Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Var Fender´s halse tykkere end sædvanligt i 1962?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"][quote="Peter C"]Hvilken?[/quote]

Ja selvfølgelig en Fender strat custom shop 1960 limited edt. i hvid over sunburst og selvfølgelig heavy relic.Jeg er lidt spændt på den der texas special der sidder i bridge.Har aldrig hørt sådan en.
Men nu kan jeg kun sidde og vente.Den kommer fra england.Er der nogen der har erfaringer med hvor lang tid det kan tage.?
Pis det er jo jul også i England[/quote]

Bare for at prøve noget helt nyt..?

:-)[/quote]


Jeg må give dig ret i at den nok ikke er så meget anderledes end min gallagher og sorte 1960er.men det virker jo for mig.Pick uperne er så lidt anderledes.Texas i bridge og 50 fat i mellem og 69er i neck.
men jeg har jo et Suhr fl sæt til at ligge hvis den skal lyde omkring som den sorte 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Var Fender´s halse tykkere end sædvanligt i 1962?[/quote]


Nu er der jo ingen regel uden undtagelse ,men fra 59 til midt i 61 var halsene en del tyndere end i 62.Vel og mærke hvis det skal være tidsmæssigt korrekt kopieret og det gør custom shopen åbenbart
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Arrhh, er dét nu også en påstand, som holder vand i byretten? Mon ikke der kunne være betragtelige variatoner mellem forskellige eksemplarer?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Arrhh, er dét nu også en påstand, som holder vand i byretten? Mon ikke der kunne være betragtelige variatoner mellem forskellige eksemplarer?[/quote]


Nu har jeg ikke været så heldig at have en rigtig 60er og 62er til sammenligning ,men påstanden skulle være sand(den med reglen uden undtagelse gælder stadig)
Jeg har selv læst det ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja, så passer det jo helt sikkert.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Ja, så passer det jo helt sikkert.[/quote]


Min 62er cs er lidt tykkere end min rg (61) og min 60 er strat.Så indtil videre kan jeg ikke mod bevise det ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dale »

Den originale '62 Strat jeg prøvede i Irland havde altså ikke en særlig tyk hals. Den var nærmest nøjagtig som den der sidder på en Mexico Classic 60's Strat og en del tyndere end den der sad på min gamle Rockinger med D-shape. Jeg tror bare vi må konstatere at der dengang var ret meget forskel på tykkelsen af halsen på de forskellige guitarer fra samme serie :) .
When You see W. C. Fields.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jah, nu er det godt nok ved at være længe siden, at jeg rent faktisk har haft en Strat fra netop 1962 i hænderne. Men som jeg husker dem, er deres halse nu ikke anderledes end de fleste andre fra 60´erne (som jo så også kan variere en hel del)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af reindane »

I starten af 1960'erne lavede Fender faktisk deres Strat-halse i 3 versioner: "A", "B" og "C" som havde forskellig bredde ved sadlen. Så der kan absolut være forskel.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jah, jeg mente nok, at der var noget med dét... :-)

Men jeg har ikke lige "de kloge bøger" ved hånden. Så jeg turde ikke være helt så skråsikker i mine udtalelser.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af reindane »

Nej, jeg sidder heller ikke lige med "klogebogen", men heldigvis kan man da Google lidt. :-) Og så kan jeg faktisk huske, at mange af de 30 - 40 Pre CBS Strater jeg har prøvet i min tid, faktisk var temmelig forskellige at spille på.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Now Optur

Indlæg af Førslev »

NO: Har lige byttet gave med kæresten og fået en gul og sort couch guitar rem. Fedt at hun har fundet siden på min pc og bestilt den uden at vide andet end at jeg var lidt lun på de remme. Hurra for en opmærksom kæreste.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

NO: PT HDX i min besidelse..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="reindane"]Nej, jeg sidder heller ikke lige med "klogebogen", men heldigvis kan man da Google lidt. :-) Og så kan jeg faktisk huske, at mange af de 30 - 40 Pre CBS Strater jeg har prøvet i min tid, faktisk var temmelig forskellige at spille på.[/quote]

Og af det tilsvarende antal jeg har prøvet har kun 2 været tæt på at være ens: Min ´64, og dens søster, ca. 400 i serienummer fra den... Men andre ´64 har ikke en hals som min og dens søster. Jeg har boet med en ´63 med en tykkere hals end min, men en anden ´63 havde én der var tyndere..
Jeg ved ikke hvad Fenders CS går efter, men ingen af de halse jeg har prøvet på deres udgaver minder meget om noget af det originale jeg har prøvet.. De har alle været forskellige.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"]NO: PT HDX i min besidelse..[/quote]

Jubii...

NO: Har lige byttet gaver med min kæreste, og har fået 2 Tim C billetter til store Vega i Marts, men jeg er ude at spille(det vidste hun jo ikke, da en dato var blevet lavet om samme dag som hun købte billetterne.) Så vi har aftalt, at vi skal have dem afsat og så skal vi til Wilco istedet for!
Så fik jeg også en gave af hendes lillebror, som havde købt et mundharpestativ til mig. Perfekt gave.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"]NO: PT HDX i min besidelse..[/quote]

Jubii...

NO: Har lige byttet gaver med min kæreste, og har fået 2 Tim C billetter til store Vega i Marts, men jeg er ude at spille(det vidste hun jo ikke, da en dato var blevet lavet om samme dag som hun købte billetterne.) Så vi har aftalt, at vi skal have dem afsat og så skal vi til Wilco istedet for!
Så fik jeg også en gave af hendes lillebror, som havde købt et mundharpestativ til mig. Perfekt gave.[/quote]

Vi ses til Wilco :)
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Rasmus"][quote="fortytwo"]NO: PT HDX i min besidelse..[/quote]

Jubii...

NO: Har lige byttet gaver med min kæreste, og har fået 2 Tim C billetter til store Vega i Marts, men jeg er ude at spille(det vidste hun jo ikke, da en dato var blevet lavet om samme dag som hun købte billetterne.) Så vi har aftalt, at vi skal have dem afsat og så skal vi til Wilco istedet for!
Så fik jeg også en gave af hendes lillebror, som havde købt et mundharpestativ til mig. Perfekt gave.[/quote]

Vi ses til Wilco :) [/quote]
:thumbup:

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Dejlige gaver man havde glemt man ønskede sig. Bare ærgeligt min pladespiller kun spiller 45rpm for tiden.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

NO: OOOOOooooooooooor mand hvor lyder SSL-3 bare sindssygt godt i bridge på min sorte strat!!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen