Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Odgaard skrev: Jeg skal have sat grå fødder på mit board. Det skulle være det nye true bypass!
Jeg har sorte på mit, det betyder mest på amps, pga lydens vibrationer. Det skaber Zen imellem top og kabinet. 

Men ellers snak med MacG, han har...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Rasmus skrev:
Sasha skrev: NO: De fleste af mine Marshalls/Parks har grå gummifødder!

YES!!!

:D
Optur, det har alle mine også!!!! 

(Det er kun skrevet fordi der rent faktisk er nogen der går op i den slags! 
Ja, det er skræmmende så meget tid, visse folk har i overskud!

Men når nu det med rimelighed er fastslået, at denne hemmelige ingrediens er tæt forbundet til det små-erotiske samspil mellem top og kabinet - hvordan forholder det sig så, når man har en combo, som på undersiden er forsynet med disse forstærkernes svar på det tredje krydderi?

Og det vantro idiot-spørgsmål: Hvorved adskiller de grå gummifødder, som Marshall brugte indtil ´71 (Min Park-combo fra 1980 har dem nu også...), fra de gummi-dørstoppere, man kan købe i ethvert velassorteret byggemarked?  
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

Alwan har altid sagt, at man skal fixe problemet, der hvor det opstår, så jeg har købt nogle grå gummisko og et par plexiglas briller...

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Jacob »

Sasha skrev:
Rasmus skrev:
Sasha skrev: NO: De fleste af mine Marshalls/Parks har grå gummifødder!

YES!!!

:D
Optur, det har alle mine også!!!! 

(Det er kun skrevet fordi der rent faktisk er nogen der går op i den slags! 
Ja, det er skræmmende så meget tid, visse folk har i overskud!

Men når nu det med rimelighed er fastslået, at denne hemmelige ingrediens er tæt forbundet til det små-erotiske samspil mellem top og kabinet - hvordan forholder det sig så, når man har en combo, som på undersiden er forsynet med disse forstærkernes svar på det tredje krydderi?

Og det vantro idiot-spørgsmål: Hvorved adskiller de grå gummifødder, som Marshall brugte indtil ´71 (Min Park-combo fra 1980 har dem nu også...), fra de gummi-dørstoppere, man kan købe i ethvert velassorteret byggemarked?  
Pfff... Enhver ved jo at gummiet i gamle dage, havde mere sjæl, tone og bedre resonans, end det nymodens, sjælløse plastik-pjat man kan få nu !  

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Mjah, mjoh...
Men nu ved jeg ærligt talt ikke helt, hvad jeg skal sige til den seneste tids megen virak omkring disse "Grey feet" Marshalls´nyvundne højstatus. Jeg er ikke ganske overbevist om, at der tale om meget lidt andet end et snigløb fra forsmåede ejere af Marshalls fra perioden ´69-´71 i et forsøg på at få sig møvet ind i de hellige haller blandt "de sande vellydende Marshalls" fra før midt-69 med betjeningspaneler af plexiglas. Se dét ved man jo, er dokumenteret som en indiskutabel kilde til bedre...   ja, faktisk bare bedre på enormt mange områder. Så kunne det ligesom lade sig gøre at få ophøjet sine lidt nyere "dørstopper-Marshalls" til at have lidt af den samme glans, lader man jo ikke dén chance gå sin næse forbi, vel?
Meeeen, jeg ved nu ikke rigtigt...

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af mos »

Enhver ved da der findes "Plexi" Marshall's, "Rubber" Marshall's og så alle de andre og det er præcist lige så indiskutabelt at både plexiglas paneler og gummifødder er de væsentligste faktorer i forhold til at frembringe bare noget der ligner den rigtige Marshall lyd.
Og sådan er det bare![emoji3]
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Så,så... nok hån af min annonce, skulle I ikke bare tage at købe den, jeg giver garanteret en god gear-freak rabat.

NO: så er der kun 5 dage til jeg skal ud og prøve endnu en gammel(1957) Fender Harvard. Det er derfor Marshallen skal videre.

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Per Ørum »

Jamen det er da indiskutabelt at farver har stor indflydelse på lyden. Et andet eksempel er Stratocaster pickups - de findes jo både med Black bottom og Grey bottom. Helt klart lydforskel der.

Det samme gør sig gældende for kondensatorer - her har farverne virkelig stor indflydelse på vellyden.

Højtalere - er det blue bulldogs, silver bulldogs, Green backs, blackbacks, red fang o.s.v.

Håber I alle får en god juleaften og ikke falder i "nørderi-gryden"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO1: Johan har fået sin første guitar (en ukulele)
NI (Now indrømmelse): Det er mig, der har købt den til ham.
NO2: Johan elsker sin ukulele
NN: Far har slet ikke fået lov til at lege med sænnikes ukulele endnu.
NO3: Jeg har fået en bar til vores kommende hus' man cave af min hustru
NAO (Now afledt optur): Jeg har en dejlig hustru.
NO4: Jul hos min farfar og farmor. Med hhv. 84 og 98 skranter de en hel del, men hvor er det skønt, at hele familien kunne samles hos dem igen.
NA: Min farfar skranter efterhånden så meget, at det virker usandsynligt, at han kommer til at opleve næste jul, men efter 98 år på den gård, han blev født på og hvor han har opfostret fem børn, der er blevet til 8 børnebørn og 7 oldebørn, må man sgu sige, han har gjort det godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: så kom dreng nr. to til verden. Næste spørgsmål er vel så hvilken forstærker, der skal være hans første :-) (men med grå fødder lige meget hvad :-) )

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tillykke!

:)

Og nu er jeg snart ved at være træt af at høre fra de opkomlinge, som tror, at grå gummifødder har noget at sige for lyden. Enhver med sine fulde fem sanser i behold ved, at dét, der tæller, er, om en forstærker har et betjeningspanel af plexiglas eller ej. :D
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Barf »

Tillykke med sønnen! Sikke en dejlig julegave.

NO: Apropos julegaver, så har jeg fået et trådløst sæt til min guitar. Fra nu af spilles alle soloer enten nede fra baren eller tæt på "hende den søde".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Så må vi håbe, at "hende den søde" tænder på trådløs...  ;)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Stevi »

Sasha skrev: Så må vi håbe, at "hende den søde" tænder på trådløs...  ;)
Eller har trådløse tænder?!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Bachelor færdig og afleveret.

NO2: Lur nu!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Sov godt - og tillykke
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: 14 dage til jeg har afleveret min BA på arkitektskolen og så skal jeg i praktik. Shit, jeg glæder mig til at komme ud og lave projekter der bliver til noget fremfor det her fri fantasi halløj :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

Smittefar skrev: Sov godt - og tillykke
Jo tak! Så mangler det bare, at jeg gør det ordentligt til eksamen om en uge, og så er jeg sgu certificeret drengefører.

NO: Jeg skal først til eksamen om en uge, så jeg kan med god samvittighed tillade mig at bruge en aften på bare at surfe koncertvideoer på youtubes :)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: Så har jeg åbnet butikken på mit nye arbejde.
Det er en Møbel Outlet i Kolding og vi ligger lige ved siden af ILVA. Kom forbi og få et godt tilbud... ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kallum »

NO: Bestod en eksamen jeg havde regnet med at dumpe.. Har gået en uge og haft det skidt over den, men redder mig et 7 tal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen