Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

Dog ikke - i Aalborg.. Men jeg regner med at blive forflyttet til enten aarhus eller københavn næste år..

men ja, på guitar..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="itsaysvuff"]Dog ikke - i Aalborg.. Men jeg regner med at blive forflyttet til enten aarhus eller københavn næste år..

men ja, på guitar..[/quote]
OK! Jeg kender ikke mulighederne for overflyttelse, jeg kunne forestille mig det krævede en ny optagelsesprøve, da uddannelserne jo er forskellige. :(

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

Ja, men optagelseskravene og optagelsesprøver er de samme på de jyske konservatorier - ved ikke med København.. Har alle ikke skruet ned for de helt vilde prøver og fokuseret mere på koncertprøven?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="itsaysvuff"]Ja, men optagelseskravene og optagelsesprøver er de samme på de jyske konservatorier - ved ikke med København.. Har alle ikke skruet ned for de helt vilde prøver og fokuseret mere på koncertprøven?[/quote]

Jo, på en måde man skal så bare være ekstra god til noget andet. Man bliver jo bedømt meget mere på ens "kunsteriske udtryk", og ikke så meget på dygtighed mere. :D

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

huha, det er en religionskrig at begynde på.. Mit udtryk er meget stærkt, mener jeg selv og fik jeg af vide.. Jeg er ikke specielt skolet, men det betyder vel ikke at jeg ikke er dygtig?

Jeg vil sige at de har skruet ned for alle de andre ting (teoretisk, hørelære osv).. Men det mener jeg også at man kan lære - jeg tror bare ikke man kan lære at være en spændende musiker.. Dygtig og spændende musiker er bestemt ikke det samme..

Jeg synes det er klogt at konservatoriet har valgt som de har.. De er også nødt til at følge med ellers får de kun de samme mennesker fra det samme mindre musikmiljø.. Danmarks musiker uddannelse skal vel vise diversiteten i dansk musik.. Ellers kan det vel være ligegyldigt..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="itsaysvuff"]huha, det er en religionskrig at begynde på.. Mit udtryk er meget stærkt, mener jeg selv og fik jeg af vide.. Jeg er ikke specielt skolet, men det betyder vel ikke at jeg ikke er dygtig?
[/quote]
Jeg sagde ikke noget om du ikke var dygtig, fordi det tror jeg bestemt du er! Min pointe var bare at hvor man før godt kunne komme ind ved at være rigtig god til sine bifag, og være utrolig "dygtig" på sit hovedinstrument, men uden at have taget en kritisk holdning til ens musikalske udtryk. Så kræves det nu at man tager nogle valg, og forholder sig til sin musik, og hvor man gerne vil hen med den.
[quote="itsaysvuff"]
Jeg vil sige at de har skruet ned for alle de andre ting (teoretisk, hørelære osv).. Men det mener jeg også at man kan lære - jeg tror bare ikke man kan lære at være en spændende musiker.. Dygtig og spændende musiker er bestemt ikke det samme..
[/quote]
Ja, både og, selvom man ikke bliver testet i det, så kan de som regel godt gennemskue om man har gode ører.
For mig har hørelære delen af konservatoriet været alt afgørende for min udvikling det seneste halvandet år!
Dog giver jeg dig ret i at hørelære prøven var til grin. Teoriprøven syntes jeg egentlig var berettiget, det var ren matematik. Men hørelære prøven i kbh(afspillet fra cd) gik fra at være latterlig nem, til at være latterlig svær.

[quote="itsaysvuff"]
Jeg synes det er klogt at konservatoriet har valgt som de har.. De er også nødt til at følge med ellers får de kun de samme mennesker fra det samme mindre musikmiljø.. Danmarks musiker uddannelse skal vel vise diversiteten i dansk musik.. Ellers kan det vel være ligegyldigt..[/quote]
Jeg er enig! Og selvom optagelsesprøven er lavet om, så kommer der stadig en masse forskellige mennesker ind, men de er i min optik bare bedre til det de gør, end til en masse bifag!
Kvoten af dem der kommer ind som har gået på MGK er f.eks den samme.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="itsaysvuff"]Jeg synes det er klogt at konservatoriet har valgt som de har.. De er også nødt til at følge med ellers får de kun de samme mennesker fra det samme mindre musikmiljø.. Danmarks musiker uddannelse skal vel vise diversiteten i dansk musik.. Ellers kan det vel være ligegyldigt..[/quote]

Det kommer vel an på, hvad det er de skal uddanne..?

Er det musikalske håndværkere, eller musikalske kunstnere..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Venstrehåndspickupper! Først når man har prøvet dem, indser man, hvor meget man normalt skal "overknokle" på E- og H-strengene på en Strat for at de ikke er underrepræsenteret i det samlede mix.

Er dét så den hemmelige nøgle til Jimi´s lyd? Narh, ikke rigtigt. Ikke i sig selv ihvertfald.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Eagles of Death Metal til Northside. Det begynder mere og mere at ligne et billetkøb fra min side...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]NO: Eagles of Death Metal til Northside. Det begynder mere og mere at ligne et billetkøb fra min side...[/quote]

Nå, så tror jeg dælme også, jeg skal.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Rasmus"][quote="itsaysvuff"]huha, det er en religionskrig at begynde på.. Mit udtryk er meget stærkt, mener jeg selv og fik jeg af vide.. Jeg er ikke specielt skolet, men det betyder vel ikke at jeg ikke er dygtig?
[/quote]
Jeg sagde ikke noget om du ikke var dygtig, fordi det tror jeg bestemt du er! Min pointe var bare at hvor man før godt kunne komme ind ved at være rigtig god til sine bifag, og være utrolig "dygtig" på sit hovedinstrument, men uden at have taget en kritisk holdning til ens musikalske udtryk. Så kræves det nu at man tager nogle valg, og forholder sig til sin musik, og hvor man gerne vil hen med den.
[quote="itsaysvuff"]
Jeg vil sige at de har skruet ned for alle de andre ting (teoretisk, hørelære osv).. Men det mener jeg også at man kan lære - jeg tror bare ikke man kan lære at være en spændende musiker.. Dygtig og spændende musiker er bestemt ikke det samme..
[/quote]
Ja, både og, selvom man ikke bliver testet i det, så kan de som regel godt gennemskue om man har gode ører.
For mig har hørelære delen af konservatoriet været alt afgørende for min udvikling det seneste halvandet år!
Dog giver jeg dig ret i at hørelære prøven var til grin. Teoriprøven syntes jeg egentlig var berettiget, det var ren matematik. Men hørelære prøven i kbh(afspillet fra cd) gik fra at være latterlig nem, til at være latterlig svær.

[quote="itsaysvuff"]
Jeg synes det er klogt at konservatoriet har valgt som de har.. De er også nødt til at følge med ellers får de kun de samme mennesker fra det samme mindre musikmiljø.. Danmarks musiker uddannelse skal vel vise diversiteten i dansk musik.. Ellers kan det vel være ligegyldigt..[/quote]
Jeg er enig! Og selvom optagelsesprøven er lavet om, så kommer der stadig en masse forskellige mennesker ind, men de er i min optik bare bedre til det de gør, end til en masse bifag!
Kvoten af dem der kommer ind som har gået på MGK er f.eks den samme.[/quote]

Jeg blev heller ikke fornærmet - det skal ikke forstås sådan..

Men jeg giver dig ret i det du skriver - specielt det med at tage holdning til sit instrument og sin spillestil.. Det har jeg bestemt og det er min styrke.. Jeg fik 10 til koncertprøven hvor de super-dygtige, og de er virkelig dygtige, ansøgere fra mgk fik 7.. De fik af vide at de var for skolede..

42: det har du ret i.. Jeg synes det skal være en mellemting.. Man skal kunne sit håndværk for at gå på kons, men det gør ikke noget at have en vision med det man spiller.. Man kan sagtens have en vision uden at synge sørgelige og personlige sange med akustisk guitar - det kan nu også være godt ;) (overdrivelse fremmer forståelsen)
Mine yndlings musikere er i hvert fald dem der virker som om de har en vision - de er ikke bare baggrundstapet..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]NO: Venstrehåndspickupper! Først når man har prøvet dem, indser man, hvor meget man normalt skal "overknokle" på E- og H-strengene på en Strat for at de ikke er underrepræsenteret i det samlede mix.

Er dét så den hemmelige nøgle til Jimi´s lyd? Narh, ikke rigtigt. Ikke i sig selv ihvertfald.[/quote]

Wut? Er det ikke ligesom venstrehåndsskruetrækkeren?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg kender ikke noget til venstrehåndsskruetrækkere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Jeg kender ikke noget til venstrehåndsskruetrækkere...[/quote]

Well then do explain the fancy concept of a lefty pickup?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tjah, hvis du kigger på en typisk Strat-pickup, vil du se, at den langt fra er symetrisk. Så hvis du tager en venstrehåndspickup og vender den på hovedet, bliver resultatet altså anderledes end en højrehåndspickup. I praksis betyder det, at du får mere volume fra de høje H- og E-strenge. Derfor skal der ikke arbejdes så meget for sagen, når man spiller på disse.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Tjah, hvis du kigger på en typisk Strat-pickup, vil du se, at den langt fra er symetrisk. Så hvis du tager en venstrehåndspickup og vender den på hovedet, bliver resultatet altså anderledes end en højrehåndspickup. I praksis betyder det, at du får mere volume fra de høje H- og E-strenge. Derfor skal der ikke arbejdes så meget for sagen, når man spiller på disse.[/quote]

Det er da kun hvis der er staggered poles?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja, men det er der så. Livet er for kort til "flat pole" Strat-pickupper.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af drmaawenz »

Jeg har omsider fundet noget fornuftigt at bruge min Big Muff Pi til, andet end dørstopper. Det tog også kun 15 år. :oops:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Brevpresser?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

Tæve kæresten med?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen