Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Telemaster skrev: NO: Jeg har købt en lillebitte delaypedal, der lyder skidegodt, kun har to (udvendige) knapper og som endda var billig. Hermed anbefalet! http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=6833

Den lidt mere avancerede Violetta har dobbelt så mange knapper og koster et par hundrede mere, men lyder også rigtig godt. Sværest var det faktisk at lade Malekko Ekko 616 Analog Delay blive i butikken og ikke bare tage den med hjem, men pointen var at finde en meget lille pedal til mit meget lille board. Malekkoen rumsterer i baghovedet som en mulig erstatning for min højt elskede, men alt for store, Memoryman.
Spændende. Jeg gad også rigtig godt prøve Malekko'en.

Jeg er glad for mine DM-2'ere, men gad godt prøve noget med endnu mere sovset degeneration af lyden (ved de mere moderate indstillinger).

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: har skruet en sandkasse sammen i vores nye kolonihave, og fyldt den med sand. Så ved jeg hvor ungen er fremover!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Sandkasser er fede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kallum »

sandkasse-freak.dk

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Jacob »

Telemaster skrev: NO: Jeg har købt en lillebitte delaypedal, der lyder skidegodt, kun har to (udvendige) knapper og som endda var billig. Hermed anbefalet! http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=6833

Den lidt mere avancerede Violetta har dobbelt så mange knapper og koster et par hundrede mere, men lyder også rigtig godt. Sværest var det faktisk at lade Malekko Ekko 616 Analog Delay blive i butikken og ikke bare tage den med hjem, men pointen var at finde en meget lille pedal til mit meget lille board. Malekkoen rumsterer i baghovedet som en mulig erstatning for min højt elskede, men alt for store, Memoryman.
Interessant lille fætter - det virker modigt at sætte knappen til at styre mix mellem dry/wet inden i pedalen. 

On another note:
Jeg havde Malekkos bud et stykke tid, og jeg endte med at smide den videre fordi jeg synes at gentagelserne var meget "hårde" i lyden. Det lyder helt åndssvagt at sige, men ved siden af min gamle Carbon Copy som nu bor hos en ven, er MXR'en i mine ører langt mere lækker at lytte til.

Det er selvfølgelig blot min mening, men giv dem lige et lyt side om side. Og der er jo stadig ingen af dem, der er helt lige så fede som en gammel Memory Man, men det ved du jo godt  ;)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : At komme vel igennem en depression efter at blive dumpet af sin store kærlighed og har fundet en ny kæreste, som man svinger godt med.
Nu mangler jeg bare at få solgt huset, som jeg stadig ejer med eks'en.
NO2 : Knud Møller i Juelsminde, samt få et klap på skulderen af en fellow GF'er under koncerten. Jeg nåede kun lige at få et glimt af dig Søren, du var vel på arbejde?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Swampthing skrev: ...Søren, du var vel på arbejde?

Jow, jow. Business as usual...  :dodgy:

Godt at høre, at du er ovenpå igen! 

:)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tillykke til Smittemorfaderen med de 68 i dag... ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hov hov
Modded guitars were crap right out of the factory


Vis indlægget.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Snake Boots skrev:
Telemaster skrev: NO: Jeg har købt en lillebitte delaypedal, der lyder skidegodt, kun har to (udvendige) knapper og som endda var billig. Hermed anbefalet! http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=6833

Den lidt mere avancerede Violetta har dobbelt så mange knapper og koster et par hundrede mere, men lyder også rigtig godt. Sværest var det faktisk at lade Malekko Ekko 616 Analog Delay blive i butikken og ikke bare tage den med hjem, men pointen var at finde en meget lille pedal til mit meget lille board. Malekkoen rumsterer i baghovedet som en mulig erstatning for min højt elskede, men alt for store, Memoryman.
Spændende. Jeg gad også rigtig godt prøve Malekko'en.

Jeg er glad for mine DM-2'ere, men gad godt prøve noget med endnu mere sovset degeneration af lyden (ved de mere moderate indstillinger).
Den skal du helt klart tjekke ud! Bagefter kan du jo spise en is fra italieneren 100 meter længere inde i Nansensgade. Chokoladeisen er dekadent lækker. Nogenlunde ligesom Malekko'en, nu vi er ved det :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Jacob skrev:
Telemaster skrev: NO: Jeg har købt en lillebitte delaypedal, der lyder skidegodt, kun har to (udvendige) knapper og som endda var billig. Hermed anbefalet! http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=6833

Den lidt mere avancerede Violetta har dobbelt så mange knapper og koster et par hundrede mere, men lyder også rigtig godt. Sværest var det faktisk at lade Malekko Ekko 616 Analog Delay blive i butikken og ikke bare tage den med hjem, men pointen var at finde en meget lille pedal til mit meget lille board. Malekkoen rumsterer i baghovedet som en mulig erstatning for min højt elskede, men alt for store, Memoryman.
Interessant lille fætter - det virker modigt at sætte knappen til at styre mix mellem dry/wet inden i pedalen. 

On another note:
Jeg havde Malekkos bud et stykke tid, og jeg endte med at smide den videre fordi jeg synes at gentagelserne var meget "hårde" i lyden. Det lyder helt åndssvagt at sige, men ved siden af min gamle Carbon Copy som nu bor hos en ven, er MXR'en i mine ører langt mere lækker at lytte til.

Det er selvfølgelig blot min mening, men giv dem lige et lyt side om side. Og der er jo stadig ingen af dem, der er helt lige så fede som en gammel Memory Man, men det ved du jo godt  ;)
Memoryman er svær at konkurrere med, men jeg er simpelthen så træt af at have kæmpestore pedaler :-/ Derfor prøver jeg løbende at finde erstatninger for Memoryman og min lige så store (og meget tunge) Boss CE-1. Med Chorus/vibrato er det endnu ikke lykkedes, selvom Rasmus Skovs gamle og plasticagtige choruspedal kommer ret tæt på, men Malekko delay-pedalen bliver ved med at spøge. Jeg skal simpelthen have et mindre board. 

Men ja - det er lidt lamt med en indvendig knap, der fra fabrikken er sat til alt for meget wet, og som jeg nu har fået stillet til lidt for meget dry. Det kunne jeg godt blive træt af på et tidspunkt...

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Jacob »

Telemaster skrev:
Jacob skrev:
Telemaster skrev: NO: Jeg har købt en lillebitte delaypedal, der lyder skidegodt, kun har to (udvendige) knapper og som endda var billig. Hermed anbefalet! http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=6833

Den lidt mere avancerede Violetta har dobbelt så mange knapper og koster et par hundrede mere, men lyder også rigtig godt. Sværest var det faktisk at lade Malekko Ekko 616 Analog Delay blive i butikken og ikke bare tage den med hjem, men pointen var at finde en meget lille pedal til mit meget lille board. Malekkoen rumsterer i baghovedet som en mulig erstatning for min højt elskede, men alt for store, Memoryman.
Interessant lille fætter - det virker modigt at sætte knappen til at styre mix mellem dry/wet inden i pedalen. 

On another note:
Jeg havde Malekkos bud et stykke tid, og jeg endte med at smide den videre fordi jeg synes at gentagelserne var meget "hårde" i lyden. Det lyder helt åndssvagt at sige, men ved siden af min gamle Carbon Copy som nu bor hos en ven, er MXR'en i mine ører langt mere lækker at lytte til.

Det er selvfølgelig blot min mening, men giv dem lige et lyt side om side. Og der er jo stadig ingen af dem, der er helt lige så fede som en gammel Memory Man, men det ved du jo godt  ;)
Memoryman er svær at konkurrere med, men jeg er simpelthen så træt af at have kæmpestore pedaler :-/ Derfor prøver jeg løbende at finde erstatninger for Memoryman og min lige så store (og meget tunge) Boss CE-1. Med Chorus/vibrato er det endnu ikke lykkedes, selvom Rasmus Skovs gamle og plasticagtige choruspedal kommer ret tæt på, men Malekko delay-pedalen bliver ved med at spøge. Jeg skal simpelthen have et mindre board. 

Men ja - det er lidt lamt med en indvendig knap, der fra fabrikken er sat til alt for meget wet, og som jeg nu har fået stillet til lidt for meget dry. Det kunne jeg godt blive træt af på et tidspunkt...
Idéen om et mindre board kan jeg kun tilslutte mig ! Er selv på vej ud af en KW-case (standardkassen de har i effektpedaler.dk) og klemmer mig ned på et Pedaltrain, enten Jr. eller det nye Novo 18, som er samme størrelse, blot 5cm. dybere. Når det skal være rigtig småt, klemmer jeg 4 pedaler ned på et Nano, som gør det glimragende til de jobs, hvor man ikke behøver det store fyrværkeri.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Det lyder bekendt :-) Jeg har også et lille Nano, som jeg efterhånden bruger hver eneste gang, fordi jeg ikke orker at tage det store med. Der savner jeg så rigtig meget min CE-1 og ind imellem min fuzz, men ellers er det sgu rigtig fedt. Phase 90 klon, Tuner, T Rex Møller, Strymon Flint og Red Witch Seven Sisters Viola. Phaseren er lidt en nødløsning, der er kommet til for nylig, og som skal gøre det ud for både chorus, vibrato og univibe. Det fungerer ok, bortset fra, at der så ikke er plads til den på selve brættet, men den kan fint være i den medfølgende gigbag og stå ved siden af :-)

Hvad er målene på din KW case? Jeg kunne måske godt være interesseret i at overtage den.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Telemaster skrev: Det lyder bekendt :-) Jeg har også et lille Nano, som jeg efterhånden bruger hver eneste gang, fordi jeg ikke orker at tage det store med. Der savner jeg så rigtig meget min CE-1 og ind imellem min fuzz, men ellers er det sgu rigtig fedt. Phase 90 klon, Tuner, T Rex Møller, Strymon Flint og Red Witch Seven Sisters Viola. Phaseren er lidt en nødløsning, der er kommet til for nylig, og som skal gøre det ud for både chorus, vibrato og univibe. Det fungerer ok, bortset fra, at der så ikke er plads til den på selve brættet, men den kan fint være i den medfølgende gigbag og stå ved siden af :-)

Hvad er målene på din KW case? Jeg kunne måske godt være interesseret i at overtage den.
Møller, hvis du sætter tremolo mini switch opad på din flint, så er den altså MEGET vibe agtig! 
;-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Rasmus skrev:
Telemaster skrev: Det lyder bekendt :-) Jeg har også et lille Nano, som jeg efterhånden bruger hver eneste gang, fordi jeg ikke orker at tage det store med. Der savner jeg så rigtig meget min CE-1 og ind imellem min fuzz, men ellers er det sgu rigtig fedt. Phase 90 klon, Tuner, T Rex Møller, Strymon Flint og Red Witch Seven Sisters Viola. Phaseren er lidt en nødløsning, der er kommet til for nylig, og som skal gøre det ud for både chorus, vibrato og univibe. Det fungerer ok, bortset fra, at der så ikke er plads til den på selve brættet, men den kan fint være i den medfølgende gigbag og stå ved siden af :-)

Hvad er målene på din KW case? Jeg kunne måske godt være interesseret i at overtage den.
Møller, hvis du sætter tremolo mini switch opad på din flint, så er den altså MEGET vibe agtig! 
;-)
Aha - det må prøves :-)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: boss dm-100 delay ind i Fender Champ klon, der er skruet helt op.

Det lyder underligt (i mere end én forstand?), men jeg får helt lyst til et 2x8" kabinet til den bette forstærker.

Der må være noget galt :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Sharknado 3
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

Uuhh.. Jeg ville gerne have set den, men var i øveren! [emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Det her er sgu egentlig meget fedt lavet - og jeg havde troet, det ville lyde værre: [video=youtube][/video]

Og Foo Fighters har selvfølgelig allerede inden for et døgn reageret og sagt, at de kommer forbi på et tidspunkt.
Last edited by Barf 8 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen