

Jeg har rigeligt selv. De er så praktiske, når man flytter og har mange bøger og plader. Men een ghetto-stander er helt perfekt til at få diskanterne i ørehøjde, når man sidder i sofaen.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Nye dæk, ny klinge og væk med alle mulige mange dumme gear på yndlingslågen.

Før:

Billede


Og efter:

Billede


Den skal stadig lige en tur forbi min gode cykel-guy, før den spiller helt. Men jeg er sgu egentlig ret tilfreds med hvad, jeg har opnået på en eftermiddags tid. Så er den næsten klar til 22 år mere.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kallum »

Væk med gear! Hurra for singlespeed!

Blir du ikke frygteligt snavset af at drøne rundt uden skærme? Der kan jo ligge alt muligt klamt på jorden, f.eks. Mokai, tis, Von Oosten, hundetis, mudder eller ketchup.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

Det er komplet overflødigt med mere end et gear, når man alligevel aldrig kommer uden for byen. Og den gruppe, der sad på, var alligevel pænt slidt op.
Skærme er grimme og komplet overflødige på Yndlingslågen, som kun kommer ud, når vejret er til det. Når det ikke er, drøner jeg rundt på en flot, grøn havelåge med skærme, der rasler til resten af cykelstiens skræk og advarsel.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: ny guitar betyder, man er nødt til at finde de gamle pedaler frem fra skabet for at tjekke, hvordan de arbejder sammen med det nye medlem i arsenalet.

Billede

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Mmmm... Boost n Buff - Den kan sgu noget. Når man lige rammer sådan en forholdsvist rent lydende forstærker med et 20 dB med et snert af treble boost, så er alt bare godt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Boost'n'buff har siddet på boardet i ti år eller deromkring.

Men jeg genfandt lige Tube Zipper og Bassballs. De lyder fedt foran Tube Drive, hvor det ene rør for øvrigt er skiftet til ECC82.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Fløjls nye plade udkommer 28/4, og i dag slap vi videoen til 2. single, Annas Rum. Den kan beses her: https://www.youtube.com/watch?v=qB_uDwO8-4Y
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Så fint, så nydeligt!

Glæder mig til pladen... :)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Tak - pladen er noget værre rod, og det kan jeg godt lide ved en plade :-) Idéen med at indspille live og tilføje drypvise overdubs er jeg blevet meget glad for. Vi trackede 10 sange på en weekend i Medley, og så har jeg gået og nusset færdig i Le Chocolatier efterfølgende. På Annas Rum her har jeg dubbet en westernguitar, en mandolin og noget percussion, og trommeslageren har dubbet kor. Resten er tracket live i Medley. Det er virkelig en dejlig måde at arbejde på!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det er også sådan, jeg ville foretrække det. Fedt med en god oplevelse. Jeg er en anelse misundelig på, at du har prøvet at tracke i Medley

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Ja, det er virkelig også et fedt sted! Der er noget absurd over at se en batteridrevet Pignose transistorforstærker miket op med en Neumann U47. Det er et point of no return :-D 

For os var der også mentale fordele ved at gøre det på den måde. Bandet er jo voksne mennesker med alverdens professionelle og familiære forpligtelser, men når man booker Medley i en weekend, sørger man også for at udnytte tiden optimalt. Vi er ellers vældig gode til at sidde og sludre tiden væk, men her nåede vi 10 sange på en weekend. Dernæst er der det med faciliteterne - en toptjekket tekniker og udstyr, der hele vejen rundt er i absolut topklasse gør altså noget godt for lyden.

Hvis man skulle ønske sig noget mere, skulle det være indspilningsrum, der lyder endnu bedre. Vi havde placeret trommeslageren i en box, sangeren i en anden box og resten af os i det store rum i midten, men med forstærkere rundt omkring i mindre rum. På den måde er kommunikation og swing i fokus. Man kunne nok have fået endnu bedre (tromme)lyd ved at have trommesættet i det store rum - og det samme med forstærkere, hvis man må drømme om mange store rum.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Fedt

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: MasterClass/Clinic med Paul Gilbert. Den mand er altså en musikalsk begavelse med meget få ligemænd. Skidt med, at han kan spille hurtigt (det kan han godt), men hans time og musikalitet er godt nok på et meget højt niveau. Han spillede en masse covernumre, der havde inspireret ham. For eksempel et Elton John nummer, hvor han spillede Eltons klaverarpeggios samtidig med at han sang - Det var sindsygt. Han illustrerede (igen) hvor meget man kan udvikle sig på guitar, når man giver sig til at imitere andre instrumenters udtryk og tonevalg.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Fedt - han er nemlig også ret så god til at spille langsomt :)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Endnu en koncertbillet til køleren. George Clinton i Koncerthuset :)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg er efter en længere spillepause ved at have rystet det værste støv af stikkerne (og fødderne). Jeg havde en halvlang øver i går uden at kæmpe med basale ting, og med godt styr på mit greb og balancen bag sættet - ingen vabler på nallerne eller ømhed i ryggen i dag :)

NO2: Når man har gang i en lilletromme, der kostede nållerenski' i den blå, som siger ganske så fint som de rigtig fine.
Last edited by k_50 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: koncert med Peter Sommer og Palle Hjort her til aften.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

NO: Når min søn på 20 mdr kaster sig over min akustiske guitar foregår det pr. automatik med tommel-plekter... Jow jow, sansen for detaljer fejler ikke noget!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Skovgaard skrev: NO: Når min søn på 20 mdr kaster sig over min akustiske guitar foregår det pr. automatik med tommel-plekter... Jow jow, sansen for detaljer fejler ikke noget!
Så fint.  ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen