Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
Jeg var da ellers helt overbevist om, at en erklæret ateist som dig havde afsværget sig et så selvbedragerisk og tåbeligt paradenummer som at holde jul...?

:-)[/quote]

Nej da ... Jeg elsker jul :)
Nu ved jeg ikke hvordan du fejrer højtiden, men i min familie er der sgutte meget religiøs fødselsdags-party over julen. Det begrænser sig til ordlyden i et par af de sange, der bliver afsunget rundt om træet, og den del tager jeg gerne med - jeg kan også skråle med på Purple Haze, uden nødvendigvis at være stor tilhænger af euforiserende stoffer :)

Men nej, vi går ikke i kirke i juleaften, vi beder ikke bordbøn, læser ikke op af juleevangeliet, og jeg kan i det hele taget ikke komme i tanke om nogen juletradition (som vi praktiserer, i hvert fald), der bunder i andet end en mellemting mellem den hedenske vintersolhvervsfest og en bunke kommercielt tilskyndede tiltag gennem tiden, tilsat ædegilde. Vi holder faktisk bare en ganske almindelig, dansk forbrugsfest, fordi vi kan, fordi det er en undskyldning for at få set noget til sin familie, man normalt ikke ser så meget til, og fordi alle andre gør det. Ingen overtroisk hokus-pokus ved det :dance:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jamen, det lader jo næsten til, at jeg også bare afholder en ateistisk forbrugsfest, kan jeg så udlede...

Men jeg tænkte blot, at en person, der kan få en let snak om pudsen af glorier til i sine ører at lyde som religiøs prædiken, måtte have det svært i denne tid. Men det glæder mig at høre, at jeg tog fejl!

:-)

PS: Nu handler "Purple Haze" vist ikke éntydigt om euforiserende stoffer..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
Men jeg tænkte blot, at en person, der kan få en let snak om pudsen af glorier til i sine ører at lyde som religiøs prædiken, måtte have det svært i denne tid. Men det glæder mig at høre, at jeg tog fejl!
[/quote]

Jeg aner ikke, hvad du præcis hentyder til, men det kunne godt lyde som mig :D ... men i mine øjne har julen så uendelig lidt med kristendom at gøre, at selvom jeg virkelig anstrenger mig, kan det ikke bringe mit pis over 37,2 grader :)

[quote="Sasha"]
PS: Nu handler "Purple Haze" vist ikke éntydigt om euforiserende stoffer..?[/quote]

Sikkert ikke. Jeg har ikke analyseret den nærmere. Men det er i og for sig også ligegyldigt, for den tjener formålet fint som eksempel, for alle os, der ikke har gået dansklæreragtigt til værks på lyrikken. Og pointen var bare, at man godt kan høre/nyde/spille/synge et stykke musik, uden nødvendigvis at være 100% enig i indholdet :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nu tror jeg, at mangen en dansklærer ville komme til kort, når det kommer til præcist at udlede den dybere mening af teksten til Purple Haze. So I wouldn´t bother.

Måske skulle man ihvertfald starte med at kigge på den originale tekst, som havde 10-12 vers, og som ifølge forfatteren selv er en beskrivelse af en drøm (som jo så måske nok kan være "hjulpet lidt på vej").

Om den så i sin grundform er lige så syret som biblens fortælling om julen - ja, det er vist op til den enkelte at vurdere..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Morten M »

NO: Skiftet 2 stk 12AX7 fabriksrør til Tung-sol i stedet på Fender HotRodDeLuxe. Clean mere 'gennemsigtig'. Drivekanal er blevet mindre Fender-skinger og brugbar.
Dét må jeg nok sige - sikken en forskel.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO1: Krump i Århus her til aften. Det var fandme fedt!

NO2: Det var faktisk det bedste, der er sket i denne juleferie, som har været præget af en lidt "tungsindig" og indelukket stemning i kombination med endeløse rækker af tvangsgøremål.

NO3: At der stadig findes små, tilrøgede steder med livemusik.

NO4: Telemesterens beskrivelse af metalhoveder: "Ååårrrh hvad mand, omkvæd... hold kæft, hvor er det bare genialt" :-) :-) :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]NO1: Krump i Århus her til aften. Det var fandme fedt!

NO2: Det var faktisk det bedste, der er sket i denne juleferie, som har været præget af en lidt "tungsindig" og indelukket stemning i kombination med endeløse rækker af tvangsgøremål.

NO3: At der stadig findes små, tilrøgede steder med livemusik.

NO4: Telemesterens beskrivelse af metalhoveder: "Ååårrrh hvad mand, omkvæd... hold kæft, hvor er det bare genialt" :-) :-) :-)[/quote]

Fedt - Krump er dælme noget mærkeligt noget, men ret fedt. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: I morgen. Jeg skal have smoking på, jeg skal drikke champagne og jeg skal lave bearnaise af et kilo smør. Det kan næsten kun blive en god aften.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]NO1: Krump i Århus her til aften. Det var fandme fedt!

NO2: Det var faktisk det bedste, der er sket i denne juleferie, som har været præget af en lidt "tungsindig" og indelukket stemning i kombination med endeløse rækker af tvangsgøremål.

NO3: At der stadig findes små, tilrøgede steder med livemusik.

NO4: Telemesterens beskrivelse af metalhoveder: "Ååårrrh hvad mand, omkvæd... hold kæft, hvor er det bare genialt" :-) :-) :-)[/quote]

NO: At hilse på en fellow gearfreak, når man spiller et job langt væk hjemmefra. Fedt at I kunne lide det! :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jamen, fornøjelsen var helt på vores side. Ikke mindst på fruens...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Jamen, fornøjelsen var helt på vores side. Ikke mindst på fruens...

:-)[/quote]

Damer elsker Krump :-D
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Fuzz. Elsker det.
NO2: Et par rigtig hyggelige dage i Aarhus, hvoraf sidste aften blev tilbragt på et job med Krump, som knageme er et sjovt band at spille i.
NO3: En rytmegruppe af dødsmetalmusikere. Dælme svære at kommunikere med, men der opstår noget ret interessant i mødet med os andre, mere traditionelt skolede, musikere.
NO: Nytårsaften skal heldigvis tilbringes hjemme i København i selskab med søde mennesker og rigtig god mad :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Østers, hummer og dyrekøllebøffer. Det tegner lovende for aftenens menu.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Fruen og jeg skal medbringe forret og dessert til i aften, og vores eksperimenter udi grøntsagsgratiner med bagte, marinerede champignoner, bønner og bacon, samt bagte æbler med marcipanfyld og is ser (og dufter!) helt rigtigt ud! :)

Min bror har smidt teasers omkring meget "store bøffer" og "Weber-grill" på Facebook, så det tegner også lovende :D

Godt nytår allesammen!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Skal til 3 retters menu hos min gode ven som er Kok. Det bliver så sindsygt. Rib-eye....

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

NO: Leftovers af Beef Wellington og rødvinssovs!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: Fem dage i Barcelona med solskin og dejligt forårsvejr veloverstået. Det er absolut ikke sidste gang, jeg besøger den by.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

NO: Den der Laney Ironheart, jeg har købt. Den er sateme sur! Det er dejligt
Create a sense of purpose around which you base your faith


Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Hvad er det?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen