Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Et herligt genhør: Der her altid været ét eller andet ved denne her guitarsolo, som fik de små hår til at rejse sig i nakken på mig. Det gør de heldigvis stadig!

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

NO: Jeg har købt en Harmony H75 - nice!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Hele to bassister kommer på prøve i aften. Så har mindst een af dem bare at være den rigtige, for det begynder sgu at være lidt træls at være bassistløs.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Martin-clinic med Diane Ponzio her til aften i Akustikken.

Blev overordentligt forelsket i en Martin GPCPA1 - ikke p.g.a. al elektronikken og computer-halløj mig her og der. Men udelukkende fordi det nok er det tætteste på den "perfekte" akustiske guitar, som jeg kan mindes at have prøvet: Lyder fantastisk, plays like buttah, virker som om, at den er lavet til folk, som kommer fra elektrisk guitar (slank hals, dybt cutaway mm. ), har en forarbejdning, som er helt fantastisk, og ikke mindst er alle "lækkerierne" ikke lavet med masser af perlemor og andet bling-bling, som i mine øjne hurtigt kan blive lidt til den barokke side. Umiddelbart kan den godt virke sådan lidt "understated". Men når man kommer tæt på, kan man se, hvordan der virkelig er kræset for detaljerne.

Men den er heller ikke gratis!

Here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

NO2: At komme hjem og (gen- )opdage, at ens "gode gamle" akustiske faktisk heller ikke er helt ueffen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GodSpeedDK"]NO: Hele to bassister kommer på prøve i aften. Så har mindst een af dem bare at være den rigtige, for det begynder sgu at være lidt træls at være bassistløs.[/quote]

Æhhmm ... nyt problem. Men denne gang af den positive slags: Begge kunne fint blive den nye mand i bandet, men hvem skal man så vælge? Den ene spillede røvfedt; den anden swingede socialt fra første øjekast. Bum bum bum ...

Edit: Men anyway: NO: Det lysner i det fjerne!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]NO: Martin-clinic med Diane Ponzio her til aften i Akustikken.

Blev overordentligt forelsket i en Martin GPCPA1 - ikke p.g.a. al elektronikken og computer-halløj mig her og der. Men udelukkende fordi det nok er det tætteste på den "perfekte" akustiske guitar, som jeg kan mindes at have prøvet: Lyder fantastisk, plays like buttah, virker som om, at den er lavet til folk, som kommer fra elektrisk guitar (slank hals, dybt cutaway mm. ), har en forarbejdning, som er helt fantastisk, og ikke mindst er alle "lækkerierne" ikke lavet med masser af perlemor og andet bling-bling, som i mine øjne hurtigt kan blive lidt til den barokke side. Umiddelbart kan den godt virke sådan lidt "understated". Men når man kommer tæt på, kan man se, hvordan der virkelig er kræset for detaljerne.

Men den er heller ikke gratis!

Here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

NO2: At komme hjem og (gen- )opdage, at ens "gode gamle" akustiske faktisk heller ikke er helt ueffen...[/quote]

Ja, det er sku' ret spændende om det virker i praksis? Men det kan være man skal dukke op inde hos 4sound når hun kommer der.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]NO: Hele to bassister kommer på prøve i aften. Så har mindst een af dem bare at være den rigtige, for det begynder sgu at være lidt træls at være bassistløs.[/quote]

Æhhmm ... nyt problem. Men denne gang af den positive slags: Begge kunne fint blive den nye mand i bandet, men hvem skal man så vælge? Den ene spillede røvfedt; den anden swingede socialt fra første øjekast. Bum bum bum ...

Edit: Men anyway: NO: Det lysner i det fjerne![/quote]

2 bassister! ... ? ...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]NO: Hele to bassister kommer på prøve i aften. Så har mindst een af dem bare at være den rigtige, for det begynder sgu at være lidt træls at være bassistløs.[/quote]

Æhhmm ... nyt problem. Men denne gang af den positive slags: Begge kunne fint blive den nye mand i bandet, men hvem skal man så vælge? Den ene spillede røvfedt; den anden swingede socialt fra første øjekast. Bum bum bum ...

Edit: Men anyway: NO: Det lysner i det fjerne![/quote]

2 bassister! ... ? ...[/quote]

Det forslag har allerede været oppe og vende :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: Havde en sanger til audition i aften, som vi har inviteret med i bandet. Nu håber vi bare, at han også er på. Det virkede nu meget sådan, da han var der. ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]NO: Martin-clinic med Diane Ponzio her til aften i Akustikken.

Blev overordentligt forelsket i en Martin GPCPA1 - ikke p.g.a. al elektronikken og computer-halløj mig her og der. Men udelukkende fordi det nok er det tætteste på den "perfekte" akustiske guitar, som jeg kan mindes at have prøvet: Lyder fantastisk, plays like buttah, virker som om, at den er lavet til folk, som kommer fra elektrisk guitar (slank hals, dybt cutaway mm. ), har en forarbejdning, som er helt fantastisk, og ikke mindst er alle "lækkerierne" ikke lavet med masser af perlemor og andet bling-bling, som i mine øjne hurtigt kan blive lidt til den barokke side. Umiddelbart kan den godt virke sådan lidt "understated". Men når man kommer tæt på, kan man se, hvordan der virkelig er kræset for detaljerne.

Men den er heller ikke gratis!

Here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

NO2: At komme hjem og (gen- )opdage, at ens "gode gamle" akustiske faktisk heller ikke er helt ueffen...[/quote]

Ja, det er sku' ret spændende om det virker i praksis? Men det kan være man skal dukke op inde hos 4sound når hun kommer der.[/quote]

Joh, jeg var faktisk behørigt imponeret. Men som skrevet står (næsten da...): Ski´e være med al det dér digital-halløj! Det var selve guitaren, jeg faldt for!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]NO: Martin-clinic med Diane Ponzio her til aften i Akustikken.

Blev overordentligt forelsket i en Martin GPCPA1 - ikke p.g.a. al elektronikken og computer-halløj mig her og der. Men udelukkende fordi det nok er det tætteste på den "perfekte" akustiske guitar, som jeg kan mindes at have prøvet: Lyder fantastisk, plays like buttah, virker som om, at den er lavet til folk, som kommer fra elektrisk guitar (slank hals, dybt cutaway mm. ), har en forarbejdning, som er helt fantastisk, og ikke mindst er alle "lækkerierne" ikke lavet med masser af perlemor og andet bling-bling, som i mine øjne hurtigt kan blive lidt til den barokke side. Umiddelbart kan den godt virke sådan lidt "understated". Men når man kommer tæt på, kan man se, hvordan der virkelig er kræset for detaljerne.

Men den er heller ikke gratis!

Here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

NO2: At komme hjem og (gen- )opdage, at ens "gode gamle" akustiske faktisk heller ikke er helt ueffen...[/quote]

Ja, det er sku' ret spændende om det virker i praksis? Men det kan være man skal dukke op inde hos 4sound når hun kommer der.[/quote]

Joh, jeg var faktisk behørigt imponeret. Men som skrevet står (næsten da...): Ski´e være med al det dér digital-halløj! Det var selve guitaren, jeg faldt for![/quote]

Hehe, jeg har det lige omvendt, jeg er mest interesseret i pickup systemet med digital modulering. Jeg er så forstokket og konservativ, at hvis jeg skulle vælge en Martin, så ville det blive en klassiker. Jeg har efterhånden spillet mange PA jobs med min Hummingbird, og det Martin Gold+ system som den kom med for snart 6 år siden, det er altså noget så forfærdeligt. :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tjah...

Sådan ville jeg nok også umiddelbart have det. Men af og til sker det da heldigvis, at man får ét eller andet stykke nyt isenkram i hånden, som formår at få én til at sige "Wow, det hér er altså fedt!"

Men eftersom jeg ikke lige har små 30.000 til en ny akustisk, må jeg jo nok også leve lidt endnu med den gamle Gibson... :-)

FWIW, så prøvede jeg ved samme lejlighed også lige denne:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guitarshop.dk/product.asp?pr ... ct=3991</a><!-- m -->

Den er sgu´ sjov! Toppen lyder lidt i retning af en Dobro, og bunden lyder nærmest som en Les Paul gennem en Marshall... :-) Man skulle være et skarn for ikke lige at klimpre, hvad man måtte formå af et par Robert Johnson-riffs, og elske det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]NO: Martin-clinic med Diane Ponzio her til aften i Akustikken.

Blev overordentligt forelsket i en Martin GPCPA1 - ikke p.g.a. al elektronikken og computer-halløj mig her og der. Men udelukkende fordi det nok er det tætteste på den "perfekte" akustiske guitar, som jeg kan mindes at have prøvet: Lyder fantastisk, plays like buttah, virker som om, at den er lavet til folk, som kommer fra elektrisk guitar (slank hals, dybt cutaway mm. ), har en forarbejdning, som er helt fantastisk, og ikke mindst er alle "lækkerierne" ikke lavet med masser af perlemor og andet bling-bling, som i mine øjne hurtigt kan blive lidt til den barokke side. Umiddelbart kan den godt virke sådan lidt "understated". Men når man kommer tæt på, kan man se, hvordan der virkelig er kræset for detaljerne.

Men den er heller ikke gratis!

Here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

NO2: At komme hjem og (gen- )opdage, at ens "gode gamle" akustiske faktisk heller ikke er helt ueffen...[/quote]

Jeg har også prøvet Martins "Taylor", og den er dejlig. Og federe end Taylors Martin..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Tjah...

Sådan ville jeg nok også umiddelbart have det. Men af og til sker det da heldigvis, at man får ét eller andet stykke nyt isenkram i hånden, som formår at få én til at sige "Wow, det hér er altså fedt!"

Men eftersom jeg ikke lige har små 30.000 til en ny akustisk, må jeg jo nok også leve lidt endnu med den gamle Gibson... :-)

FWIW, så prøvede jeg ved samme lejlighed også lige denne:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guitarshop.dk/product.asp?pr ... ct=3991</a><!-- m -->

Den er sgu´ sjov! Toppen lyder lidt i retning af en Dobro, og bunden lyder nærmest som en Les Paul gennem en Marshall... :-) Man skulle være et skarn for ikke lige at klimpre, hvad man måtte formå af et par Robert Johnson-riffs, og elske det...[/quote]

WAUV! Det er vist meget godt der ikke står nogen pris på den 040...

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Friendly Fires i lille Vega i går aftes. Hold kæft hvor kan de drenge lave en fest! Og hold kæft hvor danser deres frontmand grimt og hold kæft hvor er det sejt at han er så PISSE-ligeglad med det og bare fyrer den af! Fantastisk koncert!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Loomer"]NO//

Friendly Fires i lille Vega i går aftes. Hold kæft hvor kan de drenge lave en fest! Og hold kæft hvor danser deres frontmand grimt og hold kæft hvor er det sejt at han er så PISSE-ligeglad med det og bare fyrer den af! Fantastisk koncert![/quote]
Fedt! Jeg så dem også på Roskilde 09 og det var nøjagtig samme oplevelse jeg havde.. De er pissegode på en scene!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="efrandsen"][quote="Loomer"]NO//

Friendly Fires i lille Vega i går aftes. Hold kæft hvor kan de drenge lave en fest! Og hold kæft hvor danser deres frontmand grimt og hold kæft hvor er det sejt at han er så PISSE-ligeglad med det og bare fyrer den af! Fantastisk koncert![/quote]
Fedt! Jeg så dem også på Roskilde 09 og det var nøjagtig samme oplevelse jeg havde.. De er pissegode på en scene!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Ja for fanden! Jeg var bare ærgerlig over at jeg ikke havde fået taget fri i dag så jeg bare kunnet have drukket mig ned og festet ordentligt igennem.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]NO: Martin-clinic med Diane Ponzio her til aften i Akustikken.

Blev overordentligt forelsket i en Martin GPCPA1 - ikke p.g.a. al elektronikken og computer-halløj mig her og der. Men udelukkende fordi det nok er det tætteste på den "perfekte" akustiske guitar, som jeg kan mindes at have prøvet: Lyder fantastisk, plays like buttah, virker som om, at den er lavet til folk, som kommer fra elektrisk guitar (slank hals, dybt cutaway mm. ), har en forarbejdning, som er helt fantastisk, og ikke mindst er alle "lækkerierne" ikke lavet med masser af perlemor og andet bling-bling, som i mine øjne hurtigt kan blive lidt til den barokke side. Umiddelbart kan den godt virke sådan lidt "understated". Men når man kommer tæt på, kan man se, hvordan der virkelig er kræset for detaljerne.

Men den er heller ikke gratis!

Here it is:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

NO2: At komme hjem og (gen- )opdage, at ens "gode gamle" akustiske faktisk heller ikke er helt ueffen...[/quote]

Jeg har også prøvet Martins "Taylor", og den er dejlig. Og federe end Taylors Martin..[/quote]

Wholy crap, hvor lyder den godt <!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m --> - den virker som et utroligt dejligt bekendtskab - det kunne være, jeg skulle gå til Martin Clinic i aften - 24k hos Aage er selvfølgelig også en slags penge, men det kunne da være, man for første gang skulle begave sig selv med en virkelig god akustisk.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

[quote="Rasmus"]

Ja, det er sku' ret spændende om det virker i praksis? Men det kan være man skal dukke op inde hos 4sound når hun kommer der.[/quote]

Det er jeg sikker på, at det gør. Er det ikke bare en ny generation af den AURA-teknologi, som Fishman har brugt i deres hi-end preamp i årevis? Jeg havde en Martin med AURA på et tidspunkt, det fungerede perfekt...

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kasperploug »

NA: Har solgt min Orange Rocker 30 halfstack, men..
NO: Har købt en Fender Blues Deluxe - troede jeg, indtil jeg fik set på bagpladen, at det var en Hot Rod deluxe.. Til gengæld lyder den fint, og er ovenikøbet i en særlig, nærmest lilla, tolex :) Den er mere transportvenlig, spiller højere, og har IMO mere klar bund :)
NO: Veterinærstudiet! Det er skide hårdt, men skide spændende! Har 8,5 km i skole, så det er sgu da lige før ølvommen fra fredagsbaren bliver udlignet med den cykeltur! :D
NO: Dejlige mennesker, og (har jeg sagt det før?) 30 drenge ud af 185 studerende på holdet.. !!
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen