Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Berlin. Er netop hjemvendt, og selvom det på mange måder er en ret grim by, hvor der nærmest er flere igangværende byggepladser, end reelle bygninger, og selvom størstedelen af det som ér opført, er kedeligt kontorlandskab, tilfældigt afbrudt af gadegøglere, tiggere og souvenirsælgere, så er det sgu også en fed by, med flere spændende ting, end man kan nå at se på fire dage, når først man får fundet "guldåren". Men det er nu lidt mærkeligt at bevæge sig rundt i en by, man ved har SÅ meget historie, og som alligevel ser ud som om den lige er anlagt.
(Disclaimer: Vi boede i vest-Berlin, og jo, øst-Berlin emmede lidt mere af tidens tand, men man skulle alligevel et stykke ud, før det var rigtig til at se)

NO2: Ramones-museet er det sejest sted, jeg nogensinde har været. Alene dét, at der fulgte en valgfri håndbajer med på indgangsbilletten, gjorde, at jeg var tæt på at flytte ind permanent :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

NO: Første guld til DK ved OL - nu skal vi bare have Boe og Mogensen til at tage endnu en i badminton i morgen ! :D

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO. Jeg har vist købt en les paul
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

HAHA :) Fedt!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Jeg nåede lige præcis at blive færdig med at rode med cykel, inden det begyndte at regne.

NO2: Cyklen er bare så fiiin nu! Helt skinnende og flot og velsmurt

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Spillede første koncert med rockbandet i lang tid i går. Det var godt nok som åbningsband på en helt ny festival, hvor der endnu ikke var mødt så mange mennesker op, og med en vikar på trommer, men det var fedt at spille sammen igen. Forhåbentlig kan vi finde ud af også at få øvet lidt, så vi kan holde lidt liv i bandet.

NO: Kom i onsdag hjem fra en uge i Norge med familien og kæresten. Det er nu rart at besøge bedsteforældrene og se, at de har det godt på trods af den efterhånden høje alder. Og så er naturen i Norge altså bare et dejligt sted at slappe af.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Prøvede lige J.S. Thomsens hjemmebyggede attenuator - dén, der snakkes om her:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/off-topic/tr ... #p51320</a><!-- l -->

Og det var faktisk ikke så skidt! Jeg er bange for, at jeg må ha´ mig sådan én... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

...hvordan lyder den i forhold til en Hotplate? Jeg står og overvejer en Hotplate - men den anden løsning ser da ud til at være både billigere og sjovere (fordi man selv skal bygge).

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Fylder 28 i dag. Det er sgu ganske fint :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det er et godt spørgsmål. Nu sammenlignede vi ikke sådan direkte A/B. Men umiddelbart er det nok den mest "naturligt" lydende attenuator, jeg har prøvet - måske ikke så underligt, når belastningen på forstærkeren rent faktisk ER højttalere. Men som med alle andre attenuatorer "dør" lyden, når man kommer ned på sovekammerlydstyrke. Men til øvelokale- og live-niveau er den absolut fin!

I øvrigt også lidt sjovt, at man har sådan en vibrerende "brumbasse-kasse" stående ved siden af. Men der slipper faktisk imponerende lidt lyd ud fra den. Eneste minus er, at det absolut heller ikke er den mindste attenuator, jeg har set. Til gengæld er den billigere end stort set samtlige andre...

Jeg påtænker dog at lave én med mulighed for forskellige impedanser (der kommer mange forskellige forstærkere her forbi), hvis det en dag skulle komme dertil, at jeg rent faktisk får mig nosset sammen til at bygge én.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Odgaard"]...hvordan lyder den i forhold til en Hotplate? Jeg står og overvejer en Hotplate - men den anden løsning ser da ud til at være både billigere og sjovere (fordi man selv skal bygge).[/quote]
Jeg har som tidligere nævnt ikke selv en hotplate - det har Sasha, så han er nok bedre til at svare vedrørende sammenligningen. Den sluger en anelse top, men i øveren eller i en live situation, var det ikke noget jeg ville spekulere på, det er først når den skal dæmpe ret meget at der forsvinder noget top, men det er såvidt jeg har ladet mig fortælle et udbredt problem. Og så koster den ganske rigtigt ikke ret meget mere end "en plovmand" - i det mindste med mit komponentvalg.

Mvh Jan

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

Som Sasha siger, så er det ikke den mindste attenuator der findes ;) men kan man finde højttalerenheder der er mindre og kan "tåle mosten", så er der selvfølgelig muligheder for at lave kassen fysisk mindre. Til gengæld er jeg sikker på at man kan reducere den mængde lyd der kommer ud, hvis det skulle være aktuelt. Jeg tror godt vi kan kalde min version for en simpel prototype, der blot skulle vise mig at det virkede og så var det jo god tidsfordriv :D :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Og så tror jeg dælme også, at det endelig er lykkedes at finde en løsning m.h.t. "treble bleed" halløj, der virker nogenlunde fornuftigt i en Strat... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Så er vi nået til atletikdisciplinerne i OL. Det har jeg altid haft en stor fascination for.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Fik lige et fint lille brev fra arkitektskolen, da jeg kom hjem fra en uge hos de gamle i Jylland. Fjerde gang var åbenbart lykkens gang :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]NO:

Og så tror jeg dælme også, at det endelig er lykkedes at finde en løsning m.h.t. "treble bleed" halløj, der virker nogenlunde fornuftigt i en Strat... :-)[/quote]

Fortæl, fortæl ! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

En 1 nF i serie med en 150K modstand over "ind" og "ud" på et 250K lineært potmeter.

Don´t ask me why it works. But it does!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]En 1 nF i serie med en 150K modstand over "ind" og "ud" på et 250K lineært potmeter.

Don´t ask me why it works. But it does![/quote]

Tak, det må prøves ! :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

[quote="Barf"]Ja, og dog. Det viser sig, at fristen for at få akkreditering udløb i søndags, men nu har redaktionen sendt en ansøgning afsted alligevel, og så må vi håbe. Fandme ærgerligt, hvis det skal glippe pga. det.

Kunne ellers være hyggeligt.[/quote]

Det var heldigvis ingen problemer, så onsdag drager jeg mod bøgeskoven. Fik snakket med den musikansvarlige på redaktionen og lagt en plan for, hvilke koncerter jeg skal anmelde, og det er heldigvis slet ikke slemt.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Sasha"]Det er et godt spørgsmål. Nu sammenlignede vi ikke sådan direkte A/B. Men umiddelbart er det nok den mest "naturligt" lydende attenuator, jeg har prøvet - måske ikke så underligt, når belastningen på forstærkeren rent faktisk ER højttalere. Men som med alle andre attenuatorer "dør" lyden, når man kommer ned på sovekammerlydstyrke. Men til øvelokale- og live-niveau er den absolut fin!

I øvrigt også lidt sjovt, at man har sådan en vibrerende "brumbasse-kasse" stående ved siden af. Men der slipper faktisk imponerende lidt lyd ud fra den. Eneste minus er, at det absolut heller ikke er den mindste attenuator, jeg har set. Til gengæld er den billigere end stort set samtlige andre...

Jeg påtænker dog at lave én med mulighed for forskellige impedanser (der kommer mange forskellige forstærkere her forbi), hvis det en dag skulle komme dertil, at jeg rent faktisk får mig nosset sammen til at bygge én.[/quote]

Se, netop nået til overfladen for bleskift usw efter jobbet i fredags er jeg lidt hook'ed på det I snakker om her..! Jobbet var helt standard med kommentarer fra mine band-mates som "for højt baggear, ulden vokal" osv osv.. Så måske man skulle lure lidt i den retning..!

Søren, ang. din "valgfrie" impedans, tror jeg da, du får lidt problemer..? Eller sagt på en anden måde, det er umiddelbart svært at opdrive ret meget andet en guitarhøjttalere som 16ohm, så du må skulle have bygget én med en djævelsk masse enheder i, hvis du påtænker 16 ohms impedans, hvor udgangen skal kunne reguleres mellem 0-25%.. Og L-pads kommer heller ikke just i det store udvalg, vil jeg tro..

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen