Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg troede også I boede i hus nu :-)

Huse koster mange penge, og det hører ofringer til, men jeg må sgu indrømme, at jeg har været glad for vores valg (hus). Det er selvfølgelig ikke en uvæsentlig del af det det regnestykke, at de der unger bare er lidt nemmere at håndtere, når der er god plads.
Jo, vi har skam et fint lille (!!!) hus nu :)  Og det har da også tjent os glimrende gennem de sidste 15-16 år, siden vi som næsten "nyudklækkede", med jorden brændende en anelse under os, flyttede herud fra det værste gamle lort af en to-værelses lejlighed i det nordlige Århus. Vi har af og til leget med tanken om at købe noget lidt større. Men da vi begge arbejder i fag, hvor dét, at man et fast job i dag, absolut ikke nødvendigvis er ensbetydende med, at man også har det i morgen, har det givet en vis ro til mavesåret at vide, at vi havde sat os sådan, at skulle den éne af os miste sit arbejde, ville vi stadig kunne blive boende, uden at skulle bekymre os alt for meget. Til gengæld har der så været råd til f.eks. at rejse meget og at købe en hæderlig guitar i ny og næ. Men nu er vi nok ved at være nået til det punkt, hvor det unægteligt kunne være rart med lidt mere plads til løsøret  ;)

Ser hyggeligt ud med bondegårsferien  :)
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Det er altid svært: Frihed/sikkerhed sat op imod jordisk gods i husstørrelsen. Vi har selv købt efter cirka samme princip som jer - at vi skal kunne sidde i det, uden der hver måned nødvendigvis kommer to stk. fuldtidsindtægter ind.
Til gengæld er det lettere at sige noget omkring finansieringen, dér har det vel ikke været billigere end i dag set sådan i runde tal.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kladen »

Nu ved jeg ikke helt, hvor prislejet på et hus magen til jeres ligger, men for vores rækkehus' pris ville vi kunne få en ordentlig kasse ude på landet.
Hvis man ikke er for fin til, at flytte lidt længere ud, så burde I da kunne få noget respektabelt til ca det I har nu? (Går her blåøjet ud fra, at jeres nuværende hus er en ejerbolig)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Kladen skrev: Nu ved jeg ikke helt, hvor prislejet på et hus magen til jeres ligger, men for vores rækkehus' pris ville vi kunne få en ordentlig kasse ude på landet.
Hvis man ikke er for fin til, at flytte lidt længere ud, så burde I da kunne få noget respektabelt til ca det I har nu? (Går her blåøjet ud fra, at jeres nuværende hus er en ejerbolig)
Jo, det er en ejerbolig. Men jeg er svært bange for, at der findes "medlemmer af det alwanske kollektiv", som ikke sådan lige lader sig lokke længere ud på landet...  ;)

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Ptessing »

Efter mit hus er solgt(med underskud), vægter jeg friheden utrolig højt. Mit mål er, så snart min gæld er betalt, vil jeg ikke sidde i gæld resten af livet. Lige nu bor jeg sammen med kæresten i hendes hus, som jeg naturligvis giver tilskud til. Men hele det der ramasjang med dit og mit og fælleseje gider jeg ikke længere, så mit navn vil ikke længere stå på et husskøde. Og HVIS dette forhold går i vasken, flytter jeg ned på båden som jeg er i gang med at restaurere. Der kan jeg bo meget billigt men meget småt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev:
Kladen skrev: Nu ved jeg ikke helt, hvor prislejet på et hus magen til jeres ligger, men for vores rækkehus' pris ville vi kunne få en ordentlig kasse ude på landet.
Hvis man ikke er for fin til, at flytte lidt længere ud, så burde I da kunne få noget respektabelt til ca det I har nu? (Går her blåøjet ud fra, at jeres nuværende hus er en ejerbolig)
Jo, det er en ejerbolig. Men jeg er svært bange for, at der findes "medlemmer af det alwanske kollektiv", som ikke sådan lige lader sig lokke længere ud på landet...  ;)

Nu må I sætte grænser for den hund...

(Tøhø)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nu må jeg altså lige be' dig tale ordentligt om min kone, tak!

;)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: PJ Harvey i aftes. Meget.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO- Efter et ualmindelig passivt musik år, er jeg så småt begyndt at få lysten tilbage.
NO2 - Har fået krejlet mig til en Strymon El capistan. Den lyder skide godt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Pluto, hvordan gik det med den T-Rex Replicator - var den god i praksis?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Den er sjov at lege med ,men lidt upraktisk i den virkelige verden. Jeg er dybest set nok også mere til digital delay,med en
snert af tape/analog lyd. Er ret vild med replica som jeg har haft 3 af og som har været på mine boards i mange år.
Den er også en del varmere i lyden end el capistan, men jeg tror cap vil brage igennem mixet live. Vi få se.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO hyggelig aften i Medley med Axe FX, Hammer og Søren A

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Ikke verdens bedste foto, men det lød altså RET fedt :)

Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Hvad skulle der testes, blev i klogere, osv.? :)

Det ser jo unægtelig hyggeligt ud som udgangspunkt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hammer havde fået sig en AxeFX - Han skulle bruge lidt hjælp til at sætte det op. Han var allerede ret vild med lyden, men han synes (med lidt ret), at den er svær at finde rundt i.

Da vi gik, kørte det hele som det skulle, og vi havde fået sat fem ret fede presets op til ham.

Man ville godt kunne gigge med det, som det er nu, men der er stadig plads til forbedring, og det er ikke alle effekter, vi har fået drejet helt perfekt ind.

Det er sgu nogle dejlige kabinetter, og når de så bliver fodret af (virtuelle) henholdsvis JTM45 og CAE 3+ preamp, så er der godt nok verdens lækreste cleanlyd (og jo jo, vi brugte både kompressor og chorus, og vi skammede os ikke)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Den der helt vilde, ufortyndede glæde, en 8-årig kan præstere, når den får en rigtig fed gave.

NO2: Den var fra mig - en svedig BMX i yndlingsfarven, lyseblå. Jeg nominerer hermed mig selv som Årets Onkel.

NO3: Jeg havde lidt frygtet, den var for stor og tung til hende, men hun rev den fint rundt ude på vejen. Når jeg så får skiftet nogle dele over fra en anden, jeg har stående (lavere gearing og kortere pedalarme), skal det sgu nok blive helt godt :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Sejt

NO: Jeg sveder meget, når jeg spiller, og min sved går direkte i strengene, så de som regel mister al lyd og er på randen af at springe efter blot et enkelt job. I går spillede jeg for første gang i meget lang tid i langærmet skjorte med knappede manchetter. Tilsyneladende holdt det sveden væk fra strengene, så de er i meget fin form i dag. Det skal jeg eksperimentere noget mere med.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Ptessing »

Det kan være, du skal lave en "Mark Knopler" med svedbånd?
https://goo.gl/images/xDqnCg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Ja, det ville også stå godt til de store mængder af 80er musik vi spiller.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Førnævnte 8-årige, som, da min søster og jeg fortæller om en af vores yndligs-gokker fra fritten, og at han blev chikaneret pænt meget fordi, han var åbent bøsse (i provinsen, i starten af 90'erne), bare siger, at "det var da noget mærkeligt noget at gøre".
Så jubler pædagok-onklen! Rummeligt og empatisk menneske in the making <3

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen